Demonit

Keskustelua henkimaailmasta, hengen ja sielun elämästä sekä hyvistä että vieraista hengistä
paamat

Demonit

Viesti Kirjoittaja paamat »

arka aihe. oletko sinä kristitty koskaan kokenut henkimaailman, sen todellisuuden, joutunut taistelemaan?. oletko saavuttanut voiton? vai oletko vain kristitty..niin..vain kristitty. Älkää loukkaantuko sanoistani. oletko koskaan kokenut: sinun yllesi tulee energia pilvi, ei se ole jumalasta vaan saatanasta, oletko joutunut haukkomaan henkeäsi tuntien: nyt on joku läsnä. voisin jatkaa tätä vielä, arviokaa, sanokaa te kristityt.?
Sinettisormus

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Todella arka aihe, ettei päästä paholaista työntämään jalkaansa oven väliin. Mutta yhtäaikaa, on minusta oikein tiedostaa, että henkimaailma on olemassa, demoneineen kaikkineen. Eikä se ole leikin asia.
Tiedän tämän, sillä itselläni oli aikanaan esim. pelko koulu, jota Jumala piti minulle ja se kesti n.1vuosi. Minun eteeni tuli noina päivinä paljon asiaa pelosta, tv:n kautta, lehdistä, netistä ja jne. Ymmärsin että Herra oli laittanut minut pelko kouluun ja se oli mielenkiintoista aikaa. Pitää olla vain kovin avoin.
Paholainenkin yritti tuolloin pelotella minua, erinäisin tempuin, mutta opin sanomaan sille: että se oli huomattu, häipyköön! Alussa pelotti pimeässä yöllä mennä vessaan, mutta sekin pelko hävisi, kun koulutus oli loppu suorallaan. Sitten erään kerran, kun kävin illalla maata ja mieheni jäi vielä katsomaan tv ohjelmia, mieheni vuoteeseen kävi jysäys ja oli kuin nyrkillä olisi siihen lyöty. Silloin käänsin sille vain selän ja sanoin:
- "Jyskä mitä jyskäät, nyt minä nukun, eikä minun tarvitse pelätä mitään, sillä Jeesus Kristus on minun Herrani!"
Siihen loppui pelkoni, kun tuon ymmärsin ja sisäistin ja myös henkimaailman hyökkäykset alkoi niiltä osin vähenemään.
Saatana kyllä yrittää työntää edelleenkin kapuloita rattaisiini, mitä vahvemmaksi uskossa käymme, sitä enempi se kiusaa ja siksi on tärkeää tunnistaa se.
Pelkäsin myös ukkosta, mutta Jumala näytti minulle senkin pelon turhaksi, kerran mökillä olessamme. Siellä nuo ukonilmat on rajuja. Kerran sitten siinä ukkosen keskellä rukoilin Isä Meidän rukousta ja kun pääsin melkein loppuun, näin kuinka ukkonen alkoi tyyntyä. Vain hiljaisia pieniä murahduksia jotka koin Jumalan hyväksyväksi murahteluksi.
Taivas muuttui ja ympäristö kauniin oranssiksi ja oli ihana hiljaisuus. Ymmärsin, että jos Jumala haluaa päiväni päättyvän, se tapahtuu vaikka olisin piilossa kuinka pimeässä komerossa. Mutta jos Jumalan suunnitelma on elää täällä pitempään, voin vaikka tanssia tuolla ukkosen keskellä, sillä ei minulla ole muuta pelättävää, kuin Jumala, etten Hänen vihaansa saa ylle.
Saan elää Hänen ihanassa rakkaudessaan, eikä mitkään demonit voi minua enää peloitella, mutta kyllähän se aika ajoin yrittää. Mutta ninulla on vakaa alusta, KRISTUS KALLIO, jolla saan pelotta seistä!
Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Jättäisin tällaiset aiheet pois palstalta, koska se mistä puhutaan vahvistuu. Vaikka puhuu näitä ilmiöitä
vastaan....ne vahvistuu, kun ne nostetaan esiin.
Puhutaan voitosta käsin...Kristus on voittanut ja meidän ei tarvitse itse taistella mitään örkkejä vastaan.
Sinettisormus

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minä olen myös jo pitkään miettinyt tätä henkimaailma osiota poistettavaksi kokonaan ... sillä pahalle ei pidä antaa jalan sijaa, oli ehkä väärin aikanaan edes aloittaa tätä osiota, mitä mieltä olette , minua tämä aika ajoin häiritsee .. Sillä niin kuin Markku sanoi; Siitä on voitto saatu!
Sunnuntaina minulle siunattiin ja öljyttiin henkien erottamisen armolahja ..
Niin kuin jo tuossa sanoin, on se hyvä tiedostaam, mutta sille ei pidä antaa valtaa .
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Koen itse myös aihepiirin ajoittain hyvin ahdistavaksi. Sinetin kirjoitus oli rohkaiseva, vaikka palstan aihepiiri ei useimmiten olekaan.

