Tuntuu kamalan pahalta

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Hanne

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Sinettisormus kirjoitti: 29 Huhti 2020, 08:18 Amen Hanne. Tuossa rukouksessa on kaikki mitä tarvitsemme. Ja Hän ihanasti lohdutti sinua tuolla unella.
Hän on kuullut meitä. Kiitos Jeesus!
Voi miten iloitsen tästä uskon askeleesta, joka vie Hannea ja meitä eteenpäin.
Sinä olet Hänen omansa. HÄN ITSE SEN ILMOITTI!. Eikä Hän sinua hylkää.
Amen.
🙏
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Nyt voimme muuttaa rukouksemme Hanne, ylistykseen ja kiitokseen! Halleluja!

Hyvyyden Voiman Ihmeelliseen suojaan: https://www.youtube.com/watch?v=lzhzDS4FO1Y
Pyros

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Pyros »

Aamen. Tuo jae 21 on ollut itselleni yksi niistä toivon ankkureista, kun epäusko ja -toivo on meinannut saada niskalenkin.
Hanne kirjoitti: 29 Huhti 2020, 08:20 Mäkin haluan lapsenuskon, sellainen usko olisi paras, olen itsekin osittain lapsenmielinen, Jeesusta haluan ajatella rakastavana isänä, joka pitää huolen, sellaisen joka minulta on puuttunut, en ole saanut koskaan omalta isältä sitä rakkautta mitä isän kuuluisi lapselle antaa
Pitikin jo aiemmin mainita tuosta isäsuhteestasi, eikä nyt ole tarkoitus tai edes suositeltavaa sitä sen enempää julkisesti puida, mutta juuri ne katkeruuden ja vihankin tunteet maallista isääsi kohtaan, mitkä ovat viesteistäsi paikoin välittyneet voivat olla yksi merkittävä este / hidaste tielläsi. Anteeksiantaminen on yksilöllinen prosessi ja vie kaikilla oman aikansa, mutta noista tunteista irti päästäminen olisi tärkeä osatekijä vapauteen pääsemiseksi.

Itsellä tähän ongelmaan auttoi sellainen ajatusmalli, että me olemme täällä maan päällä jokainen ensisijaisesti omien traumojemme, mutta myöskin muiden ihmisten, erityisesti niiden kaikkein läheisimpien ihmisten traumojen aikaansaamien syy-seuraussuhteiden (käyttäytymismallit, satuttavat teot ja itsekkäät ratkaisut) muodostama rikkinäinen kokonaisuus. Takautuvasti aina sinne syntiinlankeemukseen asti. Juuri tätä sisäistä rikkinäisyyttä sitten Jeesus uskoontultuamme eheyttää sitä mukaa, kun Hän meissä tilaa saa. Eli se mitä tässä nyt yritän sanoa on se, että ainakin minun on nykyään helpompi ymmärtää etenkin läheisten ihmisten käyttäytymistä ja satuttaviakin tekoja / elämän valintoja, koska sieltä takaa löytyy omalla tavallaan yhtälailla rikkinäinen tai jopa rikkinäisempi, sielunvihollisen riepoteltavissa oleva ihminen, kuin mitä itse on. Se rikkinäisyys vain näkyy ja vaikuttaa meissä jokaisessa sitten eri tavoin. Todennäköisesti et tiedä läheskään kaikkea isäsi menneisyydestä, mutta sieltä ne syyt varmasti löytyvät hänenkin käytökseensä ja valintoihin.
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Pyros. Koen juuri samoin. Isäsuhde on tässä se sitovin tekijä, mutta jotenkin koen että se tulee katkeamaan, Jumalan puuttuessa asiaan. Se ei tapahdu hetkessä, mutta tapahtuu ja tuo tekijä on anteeksianto, muuta vastausta siihen ei ole. Mutta se ei estä pelastumista.
Meillä on Rakastava taivaan Isä, joka tietää huolemme.
Voimme kokea jo lapsuudesta hylätyksi tulemista, että emme ole haluttuja. Mutta voimme esittää kysymyksen, miksi synnyimme edes tänne?
Vastaus on: Siksi että Jumala tahtoi niin. Ei siis siksi, että vanhempasi tahtoi vaan todellakin, Jumala tahtoi sinut. Hän tiesi sinut ennen kuin olit edes syntynyt. Hänellä oli jo silloin sinulle suunnitelma elämällesi. (Psalmi 139)
Vaikka kotiolot olisi mikä, niin Jumalan ajtukset ja suunnitelmat on toiset. Monasti kun tulee ikää, alamme nähdä kuinka nuo vaikeudet elämässä alkaa muodostua kokemuksiksi, joita voimme sitten aikanaan kun olemme kasvaneet "henkisesti isoiksi", käyttää niitä hyödyksi, auttaessamme muita, jotka tuskailevat nyt näissä samoissa tuskissa, omaa henkistä nuoruuttaan.
Pyros

