Rauno Helppi pyysi esirukousta

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4653
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Hän lähetti minulle txt viestin:
Rauno ja Salme Helppiltä sekä Juha ja Kirsi Korkeamäeltä viesti rukouskavereille Kristuksessa:
Shalom Herrassa ystävät, voisitteko muistaa meitä rukouksissa. Olemme tänään, maanantaina 3.10. klo 19:00. TV7:kan suorassa rukousohjelmassa - Apu Tulee Ylhäältä.. Asetu Aaronin ja Huurin esimerkin (2. Moos.17:9-16) mukaisella tavalla tukemaan meitä (kuten he Moosesta) rukouksen Hengessä ja vaikuttamaan myös siten avun tarpeessa oleviin kohteisiin. Hädässä olevia ihmisiä on paljon ja Jumalan suunnittelema toiminta uskoville on ryhmätyötä. Tehokkuus eturintamalle tulee taustalla toimivista rukoustukijoukoista. Ef.6:19-20. Kol.4:2-4. Paavalin tehokkuus tuli rukoilijoista! Mooses olisi hävinnyt ilman Aaronia Huuria! Pietari selvisi vankilasta kun seurakunta rukoili! Apt.12:3-16. Jumala hallitsee ihmiselämää rukoilijoiden kautta! 1.Tim.2:1-6. Jaak.5:17-18. Jeesuksen Nimessä yhteissopimus rukoukseen! Matt.18:19-20. Jeesus terveisin. Rauno, Salme, Juha ja Kirsi. Ohjelma nähtävissä www.tv7.fi nettiosoitteessa. Lähetä tätä viestiä eteenpäin muillekin rukoustiedotteena.
RH
Sinettisormus

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rukoillaan!
Sinettisormus

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Pigeon
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Rukouksessa mukana!
Sinettisormus

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Päivän rukous

Ma 3.10.2016

Rukoilemme tänään yhdessä herätyksen ja virvoituksen aikaa Suomen kansalle.
Kiitos, rakas Taivaan Isä, tästä kauniista ja vauraasta maasta, jossa saamme elää turvallisissa asunnoissa. Kiitos, että olet antanut kansallemme herätyksen aikoja. Pyydämme, että sinä armossasi jälleen kääntyisit Suomen kansan puoleen ja suomalaisten puoleen yleensäkin, olivat he missä tahansa maailman kolkalla, ja antaisit meille Herran otollisen vuoden, antaisit virvoituksen ja herätyksen ajan ja etsikkoajan armon tälle kansalle.

Herra, sinun vihasi meitä kohtaan on oikeutettu ja oikea. Herra, me tunnustamme syntimme, kaikkien suomalaisten puolesta me tulemme sinun eteesi ja nöyrrymme toteamaan: Herra, me olemme kääntyneet sinusta pois, olemme palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, olemme elävän Jumalan sijasta palvelleet epäjumalia. Herra, sinun viisautesi sijaan me olemme asettaneet ihmisviisauden. Me emme ole välittäneet tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka sinä itse, Jeesus Kristus, alkujaan julistit, vaan olemme kääntäneet sinulle selkämme ja suhtautuneet halveksivasti Kristuksen kirkkauden evankeliumiin. Olemme työntäneet sinun tarjoamasi ikuisen elämän aarteet pois ja torjuneet sinut ja kääntyneet etsimään kaikkea turhuutta, tämän maailman rihkamaa. Huvitukset ovat olleet meille tärkeämpiä kuin jumalisuus. Herra, me olemme tahranneet kätemme veritöillä, olleet väkivaltaisia ja hyvän vihamiehiä. Niin, Herra, sinun vihasi meitä kohtaan on oikeutettu ja oikea, sillä me olemme kaikessa olleet suostuvaiset sinun Vihamiehesi yllytyksestä tekemään kaikkea, mikä on vastoin sinun tahtoasi ja rypemään synnissä, elämään jumalattomuudessa ja epäuskossa.