Jos tämä osio poistetaan, en vastusta. Jos joku kokee tarvitsevansa puhua esim. peloistaan, niin ne voi aina tuoda mm. rukousketjuun, jossa aiheesta voi tarvittaessa avautua. Eihän kukaan halua vapaaehtoisesti pelätä, vaikka monesti pelkäämmekin.

Pelot jättävät haavoja. Aika useimmiten parantaa ne. Joistakin saamistamme iskuista jää pysyvä jälki, itselläni ainakin.

Pahimmista kohtaamistani asioista olen puhunut vain muutamille läheisimmistä uskovista ystävistäni.

Kun on itse kärsinyt niin voi muita kärsiviä auttaa.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Eero »

Oon samaa mieltä, että kun jotakin aihetta ajattelee tai siitä puhutaan, niin mieli alkaa kääntymään siihen päin. Ja synkkiä aiheitahan meille tuputetaan koko ajan esimerkiksi juuri tv:n kautta. Eikä se ole "sivuun katsomista" jos jotakin aihetta ei halua käsitellä tämän vuoksi, monesti tuntuu että tietää jo valmiiksi mikä aihepiiri vaikka tv-sarjassa on, ja kuka sen takana lopulta vaikuttaa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
paamat

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja paamat »

tarkoitin vain...tiedostatte asian..Ei pelkoa. Minä En Pelkää, älä pelkää sinäkään Kristitty, mutta tiedät?, ketä vastaan taistelet.
poistetaan viestiketju.
Sinettisormus

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos paamat. Ymmärsin mitä tarkoitit. Enkä minäkään pelkää, en enää, sillä olen käynyt tuon Jumalalta saadun koulun.
Mutta koska uskon, että minulla on tuo henkien erottamis lahja, aina tämä osio kokonaisuudessaan vaivaannuttaa, ja se on merkki vääristä hengistä.
Ei siis ollut tarkoitus poistaa vain tätä ketjua, vaan koko henkimaailma osio.
Tosin tämä on Jarmon tuoma osio ja saa myös päättää sen kohtalosta. Minä kyllä kestän tämän kanssa, oli päätös kumpi tahansa, mutta tiedän, että on niitä, joille tämä ei välttämättä ole sopivaa tietoa. Mutta en kyllä haluaisi, että sen olemassa olosta ei saisi puhua ... ristiriitaista.
Olematon

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Olematon »

En tiedä miten saatanaa voi käskeä painumaan helvettiin, jos ei pahaan henkeen ota kontaktia. Maton alle lakaiseminen taas antaa pirulle pikkusormen.
Sinettisormus

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, olematon, juuri tuota tarkoitin, jos siitä ei puhuta, se saa rellestää niin kuin tahtoo ..
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Eero »

Minusta tässä on kyse siitä, että "tuoli" pitää olla käännettynä Herraa ja Hänen Valoaan kohti, vaikka tietää että selän takana onkin pimeyttä. Ei siitä kannata olla kovin kiinnostunut, ettei vahingossa jää tuijottamaan väärään suuntaan. Eikä meidän silloin tarvitse kohdata sitä pimeyttä, koska vain Herran Jeesuksen Pyhän Nimen Voima karkottaa vihulaisen, ei meidän oma voimamme.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Olematon

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Olematon »

Ei sitä valoakaan pidä liiaksi tuijotella, ettei sokaistu. Saatana vaanii siellä missä vähiten odotat. Valontuojan lupauksiin ei pidä luottaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Eero »

No Herrassa meillä ei ainakaan ole mitään pelättävää, koska Hänessä ei ole valhetta. Tätä muuten käsittelee Johannes todistuksensa alussa:

viewtopic.php?f=17&t=1037&p=21416#p21416
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Kun Raamattu kuitenkin mainitsee keskustelun otsikossa olevan sanan
demonit siis riivaajan (daimon),
niin kysyisin nyt, miten ymmärrätte tuon sanan.
Mitä nuo demonit eli riivaajat ovat?
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Olematon kirjoitti:En tiedä miten saatanaa voi käskeä painumaan helvettiin, jos ei pahaan henkeen ota kontaktia. Maton alle lakaiseminen taas antaa pirulle pikkusormen.
2.Kor.2:11 "ettei saatana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat."

Minusta me emme saisi olla niin herkkänahkaisia, ettemme halua tietää vastustajastamme mitään. Maton alle lakaisu on paha virhe. Ajatelkaa sotatilannetta, jossa hyökätään maahan, jossa ummistetaan silmät ja kielletään hyökkääjän olemassaolo.

Sen verran jokaisen tulee tietää, että osaa puolustautua itsenäisesti Jeesuksen nimeen. Sen enempää siihen aiheeseen ei kannatakaan perehtyä. Eikä missään tapauksessa ottaa suoraa kontaksia pahaan edes hyökkäyksessä. Kaiken kommunikaation pitää mennä Jeesuksen kautta.

