Aikamatkustus...........on toiveeni

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Oletko kuullut tai lukenut uskovien kristittyjen todistuksia siitä, että he olisivat päässeet matkustamaan ajassa taaksepäin ? Tietenkin Jumalan toimesta.

Ja, nähneet menneitä asioita, ja ymmärtäneet näkemänsä,ja muistaneet kaikki asiat aikamatkan jälkeenkin ?

Kysyn ihan tosissani. Itseäni on kiinnostanut vuosia nämä menneet tapahtumat, aina tuolta ensimmäiseltä luomisviikolta alkaen, läpi Raamatun eri aikajaksojen. Haluaisin nähdä myös näitä maallisia tapahtumia eri valtioissa, valtakunnissa, sekä oien kaukaisten esi-isien elämänvaiheita, syitä ja seurauksia.

Oletteko törmänneet tällaisiin todistuksiin, uskottaviin sellaisiin, ei mihinkään huu-haa tarinoihin ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Uusiluomus

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Ajassa eteenpäin matkustanut ja siitä puhunut on Jukka Rokka , mielenkiintoista toki olisi jos näin Herra armossaan näyttäisi tulevan tai menneisyyden
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aika harvoin tätä ajattelee, mutta Raamattuhan on täynnä aikamatkaa kumpiinkin suuntiin. Tiedän, että ehkä tarkoitat sellaista aikamatkaa, jossa ihan fyysisestä (tai fyysisen tuntuisesti) oltaisiin jossakin menneessä ajassa.

Mutta en ole kyllä itse törmännyt aikamatkakertomuksiin tai ehkä en vaan ole kiinnittänyt huomiota.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja Eero »

Sitten muuten sellainen asia tuli mieleen, joskus Herra näytti jotain luomiseen liittyen, jonka tulkitsin olevan Paratiisista, mutta se oli ehkä omaa mielikuvista enemmän se kuva.

Mutta... nyt tuli mieleen, että samalla tavoin kuin lapsi ei muista syntymäänsä, eikä ensimmäisiä elinvuosiaan suoranaisesti (tällä on todettu olevan lasta suojeleva tarkoitus, mahdollisesti), niin ehkä Herra suojelee meitä tavallaan näkemästä aivan varsinaista alkuaikaamme. En tiedä miksi tämä tuli mieleen, mutta ehkä se ei olisi hyväksi meille, en tiedä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eräässä foorumille laittamassani sanomassa, Jumala sanoi jotenkin näin ; " vain teidän mielikuvituksenne on rajoituksena sille mitä voitte Minulta pyytää". Jotenkin näin, taisi olla tuolla profetia-osiossa.

Eli, Jumalalta voi pyytää/toivoa ihan mitä tahansa , vaikka meistä se saattaisi tuntua jopamahdottomalta, tai lapselliselta, tai nololta, jotakin sellista mitä ei kehtaa kenellekkään ihmiselle kertoa, ei edes kaikkein läheisemmille. :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

En tiedä liittyykö tämä tähän mitenkään, mutta kerran koin ihmeellisen hetken.
Olin olohuoneessa ja seisoin ikkunan edessä, katsellen ulos.
Yhtäkkiä, sain kuin ilmestyksen.

Näin kuinka olin taivaallisessa jonossa, meitä vietiin maailmaan.
Olin valkoisessa vaatteessa ja enkelit kulkivat vierelläni lohduttaen.
Sanoin heille hymyillen että tuleekohan tästä mitään? Ehkä en kykene siihen?
Enkelit lohduttivat minua että kyllä se onnistuu kun kuljet vain eteenpäin, katsomatta mitä sivuilla tapahtuu.
Nauroin,no että ehkä sitten, tulee kulkea kuin aasi, silmälaput silmien sivuilla, että ei näe sitä sivuilla olevaa ...

Tuo oli hetki kun tulin maailmaan, ajattelin, että olinko nähnyt tuollaisen unen joka nyt mieleeni tuotiin?
Vai näytettinkö minulle todella tuo maailmaan tuloni hetki.. ilmestyksenä?
Sitä välillä mietin .. en muista tuollaista unta.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 20 Joulu 2020, 14:04 Sitten muuten sellainen asia tuli mieleen, joskus Herra näytti jotain luomiseen liittyen, jonka tulkitsin olevan Paratiisista, mutta se oli ehkä omaa mielikuvista enemmän se kuva.

Mutta... nyt tuli mieleen, että samalla tavoin kuin lapsi ei muista syntymäänsä, eikä ensimmäisiä elinvuosiaan suoranaisesti (tällä on todettu olevan lasta suojeleva tarkoitus, mahdollisesti), niin ehkä Herra suojelee meitä tavallaan näkemästä aivan varsinaista alkuaikaamme. En tiedä miksi tämä tuli mieleen, mutta ehkä se ei olisi hyväksi meille, en tiedä.
Olen samaa mieltä kanssasi, ettei ihmisen ole varmastikkaan hyvä tietää"kaikkea", enkä sitä haluakkaan.

