Kansan puolesta

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Avatar
Marie
Viestit: 339
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Marie »

Mietintää:
Uskovaiset ovat vuosikymmenien ajan rukoilleet herätystä Suomen kansalle. Rukousmalja alkaa varmaan olemaan täynnä JA HERÄTYS TULEE. Ihmiselle on parempi päästä pelastukseen millä keinolla tahansa, kyseessä on iankaikinen elämä taivaassa tai kadotukseen joutuminen. Sota tai Suomen osittainen miehitys on kovin keino saada ihmiset polvilleen huutamaan Jumalaa.
Äitini ja isäni ovat kumpikin joutuneet omilla tahoillaan kokemaan miehityksen ja sodan kauhut. Isäni on Karjalasta ja oli 2:ssa sodassa mukana. Hän lähti alaikäisenä 17 vuotiaana mukaan sotimaan isoveljensä kuoltua vihollisen luoteihin. Isoisäni perhe menetti kotitilansa j omaisuutensa Karjalassa ja joutui evakkoon, eikä voinut koskaan enää palata kotiinsa.

Sotavuosien aikana säni menetti palan korvastaan tarkka ampujan luodista, muuten säilyi fyysisesti ehjänä mutta sisältä rikkoontuneena. Sodan kauhut ei unohdu noin vain. Siihen aikaan ei ollut terapioita saatavilla ja 17 v. on aivan lapsi vielä, sotimaan lähtiessään. Sodasta päästyään hyvin monet sotilaat turruttivat alkoholilla tuntojaan, kipujaan, henkistä pahoinvointiaan, samoin isänikin. Hän raitistui vasta n. 10 v. ennen kuolemaansa.

Äitini perhe asui Jäämeren rannalla Pummangin kylässä Petsamossa. Petsamo kuului Suomen maahan. Äitini kertoi että koko kylä vangittiin vallattiin, miehitettiin jo viikkoa aikaisemmin kuin historian kirjat kertovat. Sieltä ei ehditty karkuun. Vihollisen sotilas tuli milloin mieli pappani taloon käyttämään hyväkseen äitiäni silloin 9 vuotta ja hänen vanhempaa sisartaan 10 v. Kukaan ei voinut tehdä mitään estääkseen.

Kun sitten pääsivät pois vankeudesta joutuivat evakkoon, menettivät kaiken omaisuutensa, ja joutuivat aloittamaan uuden elämän etelämpänä Suomessa. Heidän piti jokaisen myös lasten luvata tai vannoa etteivät kerro mitään tapahtumista Pummangin kylässä ehtona poispääsyllensä.

Suomen viranomaisille äitini on kertonut asioista ja ne julistettiin salaisiksi 50:ksi vuodeksi.

Yritän joka päivä muistaa rukoilla Suomen ja kansan puolesta. Kova hinta on maksettu tästä maasta ja kiehun raivosta kun se ollaan antamassa ilmatteeksi EU liittovaltiomaaksi ja vielä annetaan miljardeja EU:lle ilmatteeksi veronmaksajien rahoja. KUINKA PÄÄTTÄJÄT KEHTAAKIN. Tule Jeesus ja vapauta meidät vapauteen. Aamen.
Tuula1

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Marie rakas sisar. Voin samaistua kertomukseesi täysin ja se koskettaa minua kovin. Hoidan työkseni suomen toisessa maailman sodassa taistelleita ja heidän elämänsä todellakin on rikkinäistä sisältä, kuten tuossa sanoit. pala palalta heitä on suomen veteraaneille tarkoitetuissa hoitolaitoksissa koitettu hoitaa ja eheyttää elämään, eikä heistä monikaan ole saanut elämäänsä tässä ehtoopuolellakaan kuntoon. sota tulee heille uniin vieläkin vaikka tuosta sodasta on 75 vuotta. Monella jäi suunnaton ikävä kotiaan, joka jäi rajan taakse. Olisi mielenkiintoista, jos kertoisit minulle tarinasi. keräilen veteraani tarinoita ja julkaisen niitä tuossa harrastelehdessäni.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Ella »

Tapanin päivänä Rukoilin Suomen puolesta!
Oi Herra siunaa Suomen kansa. Suo sille Armo ja pelastus Jeesuksen kautta!

Tässä osittain haastattelu jonka koululaiset tekivät v.2017 Suomen historiaa itse elettynä.

Isäni joutui 18 vuotiaana jatkosotaan 1942
Hän oli hyvä hiihtämään partioretkellä. Myöhemmin hiihtänyt kilpaa ja sai paljon palkintoja. Enimmäkseen lusikoita.
Joita lapsena katselimme.

Tykinammus lensi petäjään jonka juurella isäni oli. Haavoittui siinä käteen. Puuttuu sormia kädestä.
Loppusodan ajan oli sota sairaalassa.

SUOMALAISUUDESSA on hänen mielestään parasta se, että Suomi on vapaa ja itsenäinen maa. Eikä joutunut
aikoinaan vieraan vallan alaiseksi.

Suomi on hyvä maa asua: Kiitos kauniista Isänmaasta. Ja niistä Sotiemme veteraaneista jotka
taistelivat tämän maan vapaudesta.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Ella »

Tuula, mikä oli se sinun lehden nimi?
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Jotain rippeitä talvisodan hengestä vielä kansassamme on.
Mikä muu selittäisi, ettei covidvirus ole enemmän pahojaan täällä tehnyt. Löytyy rukoilijoita, presidentti Kallion rukouskin on netin uumenista löydetty.
Vain totuutta rakastavat voivat tämän myöntää: Talvisodan ihme oli mahdollista, kun kansa oli polvillaan ja huusi Herraa avuksi.
Jatkamme siis taistelussa muistaen, että ilman sitä kansamme olisi vielä pahemmassa ahdingossa.
Rukoilijoita tarvittaisiin lisää.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Ella »

Silloin vuonna 2017 kun Suomi täytti 100 vuotta. Jaettiin näitä Kyösti Kallion rukouskortteja.
Sain myös olla mukana siinä. Vastaanotto oli hyvä. Jotkut ihmiset kyyneleet silmissä kiittivät kortista.
Niitä voi tilata. www.herätysseura.fi
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Tuula1

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

www.suomenkenttalehti.fi on osoite. sivusta puuttuu päivitykset kuten päivämäärät, vuosikerta jne, koska en päivitä tietoja jokapäivä kuin silloin kun hoksaan jonkin uutisaiheen.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Ella »

Kiitos Tuula!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen teille kaikille, Armonlapsi, Marie, Tuula, Ella!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Pigeon
Viestit: 884
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Nostan tämän rukousketjun.. Tänne voi laittaa rukoukset Suomen maan ja kansamme puolesta❤️🙏

https://www.youtube.com/watch?v=158_Xp5Oyjs

"Taivaallinen Isämme, katso armossasi kansamme puoleen. Sinä olet luonut sen
ja rakastat sitä. Sinä näet, että se on mitä suurimmassa vaarassa.
Siksi rukoilemme sinua Herra, auta meitä hädässämme äläkä anna meidän hukkua.

Lahjoita kääntymys synnin ja laittomuuden teiltä, jotka johtavat kansamme tuhoon.
Herra, armahda meitä.

Herra Jeesus Kristus, ilman sinua olemme voimattomia hävittäviä voimia vastaan,
jotka tulvivat kansamme yli ja myrkyttävät sen. Siksi me kerskaamme Sinun
voitostasi pahuuden henkivaltoja vastaan, joiden vaikutukset ovat joka päivä
sanoin ja kuvin julkisuudessa nähtävissä.

Herra, Sinä olet Golgatan ristillä voittanut pimeyden vallat. Niiden täytyy
väistyä myös tänään, koska ylistämme Sinun nimeäsi niiden ylitse.
Tähän me uskomme, sillä Sinä voit myös meidän aikanamme varjella ihmiset
saatanalliselta eksytykseltä. Herra armahda meitä.

Auta meitä Pyhän Henkesi kautta ryhtymään omassa elämässämme taisteluun syntiä
vastaan ja olemaan kestäviä loppuun asti. Tee meidät kansamme keskellä merkiksi
Sinun vapauttavasta armostasi.

Täytä meidät niin Sinun rakkaudellasi, että tulemme kuuliaisiksi Sinun käskyillesi.
Rakkautesi olkoon meissä se voima, joka voittaa pimeyden vallat kansassamme.

Herra Jeesus Kristus, kaiken voimme sinun kauttasi. Siihen me uskomme.
Armahda meitä."

(Presidentti Kyösti Kallion rukous 6.12.1939).
Pigeon
Viestit: 884
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Aina ei ole itse helppo löytää sanoja rukoukseen, joten näinkin voi rukoilla Suomen johtajien ja päättäjien puolesta.


https://www.rukous.net/rukous-oman-maan-puolesta

Voimme vaikuttaa maamme henkiseen ja hengelliseen tilaan rukoilemalla vallanpitäjien ja yhteiskunnallisten ja mielipidevaikuttajien puolesta, jotta he palvelisivat toiminnallaan Jumalan suunnitelmia ja tarkoitusperiä.


1. Maan johtajat, päättäjät, lainsäätäjät ja vaikuttajat eri tasoilla

Herra, pyydämme maahamme tervehenkisiä johtajia, jotka pitävät voimassa lakia ja oikeutta, että saisimme viettää tyyntä ja rauhallista, kaikin tavoin Sinulle mieluista elämää.

Kehotan ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, kuninkaiden ja kaikkien vallanpitäjien puolesta, jotta saisimme viettää tyyntä ja rauhallista elämää, kaikin tavoin hurskaasti ja arvokkaasti. 1 Tim. 2:1-2

Kiitetty olkoon Herra, joka... on asettanut sinut kuninkaaksi pitämään voimassa lakia ja oikeutta. 1 Kun 10:9

Anna kansamme johtajille, päättäjille ja vaikuttajille ymmärtäväinen sydän, että he osaisivat hallita kansaa oikeamielisesti ja erottaisivat hyvän pahasta.

Anna heille nöyryyttä, herätä heitä rukoilemaan ja pyytämään Sinulta viisautta ja johdatusta päätöksentekoon.

Anna siksi minulle ymmärtäväinen sydän, jotta osaisin hallita ja tuomita kansaasi ja erottaisin hyvän pahasta. Muutoin en voi oikeamielisesti hallita tätä suurta kansaa. 1 Kun. 3:7

Ohjaa heidät tekemään sitä, mikä on oikein.

Herra on ilmoittanut sinulle, ihminen, mikä hyvä on; ja mitä muuta Herra sinulta vaatii, kuin että teet sitä, mikä oikein on, rakastat laupetta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä. Miika 6:8

Avaa heidän ymmärryksensä näkemään, että vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä. Snl 14:34

Auta päättäjiä ja vallanpitäjiä kaikilla tasoilla toimimaan oikeidenmukaisesti ja rehellisesti.

Jumala, neuvo kuninkaalle lakisi, opeta oikeamielisyys hallitsijalle! Ps. 72:1

Valaise johtajille ja päättäjille tahtosi, ja johdata heitä totuuden tuntemiseen.

Anna kunnioitus Raamattua kohtaan, anna Raamattuun pohjautuva ihmis- ja perhekäsitys.

Auta, etteivät he mukautuisi väärään. Anna heille viisautta nähdä ajan hengen vaarat.

Auta, etteivät he saattaisi Suomen kansaa osallisiksi muiden kansojen synteihin.

Auta, etteivät he rohkaisisi päätöksillään, lausunnoillaan ja esimerkillään luopumusta ja Sinun sanasi vastaista elämää.

Mietittyään asiaa kuningas teetti kaksi kultaista vasikkaa ja sanoi: "Katso, Israel, tässä on sinun jumalasi." Ja hän pystytti toisen Beeteliin ja toisen hän asetti Daaniin. Ja tämä koitui synniksi. Ja kansa kulki sen toisen kuvan luo Daaniin saakka. Hän rakensi myös uhrikukkulatemppeleitä ja teki kansan keskuudesta papeiksi kaikenlaisia miehiä, jotka eivät olleet leeviläisiä. 1 Kun 12:28-31

Herätä kansassamme ja sen päättäjissä Sinun mielesi mukainen murhe, joka tuo parannuksen. Anna kansallemme ylpeän mielen tilalle nöyryys ja synnintunto.

Jumalan mieleinen murhe saa aikaan parannuksen, jota ei tarvitse katua, sillä se johtaa pelastukseen. 2 Kor 7:10

Kansa itki kuullessaan, mitä laissa sanottiin. Neh. 8:9

Ja te vielä pöykeilette, vaikka teillä olisi olut syytä surra. 1 Kor 5:2

Anna päättäjien ja vaikuttajien uskoa Sinuun ja pitää Sinut pyhänä kansan edessä. Anna tälle kansalle jälleen käsitys pyhästä.

Herra sanoi Moosekselle ja Aaronille: Te ette uskoneet minuun, ette pitäneet minua pyhänä israelilaisten edessä. Sen tähden te ette saa johtaa tätä kansaa siihen maahan, jonka minä sille annan. 4 Moos. 19-20

He jälleen pitävät pyhänä minun nimeni, pitävät pyhänä Jaakobin pyhän ja vapisevat kunnioituksesta Israelin Jumalan edessä. Jes. 29:23

Varjele tämän maan vallanpitäjiä vallasta sokaistumiselta, itsensä korottamiselta muiden yläpuolelle ja vallan väärinkäytöltä.

Päivien kuluttua umpeen minä, Nebukadnessar, nostin silmäni kohti taivasta ja sain ymmärrykseni takaisin, ja minä kiitin Korkeinta ja ylistin ja kunnioitin häntä, joka elää ikuisesti: "Totisesti, hänen valtansa on ikuinen valta ja hänen valtakuntansa pysyy polvesta polveen!" Dan. 4:31
Pigeon
Viestit: 884
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Jatketaan rukousta maamme ja kansamme puolesta!❤️🙏


https://www.seurakuntalainen.fi/blogit/ ... onakriisi/

Nyt maatamme on kohdannut ehkä pahin sodan jälkeinen kriisi, mikä haastaa meitä jälleen rukoilemaan yhdessä.”

Jopa Gerda Ryti kehotti rukoukseen, vaikka hän oli tunnettu spiritualisti – ei niinkään tunnustavaksi kristityksi profiloitunut.

Nyt aika tuntuu olevan toinen. Kristinuskolla ei ole enää samaa sijaa yhteiskunnassa kuin oli sodan aikaan. Päättäjien taholta ei osaa odottaa rukouskutsua tai -kehotusta. Yhtenäiskulttuurin ajat ovat ohi.

Kun kansanedustaja Sari Tanus (kd) lähetti kansanedustajille ja virkamiehille 24.3. kutsun päivittäiseen rukoukseen 13.4. koronatilanteen vuoksi, osa kansanedustajakollegoista hermostui. Iltalehden mukaan eräs kansanedustaja oli todennut: “Kansanedustajilla pitäisi kai olla tärkeämpääkin tekemistä kuin joukkopostitella rukouskutsuja.” Moni kansanedustaja myös kiitti kutsusta ja piti sitä oikeana toimena.

Eteläisellä pallonpuoliskolla kristinusko kasvaa voimakkaasti – voimakkaammin kuin mitä se rapistuu pohjoisella pallonpuoliskolla. Paraguaysta löytyykin nykyajan “Kyösti Kallio”, joka luottaa Jumalan apuun kriisin voittamiseksi.

Paraguayn presidentti Marito Abdo toteaa videopuheessaan kansalle: “Jumalan armolla voitamme tämän koettelemuksen.” Puheessaan hän rohkaisee kansalaisiaan Jesajan kirjan (Jes. 41:10) sanoin: ”Älä pelkää, sillä minä olen kanssasi. Älä pelkää, sillä minä olen Jumalasi. Minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä autan sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.”

“Kun meitä on paljon yhdessä rukoilemassa, ei vuortenkaan siirtyminen tunnu enää mahdottomalta”, päättävät turkulaiset pastorit kirjoituksensa. Juuri näin. Rukoilkaamme.
Pigeon
Viestit: 884
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

🙏“Jumalan armolla voitamme tämän koettelemuksen.” (Jes. 41:10) sanoin: ”Älä pelkää, sillä minä olen kanssasi. Älä pelkää, sillä minä olen Jumalasi. Minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä autan sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.”🙏
Pigeon
Viestit: 884
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Apostolien teot:
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

5:31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.

8:22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.

17:30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

20:21 vaan olen todistanut sekä juutalaisille että kreikkalaisille parannusta kääntymyksessä Jumalan puoleen ja uskoa meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen.

26:20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.



https://kotiliesi.fi/terveys/hyvinvoint ... ksipyynto/
Pelastus21!
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Loka 2021, 06:52

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Pelastus21! »

Yhdyn Pigeonin rukoukseen koko sydämestäni. Tule Herra Jeesus ja pelasta Suomen kansa! Aamen!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, mukana rukouksessa myös!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Seuraaja
Viestit: 267
Liittynyt: 03 Joulu 2019, 07:12

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Seuraaja »

Yövartiossa. Herra, siunaa ja varjele rakas kotimaamme, sen kansa ja sen kansalaisten olemassaolo. Sinun vihollisesi ovat tehneet tuhojaan vuosikausia ja vuosikymmeniä ja nyt suuri vale on syöksemässä kansan kadotukseen. Herra, armahda meitä ja anna meille anteeksi sokeutemme, laiskuutemme ja välinpitämättömyytemme. Ravista väärässä hengessä toimivat päättäjät, virkamiehet, lehdistö, kaikki ne jotka ovat väärillä lupauksilla sitoutettu Suomen alasajoon ja tuhoamiseen. Anna Herra meille Sinua kunnioittavat ja kuulevat päättäjät ja virkamiehet. Tuo vartiopaikoille ja tehtäviin Sinun valmistamat miehet ja naiset. Siunaa ja varjele lapset, nuoret, perheet, äidit ja isät, isovanhemmat. Tule Herra Jeesus ja pelasta kansasi. Amen!
Älä anna sinuas voitettaa pahalta, vaan voita sinä paha hyvällä. (Room. 12:21) Biblia 1776
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Täällä myös yövartiossa, Herra varjele meidät ja tuo esiin, päivänvaloon se, mitä pimeydessä on suunniteltu päämme menoksi. Valhe murtuu ja kahle vapautuu Herrassa Kristuksessa! Aamen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Pigeon
Viestit: 884
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Aamen, Aamen.
Kuule Isä rukouksemme, johdata meidät takaisin ikiaikaisille poluille.

http://jartsa20.mbnet.fi/laulut/Viisiki ... %20365.pdf
Pelastus21!
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Loka 2021, 06:52

Re: Kansan puolesta

Viesti Kirjoittaja Pelastus21! »

Rukouksissa mukana!
Vastaa Viestiin