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Pyros »

Aamen.
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

PSALMIT 139
1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Herra, sinä tutkit minua ja tunnet
minut.
2. Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
3. Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
4. Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
5. Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
6. Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.
7. Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
8. Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
9. Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
10. sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
11. Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
12. niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.
13. Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
14. Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
15. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
17. Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka suuri on niitten luku!
18. Jos minä tahtoisin ne lukea, olisi niitä enemmän kuin hiekan jyväsiä. - Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi.
19. Jumala, jospa sinä surmaisit jumalattomat! Ja te murhamiehet, väistykää minusta pois!
20. Sillä he puhuvat sinusta petollisesti ja lausuvat turhaan sinun nimesi - nuo sinun vihollisesi.
21. Herra, enkö minä vihaisi niitä, jotka sinua vihaavat, enkö inhoaisi niitä, jotka sinua vastustavat?
22. Kaikella vihalla minä heitä vihaan, he ovat minun omia vihollisiani.
23. Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
24. Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.


Kuva
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sanoit tuolla unestasi:
Näin unen, jossa aurinko oli ensin punainen, sitten musta, tähdet tippuivat taivaalta, taivas tummui ympäriltä
sitten tuli valkoinen valonsäde ja lopulta joka puolelle tuli valonsäteitä
Muistan taas sen oman paniikin

Vähän samantyyppinen uni kuin se missä taivaalta alkoi sataa suuria kivenlohkareita, muistan että paniikissa etsin kellaria yms tilaa missä olla turvassa
Paniikissa etsit kellaria joka olisi antanut turvan.
Jumala näytti että etsit väärästä paikasta.
Mutta Hän myös näytti nyt, että olet vihdoin löytänyt sen valon, sen kirkkauden, joka on Hänestä ja on ainut turvamme.
Kiitos Jeesus että avasit tätä lisää. 💞👑💞
Amen.

Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.

Kuva
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinä sanoit Hanne tuolla teksteissäsi, että sinulle ei koskaan tapahdu mitään. HUOMAATKO? Nyt tapahtuu ... Meillä on ihmeellinen Jumala!
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

PSALMIT 23
1. Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.

2. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
3. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
4. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
5. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
6. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

... tuo viimeinen jae nousi juuri sydämeeni ja se täytyi tulla vielä jakamaan.
Hanne

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Pyros kirjoitti: 29 Huhti 2020, 09:08 Aamen. Tuo jae 21 on ollut itselleni yksi niistä toivon ankkureista, kun epäusko ja -toivo on meinannut saada niskalenkin.
Hanne kirjoitti: 29 Huhti 2020, 08:20 Mäkin haluan lapsenuskon, sellainen usko olisi paras, olen itsekin osittain lapsenmielinen, Jeesusta haluan ajatella rakastavana isänä, joka pitää huolen, sellaisen joka minulta on puuttunut, en ole saanut koskaan omalta isältä sitä rakkautta mitä isän kuuluisi lapselle antaa
Pitikin jo aiemmin mainita tuosta isäsuhteestasi, eikä nyt ole tarkoitus tai edes suositeltavaa sitä sen enempää julkisesti puida, mutta juuri ne katkeruuden ja vihankin tunteet maallista isääsi kohtaan, mitkä ovat viesteistäsi paikoin välittyneet voivat olla yksi merkittävä este / hidaste tielläsi. Anteeksiantaminen on yksilöllinen prosessi ja vie kaikilla oman aikansa, mutta noista tunteista irti päästäminen olisi tärkeä osatekijä vapauteen pääsemiseksi.

Itsellä tähän ongelmaan auttoi sellainen ajatusmalli, että me olemme täällä maan päällä jokainen ensisijaisesti omien traumojemme, mutta myöskin muiden ihmisten, erityisesti niiden kaikkein läheisimpien ihmisten traumojen aikaansaamien syy-seuraussuhteiden (käyttäytymismallit, satuttavat teot ja itsekkäät ratkaisut) muodostama rikkinäinen kokonaisuus. Takautuvasti aina sinne syntiinlankeemukseen asti. Juuri tätä sisäistä rikkinäisyyttä sitten Jeesus uskoontultuamme eheyttää sitä mukaa, kun Hän meissä tilaa saa. Eli se mitä tässä nyt yritän sanoa on se, että ainakin minun on nykyään helpompi ymmärtää etenkin läheisten ihmisten käyttäytymistä ja satuttaviakin tekoja / elämän valintoja, koska sieltä takaa löytyy omalla tavallaan yhtälailla rikkinäinen tai jopa rikkinäisempi, sielunvihollisen riepoteltavissa oleva ihminen, kuin mitä itse on. Se rikkinäisyys vain näkyy ja vaikuttaa meissä jokaisessa sitten eri tavoin. Todennäköisesti et tiedä läheskään kaikkea isäsi menneisyydestä, mutta sieltä ne syyt varmasti löytyvät hänenkin käytökseensä ja valintoihin.
tiedän isäni taustat ja teidän millainen mummini oli, kasvatus oli 60 luvulla erinlaista kuin nykyään, silti pahuus on kasvanut isässäni, jos kerta rakastaa vaimoaan ja lapsiaan miksi kohtelee alentuvasti ja halveksien? Mikä saa ihmisen niin tolaltaan tai mieleltään sekaisin että kasvaa narsistinen erittäin epävakaa yms....