Raamatussa ei ole oikein tähän vastausta. Raamatussa on niitä kohtia joissa Jumala näyttää tulevia, mutta ei menneitä.

Muistaakseni profeeta Hesekielille Jumala näytti Jerusalemissa tapahtuvaa ( ja ehkä tapahtunutta) epäjumalanpalvelusta.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Sinettisormus kirjoitti: 20 Joulu 2020, 14:18 En tiedä liittyykö tämä tähän mitenkään, mutta kerran koin ihmeellisen hetken.
Olin olohuoneessa ja seisoin ikkunan edessä, katsellen ulos.
Yhtäkkiä, sain kuin ilmestyksen.

Näin kuinka olin taivaallisessa jonossa, meitä vietiin maailmaan.
Olin valkoisessa vaatteessa ja enkelit kulkivat vierelläni lohduttaen.
Sanoin heille hymyillen että tuleekohan tästä mitään? Ehkä en kykene siihen?
Enkelit lohduttivat minua että kyllä se onnistuu kun kuljet vain eteenpäin, katsomatta mitä sivuilla tapahtuu.
Nauroin,no että ehkä sitten, tulee kulkea kuin aasi, silmälaput silmien sivuilla, että ei näe sitä sivuilla olevaa ...

Tuo oli hetki kun tulin maailmaan, ajattelin, että olinko nähnyt tuollaisen unen joka nyt mieleeni tuotiin?
Vai näytettinkö minulle todella tuo maailmaan tuloni hetki.. ilmestyksenä?
Sitä välillä mietin .. en muista tuollaista unta.
Olipa jännä kokemus, varsinkin nuo sanasi ; "meitä vietiin maailmaan".

Käsitinkö oikein, että tuo maailmaan vieminen tarkoitti siis iankaikkisuudesta aikaan/maailmaan tuloa, eikö siis tarkoittanut mitään "hengellistä heräämistä" ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

No mutta tuossahan on Eero konepellillä ja AO ohjaamossa.
Kuva
Paluu Tulevaisuuteen - eli ovat käyneet menneisyydessä :shock: :D
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Itse asiassa kyllähän me voimme Raamatun kirjoitusten kautta päästä matkustamaan ajassa taaksepäin, aina sinne luomiseen saakka. Sanassaan Jumala kertoo meille juuri MNE VANHAT ASIAT, jotka ovat meille ensijaisia.

Vaikka enhän minä tuota aloituksessani tarkoittanut, vaan halua nähdä salaisia, unohduksiin jääneitä, jänniä, asioita :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, taakse päin menemistä ei hirveästi ole, ehkä sillekin on jokin tarkoituksensa, en tiedä. Voisiko olla, että se on menneeseen ei enää ole tarvetta vaikuttaa. Sitten kyllä tulee mieleen esimerkiksi Danielin profetioista, että ovatko jotkut niistä ajattomia, esimerkiksi se missä "pellavapukuinen" nostaa kätensä ylös Taivaaseen päin virran yläpuolella, niin siinä on jotenkin sellainen tuntuma. Jotkut ovat epäilleet, että se on Kristus itse.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Uskon Jeesukseen kirjoitti: 20 Joulu 2020, 14:26 No mutta tuossahan on Eero konepellillä ja AO ohjaamossa.
Kuva
Paluu Tulevaisuuteen - eli ovat käyneet menneisyydessä :shock: :D
Juu, ihan selvästi meikäläisen auto kun näkyy olevan kitkarenkaat alla :D
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Todellakin se oli iankaikkisuudessa, ..maailman aikaan. Olimme jossakin taivaassa jonossa ja jono eteni koko ajan. Odotin siinä enkelit vierellä minun vuoroa.
Olen tätä miettinyt.. oliko se ilmestys ja miksi se näytettiin?
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 20 Joulu 2020, 14:28 Joo, taakse päin menemistä ei hirveästi ole, ehkä sillekin on jokin tarkoituksensa, en tiedä. Voisiko olla, että se on menneeseen ei enää ole tarvetta vaikuttaa. Sitten kyllä tulee mieleen esimerkiksi Danielin profetioista, että ovatko jotkut niistä ajattomia, esimerkiksi se missä "pellavapukuinen" nostaa kätensä ylös Taivaaseen päin virran yläpuolella, niin siinä on jotenkin sellainen tuntuma. Jotkut ovat epäilleet, että se on Kristus itse.
Juu, näin itsekin ajattelen, että Kristus tuossakin on. Ja, monessa muussakin VT:n kohdassa.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Sinettisormus kirjoitti: 20 Joulu 2020, 14:30 Todellakin se oli iankaikkisuudessa maailman aikaan. Olimme jossakin taivaassa jonossa ja jono eteni koko ajan. Odotin siinä enkelit vierellä minun vuoroa.
Olen tätä miettinyt.. oliko se ilmestys ja miksi se näytettiin?
On saattanut olla foorumilakin tämä aihe joskus, ehkä, en varmaksi tätä muista....että olemmeko me ihmiset olleet aikaisemmin Taivaassa henkiolentoina, eli enkeleinä, sopisi ainakin tuohon sinun näkyysi. :geek:
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Pi_O