Herra, Jeesus Kristus, armahda meitä. Kiitos, että sinä olet minut armahtanut, tällaisen väkivallan tekijän ja pilkkaajan - Herra, sinä siis voit armahtaa kenet tahansa tässä kansassa, olenhan minä esimerkki sinun suuresta laupeudestasi. Herra, sinut myös tunnetaan Jumalana, joka vanhurskautat jumalattoman - vain sinä voit jakaa elämää. Vain sinä voit herättää meidät tästä kuoleman tilasta ja nostaa ylösnousemus- elämään. Herra, olethan sinä itse omassa ruumiissasi kantanut meidän syntimme ristinpuulle ja ottanut päällesi sen rangaistuksen, joka olisi kuulunut meille. Herra, minä pyydän, että et kääntäisi selkääsi tälle kansalle ja ottaisi pois varjelevaa kättäsi sen elämästä, vaan käännä sille kasvojesi valkeus, peitä se armosiipiesi suojaan, anna sille sinun hyvyytesi ja armosi. Tulkoon se sinun nimesi kiitokseksi ja kunniaksi.

Herra, minä pyydän, että annat tälle kansalle apostolit ja profeetat ja evankelistat. Anna paimenet ja opettajat ja kaikki hengelliset armoitukset niin, että teet kaikki pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön: Kristuksen ruumiin rakentamiseen. Anna seurakunnallesi kaikki armolahjat niin, ettei siltä mitään puutu mistään armolahjasta, vaan sinun kansasi keskellä tulee ilmi sinun voimasi ja kirkkautesi kaikkien hengen lahjojen kautta. Auta siis sananjulistajia julistamaan sinun sanaasi sellaisessa Hengen voimassa ja voitelussa, että sinun sanasi "tunkee lävitse" kaiken vastustuksen ja porautuu tämän kansan sydämeen. Anna tälle kansalle terve synnintunto, anna sille sellainen synninhätä, että se kuin henkensä edestä etsii Jumalaa. Lahjoita sille Jumalan sanan nälkä ja jano, että se etsii Herran sanaa. Johdata se elävien vetten lähteille, johdata se Golgatan lähteelle ja anna sille synnit anteeksi. Uudestisynnytä tämä kansa elävään uskoon, palvelemaan elävää Jumalaa Hengen uudessa tilassa.

Kiitos, että sinun sylisi on auki, valmiina ottamaan vastaan kääntymykseen ja parannukseen tulevat ihmiset, valmiina armahtamaan, antamaan syntejään ja jumalattomuuttaan katuville elämän ja autuuden luonasi kirkkaudessa. Halleluja! Kiitos, Jeesus, armon evankeliumista, kiitos, herätyksen ja virvoituksen ajasta, jonka annat Suomen kansalle! Kiitos, että ohjaat elävän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksee Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta, ohjaat sen tämän kansan luokse, ja annat sen puhkaista lähteitä suomalaisten sydämiin. Kiitos myös Hengen sateista, joilla kastelet sydämemme maaperän niin, että se alkaa kukoistaa kuin Herran puutarha. Ylistys sinulle, elävä Jumala, ylistys sinulle Pyhä Henki, joka otat Kristuksen omasta ja jaat meille! Kiitos, että herätyksen aika on ovella, se on ihan juuri nyt murtautumassa esiin. Kiitos, Herra, kiitos...

(Voit hetken rukoilla omin sanoin ja kiittää Herraa siitä, mitä hyvää hän on suunnitellut tämän kansan varalle.)

