Viides sinetti puhuttelee minua siksi koska siinä näkyy morsiamen ylösotto yhdessä Kristuksessa kuolleiden kanssa. Syy on siinä että kysyn miksi tämä on tänne kirjoitettu meille tarkoitettuna sellaisessa muodossa jossa kerrotaan asioita jotka tapahtuvat siellä jossain josta emme näe, emmekä tiedä niiden kulusta. Miksi siis sellaista meille on edes ylipäätään tarvis puhua? Tämä on se yksi syy, johon pitää olla myös vastaus.
Herää paljon kysymyksiä, kuten miksi tässä puhutaan tulevista marttyyreista ja miksi näille "tuohon hetkeen asti olleille" marttyyreille annettiin valkoiset pitkät vaipat? He ovat alttarin alla olevia henkiä, joten eipä heillä ole tarvetta saada vaippoja, jotka peittävät ruumiin, jos ei kerran ole ruumista jota peittää. Näinpä tässä kohtaa pitää olla kuolleiden ylösnousemus! ...ja siksi tästä puhutaan ja siksi se saa selitykselleen merkitystä, koska morsian nousee tässä samaan aikaan ja koko maa saan sitä todistaa ja siksi se Raamatun sanoma saa maallisen merkityksen, jonka jokainen sitten vasta ymmärtää.Joh.ilm. 6:9-11 Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?" Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.
Näin ollen ei ole mikään ihme jos Paavali sanoi tessalonikkalaiskirjeessään että kuolleet ehtivät ensin, koska ei ole niin väliä ehtivätkö morsian ja Kristuksessa kuolleet sekuntia vaille tai jälkeen, vaan sillä on merkitystä, kun pääjoukkok saapuu. Siellä on kuolleet olleet jo aikaa sitten ensin.