Pelastusrukous

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Sinetti

Pelastusrukous

Viesti Kirjoittaja Sinetti »

Rukoile ääneen näin:

Rakas Jeesus, tule sydämeeni asumaan. Anna anteeksi kaikki syntini. Tahdon puhdistua ja vapautua syntikahleista.

Jeesus, kiitos että kuolit puolestani ristillä! Uskon, että nousit ylös kuolleista ja tulet pian takaisin hakemaan meidät Taivaan kotiin.

Jeesus, Ainoa Pelastajani, täytä minut Pyhällä Hengellä!

Anna minulle rohkeus kertoa sinusta niille, jotka eivät vielä tunne sinua.

Olen nyt pelastunut! Olen uudestisyntynyt! Olen saanut syntini anteeksi, ja olen nyt matkalla taivaaseen, koska sinä Jeesus asut sydämessäni!

Kiitos Herrani Jeesus! Aamen.

Jos rukoilit äskeisen ääneen ja todellisesti sitä tarkoittaen, on syntisi todellakin nyt annettu anteeksi!

Jumala rakastaa sinua ja Hänellä on suurenmoinen suunnitelma elämääsi varten.

ONNEA JA SIUNAUSTA SINULLE!
Sinetti

Re: Pelastusrukous

Viesti Kirjoittaja Sinetti »

Voit myös rukoilla Pelastusrukouksen näin:

Rakas YAHUSHUA (Jeesus Kristus), Hyväksyn Sinut nyt Herranani ja Pelastajanani, olet Jumala, jota rakastan. Uskon, että maksoit hinnan synneistäni Golgatalla, kuolit ja nousit kuolleista kolmantena päivänä. Pyydän Sinua tulemaan sydämeeni, antamaan anteeksi syntini ja pesemään minut puhtaaksi epävanhurskaudestani. Olen pahoillani, että olen tehnyt syntiä ja käännyn pois noista synneistä. Kiitos, että täytät minut Pyhällä Hengelläsi, annat minulle halun palvella Sinua kaikki elämäni päivät ja että elät elämääsi minussa, YAHUSHUA, jotta Sinä olet ylistetty! Kiitos, että annat minulle halun lukea Raamattuasi, ja anna minulle viisaus ymmärtää sitä. Kiitos, että rakastat minua ja pelastat sieluni ja että saat uskoni kasvamaan, niin että eräänä päivänä olen kanssasi Taivaassa. Täytä minut Pyhällä Hengelläsi nyt ja pelasta minut pahalta, sinun nimessäsi, YAHUSHUA, rukoilen. Auta minua, YAHUSHUA, muistamaan, että kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat YAHUVEH:n kirkkautta vailla, ja että Sinä tulit pelastamaan MEIDÄT syntiset, siksi Sinua kutsutaan meidän PELASTAJAKSEMME. Aamen.

Lue tämä rukous ja sen jälkeen lue se uudelleen, tällä kertaa älä vain päälläsi vaan sydämelläsi, usko siihen LUOTTAMUKSELLA ja muista: YAHUSHUA ei ole vain Jumala, Hän on paras ystäväsi! Hän välittää sinusta niin, Hän rakastaa sinua niin, juuri sellaisena kuin olet. Hän vihaa syntiä mutta Hän rakastaa SINUA, syntistä.

YAHUSHUA maksoi hinnan synneistäsi, nyt sinun ei enää tarvitse tuntea olevasi syyllinen tai tuomittu. Tunnusta syntisi YAHUSHUA:lle. Nimeä ne, sitten sano Hänelle, että olet pahoillasi, pyydä Häntä antamaan sinulle anteeksi. Kaikki menneisyyden ja nykyisyyden synnit. Synti on mitä tahansa, jonka olet tehnyt tai teet, mikä suututtaa pyhää YAHUVEH:a (Jumalaa). Kukaan ei ole täydellinen, muista se!

Lue Uusi Testamentti ja opi tuntemaan, kuka YAHUSHUA on. Joh. 3:16. Raamattu sanoo, että sinun täytyy tunnustaa Hänet HERRANA ja Pelastajana, jotta Hän tunnustaisi sinut Isän edessä. Älä häpeä YAHUSHUA:a, Hän ei häpeä sinua. Kerro jollekulle, että olet hyväksynyt Golgatan ja Nasaretin YAHUSHUA:n tänään ja kaikki enkelit Taivaassa iloitsevat!

Anna meidän iloita kanssasi.
Vieras

Re: Pelastusrukous

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Oli kolme ristiä pystytettynä. Oli kolme miestä; kaksi rikollista, ja yksi syytön. Luukkaan evankeliumin 23. luku kertoo:

"39 Niin toinen pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä."
40 Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.""

Pelastusrukous voi olla hyvin yksinkertainen. Oleellista ei ole sanat, vaan sydämen asenne: tunnustammeko Jeesuksen Herraksi ja Kuninkaaksi, omien syntiemme ansaitseman rangaistuksen kärsineeksi. Onko sydämemme kova ja paatunut vaatien jotakin Häneltä, vai myönnämmekö Hänen olevan maailman pelastaja, joka antaa meille pelastuksen lahjaksi; ei siksi että vaadimme sitä, vaan siksi että Hän rakastaa meitä.
näkymätön ninni

Re: Pelastusrukous

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Vieras kirjoitti:Oli kolme ristiä pystytettynä. Oli kolme miestä; kaksi rikollista, ja yksi syytön. Luukkaan evankeliumin 23. luku kertoo:

"39 Niin toinen pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä."
40 Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.""

Pelastusrukous voi olla hyvin yksinkertainen. Oleellista ei ole sanat, vaan sydämen asenne: tunnustammeko Jeesuksen Herraksi ja Kuninkaaksi, omien syntiemme ansaitseman rangaistuksen kärsineeksi. Onko sydämemme kova ja paatunut vaatien jotakin Häneltä, vai myönnämmekö Hänen olevan maailman pelastaja, joka antaa meille pelastuksen lahjaksi; ei siksi että vaadimme sitä, vaan siksi että Hän rakastaa meitä.
Todella hieno huomio! Monesti me uskovat teemme liian monimutkaisia kaavoja mm. tuohon pelastusrukoukseen. Jos sydämen asenne on oikea se riittää! Ja todella rukous voi olla noinkin yksinkertainen kuin tuossa Luukkaan evankeliumin kohdassa. :)

-kiitos hienosta huomiosta-
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Pelastusrukous

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kyllä, tuo ristin ryöväri herättää tajuamaan että pelastus on kulman takana. Ei pelatukseen tarvita monivaiheisia uskoontuloja kasteineen. Jumala voi, sanotaan. Kuulemma Jasser Arafatkin oli kuolinvuoteellaan tunnustanu Jeesuksen vapahtajaksi. Mene ja tiedä? Mutta kyllä Pyhä Henki näkee sydämiimme ja tietää syvimmätkin salat, tahtomme kuin salakavaluutemmekin, mutta myös sen jos olemme sydämessämme valmiita ja nöyriä.

Kerron erään äärettömän tärkeän asian: Ylpeytemme on se piirre, jota Jumala meissä eniten vihaa, siitä pitäisi päästä aina eroon, keinolla millä hyvänsä. Ylpeyttämme vastaan pitää yrittää taistella kaikin keinoin rukouksessa.
näkymätön ninni

Re: Pelastusrukous

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Aamen Jarmo!

Totista taistelua se onkin "välillä", tuo taistelu omaa ylpeyttämme vastaan! :oops:
näkymätön ninni

Re: Pelastusrukous

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Monastihan se juuri onkin ihmisessä ylpeys, joka estää häntä lähentymästä Jumalaa! Silloin on vaikeaa rukoilla pelastustakaan, jos omassa voimassa yritetään.

Katsotaan miten wikipedia määrittelee sanan Ylpeys!
Ylpeys on yksi ihmisen tunteista. Ylpeä henkilö voi tuntea onnellista tyytyväisyyttä esimerkiksi omia suorituksiaan ja ominaisuuksiaan kohtaan. Ylpeys on läheisesti yhteydessä muinaiskreikan Hybris-käsitteeseen. Ylpeys voi siis tarkoittaa myös korostunutta itsetietoisuutta, kopeutta, korskeutta tai pöyhkeyttä. Ylpeä henkilö voi siis olla ollakseen muunlainen, kuin hän oikeasti onkaan. Perinteisen näkemyksen mukaan ylpeys on pahin kristillisen opin seitsemästä kuolemansynnistä.
Seitsemän kuolemansyntiä:
1. Ylpeys
2. Kateus
3. Viha
4. Laiskuus
5. Ahneus
6. Ylensyönti
7. Himo
(korjasin lainauksen. Lainattava teksti laitetaan niiden editorissa näkyvien (quote) ja (/quote) väliin.)

Mitä Sanassa sanotaan ylpeydestä tässä muutama esimerkki:

Sanal. 11:2. Mihin ylpeys tulee, sinne tulee häpeäkin, mutta nöyräin tykönä on viisaus.
Sananl. 13:10 Ylpeys tuottaa pelkkää toraa, mutta jotka ottavat neuvon varteen, niillä on viisaus.
Sananl. 16:18 Kopeus käy kukistumisen edellä, ylpeys lankeemuksen edellä.
Sananl. 18:12 Kukistumisen edellä miehen sydän ylpistyy, mutta kunnian edellä käy nöyryys.

Markus 7:
18 Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."
näkymätön ninni

Re: Pelastusrukous

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kiitos ylläpidolle tuosta yläpuolen viestin korjauksesta. Huomasin, kun olin lähettänyt viestin, että nyt ei mennyt lainaukset ihan putkeen. Mutta harjoittelu tekee mestarin... :roll:

Sitten ihan muuta asian poikasta... :D

Kirjoitin tämän viestin 25.11.2014 suomi24 profetiat palstalle. Tämä viesti liittyy mielestäni vahvasti Pelastukseen.

Sinä Jeesus mestari hiljainen...

Tänään aamulla pidimme lasten kanssa pienen hartaushetken ennen kouluun lähtöä. Meillä on ollut apuna tässä rukoushetkessä Mari Ahvenjärven: koko perheen hartauskirja. Ihana kirja suosittelen lämpimästi kaikille lapsiperheille.
Tänä aamuna oli niin puhutteleva kohta tuossa kirjassa, että laitan sen nyt tänne teille kaikille jaettavaksi.
20. marraskuuta
Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut! Apt. 16:31
Mitä sinun pitäisi tehdä, jos haluaisit tulla tosi hyväksi juoksijaksi? Entä mitä sinun pitäisi tehdä, jos haluaisit tosi taitavaksi viulistiksi? Sinun pitäisi hankkia hyvä opettaja, harjoitella todella paljon, osallistua ehkä kilpailuihin ja niin edelleen. Suuri tavoite vaatii toteutuakseen paljon työtä. Usein ihmiset ovatkin valmiita tekemään kovasti töitä saavuttaakseen unelmansa.
Eräs vanginvartija tavoitteli suuria. Hän halusi pelastua. Niinpä hän kysyi: "Mitä minun on tehtävä, että minä pelastuisin?" Jskus vastaus suureen kysymykseen on lyhyt ja yksinkertainen. Vanginvartijan kysymykseen Paavali ja Silas vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut."
Sama vastaus kuuluu meillekin. Pelastus, siis Jumalan lapseksi tuleminen ja taivaaseen pääseminen ei vaadi mitään muuta kuin sen, että uskomme Jeesukseen. Joitakin epäilyttää se, voiko pelastuminen todella olla niin helppoa. Älä sinä epäile, usko ainoastaan. Voimme opetella ulkoa tämän raamatunkohdan ja sanoa sen itsellemme aina , jos epäilemme sitä, olemmeko Jumalan omia ja matkalla taivaaseen.
Rakas Jumala, kiitos että sinä et ole laatinut vaikeita tehtäviä tai harjoitusohjelmia pelastuksen ehdoksi. Anna meidän ollenkaan epäilemättä uskoa Jeesukseen. Kiitos että pääsemme kerran luoksesi taivaaseen. Aamen."
Tässä vielä Sanan paikkaa Raamatusta:
Apostolien teot 16
25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.

Tuohon ylläolevaan Sanan Paikkaan sopii myös tämä eilinen kokemus;
Olin eilen poissa kotoa asioita hoitamassa koko päivän. Palasin sitten illan hämärtyessä kotiin autolla. Kuuntelin matkalla radio Deitä. Radiosta kuului virkistäviä virsiä ja hengellisiä lauluja. Mutta yksi laulu sai kyyneleet virtaamaan vuolaana pitkin poskia. Ajattelin tämä laulu täytyy jakaa teidän kanssa. Tulin kotiin ja perhe oli iloisena vastassa. Siinä iltapalatouhujen ja lasten ja miehen kuulumisten lomassa unohdin tuon kappaleen kokonaan. Ja lopulta, kun kaikki olivat nukkumassa (paitsi minä) ja talo hiljentynyt, aloin miettimään mikä tuo kappale oli. Etsin sitä puhelimesta pitkän tovin ja en vaan saanut sitä päähäni, enkä sitä löytänyt. Välillä huokasinkin, että auta Jeesus löytämään tuo kappale. Lopulta menin nukkumaan ja mieltä vaivasi edelleen tuo kappale. Nukahdin kuten yleensäkkin melkein heti kun sänkyyn köllähdin. Yöllä noin kolmen ja neljän välillä heräsin ihanaan lauluun, joka soi kirkkaana mielessäni. Aivan kuin kuoro olisi laulanut pääni sisällä. Siinä oli sanat
Sinä, Jeesus, Mestari hiljainen, et vaatimuksiin vie. Ja nämä sanat soivat pitkään mielessä, enkä enää oikein untakaan saanut. Mutta valtava ilo täytti sydämen. Kiitos Jeesus: Sinä annoit tuon kappaleen minulle. Ja tässä se nyt tulee...
1.
Sinä, Jeesus, ymmärrät parhaiten,
kun katsot sydämeen,
miten pelkään, valoa väistelen
ja kaipaan pyhyyteen.
Anna anteeksi, pese puhtaaksi,
tee uudeksi kokonaan.
Minä tahdon kuunnella ääntäsi,
se kutsuu seuraamaan.
2.
Sinä, Jeesus, Mestari hiljainen,
et vaatimuksiin vie.
Tulet vastaan seuraasi pyytäen
ja itse olet tie.
Enkä leipää, laukkua, sauvaakaan
saa turvaksi matkalle.
Otan yhden askelen kerrallaan
ja pääsen perille.
3.
Sinä, Jeesus, vallasta riisuuduit
ja suostuit nöyryyteen.
Isän tahdon täyttäen antauduit
maan kaikkeen köyhyyteen.
Sido, Jeesus, nyt minut itseesi,
suo usko ja rakkaus!
Ota kaikki voimani käyttöösi,
luo matkaan tarkoitus.

Virsi 510. Sanat Anna-Maija Raittila 1982
Vastaa Viestiin