Kyllä mulla on katkeruutta ja kaunaa ja suoranaista vihaa isääni kohtaan, mutta silti yritän ajatella kun on henkisesti sairas niin ei sille mitään voi. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, näin mennyt mun monet huudot ja haukut kuunneltua, joskus lyön vitsiksi koko asian. Kyllä silti monet itkut itketty yms

Se voi olla yksi este etten pääse täysin vapaaksi. Ihmispelko toinen, olen liian alentuva, kiltti ja miellyttämishaluinen, liiasta kiltteydestä kärsinyt.

Sanotaan että Jeesus voi muuttaa paatuneimmankin roiston Jumalan lapseksi, se vaatii tosin erittäin paljon, varmasti rukoustaistelua ja että Jumala kohtaa tämän ihmisen

Herkällä mielellä olen liikenteessä, haluan päästä eroon katkeruudesta, vihasta, kaunasta, myös kateudesta muita ihmisiä kohtaan, enkä halua puhua selän takana sekin on ollut huono piire kun sitä tiedostamatta vaan hölisee selan takana jos jokin asia ei miellytä.
Hanne

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Sinettisormus kirjoitti: 29 Huhti 2020, 09:24 Amen Pyros. Koen juuri samoin. Isäsuhde on tässä se sitovin tekijä, mutta jotenkin koen että se tulee katkeamaan, Jumalan puuttuessa asiaan. Se ei tapahdu hetkessä, mutta tapahtuu ja tuo tekijä on anteeksianto, muuta vastausta siihen ei ole. Mutta se ei estä pelastumista.
Meillä on Rakastava taivaan Isä, joka tietää huolemme.
Voimme kokea jo lapsuudesta hylätyksi tulemista, että emme ole haluttuja. Mutta voimme esittää kysymyksen, miksi synnyimme edes tänne?
Vastaus on: Siksi että Jumala tahtoi niin. Ei siis siksi, että vanhempasi tahtoi vaan todellakin, Jumala tahtoi sinut. Hän tiesi sinut ennen kuin olit edes syntynyt. Hänellä oli jo silloin sinulle suunnitelma elämällesi. (Psalmi 139)
Vaikka kotiolot olisi mikä, niin Jumalan ajtukset ja suunnitelmat on toiset. Monasti kun tulee ikää, alamme nähdä kuinka nuo vaikeudet elämässä alkaa muodostua kokemuksiksi, joita voimme sitten aikanaan kun olemme kasvaneet "henkisesti isoiksi", käyttää niitä hyödyksi, auttaessamme muita, jotka tuskailevat nyt näissä samoissa tuskissa, omaa henkistä nuoruuttaan.
Koko ikäni olen torjunnut Jumalan, en edes koskaan ajatellut Jumalaa sen kummemmin, mummin kanssa rukoiltiin iltaisin kun olin lapsi ja teini iässä joskus mummin kanssa taas iltaisin hmmm...

Yritän muistella mikä se yksi rukous oli joka mummin kanssa rukoiltiin, levolle laske luojani armias ole suojasi, jos en aamulla nousiskaan niin taivaaseen ota tykösi, sylihisi Jeesus rakas, nukkua mun taasen suo, enkelisi Kaitsijaksi käske vuoteheni luo, ota hellään huomahas vanhempani rakkahat, koti kallis siskot, veikot, jotka kanssain asustaa, suo mun päivän puuhissani sinun kanssas kulkea, sua muistain iltasella silmät kiinni sulkea, aamen

En ole varma miten tuo meni sanasta sanaan siitä on niin kauan

Mummi ei sinällänsä kertonut Jumalasta/Jeesuksesta, teoillaan kyllä näky, että aidosti välittää ja auttoi, vaikka oli samalla luonnetta, vanhan kansan ihminen, vakava ja töitä tekevä, aina piti tehdä jotain töitä, että oikeastaan ei lepoa muuta kuin nukkumaan mennessä

