SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS

Keskustelua sanasta
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Sydämen ympärileikkaus näyttäisi raamattuhaun mukaan olevan Uudessa Testamentissa viimeisen
kerran Room. 2:29 alla olevassa jakeessa.

(Onko myöhemmin; vars. kysymyksen kannalta ei ratkaiseva tieto)

Room. 2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta

Mutta...

Missä kohti sydämen ympärileikkaus on mainittu ensimmäisen kerran Raamatussa?
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Olisikohan tämä kohta Raamatusta kysymyksessä:

1.Mooseksen kirja:
21:1 Ja Herra etsei Saaraa, niinkuin hän sanonut oli: ja Herra teki Saaralle niinkuin hän puhunut oli.
21:2 Ja Saara tuli raskaaksi, ja synnytti Abrahamille pojan hänen vanhuudessansa; sillä ajalla kuin Jumala hänelle sanonut oli.
21:3 Ja Abraham kutsui poikansa nimen, joka hänelle syntynyt oli, ja jonka Saara hänelle synnyttänyt oli, Isaak.
21:4 Ja Abraham ympärileikkasi poikansa Isaakin kahdeksan päiväisenä: niinkuin Jumala hänen käskenyt oli.
..... ..... ...
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Hyvä vastaus, mutta siis "sydämen ympärileikkaus" eli nuo yhdessä?
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Tuija »

"Ympärileikatkaa sentähden sydämenne älkääkä olko enää niskureita" (5. Moos 10:16).
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

🎯🏆🥇

Hieman aiemmin myös aiheesta:
3Moos. 26:41 jonka tähden minäkin kävin heitä vastaan ja vein heidät heidän vihollistensa maahan. Silloin heidän ympärileikkaamaton sydämensä nöyrtyy, ja silloin he sovittavat syntivelkansa.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Maria »

Tässä vielä yksi kysymys. Mitä ajattelette huulien ympärileikkauksesta?
Mutta Mooses vastasi Herran edessä: "Katso, minä olen huuliltani ympärileikkaamaton, kuinka siis farao kuulisi minua?" (2. Moos. 6:30)
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Maria kirjoitti: 02 Huhti 2022, 20:06 Tässä vielä yksi kysymys. Mitä ajattelette huulien ympärileikkauksesta?
Mutta Mooses vastasi Herran edessä: "Katso, minä olen huuliltani ympärileikkaamaton, kuinka siis farao kuulisi minua?" (2. Moos. 6:30)
Hebr. 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

Fil. 4:8Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;

Efes. 4:22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
4:23 ja uudistua mielenne hengeltä
4:24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
4:25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.

Jumalan Sana ympärileikannee huulemme?

Tulee antaa Jumalan Sanan tutkia ja tuomita ajatukset niin, että Jumalan Sana vaikuttaa tahtomista ja tekemistä niin, että ihminen kuolettaa turmiolliset ajatuksensa eikä puhu niitä julki huuliensa "kautta".
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Maria »

Tämä on ihana asia. Sydämestä voi rakastaa Herraa, jos Hän ei ole meille vieras. Silloin puhumme Hänen huulillaan. Tätä Hän todella haluaa antaa meille, jotka odotamme Herraa.

Joskus kauan sitten luin Raamatusta kivisydämestäni ja ihmettelin sitä. Mietin, että miten siitä voi koskaan tulla Jumalan mielenmukainen. Ei sitä ole vielä tullut täysin sellaiseksi, kuin Jumala haluaa, mutta onhan se ihmeellistä, että suulla saa ylistää Jeesusta Kristusta. Ei sitä olisi joskus edes uskaltanut ajatella.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Maria »

Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."

Olisiko niin, että Jumala saa meidät Pyhyytensä edessä niin polvilleen, että tunnemme olevamme saastaiset huuliltamme. Kaipaamme, että tulemme puhtaiksi, eikä siihen auta pelkästään sanat? Haluamme tulla putipuhtaiksi, eikä muu enää riitä meille?
1 Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
2 Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät.
3 Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa".
4 Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla.
5 Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."
6 Silloin lensi minun luokseni yksi serafeista, kädessään hehkuva kivi, jonka hän oli pihdeillä ottanut alttarilta,
7 ja kosketti sillä minun suutani sanoen: "Katso, tämä on koskettanut sinun huuliasi; niin on sinun velkasi poistettu ja syntisi sovitettu".


(Jes. 6:1-7)
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Maria »

Täytyy vielä jatkaa.. Kun suu kokosydämisesti tunnustaa, että on saastainen, on sydämen oltava katuva, synnintunnossa. Ympärileikkauksessa on siis katumus, synnintunnustus suulla ja huulet kunnioittavat Herraa sydämestä asti. Herra, eli Jeesus Kristus tulee sydämemme valtiaaksi, sillä Hän poistaa sieltä ensin sielunvihollisen. Sitten Hänen uskonsa täyttää meidät ja olemme valmiita tekemään mitä tahansa Hänen tähtensä. Hän puhuu meidän suullamme. Emme voi mitään sanoa Herrassa, ellei Herra olisi meidän Herramme.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Tuija
Viestit: 2788
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos näistä. Tärkeää asiaa ja sydän oikein ilosta hypähti.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Ei lisättävää, kiitos näistä viisaista sanoistanne blogimme hyväksi 🙏 😇 😍 ✝️
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Vastaa Viestiin