Kiitos, kun annoit aikaasi Jumalan valtakunnan asialle! Herra on luvannut kuulla omiensa rukoukset. Hän on sanonut:

Ja jos silloin kansani, jonka olen ottanut omakseni, nöyrtyy ja rukoilee, kääntyy minun puoleeni ja hylkää pahat tiensä, niin minä kuulen sitä taivaaseen, annan sen synnit anteeksi ja teen sen maan jälleen terveeksi. "Nyt silmäni ovat avoinna ja korvani kuulevat rukoukset, jotka tässä paikassa lausutaan." 2.Aik.7:14-15.

Jos haluat, voit tänään käsitellä tämän päivän rukouksena myös:
toissapäiväisen tai eilisen tai huomisen tai ylihuomisen rukouksen.
Siunausta, johdatusta ja Pyhän Hengen läsnäoloa tähän päivääsi!

Uskon kilpi

Lähde: http://www.uskonkilpi.net/vanha/PR102.htm
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4653
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen! Kiitos Sinetti sisar. Sulla on valtava sydän näihin rukousasioihin. Sä paikkaat mun pienemmän sellasen.
Sinettisormus

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rukous on tärkeää, se on Taivaallinen Avain meille. En minä hyvä rukoilija ole, näin kirjoittaen ehkä sujuu paremmin, kun saa miettiä, mutta kun pitäisi rukoilla kasvotusten, tuntuu että kaikki sanat häviää. Tähän olenkin rukoillut itselleni Herralta apua, että Hän antaisi nuo tarvittavat sanat. Huomenna olisi taas rukous hetki puhelimitse. Veljeni ja hänen vaimonsa vetää Xee kokuksia ja kursseja ja nyt ovat taas alkaneet. Olen ollut heille taustarukoilijana jo parina vuonna ja nyt alkaa kolmas kausi. Mutta kun ne sanat on niin hukassa. Monesti haen jo valmiiksi rukous aihetta, niinkuin tuohon ylle löysin tuon hyvän uskonkilven; Päivän Rukouksen. Sitä linkkiä kannattaa hyödyntää joka päivä. Ehkäpä Herra juuri näin minua opettaakin Rukoukseen, kun joudun noihin puhelin rukouksiin, ennen heidän kokouksen alkua. :shock:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4653
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Opettakaa joku muakin rukoilemaan ku mä oon vähän niinku Hanok, eli yhteydessä Jumalaansa kaikki 356 vuotta ja sitten hänet otettiin pois. Hiukan koen näin oman rukouselämäni. En tiedä missä kohtaa rukous ja kanssaeläminen yhteydessä Jeesukseeni vapahtajaani on rukousta ja missä ei ole.
Mä olen vähän kipuillut ja kadehtinut niitä, jotka oikeesti osaa rukoilla. Mä en ihan tiedä kun mä elän milloin kiitoksessa, milloin puran kiukkua ja milloin mitäkin pyytelen aina jatkuvasti Jeesukseen yhteydessä. Välillä ihan tuntuu typerissäkin asioissa kiitän tai jotenkin huomioin että jaha, sulla tais olla näpit tässäkin kohtaa pelissä tms.
tuula

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja tuula »

samaa mieltä jarmon kanssa. sinetillä on sanat aina valmiina rukouksiin. mutta rukoilen rauno helpin pyytämän asian vuoksi hieman vaatimattomammin.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4653
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Niinpä, nää on niin armolahja juttuja. Mä koen et mun armolahjani on uskovien ihmisten uskon vahvistamisessa. Sen mä taidan osata sillee jotenki aika hyvin. Mene ja tiedä sitten mutta niin mä itse koen. Siiinä on julistuksen armolahjaa myös tietenkin ja Hengen puhuttelun ymmärtämistä, sekä tietysti ilmaisutaitoa.
Sinettisormus

