Tässä on yksi linkki: Pyhän Hengen armolahjat
http://www.uskonet.fi/artikkelit/167/py ... armolahjat
Näitä asioita voi lukea ennen kaikkea suoraan Raamatusta, mutta on hyvä saada myös opetusta aiheesta. Koetellaan kaikki ja Herra antakoon viisauden ymmärtää mikä on Hänen antamaa opetustaan.
"Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan."
1. Joh. 4:1
"Ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa."
1. Joh. 4:3
Tässä tämänhetkisessä maailmassa on nyt niin paljon asioita, että järjen kanssa ei kaiken aikaa pärjää, eivätkä kellon tunnit meille tiedon etsimiseen riitä. Kuitenkin Herran seuraamisessa on se etu, että Hän on luvannut, että Hän pitää meistä huolen, jos laitamme toivomme Häneen ja Hänen ristiinsä. Evankeliumin sanoma on ihan sama tänäänkin:
Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
2. Kor. 5:21
Saamme tänäänkin ottaa avuksemme Pyhän Hengen ja pyytää että Pyhä Henki kirkastaa meille Jeesusta ja Hänen tahtonsa meihin nähden. "Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta."
"Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän." Joh. 16:7
Koen, että nyt jos koskaan tarvitsemme henkien erottamisen armolahjaa, mutta en käy sen enempiä eri armolahjoja suosittelemaan, sillä Taivaallinen Isämme on voimallinen näyttämään, että mikä on paras tapa auttaa Hänen omiaan.
Itse armolahjathan eivät ketään pelasta tai auta, Herra meidät perille vie ja meidän tarvitsee vain kiinnittää katseemme Jeesukseen Kristukseen, ja Hän ohjaa itse Pyhän Henkensä kautta meidät totuuden tietä pitkin Taivaaseen. Armolahjat ovat ennen kaikkea rakennukseksi seurakunnalle, ja jotkut armolahjat ovat myös henkilökohtaisia. Pyhä Henki kuitenkin on se, joka kaikessa vaikuttaa.
"Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama."
1. Kor. 12:4
"Ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on."
Room. 12:6-7
Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
1. Kor. 12:28
Sitten on muitakin Herran tehtäviä ja virkoja:
Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään.
Ef. 4:11-13
Ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa.
Ef. 4:14
Armolahjat ovat moninaiset ja Jumala on antanut ne seurakunnalle syystä. Jaoin tuon linkin, koska sellainen oli itselläni tallessa, ja tässä on jo alkuun useita Sana kohtia, joista pääsee hyvim liikkeelle. Varmasti tähän ketjuun voisi kertoa omista kokemuksistaankin ja siitä miten on saanut Pyhän Hengen lahjan. Herra itse vaikuttakoon.
Me tarvitsemme toisiamme ja sen tähden rukoilen, että meistä tulisi Suomessa sellainen Elävä (live)seurakunta, että olisimme aidosti oikea Herätysseurakunta. Meillä on niin paljon annettavaa toinen toisillemme ja voimme saada niin paljon toisiltamme, että Herra vuodattakoon itse kunkin päälle Pyhän Hengen kasteen jos sellaista ei ole saanit vielä ja antakoon Hengen sateen meidän janoavien ylle.