Pelastus tämäkin, läppäri

Täällä voit keskustella muista internet-sivuista ja sivustoista
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Pelastus tämäkin, läppäri

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Läppäri hidastelee ja pätkii. Fb:n Tietokonenurkasta saa vastaukseksi vain ylimielistä jaaritusta.
Kysymys siis: mitä free cliiner ohjelmaa olette käyttäneet Win kympissä?
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Pelastus tämäkin, läppäri

Viesti Kirjoittaja Eero »

Shalom Magda-sisko!

Oletko saanut tähän mitään apua vielä? En ole itse käyttänyt noita puhdistusohjelmia, mutta löysin tällaisen Mikrobitin jutun, jonka neuvoihin luulisi voivan luottaa:

https://www.mikrobitti.fi/neuvot/hidast ... 53930090bc

Siellä suositellaan ohjelmaksi CCleaneria:

https://www.ccleaner.com/

Toivottavasti tästä olisi apua, ole Siunattu kaikissa asioissasi!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Pelastus tämäkin, läppäri

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Kiitos Eero,

olen asentanut CC:n, mutta siitä ei ollut apua kuin hetkeksi. Läppärini on vanha ja luultavasti tullut tiensä päähän. Mulla on pian muutto enkä tiedä, onko uudessa osoitteessa talon laajakaistaliittymää. Siksi en vaihda vielä, vaan yritän sinnitellä äärimmäisen laiskan laitteeni kanssa.

Kiitos siunauksista, otan kaiken siunauksen vastaan. Sitä samaa rukoilen sinulle kaikkiin elämäsi alueisiin ja myös muille täällä.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Pelastus tämäkin, läppäri

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos Magda-sisko! Jos tuo hitaus on vaan nettiä käytettäessä, niin silloin se vika voi olla myös siinä. Nettiyhteys ei siis sinällään vaikuta siihen miten hyvin kone muuten toimii.

Mutta jos on kaikin puolin hidastunut (käynnistys, muut ohjelmat kuin netti jne.), niin silloin voi tosiaan olla tiensä päässä. Uudet ohjelmat vaativat tehokkaampaa konetta eli jossain vaiheessa käyttöikä loppuu, vaikka kone muuten olisikin kunnossa.

Se mitä oon itse joskus tehnyt, jos ei muu ole auttanut, niin olen ottanut omat tiedostot muistitikulle ja alustanut koko koneen uudestaan, jolloin siitä saa periaatteessa kuin uuden. Mutta ehkä kannattaa tosiaan odotella vielä hetkisen, jos olet muuttamassa, niin tiedät onko vika esim. siinä netissä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Pelastus tämäkin, läppäri

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Magda-sisko kirjoitti: 17 Helmi 2019, 20:29 Kiitos Eero,

olen asentanut CC:n, mutta siitä ei ollut apua kuin hetkeksi. Läppärini on vanha ja luultavasti tullut tiensä päähän. Mulla on pian muutto enkä tiedä, onko uudessa osoitteessa talon laajakaistaliittymää. Siksi en vaihda vielä, vaan yritän sinnitellä äärimmäisen laiskan laitteeni kanssa.

Kiitos siunauksista, otan kaiken siunauksen vastaan. Sitä samaa rukoilen sinulle kaikkiin elämäsi alueisiin ja myös muille täällä.
Eihän windowsissa ole virransäästö päällä?! Klikkaa ensin hakutyökalua, mikä on vasemmalla alhaalla oleva suurennuslasi. Kirjoita hakusanaksi "virran"
-Valitse "Virran ja lepotilan asetukset"
-seuraavaksi valitse "Virran lisäasetukset"
-Lopuksi valitse "Paras suoritusteho"

--
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Pelastus tämäkin, läppäri

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Yksi syy hidasteluun voi olla, että kovalevy on täynnä, tarkista c-levyn ominaisuuksista onko levyllä vapaata tilaa, hyvä
ois olla ainakin 20 gigatavua.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Pelastus tämäkin, läppäri

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Markku_my kirjoitti: 19 Helmi 2019, 16:01 Yksi syy hidasteluun voi olla, että kovalevy on täynnä, tarkista c-levyn ominaisuuksista onko levyllä vapaata tilaa, hyvä
ois olla ainakin 20 gigatavua.
Kun olet varmistanut, että levyllä on tarpeeksi vapaata tilaa, eheytä se käsin. Klikkaa taas hakutyökalua (suurennuslasi alhaalla) ja kirjoita siihen "Eheytä"

Avaa sitten eheytys sivu
lopuksi valitse Optimoi

--
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Pelastus tämäkin, läppäri

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Suoritusteho ja eheytys tarkistettu, kiitos vinkeistä. Näillä mennään nyt hetken vähän paremmin.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Pelastus tämäkin, läppäri

Viesti Kirjoittaja Eero »

Hyvät ohjeet Markulta, toivottavasti toimii nyt! :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin