Profetaaliset värit

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Sinettisormus

Profetaaliset värit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Myös väreillä on oma mielenkiintoinen merkityksensä. Meidän kannattaa miettiä mitä värejä käytämme pukeutumisessa ja sisustamisessa. Puhutaan profetaalisista väreitä. Jokaisella värillä on Jumalan valtakunnassa merkityksensä, niin kuin numeroillakin. (2Moos.26:36-37)

PUNAINEN: veri, sovitus, syntiuhri, kuluttava tuli, rakkaus, sota.
VIININPUNAINEN: Uusi viini.
VAALEANPUNAINEN: Oikeat suhteet, kirkko, morsian.
SININEN: Taivaallinen, Pyhä Henki, Jumalallinen ilmestys.
VAALEAN SININEN: Pyhä Henki.
TUMMAN SININEN: Auktoriteetti.
LILA: Kuvastaa kuninkaallisuutta ja kuninkuutta.
MUSTA: Itsen kuolema, piilopaikka, synti, Hänen siipiensä varjo, koettelemus, kuolema, valitus, nöyryytys.
ORANSSI: Ylistys.
KELTAINEN: Jumalan kunnia.
VALKOINEN: Puhtaus, pyhyys, vanhurskaus, voitto, voiton riemu, tuuli.
KULTA: Pyhyys, kuninkuus, kirkkaus, kunnia, taivas. (Ilm.1:12-15. ja Ilm.4:4)
HOPEA: Lunastus, Jumalan Sana.
PRONSSI: Tuomio. (3Moos.26:18)
VIHREÄ: Jumalan kirkkaus. Menetys, uusi elämä, ikuinen elämä, raikkaus, voima, varallisuus, herätys, hengellinen kasvu. (Ilm.4:3 ja Ilm.21:19)


VÄRIYHDISTELMIÄ:
(Ylistyslipuissa)
Punainen ja sininen: Sodankäynti.
Kulta ja lila: Saattavat Jumalan läsnäolon kunniaa ja Herran majesteettisuutta.
Punainen ja hopea: Rukoilemme pelastusta ja kadumme.
Hopealiput: Kutsutaan seurakunta koolle (3Moos.10)
Punainen ja kulta: Vapautetaan Pyhän Hengen tuli.
Valkoinen: Pyhän Hengen tuulahdus, enkeleiden vierailu.
Sininen ja vihreä: Rukoilemme Pyhän Hengen sateen vapautumista, Jumalan virtoja, sinisiä vesiä, vihreitä laitumia. Väri edustaa myös armoa ja laupeutta.

...ehkäpä teillä on tuoda lisää, kokemuksistanne profetaalisista väreistä :?:
Sinettisormus

Re: Profetaaliset värit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Itse olen alkanut enemmän miettimään, mitä värejä kannan ylläni ja mustaa väriä olen yrittänyt alkaa välttää, sekä ruskeita, likaisia sävyjä. Samoin mietin, mitä värejä kodissamme on, sillä väreillä viestitämme asioita itsestämme, tiedostamatta, uskon että väreillä on suuri vaikutus, miten näemme ja vastaanotamme asioita. :P
Sinettisormus

Re: Profetaaliset värit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä löytö tuolta toiselta foorumilta; värien Raamatullisesta merkityksestä: http://ristinvalossa.munfoorumi.com/vie ... f=1&t=3476
Samuli

Re: Profetaaliset värit

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Töistä mielenkiintoinen värijuttu. Meillä ollaan juuri tekemässä muutosta töiden jaossa ja ollaan nyt perustettu pohjoismaissa yhteinen tiimi. Siihen liittyen pomoni oli valmistellut esityksen selventämään vastuunjakoa muulle organisaatiolle yms. Siinä oli sitten yksi slide, jossa joka maa oli värikoodattu. Eli semmoinen pohjoismaiden kartta jossa maat oli korostettu omilla väreillä.
Suomi oli värjätty violetilla (kuninkaallinen papisto)
Tanska vaaleanpunaisella (Morsian, joka on suhteessa muihin maihin pienin)
Sitten muut maat oli värjätty Ruotsi oranssilla, UK keltaisella, Norja vihreällä ja Irlanti vaalean sinisellä
Ja koko tiimin yhteinen väri oli sininen.

Olisihan nämä voitu värjätä kaikki vaikka mustalla tai valkoisella tai samalla värillä. Mutta luulen että Kaikkivaltias toimii tässä nyt meissä tasoilla, joista emme oikein itsekään tiedosta.
Samuli

Re: Profetaaliset värit

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Siinä mielessä näen tämän myös profeetallisena, että muissa profetioissa Suomea on kuvattu jonkilaiseksi Herran keihäänkärjeksi, josta herätys etenee sitten muihin maihin. Tämä kyllä lämmitti mieltäni, toi rauha sydämeen ja ymmärsin että Herra halusi puhua tätä kautta. Voimme jättää nämä asiat Herralle. Hänellä on suunnitelma myös näitä kaikkia maita varten.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Profetaaliset värit

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kerron erään hätkähdyttävän faktan kun nyt sattui kyseinen uutinen julkaistuakin aiheesta:

Asiantuntijat paljastavat: Tämä on maailman rumin väri! Pantone 448 C
Pantone 448 C.jpg
Pantone 448 C.jpg (11.3 KiB) Katsottu 13186 kertaa
http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikk ... ri/5934494

Olen alkuperäiseltä ammatiltani ollut graafisella alalla ja Pantone värimaailma oli niin tuttu että tunsin numeroiden perusteella lähes kaikki värit.
Mutta tämä juttu hätkähdyttää... tässä nimittäin tapahtuu hengellinen ilmiö:

Pantone 448 C on väriassosiaatio kullan värisestä väristä. Uskokaa tai älkää mutta näytän esimerkin:
Kulta CU.jpg
Tässä täyttyy se mikä on Raamatun valossa tosiasia, se mikä meillä on hyvää, se on Taivaassa pahaa ja päin vastoin.

Täytyy hieman vielä lisätä erään tärkeän asian: Nimittäin kyseessä on toinen yhtä tärkeä hengellinen reaktio. Ihmiset nimittäin katsovat vain siihen mikä kiiltää, eivätkä siihen mikä on ns. "DEEP" joka on värimaailmassa termi värin perusrungosta, eli sen luonnollisesta väristä. Kulta on värinä sellainen jolla on taipumus heijastaa paljon valoa joka saa aikaan silmää hyväilevät kiillot. Mutta väri itsessään löytyy tuolta tumman seasta, joka on täysin 1:1 Pantone 448 eli ihan kamalan värinen, mutta saa materiaalinsa vuoksi aikaan häikäisevän kiillon.
Juuri tällainen on maailman ihminen. Se näkee vain kiillon, eikä pintaa syvemmälle. Siellä pinnan alla on täysin kamala väri.
kiitosvirsi
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:05

Re: Profetaaliset värit

Viesti Kirjoittaja kiitosvirsi »

Olipas mielenkiintoinen juttu.Mistähän väreistä tuo Pantone 448 C on sekoitettu.Koulussa kun kuvaamataidon tunnilla haluttiin valkoista väriä niin sekoitettiin kaikki värit ja saatiin valkoinen väri.Mutta oikeestihan se oli vain sekoitus mikä näytti valkoiselta.Ks.2. Kor.11:14 Eikä ihme,sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.Nyt tarvitaan Jumalan Pyhän Hengen antamaa näkökykyä että nähdään mikä on aitoa ja mikä vain näyttää siltä.Tässä aito valkoinen. Matt. 17:2 Ja Hänen muotonsa muuttui heidän edessään,ja hänen kasvonsa loistivat kuin aurinko,ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.Jeesus ei ole väri Hän on valo.Hän on kirkkaus.Katsoppa nyt mitä Jeesus sanoo seitsemännennelle eli viimeiselle Vähä-Aasian seurakunnalle Ilmestyskirjassa Johanneksen Ilmestys 3:14-22. Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita Näin sanoo Amen,se uskollinen ja totinen todistaja,Jumalan luomakunnan alku.Minä tiedän sinun tekosi;sinä et ole kylmä etkä palava,oi jospa sinä olisit kylmä tai palava!Mutta nyt koska olet penseä,etkä ole palava etkä kylmä,olen minä oksentava sinut suustani ulos.Sillä sinä sanot:minä olen rikas,minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse;etkä tiedä,että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa,tulessa puhdistettua että rikastuisit,ja valkeat vaatteet,että niihin pukeutuisit eikä alastomuuteesi häpeä näkyisi,ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi,että näkisit.Kaikkia niitä joita minä pidän rakkaina,minä nuhtelen ja kuritan,ahkeroitse siis ja tee parannus.Katso minä seison ovella ja kolkutan:jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven,niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssani.Joka voittaa,sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani,niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.Jolla on korva,se kuulkoon,mitä Henki seurakunnille sanoo.On huima ero siinä mitä tämä seurakunta näki itsestään ja mitä seurakunnan Herra näki.Toinen näki sen valkoisen joka tuli kun kaikki oli sekoitettu ja Herra näki sen valkeudessa ja kirkkaudessa.Tähän loppuun vielä hyvä ohje meille kaikille 1 Joh.1:7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme,niinkuin hän on valkeudessa,niin meillä on yhteys keskenämme,ja Jeesuksen Kristuksen,hänen Poikansa veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.Amen.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Profetaaliset värit

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

En mee ihan tarkkaa värimääritystä tekeen ku ei oo välineitä mutta Hexaväri on lähelle #4F3F1F ja RGB on lähelle R=79 G=83 ja B=31 koska tuo on itseasiassa likainen sekoitus vihreään kallistuvaa ruskeaa, jos ihan tarkkoja ollaan. Kaikki kauniit ruskeat sekoittuvat joko keltaiseen tai punaiseen mutta tämä painottuu siniseen ja keltaiseen päin.

Mutta sanoma on väkevä, kuten itsekin toteat hienossa analyysissäs.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Profetaaliset värit

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Onko tästä sivusta mitään apua:

http://www.color-hex.com/color/4f3f1f
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Profetaaliset värit

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Onpas mielenkiintoinen linnki toi Markun löytämä värien määrityssivu. Siitä vasan ei toi PMS kartta taida millään avautua.

Mä löysin tämmösen: http://rgb.to/pantone/448-c
Elikkäs RGB on: R=74, G=65, B=42
Ja mikä mielenkiintoisempaa, niin CMYK oli niinkuin vähän mielessä puntaroinkin, paljon Cyaania: C=33, M=43, Y=80, B=82
Hexa on taas: #4a412a
Vastaa Viestiin