Läsnäolorukouksia?

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Onko täällä rukouksen ihmisiä?

Ihmettelen erään julistajan opetusta. Hän sanoo, että Jumalan läsnäolossa ei voi rukoilla muuta kuin Jumalan tahdon mukaisia rukouksia, ja vain siinä läsnäolossa meille annetaan mitä ikinä pyydämme (Joh.15:7, 16).

Herra ei siis aina ole läsnä, koska läheskään kaikki rukouspyyntömme eivät toteudu?

Vaikka Jeesus lupaa olla omiensa kanssa joka päivä maailman loppuun asti (Matt.28:20).

Mites tämä menee? :?: :?:
Viimeksi muokannut Magda-sisko, 18 Joulu 2020, 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Sinettisormus

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

No oho!
Tietenkin me voimme rukoilla mitä vain ja mieluusti niin että Herra on läsnäoleva. Sillä jos meillä ei ole läsnäoloa Hänessä onko meillä silloin uskoakaan.
Jumala ei kyllä toteuta meille niitä pyyntöjä jotka ovat meille synniksi, vaan Hänen tahdossa olevia. Ei hän meille pahaa tahdo antaa ..
Jumalan tahto löytyy Hänen sanastaan.
Itse olen opetellut luovuttamaan pyyntöni Herralle niin että niissä tapahtuu Hänen tahtonsa.
Ei niin kuin me ajattelemme vaan niin kuin Hän ajattelee. Sillä Hän osaa antaa meille paljon parempaa kuin mitä itse kykenemme pyytää.
Sinettisormus

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

https://www.koivuniemi.com/raamattu/?ti ... hto=luu+11

Luuk.
11:11 Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen,
11:12 taikka joka hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin?
11:13 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"
Sinettisormus

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen. Onhan kirjoitettu: 'Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä pelastuu” (Room 10:12-13).
Sinettisormus

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kun olemme Herran omia niin Hän on oleva aina meissä Pyhän Hengen kautta.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tää on nyt vaan omaa pohdintaa ja ehkä vähän oman kokemuksen ja lukemani perusteella, että voiko tämä tarkoittaa sitä Herran edessä läsnäoloa, jota itse Häntä lähestymällä haemme? En osaa tätä paremmin kuvailla, mutta mun mielestä rukouksiakin voi olla eri asteisia, on niitä pieniä arjen hetken rukouksia mielessä ja mulla ainakin aamu- ja iltarukous ovat luonteeltaan erilaisia ja sitten ehkä yörukous, jossa Herran läheisyys tuntuu mulla voimakkaimmin. Ja onhan sitten vielä varmaan muitakin, Kirkossa eli Herran Temppelin esikuvassa rukoiltu rukous on varmaan myös erilainen luonteeltaan, vaikka asiat voivat olla samojakin. Enkä siis hae tässä mitään rukousten paremmuusjärjestystä, jokainen rukous on yhtä tärkeä.

Ja siis Herra on tosiaan meissä koko ajan läsnä rukouksesta riippumatta, niin kuin Sinettisormus sanoit.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Eikä Herra odota meiltä jonkun kaavan/ perinteen mukaisia rukouksia, vaan rukoilemme omin sanoin, niin kuin puhuisimme parhaalle ystävälle jolle kerromme hätämme.
Jeesus sanoi ettei meidän tarvitse osata kuin isä meidän rukous.
Me voimme mennä Hänen eteensä sellaisena kuin olemme. Hän kuulee kun Hänen nimeä huudamme.
Sen toteutuminen johtuu siitä miten rukoilemme, uskossa vaiko epäuskossa?
Jeesus sanoi naiselle: " Uskosi sinut paransi."
Sinettisormus

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Matt.6:5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
6:7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
6:8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Eero »

En tiedä onko muilla vastaavia kokemuksia, joskus Isä meidän -rukouksen "päällä" kulkee joku oma "ajatusjuonteensa", oon miettinyt, että onko se Herra joka vastaa rukoukseen "reaaliaikaisesti" vai yhtyykö Pyhä Henki rukoukseen? Sitten on myös sanaton rukous ja kielilläpuhuminen, mistä mulla ei ole kokemusta.