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Niin ja Ilmestyskirjassa on mennyttä, sen hetkistä ja tulevaisuutta.

Samaten Joonaan kertomus Niniveen tulevaisuudesta. Jumala sanoi, että rangaistus on tulossa sille sukupolvelle. Vaan hepä kääntyivät, ja katuivat. Ja Jumala jätti rangaistuksen antamatta sille sukupolvelle. Tosin rangaistus tuli sitten myöhemmin. Moni sukupolvi ehti kuitenkin elää ilman rangaistuksen uhkaa.

Eli nämä näyt tulevaisuudesta ovat vähän keskeneräisiä yhden ihmisen kohdalla.

Itse olen saanut nyt lähiaikoina paljon ymmärrystä menneestä (historiallisia ja oman henkilökohtaisen) ja visioita tulevasta.
Ne ovat valtaosin henkilökohtaisia, joten ei niistä sen enempää.
Yksi asia kuitenkin pitää sanoman: En ole nähnyt Venäjän miehitystä Suomessa, mutta se ei tarkoita, että sitä ei koskaan enää tapahdu. Jos se joskus tapahtuu niin mitä todennäköisemmin en ole enää silloin täällä. Aamen! Kiitos Jumalalle siitäkin!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja Eero »

Hmm... itse asiassa mäkin sain jotain tähän liittyvään, olin tuossa kuun alussa mukana "Taivaallisessa Jumalanpalveluksessa" noin puoli kuuden aikaan aamulla ja siinä sain jonkinlaisen ahaa-elämyksen myös siitä mitä väitetään reinkarnaatioksi. Jotenkin ymmärsin, että ei me olla eletty useita elämiä, mutta että Herran omat ovat jo Taivaallisessa yhteydessä eli siellä missä ei aikaa ole. Tarkoitan siis sitä, että Taivaallinen Jumalanpalvelus on tapahtunut kaikkina aikoina, sille on maalliset vastineensa aina alkaen Jerusalemin Temppelistä näihin meidän nykyisiin Jumalanpalveluksiin kirkossa. Tietenkin nykyisin se on ehkä Hengeltään maallistunutta.

En tiedä ymmärsinkö tästä nyt itsekään, mutta mielenkiintoinen tuo Sinettisormuksen kokemus. Aika on meille todella vaikea käsite, katoavainen aika vs. katoamattomuus iankaikkisuudessa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tää on mielenkiintoinen aihe, Herra avaa meille ymmärtämystä!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja Eero »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 20 Joulu 2020, 14:33
Sinettisormus kirjoitti: 20 Joulu 2020, 14:30 Todellakin se oli iankaikkisuudessa maailman aikaan. Olimme jossakin taivaassa jonossa ja jono eteni koko ajan. Odotin siinä enkelit vierellä minun vuoroa.
Olen tätä miettinyt.. oliko se ilmestys ja miksi se näytettiin?
On saattanut olla foorumilakin tämä aihe joskus, ehkä, en varmaksi tätä muista....että olemmeko me ihmiset olleet aikaisemmin Taivaassa henkiolentoina, eli enkeleinä, sopisi ainakin tuohon sinun näkyysi. :geek:
No just tätä mä ehkä tarkoitin, me ollaan siellä koko ajan henkiolentoina myös, kun ollaan päästy takaisin Jumalan yhteyteen Jeesuksen Kristuksen kautta.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Aikamatkustus...........on toiveeni

Viesti Kirjoittaja Eero »

"Maa on niin kaunis,
kirkas Luojan taivas,
ihana on sielujen toiviotie.
Maailman kautta
kuljemme laulain,
taivasta kohti matka vie."

Virsi 30

Tuntuu, että tänä jouluna myös joululaulut toitottavat Herran Totuutta. Miettikää noitakin sanoja tuohon Sinettisormuksen näkyyn verraten. Joku on noita sanoja kirjoittaessaan tiennyt mistä on kyse.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin