Vaikea tilanne sisaren kanssa

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Salome1972

Vaikea tilanne sisaren kanssa

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

En voi tätä asiaa kovin yksityiskohtaisesti kertoa. Olen kuitenkin tekemässä seurakuntani projektia yhdessä muutaman muun henkilön kanssa. Eräs sisar käyttäytyy minua kohtaan niin, että en tiedä miten suhtautuisin. Itse olen ollut hänelle ystävällinen ja pyrkinyt toimimaan niin, että kaikkien mielipiteet otetaan huomioon. Tämä sisko ei ehkä voi sietää minua tai on ylpeä tai kateellinen? En tiedä. Minulla on paha mieli, enkä pysty nukkumaan kunnolla. Alkuviikosta meillä on taas tapaaminen. Rukoilisitteko, että itse toimin rakkaudellisesti ja kärsivällisesti, enkä rupea peräämään oikeuksiani. Voi, Herra auta!
olli

Re: Vaikea tilanne sisaren kanssa

Viesti Kirjoittaja olli »

No, tähän minulla tuli sellainen ajatus - ja anteeksi, ei mitään henkilökohtaista - mutta tuosta nousi mieleeni tuo lause " Itse olen ollut hänelle ystävällinen ja pyrkinyt toimimaan niin, että kaikkien mielipiteet otetaan huomioon."

Nyt, pitännee muistaa se, että Jumalan valtakunnan työ ei ole mitään demokratiaa eikä sosiaalipolitiikkaa... ;)

Hänen työnsä on aina edennyt siten, että Hän itse antaa seuraajilleen mallin jonka kautta edetä. Joskus se ei kuulosta järkevältä mutta aina Hänen mallinsa on oikea. Ongelmahan on vain se, mistä pystymme tietämään mikä on Häneltä ja mikä jostakin muualta ?

Toisaalta on yksi ja yksinkertainen tapa tietää mikä on jonkin ajatuksen lähde: korottaako se Jumalaa vai ihmistä itseään; palveleeko se ihmisen epäitsekkäitä vai itsekkäitä tarkoitusperiä ?

Sen vuoksi - ja korostan että tämä on vain se mitä viestistäsi minulle nousi mieleen - pyytäisin sinua itseäsi rukoilemaan viisautta siihen onko tässä toisen ihmisen toiminnassa Jumalista ohjausta/viisautta vai itsekästä toimintaa.
Salome1972

Re: Vaikea tilanne sisaren kanssa

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Tässä on kyseessä työ, joka vain välillisesti on Jumalan valtakunnan työtä. Siis lopputulos tästä mitä teemme, julistaa, lohduttaa ja opastaa - toivon mukaan. Varsinaisesti uskonasiat tai raamattu eivät ole ongelma. Tämä on työtä, jossa jokaisella on oma tehtävälohkonsa, jonka tekee parhaansa mukaan. Itse teen sen rukouksen kanssa ja kunnioittaen.
Mutta vastasit minulle kyllä.- Itse tiedän etten ole itsekäs enkä ylpeä. Jos jokainen työvaihe on tehty rukoillen ja toinen vikoilee, vaikea minun on nähdä siinä Jumalallista ohjausta, saati sitten rakkautta.
Salome1972

Re: Vaikea tilanne sisaren kanssa

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Mainitsen vielä, että kyllä kaikkien mielipiteet pitää uskovienkin ottaa huomioon, ettei vain yksi ihminen määrää miten joku asia tehdään!
sisar

Re: Vaikea tilanne sisaren kanssa

Viesti Kirjoittaja sisar »

Rukoilen puolestasi.

Tuli vain mieleen, että voisitko ottaa asian puheeksi tämän sisaren kanssa? Kerrot hänelle, miten olet pahoittanut mielesi änen toimintansa vuoksi. Joskus sitä on niin sokea omallr toiminnalleen, ettei huomaa loukkaavansa toista. Ja vaikka teko olisi tahallinenkin, niin kyllä se olisi hyvä ottaa puheeksi. Siunausta ja voimia!
Pigeon
Viestit: 892
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Vaikea tilanne sisaren kanssa

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Rukoilen asiasi puolesta.

Kiitos Olli tästä vinkistä.
Toisaalta on yksi ja yksinkertainen tapa tietää mikä on jonkin ajatuksen lähde: korottaako se Jumalaa vai ihmistä itseään; palveleeko se ihmisen epäitsekkäitä vai itsekkäitä tarkoitusperiä ?
näkymätön ninni

Re: Vaikea tilanne sisaren kanssa

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Aamen Pigeon! Ollin neuvo on todella hyvä!

Rukouksissa mukana myös! Erityisesti että saisitte keskenään selviteltyä asian joka mieltäsi painaa ja mistä sisaren käytös johtuu.
Sinettisormus

Re: Vaikea tilanne sisaren kanssa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Salome, olet rukouksessani!
Nuo ovat ikäviä asioita, joita aina välillä kuulee seurakuntien keskeltä. Samaa välillä veljeni kertoo seurakunnastaan, että joku väkisin yrittää muuttaa sääntöjä ja tehdä mielensä mukaan, esm. kun on kyse koulutus tilanteesta, joissa mennään tiettyjen linjojen mukaan.
Olli tuolla vastailkin jo hyvin ja yhdyn hänen sanoihinsa. Ja ei varmaan ole pahaksi ottaa puheeksi tätä tuon sisaren kanssa, koska tilanne on JO kärjistynyt, ei tilanne voi kääntyä kuin parempaan suuntaan, näin toivon. Kaikki riippuu tämän sisaren sydämen asenteesta.
Sinettisormus

Re: Vaikea tilanne sisaren kanssa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Otin äsken Raamatun käteeni ja pyysin Herralta voimallista ja lohduttavaa Sanaa ja Hän antoi luettavakseni Jesaja 50 ja 51. Luin nämä ääneen ja koin että niissä saattoi olla tähänkin vastausta, Salome. Käykäähän jokainen lukemassa sieltä omasta Raamatustanne.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4843
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Vaikea tilanne sisaren kanssa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Rukoilen myös tilanteen selviämisen puolesta, puhuminen varmasti auttaa, vaikkei se helpooa olekaan.

Ajattelen myös hieman Ollia kompaten, että kaikki ihmisen teot ovat luonteeltaan myös hengellisiä tekoja, joilla on omat vaikuttimensa. Itseäni on vaikeissa tilanteissa auttanut ehkä lattea, mutta täysin tosi ajatus siitä, että myös Raamatun henkilöt kokivat aivan samat, arkipäiväiset vaikeudet. Silti jokainen niistä tapahtui Jumalan ohjauksessa.

Rukoilen, että tilanne selviäisi parhain päin!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Salome1972

Re: Vaikea tilanne sisaren kanssa

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Kiitos teille, erityiskiitos Sinetille raamatunpaikoista. En muistanut lukea niitä eilen, vaan menin nukkumaan. Heräsin yöllä ja muistin, etten ollutkaan katsonut niitä lukuja ja menin vessaan puol kahdelta lukemaan, ettei valot herättäisi muita. Kyllä oli Herralta saadut sananpaikat! Niistä otin ohjeet ja ajattelin, että olen hiljaa, Herra sotii puolestani. Kaikki järjestyi hyvin, en tiedä mitä tapahtui, mutta tämä sisar oli ymmärtänyt olleensa hankala. Sovittiin asia ja jatketaan toinen toistamme kunnioittaen ja rakastaen. Kiitos Herralle!
Kiitos myös teille rakkaat, jotka rukoilitte!
Sinettisormus

Re: Vaikea tilanne sisaren kanssa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos ja Kunnia, Vain ja Ainoastaan, Jeesukselle Kristukselle!
Sinettisormus

Re: Vaikea tilanne sisaren kanssa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

PSALMIT 111
1. Halleluja! Minä kiitän Herraa kaikesta sydämestäni hurskasten
kokouksessa ja seurakunnassa.
2. Suuret ovat Herran teot, kaikkien niiden tutkisteltavat, jotka niitä rakastavat.
3. Kunnialliset ja korkeat ovat hänen työnsä, ja hänen vanhurskautensa pysyy iankaikkisesti.
4. Hän on säätänyt ihmeellisten tekojensa muiston; armollinen ja laupias on Herra.
5. Hän antaa ruuan pelkääväisillensä, hän muistaa liittonsa iankaikkisesti.
6. Hän ilmoitti kansallensa tekojensa voiman, hän antoi heille pakanain perintöosan.
7. Hänen kättensä teot ovat totiset ja oikeat; luotettavat ovat kaikki hänen asetuksensa.
8. Ne pysyvät järkkymättä aina ja iankaikkisesti; ne ovat tehdyt totuudessa ja oikeudessa.
9. Hän lähetti kansallensa lunastuksen, sääti liittonsa ikuisiksi ajoiksi; pyhä ja peljättävä on hänen nimensä.
10. Herran pelko on viisauden alku, hyvä ymmärrys kaikille, jotka sitä noudattavat. Hänen ylistyksensä pysyy iankaikkisesti.
näkymätön ninni

Re: Vaikea tilanne sisaren kanssa

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Aamen Sinetti! Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle! Häntä me kirkastamme ja korotamme ainiaan!
Vastaa Viestiin