On pitänyt jo pitkään kysyä yhtä "perusasiaa", ehkä jos saan sen tässä yhteydessä kysyä, että ristittekö kätenne kun rukoilette? Ja mistä tuo tapa tulee, onko se Raamatusta vai Pyhäkoulusta? Itse ristin kyllä, mutta en tietenkään aina jos oon esimerkiksi tekemässä jotain.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Joskus ristin käteni ja joskus en. Pyhä Henki on vahvasti läsnä rukouksissa, kuin myös Isä meidän rukouksessa.
Sanaton rukous on juuri sitä hiljaista läsnäolossa tapahtuvaa rukousta.
Kun rukoilen kielin, silloin en tiedä mitä rukoilen, vaan silloin Pyhä Henki puhuu puolestani, niitä syvimimpiä asioita, joita itse en enää sanoiksi saa. Kun omat sanat ei enää riitä.
Silloin usein nostan käteni ylös, kohti Isää joka taivaassa on. Se on kuin asento, jossa olemme valmiina vastaan ottamaan.
Meidän tulee siis opetella myös vastaanottamaan sitä mitä anomme. Uskoa että se mitä pyysimme on jo saatu. Kiittäen alkaa ottamaan vastaan.
Kun saamme syntymäpäivänä lahjan niin otammehan sen kädet ojossa vastaan. Se on vain näkyvä lahja, mutta Jumalan lahja on rukous hetkellä näkymätön, mutta se muuttuu näkyväksi jos Jumala sen meille hyväksi havaitsee.
Mutta jos pyytämäsi tiedät synniksi, älä sitä turhaan odota, ei Isä meille " käärmettä" Anna.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Ella »

En tiedä mistä se käsien ristiminen on peräisin. Kun lapsena opetettiin iltarukousta, niin silloin ristittiin kädet.
Ja koulussa ruokarukouksessa.
Kyllä nyt myös joskus niin teen, mutta en aina.

Yöllä olen alkanut rukoilla enimmäkseen kielillä. Ja päivällä laulaen kielillä ylistänyt Herraa Jeesusta.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Käsien kohottaminen on voimallista tai ehkä jopa syvästi antautuvaa. Kiitos kun vastasitte!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen. Minäkin laulelen joskus päivä aikaan kielillä. Se on hassu, vaikka ei tiedä mitä siinä laulaa, niin välillä on aivan valtava ylistys ja ilo ja toisena hetkenä se laulu menee itkun puolelle.
Sävel tulee itsestään. Joskus laulu muuttuu johonkin tuttuun säveleen ja joskus sävel tulee jostain, mikä ei ole ennestään tuttua ...
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Ella »

Tuntuu tutulta. Päivällä lauloin Joululaulun sävelmällä. Ja sitten tulee jotain laulua joka on aivan uusi. Selitystä ei tule.
Kiitos kun saamme ylistää Uusin kielin.
Yksi ystävä kun laulaa kielillä, se on kuin Italian kieltä. Erittäin kaunista.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Se on asian luovuttamista Jumalan tahdon mukaisuuteen, ei siihen miten me ajattelemme vaan niin kuin Jumala sen ajattelee.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Täällä kanssa saunailta :)

Laitan tähän Sinettisormukselta "näytteen" kielillä laulamisesta, todella kaunista kuunneltavaa:

https://www.youtube.com/watch?v=pe7bXNzuG1A

Olin itse ainakin erottavinani hepreankielen sanan "Aliyah", joka tarkoittaa "korotusta" (ylistystä?) ja myös "ylös menemistä".

Sitä termiä käytetään muistaakseni myös Israelin lasten paluusta kotimaahansa. Ehkä Herra kutsuu heitä sinne Hengessä nyt, niin kuin on tietenkin kutsunut jo pitempään, mutta muuttoliike on ilmeisesti voimistumaan päin.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vau! Kiitos Eero. Itse kun ei ymmärrä noita sanoja, mutta jotenkin aina koen että ne taittuu johonkin Hebreaan ..tms.
Olen monesti ajatellut että joskus joku jolla on kielillä puhumisen selittämisen lahja, voisi noita selittää? Mutta heitä on harvassa, ei ole osunut minun eteeni.
Minulla on toinenkin tuollainen video ja jaoin ne uskoville ystäville watsapissa. Halusivat tätä lisää ... :roll:
Sinettisormus

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Oho! Se on You tubessa .. no ei minua siellä tunneta. Laitoin nyt itseni likoon. :P

Sitten minulla on videolla muutama sananpaikka ... itse en niille osaa tehdä mitään.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Laita mulle tai sitten voit tietenkin tehdä oman Youtube-tilinkin jos siltä tuntuu, se on varsinkin helppoa jos on gmail-tili, sen kun kirjautuu sinne ja lataa videoita.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Läsnäolorukouksia?

Viesti Kirjoittaja Ella »

Kaunista kuulla. Sana Maria toistui.

Minulle on tullut sana "grande" monta kertaa. Suuri! Mikä suuri?

Jeesus mestarimme! Ja tuli sana Isänmaa: Ymmärrykseen annettiin se.

Löytyyköhän sitä kirjaa enää? Muistatko nimeä? En ole kuullut sellaisesta kirjasta.
Ainoastaan mitä Raamatussa on kielillä puhumisesta.
Viimeksi muokannut Ella, 18 Joulu 2020, 19:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Vastaa Viestiin