Nimim. Kokemuksesta oppinut
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Sinettisormus

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, Magda! Puhut aivan minun ajatuksillani.
paamat

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja paamat »

minä en sitten turhan päitten puhunut teille demoneista ja uskovan käskyvallasta, mutta taistelu on minun ja se viedään vaikka kuolemaan saakka, 54-vuotta riittää, on eron hetki, näin noin viikko sitten unen,jossa joku lähti kiroten ja ovet paukkuen, se on se demoni, minä etsin oman itseni ja löydän sen.
Sinettisormus

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä oli kyllä kieltämättä tärkeä aihe, jota ei tule sivuuttaa, mutta ei nostaa korokkeellekkaan. Meillä on taistelu henkivaltoja vastaan ja Jeesuksen Kristuksen nimi on siinä työssä voimallinen.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

kalamos kirjoitti:Kun Raamattu kuitenkin mainitsee keskustelun otsikossa olevan sanan
demonit siis riivaajan (daimon),
niin kysyisin nyt, miten ymmärrätte tuon sanan.
Mitä nuo demonit eli riivaajat ovat?
Jos olen asian oikein ymmärtänyt, ne ovat niitä pahoja henkiä, joita Jeesus ajaa pois ihmisistä.
Markuksen evankeliumi:
5:1 Ja he tulivat toiselle puolelle järveä gerasalaisten alueelle.
5:2 Ja kohta kun hän lähti venheestä, tuli häntä vastaan haudoista mies, joka oli saastaisen hengen vallassa.
5:3 Hän asusti haudoissa, eikä kukaan enää voinut häntä kahleillakaan sitoa;
5:4 sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.
5:5 Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.
5:6 Kun hän kaukaa näki Jeesuksen, juoksi hän ja kumartui maahan hänen eteensä
5:7 ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."
5:8 Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki."
5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."
5:10 Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.
5:11 Niin siellä oli lähellä vuorta suuri sikalauma laitumella.
5:12 Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin."
5:13 Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen.
5:14 Ja niiden paimentajat pakenivat ja kertoivat siitä kaupungissa ja maataloissa. Ja kansa lähti katsomaan, mitä oli tapahtunut.
5:15 Ja he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät riivatun, jossa legio oli ollut, istuvan puettuna ja täydessä ymmärryksessään; ja he peljästyivät.
5:16 Näille kertoivat näkijät, mitä oli tapahtunut riivatulle ja kuinka sikojen oli käynyt.
5:17 Ja he alkoivat pyytää häntä poistumaan heidän alueeltaan.
5:18 Ja hänen astuessaan venheeseen se riivattuna ollut pyysi häneltä saada olla hänen kanssaan.
5:19 Mutta hän ei sitä sallinut, vaan sanoi hänelle: "Mene kotiisi omaistesi luo ja kerro heille, kuinka suuria tekoja Herra on sinulle tehnyt ja kuinka hän on sinua armahtanut."
5:20 Niin hän lähti ja rupesi Dekapolin alueella julistamaan, kuinka suuria tekoja Jeesus oli hänelle tehnyt; ja kaikki ihmettelivät.
Ps. Olen sitä mieltä, että tunnistettu vihollinen on vaarattomampi kuin tunnistamaton vihollinen. Siksi on Raamattu.
5Moos. 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
Matt:
4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
4:2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
4:3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi."
4:4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"
http://www.finbible.fi/UT/Matteus/Raamattu1_4.htm
Sinettisormus

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

https://www.gotquestions.org/Suomi/riiv ... mattu.html
Mitä Raamattu opettaa riivaajista eli demoneista?
Kysymys: Mitä Raamattu opettaa riivaajista eli demoneista?

Vastaus: Ilm. 12:9 on selvin riivaajien alkuperää käsittelevä raamatunkohta, "Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä, syöstiin maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit." Saatanan karkottaminen taivaasta on kuvattu symbolisesti seuraavissa kohdissa: Jes. 14:12-15 ja Hes. 28:12-15. Ilm. 12:4 antaa meidän ymmärtää, että Saatanan syntiinlankeemuksen mukana karkotettiin kolmannes enkeleistä. Juuda 6 mainitsee syntiin langenneet enkelit. Raamatun mukaan riivaajat eli demonit ovat langenneita enkeleitä, jotka Saatanan tavoin kapinoivat Jumalaa vastaan.

Saatana ja hänen demoninsa yrittävät nyt tuhota ja pettää kaikki ne, jotka seuraavat ja palvovat Jumalaa (1. Piet. 5:8; 2. Kor. 11:14-15). Näitä demoneita kutsutaan saastaisiksi hengiksi (Matt. 10:1; Mark. 1:27), ja Paholaisen enkeleiksi (Ilm. 12:9). Saatana ja hänen demoninsa sokaisevat maailmaa (2. Kor. 4:4), kurittavat kristittyjä (2. Kor. 12:7; 1. Piet. 5:8), ja sotivat pyhiä enkeleitä vastaan (Ilm. 12:4-9). Demonit ovat henkiolentoja, jotka voivat myös ilmestyä fyysisessä muodossa (2. Kor. 11:14-15). Demonit eli riivaajat ovat Jumalan vihollisia, jotka on jo voitettu. Sillä se, joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa (1. Joh. 4:4).
Vastaa Viestiin