Että löytäisin elävän uskon

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

Että löytäisin elävän uskon kun/tai vaikka etsikkoaika olisi mennyt,,ettei vuosi taas menisi hukkaan, moni asia pelottaa,monesti tuntui ettei jaksa ja mietinkin onko jeesus/Jumala edes olemassa, miksi vain tietyt ihmiset pelastuu, miten saada yhteys jeesukseen ja ne synnit anteeksi,,työpaikan säilymisen puolesta Että olisi ulosotto velkaisena edes jonkinlainen toimeentulo, nyt senkin asian puolesta pelkään. Enemmän kristillisiä ja moraalisia arvoja suomeen ja ihmisten sydämiin, vaikka asiat tästä tietenkin pahenee mutta Jumala on suurin,myös ystäväni puolesta Että osaisi tehdä fiksuja valintoja ja että maallistuneena uskovaisena kokisi Jumalan läsnäolon voimakkaana, siunausta myös toisen ystäväni rukoustaisteluun ja että mitään pahaa ei tapahtuisi lapsenuskoiselle ystävälleni.
Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

En ole edes rohkea,vaan pelkuri, ja Jeesus sanoo sanassaan että mm pelkurit ovat pelastuksen ulkopuolella, muutenkin vain uudestisyntyneet joilla on pyhän Hengen sinetti pelastuu, uskon kunnalla ei väliä,,mahdollisuudet pelastua mulla tasan 0, jos ei Jeesus valitse pelastukseen mikä näyttää erittäin epätodennäköiseltä tällä hetkellä kun vuosi mennyt taas kerran hukkaan
Sinettisormus

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Otan sinut rukous aiheekseni.
Koen että vaadit itseltäsi liikaa. Me koemme erilailla asioita. Se ettei tapahdu mitään ei tarkoita ettet olisi uskossa ja Jumalan hyljeksimä. Jos niin olisi, tekisimme Jumalasta valehtelijan. Joillain kestää vuosia että mitään tuntuisi tapahtuvan. Silti saatat olla jo Jumalan koulussa vaikkei siltä tunnu. Ykkösenä tulee syödä ja imeä itseensä Jumalan sanaa ja rukoilla joka päivä ja mieluusti enemmän kuin uudesti. Se on läsnäoloa Herran kanssa jota Hän kaipaa myös sinulta.
Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

Ääniraamattu tällä hetkellä käytössä töissä pystyy kuuntelemaan
Sinettisormus

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hienoa. Tosin nyt on ollut muutaman kanssa puhetta että olisi parempi ottaa välillä myös se aito Raamattu eteen, että tuo sähköinen lähestymistapa ei olisi niin hyvä.. en tiedä. Siinä oikein silmillä imee sanaa itseensä.
Mutta pääasia että sitä teet. Sanassa sanotaan kuulemalla kuulkaa ...Usko tulee kuulemalla.
Sinettisormus

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

KR 1933/-38
Jes. 6:9 Niin hän sanoi: "Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.' > Siirry

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Hes. 12:2 "Ihmislapsi, sinä asut uppiniskaisen suvun keskellä, niiden, joilla on silmät nähdä, mutta eivät näe, ja korvat kuulla, mutta eivät kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku. > Siirry
Matt. 13:14 Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö. > Siirry
Mark. 4:12 että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi." > Siirry
Luuk. 8:10 Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi. > Siirry
Joh. 12:39 Sentähden he eivät voineet uskoa, koska Esaias on vielä sanonut: > Siirry
Ap.t. 28:25 Ja kun he olivat keskenään erimielisiä, erosivat he toisistaan, Paavalin sanoessa ainoastaan nämä sanat: "Oikein on Pyhä Henki puhunut profeetta Esaiaan kautta teidän isillenne,
Sinettisormus

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Se ettemme näkemällä näe tai kuulemalla kuule saattaa johtua juuri meidän vääristä valinnoista elämässämme. Se on viholliselle mieluista.
Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

