Uskoontulo

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Solissa

Uskoontulo

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Uskoontuloni puolesta, painajaiset pois
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uskoontulo

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

:) Rukoilin puolestasi.

Tartu Raamattuun.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Uskoontulo

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rukoilen puolestasi. Todella, ala tutkia ja lukea Raamattua. Syö sitä kuin leipää.
ALA kuuntelemaan hengellistä musikkia, sillä se on ylistystä Jumalalle ja sielun vihollinen ei voi sitä sietää, vaan joutuu silloin irroittamaan sinusta.
Etsi uskova/ uskovia / seurakunta joka tuntuu sinusta kodilta.
Tiedän että meitä uskovia on moneksi. On niitä jotka ovat vain uskonnollisia. Ei kaikki uskovat ole samanlaisia kuin mitä kohdallesi on osunut. Seurakunnissa on myös suuria eroja. Sen löytää vain etsimällä. Ehkä löydät jonkun jonka kanssa voit yhdessä mennä seurakuntiin?
Se on eriasia kuin elää Jumalan sanaa todeksi. Jumala ja Hänen sana on elävää. Se on elävämpää ja todellisempaa kuin elämä mitä maailma tarjoaa.
Olet rukouksessani. Haluan nähdä sinut pian siskonani. Nähdä sinut sydämeni silmin, kuinka muutos tapahtuu ja usko alkaa kasvaa sinussa.
Aina se ei tapahdu hetkessä, etsi Jumalan Sanasta, kuinka Hän sinua rakastaa. Antamalla ainoan poikansa joka sovitti meidän syntimme, vuodattamalla verensä meidän vuoksemme!
Voiko suurempaa rakkautta olla?
Kuka meistä tekisi saman? Ei yksikään...
Sinettisormus

Re: Uskoontulo

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Iloitsen sinusta Solissa, sillä Sinä etsit ja se on jo suuri askel Jumalan puoleen, Jeesuksen Kristuksen kasvojen eteen.
Sinettisormus

Re: Uskoontulo

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rukoile tämä ääneen .. tarkoittaen sitä mitä sanot.


Pelastusrukous.

Rakas Taivaallinen Isä! Tulen eteesi Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä. Tunnustan, että olen tehnyt syntiä Sinua vastaan, lähimmäisiäni ja itseäni vastaan ja se on rikkonut yhteyteni Sinuun. Kadun sitä kaikkea ja tahdon pyytää tässä anteeksi syntejäni.

Anna minulle minun syntini anteeksi ja anna minun kääntyä pois synneistäni. Kiitos Jeesus, että kuolit syntieni tähden ja annat minulle synnit anteeksi. Kiitos Isä, että hyväksyt minut Jumalan lapseksi ja annat minulle uuden elämän.

Otan sinut, Jeesus, vastaan Pelastajanani, Vapahtajanani ja elämäni Herrana. Johdata minun elämääni tästä eteenpäin, niin että pääsen kerran luoksesi taivaaseen. Aamen.”
Chosen

Re: Uskoontulo

Viesti Kirjoittaja Chosen »

Jos haluat tulla uskoon, niin se on sinulle vain yhden askeleen päässä. Kukaan ihminen ei voi olla sinun ja Jumalan välissä, sen enempää auttamassa kuin estämässä. Jumala on avannut jokaiselle yhteyden Hänen kanssa Jeesuksen tekemässä sovituksessa. Jeesuksen kautta saat yhteyden, ja se on auki vaikka ei kukaan ihminen sitä hyväksyisi.

Minulla oli aikoinaan tosi negatiivinen kuva uskovista. Mutta koin Jumalan hyvyyden kutsuvan minua puoleensa. Ymmärsin evankeliumin sanoman kautta, että Hän kutsuu minua eikä sillä ole mitään väliä minkälaisia muut ihmiset ovat. Jeesus opetti vertauksessa, että Hän on kuin paimen joka jättää 99 lammasta ja menee etsimään yhtä ainoaa kadonnutta. Ja kun Hän löytää sen, tulee taivaassa valtava ilo. Se ilo ulottuu tänne maan päälle saakka, sinun sydämeesi.

Rukoilen että Kristus kirkastuu sinulle ja saat kokea sen ilon ja rauhan, joka sinulle on jo valmiina.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Uskoontulo

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

http://www.4laws.com/laws/finnish/default.htm

A l l a otteita ylläolevasta traktaatista - klikkaamalla sivustoon näet koko traktaatin kuvineen.

1. Jumala rakastaa sinua. Hän on tarkoittanut sinut elämään yhteydessään.
Mistä tiedät, että Jumala rakastaa sinua?

Jeesus sanoo: "Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän." Johanneksen evankeliumi 3:16

Jumala on tarkoittanut sinut elämään yhteydessään. Jeesus sanoo: "Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän." Johanneksen evankeliumi 10:10

"Ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." Johanneksen evankeliumi 17:3

Miksi monilta ihmisiltä puuttuu yhteys Jumalaan?

2. Synti on erottanut ihmisenJumalasta ja katkaissut yhteyden heidän väliltään.
Siksi ihminen on kadottanut Jumalan rakkauden ja elämän tarkoituksen.
Mitä synti on?
Yhteys Jumalaan särkyi, kun ihminen päätti lähteä omille teilleen. Synti ilmenee siinä, että ihminen suhtautuu Jumalaan kielteisesti tai välinpitämättömästi.

