Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Keskustele seksuaali- tasa-arvo ja moraalisista kysymyksistä
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tänään minulle on vahvasti puhutettu kertomaan lohdutuksena eräs asia jota monikaan ei osaa arvostaa, koska se on päin vastoin ns. "ei toivottu asema elämässä" josta yleensä rukoillaan poispääsyä.

Nämä ovat kaikki murheita ja taakkoja: Köyhyys, sairaus, yksinäisyys ja kaikki muut elämää raskauttavat murheet.

Siunauksellinen kysymys kuuluukin, että kumpi mieluummin olet: AUTTAJA VAI AUTETTU?
Matteus 25:33-40 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.' Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?' Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
KOSKA:
Matteus 25:41-46 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.' Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?' Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Autettu on aina autettunakin autuas mutta murheellinen mutta autettuna iloinen. Sairas mutta autettuna parempi. Köyhä mutta autettuna toimeen tuleva. Nälkäinen mutta ruokittuna kylläinen. jne.

Puutetta näkevän ainoa taakka on olla kiitollinen ja rukouksin turvata Jeesukseen!
tuula

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja tuula »

kiitos aloituksesta. rukoillaan meidän köyhien puolesta, jotka autamme toisia mutta emme saa itse apua. siunausta veliseni.
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Sananlaskut 30: 7-9 ”Kahta minä sinulta pyydän - niin kauan kuin elän, älä niitä kiellä: pidä minusta kaukana vilppi ja valhe, älä anna köyhyyttä, älä rikkauttakaan. Anna ruokaa sen verran kuin tarvitsen. Jos saan kovin paljon, saatan kieltää Jumalan ja kysyä mielessäni:”Mikä on Herra?” Jos ylen määrin köyhdyn, saatan varastaa ja vannoa väärin, rikkoa Jumalani nimeä vastaan.”
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Angelicus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

-jarmo- kirjoitti: 18 Elo 2016, 15:49 Tänään minulle on vahvasti puhutettu kertomaan lohdutuksena eräs asia jota monikaan ei osaa arvostaa, koska se on päin vastoin ns. "ei toivottu asema elämässä" josta yleensä rukoillaan poispääsyä.

Nämä ovat kaikki murheita ja taakkoja: Köyhyys, sairaus, yksinäisyys ja kaikki muut elämää raskauttavat murheet.

Siunauksellinen kysymys kuuluukin, että kumpi mieluummin olet: AUTTAJA VAI AUTETTU?
Tämä on asennekysymys. Jeesus halusi rikkaan jakavan omaisuutensa köyhille ja sitten seuraavan häntä. Yksinäinen on autuas, koska "hyvä on kiittää Herraa hiljaisuudessa" tai "naimaton huolehtii siitä, mikä on Herran". Muut raskauttavat murheet on tarkoitettu lähimmäisten autettaviksi - vaikka apua ei usein kuulukaan. Mutta kannattaa joskus testata, ihmiset auttavat sittenkin ihmeen mielellään.
Jos asenne on kohdillaan, ei pitäisi olla murheita; sanon tämän itsellenikin. Elämä on . . . , kaiken tämän kanssa matkataan.

Auttajasta ja autetusta sanoisin että olen vuoroin kumpaakin. Pitää osata auttamisen lisäksi pyytää ja ottaa vastaan lähimmäisapua. Siis olen tasapuolisesti molempia.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Kyllähän sitä mieluusti omillaan haluaisi tulla toimeen, eikä alkaa mitään pyytelemään keltään. Jeesus senkin vertaukseensa oivallisesti lähes piilotti: Samarialainenkin kelpaa auttajaksi ainakin sitten, kun on taju kankaalla.
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Angelicus kirjoitti: 17 Loka 2020, 10:16 Kyllähän sitä mieluusti omillaan haluaisi tulla toimeen, eikä alkaa mitään pyytelemään keltään. Jeesus senkin vertaukseensa oivallisesti lähes piilotti: Samarialainenkin kelpaa auttajaksi ainakin sitten, kun on taju kankaalla.
:D Taju kankaalla melkein kaikki muukin hyvä tapahtuu. Oli toinenkin samarialainen, vieläpä naispuolinen, jonka juoksema puolimaraton helteessä sai puoli kaupunkia uskoon.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
kasvua edistävä
Viestit: 39
Liittynyt: 06 Loka 2020, 23:52

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja kasvua edistävä »

Vastaukseni kysymykseen, kumpi mieluummin olet: AUTTAJA VAI AUTETTU? Ilman muuta olisin auttaja. Auttajalla on kaikea. Hänellä on niin runsaasti, että voi toisillekin antaa. Hänellä on oikea mielen laatu, kun kerran haluaa antaa. Hän saa antamisen ilon ja hyvän omantunnon. Hän saa Jumalan siunauksen.
Sinettisormus