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus sanoi, ettei meidän tarvitse osata muuta kuin Rukous, jonka Isä Hänelle opetti, eli Isä Meidän Rukous. Muuten voimme Rukoilla Hänelle, aivan kuin parhaalle ystävälle kerrotaan huolia ja pyydetään anoen ja kiittäen, että Hän ottaa nämä huolen aiheet kantaakseen. Se tosin olisi hyvä muistaa, että kun Rukoilemme ja kiitämme, se tulisi tehdä siinä uskossa, kuin olisimme tuon pyydetyn asian jo saaneet.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4653
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:...Rukoilemme ja kiitämme, se tulisi tehdä siinä uskossa, kuin olisimme tuon pyydetyn asian jo saaneet.
Joo, tää on se tärkeä, osoittaa uskon vahvuus etukäteen kiittämällä, koska se on sanassa lupaus että mitä ikinä pyydätte sen te saatte. Mutta minä koen tässä aina yhtä tärkeänä huomioida sen saman mikä lukee Jeesuksen opettamassa, "tapahtukoon sinun tahtosi", ei minun koska minä en tiedä mikä minulle on hyväksi pyytää. Älä anna minulle mitään sellaista, joka ei minulle ole hyväksi, vaikka pyytäisin.
Sinettisormus

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... Amen, Jarmo! Totisesti, tuo on tärkeää, että kaikki anominen tapahtuu Jumalan tahdon mukaisesti, sillä eihän lapsi voi aina tietää mikä on hyväksi, mutta Isä tietää. Ei vanhemmatkaan osta lapselle aina sitä "tikkaria", kun tietävät ettei se ole lapselle hyväksi, samoin toimii Jumala. Ja joskus lapsen puolelta seuraa asiasta pientä kiukuttelua, mutta se kuuluu kasvuun.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4653
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:...Ja joskus lapsen puolelta seuraa asiasta pientä kiukuttelua, mutta se kuuluu kasvuun.
Tosta kiukuttelusta myös sen verran, että se kuuluu rukoukseen. Eräs veli kertoi minulle kerran että kun me kiukutellaan Jumalalle, niin se on aivan oikea osoite, kuin että kiukuttelemme toisillemme. Jumalalle kiukuttelu kuuluu kristityn elämään aivan samalla tavalla kuin 3-4 ikäinen lapsi kiukuttelee vanhemmilleen, eikä siltikään saa tahtoaan periksi, juuri tuosta edellä mainitusta syystä. Ei ole hyvä hampaille aina saada tikkaria.
Sinettisormus

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, tuokin varmasti on totta ja moni puhuukin siitä kuinka on tullut kiukunneeksi Jumalalle. Mutta omasta puolestani, täytyy sanoa, etten mielestäni koskaan ole kiukutellut Jumalalle, en vain ole uskaltanut. Toisin olen vienyt harmejani Hänelle, mutta aina syytellen niistä itseäni tai näitä maallisia olosuhteita. Ja olen aina tiedostanut, ettei Jumala ole se taho, joka tekee virheitä.
Veljenikin monesti on kertonut kuinka on kiukutellut Jumalalle, mutta minä olen vain ihmetellyt, kuinka niin voi tehdä?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4653
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:Veljenikin monesti on kertonut kuinka on kiukutellut Jumalalle, mutta minä olen vain ihmetellyt, kuinka niin voi tehdä?
Joo siis mäkin eka kertaa kuulin tämän veljen kertomana joskus vuosia sitten kuitenkin ja hämmästelin sitä mutta kun asiaa ajatteli tarkemmin, niin mikä onkaan oikeampi paikka kuin purkaa turhautumistaan sille joka parhaiten sen ymmärtää.
Samuli

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Onpas täällä hyvää keskustelua rukoilusta. Tietyt asiat yleensä toistuu rukouksessa, mutta ne tietenkin tulevat Sanasta ja Hengestä. Rukouksessahan yhdistyy nämä kaikki Isä, Poika, Pyhä Henki ja inhimillinen ihminen. Kiukuttelusta täytyy sen verran oikaista, että se ei tunnu hyvältä, ei näin Isän ominaisuudessa eikä se tunnu myöskään hyvältä lapsestakaan. Sana kehoittaa tekemään nurisematta ja epäröimättä Isän tahdon. Tästähän on sitten esimerkkejä, kun näin ei olla toimittu. esim Johannes Kastajan isä sai osakseen mykkyyyden jne. Mutta kiukuttelunkin voi ymmärtää monella tapaa ja jos joku asia harmittaa, niin tottakai Isä haluaa siitä kuulla.
näkymätön ninni

