Eilen puistossa...sinne tuli kaksi tyttöä. Tämä heistä isompi, oli kait ala-astelainen, meni istumaan penkille ja jostain syystä kiinnitin huomiotani häneen. Hymyilimme toisillemme, mutta jokin siinä hänen katseessaan kosketti. Tai tiedän että Jeesus kosketti mua hänen kauttaan.
Huomasin että hänellä oli ohuen ja vanhan näköinen takki päällään, ja kun he tulivat siihen meidän lähelle niin tajusin että hän paleli ihan kauheesti.
Hällä ei ollut hanskoja ja hän hytisi kylmästä...Meinasin ensin antaa kädestäni omat tumput hälle mutta muistin että mullahan on laukussa sormikkaat. Tarjosin tytölle niitä, mutta hän ei suostunut ottamaan niitä vastaan. Muutaman kerran pyysin että ottaisi sormikkaat kun hän niin palelee, mutta hän kieltäytyi...
Jouduin hetkeks kääntämään selkäni kun meinasin ruveta itkemään...kun tiesin että hällä on niin kylmä mutta ei ehkä vaan kehdannut ottaa niitä sormikkaita vastaan.
No sitten hetken päästä muistin että hei onneks on suklaatakin laukussa

Onneksi myöhemmin huomasin että hänet haettiin sieltä puistosta.
Itellä on vaan niin surullinen olo hänen puolestaan, olen ajatellut häntä eilisestä asti ja rukoillut puolestaan.
Toivon että saan tavata hänet vielä, tutustua häneen, kertoa Jeesuksesta ja ehkä saada vielä seurakuntaankin.
Hänen katseessaan oli jotain sellaista, mitä en oikein ymmärrä, mutta koin että Jeesus rakastaa häntä niin paljon. Aina kun ajattelen tuota tyttöä niin alkaa itkettää.
Tämä on vähän sama juttu, kun tapasin aiemmin vanhan miehen ja itkin aina kun katsoin häntä, Jeesus kosketti hänenkin kauttaan. Ja nyt oon saanut tutustua lähemmin tuohon vanhukseen. Hänkin kulkee vanhoissa vaatteissa...kerran kokouksessa huomasin että hällä oli rikkinäiset sukat...
Kävin ostamassa uusia.
Viimeksi huomasin hällä rikkinäiset villasukat uusien sukkien päällä...
Nyt oon ostanut hälle uudet villasukat ja paksun hupparin...toivon että hän ottaa ne vastaan, eikä nolostu kun ostelen hälle vaatteita...
Jeesus haluaa pitää huolta niistä vähäisimmistäkin ihmisistä, niin tuosta vanhuksesta kuin siitä palelevasta tytöstä, kuin myös kaikista Suomen nuorista ja sodan jaloissa kärsivistä.