Toinen mummini taas oli/on vastakohta äidin äiti, aina puhunut nauramalla, mutta nyt muistisairaana vielä enemmän, muistan että lestadiolaisten telttakokouksissa olin siskoni kanssa kun olin 14 tai 15 vuotias, sieltä muistan vaan hirveän rapakon ja kuran, ei ollut kumpareita, jouduttiin kietomaan siniset pussit kengän ympärille ja muistan kuinka kaikki vaan tuijotti, ei koskettanut Jumala siellä, ruokailua oli siellä kanssa

Äidin äidillä oli kuva Jeesuksesta jonka olkapäillä karitsa, se kuva on mummilla vielä, omassa huoneessa hoitokodissa, ei meidän äidin äitikään sen kummemmin Jumalalta kertonut, muistan että nauroi ja puhui et voi että kun Jumala rakastaa sinua, Jumala rakastaa, Jumala rakastaa.... Mutta äidin äiti oli hieman laiskan puoleinen kotitöissä, ei meitä lapsen lapsiakaan sen kummemmin hoitanut vaikka yökylässä oltiin, omalla tavallaan, aina iloinen ja nauravainen
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Lisää kuunneltavaa.
Niilo Yli-Vainio; sinun täytyy uudestisyntyä: https://youtu.be/MuOdv4ETyNY
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Hanne kirjoitti: 29 Huhti 2020, 07:33 Näin unen, jossa aurinko oli ensin punainen, sitten musta, tähdet tippuivat taivaalta, taivas tummui ympäriltä sitten tuli valkoinen valonsäde ja lopulta joka puolelle tuli valonsäteitä

Muistan taas sen oman paniikin

Vähän samantyyppinen uni kuin se missä taivaalta alkoi sataa suuria kivenlohkareita, muistan että paniikissa etsin kellaria yms tilaa missä olla turvassa
Olen yhdessä saamassani unessa nähnyt myös nuo mainitsemasi kivenlohkareet/meteoriitit. Samoin sisar-Barbara eräässä näyssään.

http://www.pelastussanoma.fi/keskustelu ... f=4&t=1398
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen AO, minäkin olen nähnyt noita kivilohkareita, mitä olivatkaan.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Ella »

Sisareni Sinetti kirjoitti anteeksiantamisesta.

Matt:18:21. Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle. "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni,
joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
22. Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.

Se anteeksianto ei ole aina helppoa kun on joutunut kaltoin kohdelluksi. Mutta kun päättää että annan anteeksi.
Niin asiat alkaa muuttua. Ei ehkä hetkessä mutta, pikkuhiljaa. Olen tämän kokenut omalla kohdallani.
Kiitos Jeesus kun autat eteenpäin. Kaikkia sisaria ja veljiä jotka tarvitsevat anteeksi antavaa voimaasi!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Uusiluomus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Aamen Ella tähän voin yhtyä , vaikeaa on ihmisille antaa anteeksi mutta kun sydämen asenne on oikea ja pyytää herralta armoa että vaikuttaa tahtomiseen ja tekemiseen ja haluun antaa anteeksi niin se varmasti tapahtuu sillä se on Jumalan mielen mukainen asia ja pyyntö
Hanne

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Rupesin miettimään että voiko tälläinen ei uskova nähdä kanssa tälläisiä unia, ns "etiäisiä", eli tälläisiä katastrofimaisia unia, välillä näitä tulee, ei nyt kovin usein mutta joskus, niissä unissa toistuu tuo sama paniikki, pelko ja ns pakopaikan etsiminen
Hanne

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Ella kirjoitti: 29 Huhti 2020, 14:33 Sisareni Sinetti kirjoitti anteeksiantamisesta.

Matt:18:21. Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle. "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni,
joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
22. Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.

Se anteeksianto ei ole aina helppoa kun on joutunut kaltoin kohdelluksi. Mutta kun päättää että annan anteeksi.
Niin asiat alkaa muuttua. Ei ehkä hetkessä mutta, pikkuhiljaa. Olen tämän kokenut omalla kohdallani.
Kiitos Jeesus kun autat eteenpäin. Kaikkia sisaria ja veljiä jotka tarvitsevat anteeksi antavaa voimaasi!
Helppoa se ei tosiaan ole, kun on joutunut laiminlyödyksi niin sydämeen on kertynyt katkeruutta ja vihaa paljon, haluan antaa anteeksi, koska jatkuva katkeruus syö sisältä, ne aiheuttaa painajaisia, ja se että olen katsonut kauhua, scifiä yms, haluan irtautua niistä, noi kaikki elokuvat on roskaa! Ja vienyt koko ajan sen ajan Jumalalta pois, siksi en varmasti myöskään ole löytänyt rauhaa ja pelastusta Jeesuksessa kun roska elokuvia ja sarjoja katsonut (tykkään kyllä tankki täyteen yms kotimaisia sarjoja)
Vastaa Viestiin