Sinettisormus kirjoitti: 11 Tammi 2022, 10:46 Se ettemme näkemällä näe tai kuulemalla kuule saattaa johtua juuri meidän vääristä valinnoista elämässämme. Se on viholliselle mieluista.
Varmaan suurimmaksi osaksi tämä, turhaan kai sitten huutaa jos elämässä paljon syntejä esim :cry:
Sinettisormus

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hei!! Ilouutinen!
Meidän syntimme on jo sovitettu ristillä yli 2000 vuotta sitten. Jeesus Kristus sovitti ja lunasti meidät, joka ainoan joka sen tahtoo ottaa vastaan. Hän antoi itsensä naulittavaksi, että Päivi sinunkin syntisi on anteeksi annettu. Sinun tulee vain se USKOA!
Pyydä Jeesukselta että antaa sinun syntisi anteeksi että uskot Hänen sovitus ja lunastus työhön Golgatan ristillä. Se on myös sinulle.. Usko vain. Älä katso vähäiseksi tuota työtä.
Uusiluomus

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Paivihannele kirjoitti: 11 Tammi 2022, 10:26 Ääniraamattu tällä hetkellä käytössä töissä pystyy kuuntelemaan
Se on valtavan hyvä asia että kuuntelet Raamattua
Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi

"Tässä Jeesus olen itseäni en voi muuttaa enkä auttaa, kiitos että uskomalla sinuun saan synnit anteeksi ja sinä olet luvannut sanassasi tämän asian"

Jumala vastaa sanastaan

Itseään ei kannata alkaa tonkimaan antaa Jumalan tehdä se työ ja paljastaa jos on asioita joita täytyy laittaa sivuun ja kun niitä on/tulee niin Jumala antaa sinulle voiman siihenkin

Pyhitys työ on Jumalan työ me emme voi itse itseämme pyhittää ja tässä on usein suurin ongelma minkä sisäistämiseen menee aikaa

Uskoa emme voi itse pumpata itsestämme sillä se ei ole Jumalan pojan uskoa vaan omaa vanhurskautta ja illuusiota joka ei kestä eikä kelpaa Jumalalle

Aito usko tulee yksin Jeesukselta ja hän antaa sinulle uskon lahjaksi ja lahja vanhurskauden

Usein kerta toisensa jälkeen yritämme tehdä itse uskoa ja pinnistää ja ponnistaa eteenpäin ja se käy raskaaksi

"Hän joka on luonut korvan kuulee aivan varmasti"

Jos etsimme ihmeitä ja merkkejä ja ne tulevat keskiöön niin silloin uskon kohde ei ole enään Jeesus Kristus ja hänen Ristin sovitustyönsä

Toki myös saamme kokea niitäkin

On myös aikoja jolloin Jumala ei puhu juurikaan ja silläkin on oma tarkoituksensa


En tiedä oliko tässä mitään uutta sinulle mutta kirjoitin kuitenkin

On hyvä juttu että haluat Hengen todistuksen siitä että olet Herran oma ja Jumala haluaa että me juurumme häneen kiinni

Niin kauan kun usko ja pelastus on meistä tai meidän teoista kiinni niin emme ole ymmärtäneet evankeliumia täysin kun se on kiinni siitä mitä Jeesus teki ja sai aikaan ristillä ja sitä emme voi itse ansaita emmekä ostaa vaan se on lahja joka uskon kautta otetaan vastaan

Kyse ei ole uskon määrästä vaan uskon kohteesta

Joskus meillä on uskoa enemmän ja joskus vähemmän ja joskus tuntuu että ei juuri mitään mutta niin kauan kun uskomme kohde on Jeesus Kristus ja hänen ristin sovitustyönsä niin meillä on kaikki mitä tarvitaan
Viimeksi muokannut Uusiluomus, 11 Tammi 2022, 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen 🙇‍♀️
Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

Sinettisormus kirjoitti: 11 Tammi 2022, 11:38 Hei!! Ilouutinen!
Meidän syntimme on jo sovitettu ristillä yli 2000 vuotta sitten. Jeesus Kristus sovitti ja lunasti meidät, joka ainoan joka sen tahtoo ottaa vastaan. Hän antoi itsensä naulittavaksi, että Päivi sinunkin syntisi on anteeksi annettu. Sinun tulee vain se USKOA!
Pyydä Jeesukselta että antaa sinun syntisi anteeksi että uskot Hänen sovitus ja lunastus työhön Golgatan ristillä. Se on myös sinulle.. Usko vain. Älä katso vähäiseksi tuota työtä.
Tarkoitus oli ystäväni kanssa käydä nyt tulevana sunnuntaina one waylla,, usko se ydinasia sen tiedän...
Sinettisormus

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aaamen!!! Sydämeni riemuitsee !!!!
Sinettisormus

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Usko on myös aitoa iloa ja rakkautta, Jeesuksessa Kristuksessa. Älä murehdi, Hän on meidän kanssamme!
Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

🥰
Sinettisormus

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kristus,
hellittämättä Sinä etsit jokaista,
joka etsii Sinua
ja luulee olevansa kaukana Sinusta.
Tee meidät valmiiksi
antamaan henkemme joka hetki
Sinun käsiisi.
Kun me vasta etsimme Sinua,
olet Sinä jo meidät löytänyt.
Vaikka rukouksemme on näin köyhää,
Sinä kuulet meitä
paljon syvemmällä
kuin me itse osaamme
aavistaa ja toivoa.

Amen.
🙇‍♀️🙇‍♀️🙇‍♀️
Sinettisormus

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Optinan isien rukous sielunrauhaksi

Herra, suo minun rauhallisin mielin kohdata kaikki, mitä päivä tuo tullessaan. Suo minun varauksetta antautua sinun tahtoosi. Opasta ja tue minua kaikessa, päivän jokaisena hetkenä.

Saanpa päivän mittaan millaisia uutisia tahansa, opeta minua ottamaan ne vastaan tyynin sydämin ja järkkymättömän varmana, että kaikessa tapahtuu sinun pyhä tahtosi.

Kaikessa, mitä sanon ja teen, johdata ajatuksiani ja tunteitani. Ennalta aavistamattomissa tilanteissa auta minua muistamaan, että kaikki on sinun lähettämääsi.

Opeta minua olemaan suora ja rehellinen perheenjäseniäni kohtaan, etten saattaisi ketään levottomaksi enkä aiheuttaisi kenellekään mielipahaa.

Herra, anna minulle voimaa kantaa tänään uupumukseni, anna voimaa kohdata päivän jokainen tapahtuma. Ohjaa tahtoani ja opeta minua rukoilemaan, uskomaan, toivomaan, antamaan anteeksi ja rakastamaan. Aamen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Tässä kuvastuu mun mielestä hyvin se mitä pelastusvarmuus on, se on jokaisessa asiassa Herran tahtoon heittäytymistä ja luottamista, että Hän ei tuo elämään sellaisia koettelemuksia mistä ei selviäisi. Jokainen meistä elää epävarmuuden keskellä, mutta Herran täyden sotisovan päälle pukeminen jälkeen eli ainakin halu tietoisen synnin hylkäämiseen, voi elää täysin rauhassa tässä varmuudessa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Paivihannele
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 11:53

Re: Että löytäisin elävän uskon

Viesti Kirjoittaja Paivihannele »

Raskaita asioita tällä hetkellä, on paljon murheita ja huolia ja levottomuutta,toivoisin Jumalan edes jotakautta vastaavan, sellainen iso päätös tässä tulossa enkä ole varma pitäisikö se tehdä täydestä sydämestä ja varmuudesta että asiat järjestyy, raskasta on,,auta Jeesus, tiedän että sinä voit muuttaa minunkin elämän ninkuin olet tehnyt tuhansille ja miljoonille ihmisille,aamen
Vastaa Viestiin