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mielelläni olen myös auttaja ja sitä yritänkin toteuttaa, vaikka rahallisesti se ei ole liioin mahdollista.
Mutta auttaa voi monella tapaa, Matt.25 on tässä minun vahvuuteni lähde.
Useasti annan pois sitä, mitä itse en enää tarvi. Mutta myös hengellistä antamista tarvitaan, emme anna sitä mitä tämä maailma tarjoaa, vaan sitä taivaallista, mitä itsekkin olemme saaneet.
Monasti jo se että on kuulolla, kun toinen tarvii kuulijaa on apua, joka tulee rakkaiden lähteestä.
Joskus on niin paljon hengellistä avunpyyntö, että huomaa pian olevansa se joka tarvitsee apua.
Olenkin nyt oppinut ja sanon sen siinä hetkessä Jeesuksellekkin, että nyt en jaksa .. menithän Sinäkin järven toiselle puolelle lepäämään.
Uusiluomus

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Kyllä ja olen sitä mieltä että esirukoilu on sitä auttamista parhaimmillaan jota tänä aikana ei osata arvostaa
Sinettisormus

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen. Uusiluomus. Amen.
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

http://www.reijotelaranta.fi/reijon_blo ... tuslapset/
Tässä tietoa siitä, mitä odotti siellä toisella rannalla, jonne Jeesus ehdotti lähdettävän.
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Auttaja vai autettu? Kristuksessa olemme kaikki perinpohjin autettuja. Niistä lähtökohdista autamme toisia tuntemaan Jumalan rakkautta ihmisavun kautta suodatettuna. Tällä matkalla kompuroidessamme olemme välillä auttajia ja välillä autettavia.
Jumalan suunnitelmat toisten ja itsemme elämässä eivät aina ole omien toiveittemme mukaisia. Siksipä meidän kannattaa tavoitella uutta mielenlaatua, jossa kiittäen taivumme Isän tahdon toteutumiseen, koska se kuitenkin on meille parasta.
Kiitos, että rukoiltuamme muidenkin asioita, voimme luottaa Jumalan tahdon toteutuvan meidän syntisestä luonnostamme huolimatta.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Angelicus! Aivan näitä samoja ajatuksia on ollut päässä viime päivät. Olemme autettuja ja auttajia Herrassa. Hän jopa sanoi epäilyksen hetkellä mulle, että tässä on Tie, kulje sitä Minun luokseni, tiedät että sillä Tiellä olet turvassa päivästä päivään. Ja tämä sama toistui aina kun tuntui, että ei jaksa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Solissa

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja Solissa »

No eipä kukaan oo mua auttanut,, en ole uskossa mutta ihmettelen uskovien käytössä seurakunnissa
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Solissa kirjoitti: 25 Loka 2020, 20:28 No eipä kukaan oo mua auttanut,, en ole uskossa mutta ihmettelen uskovien käytössä seurakunnissa
Voit pyytää Jeesukselta sellaisia uskovia ystäviä/tuttavia, joita Hän haluaa sinulle antaa.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kuten tuolla toisessa ketjussa sanottiin, jotkut seurakunnat ovat maallisempia kuin toiset ja sen varmasti huomaa niissä käyvien ihmisten käytöksestä. Mutta luulen, että Herra on tarkoituksella ohjannut sut tänne! Tervetuloa siis vielä kerran Solissa!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Solissa

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Eero kirjoitti: 25 Loka 2020, 22:00 Kuten tuolla toisessa ketjussa sanottiin, jotkut seurakunnat ovat maallisempia kuin toiset ja sen varmasti huomaa niissä käyvien ihmisten käytöksestä. Mutta luulen, että Herra on tarkoituksella ohjannut sut tänne! Tervetuloa siis vielä kerran Solissa!
Kiitos
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kaikille joilla on vaikeuksia elämässä!!!

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Solissa kirjoitti: 25 Loka 2020, 20:28 No eipä kukaan oo mua auttanut,, en ole uskossa mutta ihmettelen uskovien käytössä seurakunnissa
Vajavaisia olemme kaikkityynni. Seurakunnassakin on tietyt hiljaisesti hyväksytyt käyttäytymismallit, niinkuin kaikkialla missä meitä ihmisiä on. Ne kun hyvin tuntee, niin on kuin kala vedessä. Ulkopuolisena tai uutena jäsenenä hieman ihmettelee, sitten tottuu ja lopulta hyväksyy mallin oikeana tapana kohdata lähimmäinen. Auttaminen ei aina ole helppoa, koska siinä tavallaan menee toisen reviirille. Pitäisi meillä olla yksityiset liikennevalot, että voisi näyttää vihreää valoa, koska suostuu esim. autettavaksi.
Vastaa Viestiin