Kuka on syntinen?
"Kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta." Kirje roomalaisille 3:23

Synti erottaa kuilun tavoin ihmisen Jumalasta. Ihminen kaipaa kuitenkin tietoisesti tai tietämättään Jumalan rakkautta ja yhteyttä häneen. Jokainen etsii elämälleen tarkoitusta esimerkiksi työstä, ihmissuhteista, rahasta, uskonnoista, aatteista tai moitteettomasta elämästä.

Mutta ihmisen parhaimmatkaan yritykset eivät auta häntä Jumalan yhteyteen. Ne epäonnistuvat, koska ne eivät ratkaise hänen perusongelmaansa, syntiä.

Synnin ongelmaan on vain yksi ratkaisu...

3. Jeesus Kristus on Jumalan ainoa ratkaisu ihmisen syntiin. Hänen kauttaan voit päästä Jumalan yhteyteen, löytää elämääsi tarkoituksen ja Jumalan rakkauden.
Jeesus on Jumalan Poika, joka tuli ihmiseksi. Hän oli synnitön, mutta kärsi vapaaehtoisesti meidän syntiemme rangaistuksen kuolemalla puolestamme. Hän nousi kuolleista, elää ja tarjoaa meille ikuista elämää Jumalan yhteydessä.

"Häntä on koeteltu kaikessa samalla tavoin kuin meitäkin koetellaan; hän vain ei langennut syntiin." Kirje heprealaisille 4:15

"Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo." 1. Pietarin kirje 3:18

"Jeesuksen on Jumala herättänyt kuolleista; me kaikki olemme sen todistajia." Apostolien teot 2:32

Jeesus on ainoa tie Jumalan yhteyteen. Hän sanoi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." Johanneksen evankeliumi 14:6

Jumala rakensi sillan erottavan kuilun yli lähettämällä Jeesuksen Kristuksen kuolemaan ristillä meidän edestämme.
Näiden tosiasioiden pelkkä tietäminen ei kuitenkaan vielä riitä, vaan...

4. Pääset Jumalan yhteyteen, kun uskot Jeesukseen ja vastaanotat hänet Vapahtajaksesi. Näin saat elämääsi tarkoituksen ja Jumalan rakkauden.
Jumala haluaa antaa sinulle lahjaksi uskon ja pelastuksen. "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja." Kirje efesolaisille 2:8

Usko Jeesukseen tekee sinut Jumalan lapseksi ja tuo sinut hänen yhteyteensä.
"Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen." Johanneksen evankeliumi 1:12

Saat ottaa Jeesuksen elämääsi.
Jeesus sanoo: "Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen." Johanneksen ilmestys 3:20

Jeesuksen vastaanottaminen on ihmisen "kyllä" - vastaus Jumalan tarjoukseen. Se on kääntymistä Jeesuksen puoleen ja turvautumista häneen. Saat luottaa siihen, että Jeesus pitää sanansa, tulee elämääsi ja antaa syntisi anteeksi.

Miten voit käytännössä ottaa Jeesuksen vastaan?

Voit ottaa Jeesuksen vastaan rukoilemalla.

Jos haluat Jeesuksen tulevan elämääsi, kutsu hänet. Ratkaisevaa ei ole, millaisia sanoja rukoillessasi käytät, vaan se, mitä todella tarkoitat ja tahdot. Rukous on uskon ilmausta. Voit ottaa Jeesuksen vastaan rukoilemalla esimerkiksi näin:

"Tarvitsen sinua, Jeesus. Tunnustan, että olen tehnyt syntiä sinua vastaan. Kiitos, että olet kuollut ristillä ja kärsinyt syntieni rangaistuksen puolestani. Avaan tällä hetkellä elämäni oven sinulle ja vastaanotan sinut Herrakseni ja Vapahtajakseni.
Kiitos, että olet kuullut rukoukseni, antanut syntini anteeksi ja ottanut minut omaksesi. Kiitos, että nyt kuulun sinulle ja sinä minulle. Opeta minua elämään omanasi. Aamen."

Ilmaiseeko tämä rukous sen, mitä haluat? Jos vastauksesi on myönteinen, rukoile se nyt. Jeesus kuulee rukouksesi ja tulee elämääsi lupauksensa mukaan.

Mistä tiedät, että Jeesus on tullut elämääsi?

Tiedät sen siitä, että hän itse on luvannut tulla elämääsi, kun hänet kutsut (Johanneksen ilmestys 3:20 - ks. s. 9). Jeesus pitää sanansa. Saat luottaa siihen, että hän ei petä sinua.

Älä perusta uskoasi tunteisiin.

Uskonelämä perustuu Jumalan sanaan, ei tunteisiin.
Solissa

Re: Uskoontulo

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Ehkä ei pidä Stressata liikaa😥
Sinettisormus

Re: Uskoontulo

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Juuri näin. Jumala tietää ja tuntee sinut. Hän tietää halusi Hänen puoleensa. Hänellä on sinulle aivan oma suunnitelma, ja siihen sopiva aika ja kasvu, jossa Hän sinua henkilökohtaisesti kasvattaa.
Sinettisormus

Re: Uskoontulo

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jumala voi yllättää, juuri silloin kun vähiten sitä odottaa. Tätä saa kokea monasti.
Opettele katsomaan asioita avoimesti, kaikkea mitä ympärilläsi tapahtuu.
Joskus näkee Jumalan johdatuksen pienissäkin asioissa.
Vastaa Viestiin