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Totisesti Samuli, tosiaan hyvää pohdiskelua ja keskustelua rukoilusta tässä ketjussa. Minustakin rukoilu on joskus hitsin vaikeaa!!! Olen lukenut monenmoisia kirjoja ja oppaita rukoilusta. Mutta paras ehkä kaikista on Ole Hallesbyn kirjoittama: Rukouksen ihmeellinen maailma, jota voin lämpimästi suositella kaikille.Siinä todetaan mm. että avuttomuus on juuri oikea lähtökohta rukoukseen.
Sinettisormus

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, ninni! Silloin kun ihminen on nöyrimmillään, on hän myös yhtäaikaa vahvimmillaan Jeesuksessa Kristuksessa ja noina hetkinä tehdyt rukoukset ovat voimallisia.
näkymätön ninni

Re: Rauno Helppi pyysi esirukousta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Hädässä ja avuttomuudessa meidän rukouksemme on voimakkainta Jumalan puoleen kohoavaa rukousta! Rukous ei vaadi voimaa, vaan tahtoa: Tahdommeko Jeesuksen luoksemme hätäämme?

Kuullostaa hullulta, mutta avuttomuus on suurimpia Jumalan meille antamista lahjoista. Meidän pitäisi kiittää Jumalaa avuttomuuden lahjasta. Murtunut ja särjetty sydän tietää olevansa täysin voimaton Jumalan edessä, mutta myös sen, että sen on vain sallittava Jumalan vaalia ja palvella sitä.

Ps.34:19 Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.

Ps.51:19 Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää.

Jes. 66:2 Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä.

Jes. 57:15 Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi.


"Rukous on niin yksinkertainen asia, että kerromme päivät pitkät Jumalalle, missä tunnemme itsemme avuttomiksi. Ja rukouksen Henki paljastaa meille avuttomuutemme niin että tunnemme, kuinka todella avuttomia olemme niin uskomaan, rakastamaan ja toivomaan, kuin palvelemaan, uhraamaan ja kärsimään, lukemaan ja rukoilemaan ja halujamme vastaan kamppailemaan.

Kyllähän me usein luisumme pois tästä avuttomuuden autuaasta suhteesta Jumalaan. Vanha itseluottamus ja omavaraisuus nostavat päätään. Ja siitä on seurauksena, että me taas riitaannumme avuttomuutemme kanssa. Se täyttää meidät uudestaan pelolla ja hämmennyksellä. kaikki käy monimutkaiseksi. Syntien anteeksiantamus on epävarma. Rauha katoaa sydämestä. Maailmallisuus, velttous ja hengellinen haluttomuus leviävät tukahduttavina sielunelämäämme. Synti voittaa meidät päivittäisessä elämässämme, ja haluton mieli tunkeutuu palvelustyöhömme, kunnes Jumala taas saa "särjetyksi" sydämemme, niin että jälleen huomaamme olevamme avuttomia syntisiä, jotka kykenemme vain tuohon yhteen ja ainoaan: sallimaan käsittämättömän Jumalan armahtaa, rakastaa ja hoivata meitä. Silloin avuttomuus saattaa jälleen kohdalleen suhteemme niin hyvin Jumalaan kuin ihmisiin. Ja ennen kaikkea se saattaa rukouksemme kohdalleen."

Ole Hallesby: Rukouksen ihmeellinen maailma
Ole Kristian Hallesby (1879-1961): Norjalainen pappi, julistaja, opettaja ja kirjailija.
Vastaa Viestiin