Rukousvastauksia

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
kasvua edistävä
Viestit: 39
Liittynyt: 06 Loka 2020, 23:52

Rukousvastauksia

Viesti Kirjoittaja kasvua edistävä »

Rukouspyyntöjä on paljon, mutta onko niitä vastauksia?
Minun ensimmäinen rukousvastaus tuli heti seuraavana päivänä, kun olin tullut uskoon rippikoululeirillä. Isonen oli pyytänyt minua säätämään pyöränsä satulaa, mutta mutteri oli niin tiukka, että hepponen työkalu hajos. Nolotti, mutta tulipahan rukoiltua, että se mutteri aukeaisi. Niinhän siinä kävi, että melkein sormin lähti mutteri auki. Homma tuli kuntoon, mutta tuskin tuli sanottua isoselle kenen voimalla ja kenelle kunnia.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Rukousvastauksia

Viesti Kirjoittaja Ella »

Kyllä Rukouspyyntöjä on jokaisella. Vastaus voi tulla pikavauhtia, tai kestää kymmeniä vuosia. Siinä voi huokaista että,
tapahtukoon sinun tahtosi. Jos Jumalan vastaus on toinen kuin odotimme. Ja myös pienissä asioissa voi pyytää apua.
Niin kuin tuo sinun pyörä asia.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
kasvua edistävä
Viestit: 39
Liittynyt: 06 Loka 2020, 23:52

Re: Rukousvastauksia

Viesti Kirjoittaja kasvua edistävä »

Tarkoitus on, että kaikki jotka ovat saaneet rukousvastauksia, kirjoittas niistä tähän ketjuun, todistukseksi meille muille.
Nämä todistukset ovat tärkeitä niille, jotka ehkä epäilevät, että vieläköhän Jumala nykyään vastaa rukouksiin niin kuin ennen muinoin.
Jos joku on saanut paljon rukous vastauksia ja niistä kertoo, ei sitä tule tulkita hengelliseksi ylpeilyksi, tai itsensä korostamiseksi. Minut on Jumala parantanut monista sairauksista ja niistä sitten todistanut muille. Olen kuitenkin ollut huolissani siitä, että joku pahastuu Jumalalle, kun hän parantaa muita, mutta ei häntä, vaikka olisi paljonkin rukoillut. Raamattu kuitenkin kehoittaa meitä julistamaan ja kiittämään Jumalan suurista töistä.
Uusiluomus

Re: Rukousvastauksia

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Minut Jumala on vapauttanut Yli 10 vuoden huume kierteestä ja paljon muustakin , on kyllä kiitosaiheita ja rutosti
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Rukousvastauksia

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Kiitos Aiheita ketjuun laitoinkin alkukuussa oman kiitokseni. Rukoustaistelu lähimmäisen asioissa alkoi kantaa hedelmää vasta kuuden vuoden päästä. Tuttu on se tunne, kun kokee rukousvastauksen tuoman ilon ja jotenkin hävettää iloita, kun tietää, että moni ahdistuneena odottaa vapautusta tämän elämän painolasteista. Mutta; kiittäkää joka tilassa, se on Jumalan tahto teitä kohtaan! Monesti saa iloitakin aivan yksin...
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukousvastauksia

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Uusiluomus kirjoitti: 27 Loka 2020, 08:56 Minut Jumala on vapauttanut Yli 10 vuoden huume kierteestä ja paljon muustakin , on kyllä kiitosaiheita ja rutosti
Oi että, kiitos Herralle Jeesukselle vapahtajalle, jolle kaikki on mahdollista!
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Rukousvastauksia

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Rukouskokouksessa noin puoli vuotta sitten vastapäätä istunut sisar rukoili ääneen, että joku, jolle Raamatun lukeminen maistuu puulta eikä saa siitä mitään irti, syttyisi Jumalan sanaan ja sana alkaisi avautua hänelle.

Minä omin tuon rukouksen ja pyysin Herralta samaa. Palautin joka-aamuisen laiminlyödyn lukemisen, ja sanasta alkoi heti tulla ennenkokemattomia oivalluksia. Ei ole ollut hyötyä tikata sanoja kuin ompelukoneella, vaan tällä kertaa panostan määrän sijasta laatuun. Luen noin palstan verran - tai asiakokonaisuuden - syventyen ja tarkasti sana sanalta, ainakin neljästi. Katson paikat kartastosta, vuosiluvut, nimet ym. Vertaan sanoja VT-UT, ja luen evankeliumeista myös rinnakkaiskohdat. Niin moni kohta on avautunut kuin ei ikinä ennen.

Tämä on ollut niin Hengen täyteistä aikaa, että odotan aamuja, jolloin pääsen taas sanan kimppuun. Varon etten haukkaa liikaa kerralla, ettei käy näin:

Sananl. 25:27
"Liika hunajan syönti ei ole hyväksi, ja raskaitten asiain tutkiminen on raskasta." ja
Sananl. 25:16
"Jos hunajata löydät, syö kohtuudella, ettet kyllästyisi siihen ja sitä oksentaisi."

Äskettäin kerroin sille sisarelle, että hänen Raamatunlukurukouksensa silloin oli minulle. Hän oli niin onnessaan, että sain halauksen.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Rukousvastauksia

Viesti Kirjoittaja Marie »

Rakas Jeesus on paratanut minutkin monesta sairaudesta. Noin pari vuotta sitten sairastuin pahasti. Kuume alkoi nousta ja olo oli todella huono. Voimat oli poissa kokonaan ja makasin vaan odottaen että tilanne muutuisi paremmaksi. Lähdin käymään vessassa ja päästyäni vessaan pyörryin. Kaaduin sellaisen muovisen pyykkikorin päälle onnekseni (varmaan Jeesus auttoi). Jos olisin kaatunut kivilattialle pää olisi haljennut tai jotain vakavampaa olisi tapahtunut. Herättyäni pyykkikorin päältä joka hajosi, murtui kasaan, minun piti kontata takaisin sänkyyni.
,
Koko tämän ajan 3 vuorolautta yhteensä saatana oli minun kimpussani. Se syötti koko ajan lakkaamatta puhetta että en voinut nukkua ollenkaan. Kun olin heikoimmillani, saatana teki kaikkensa että vointini olisi siitä vieläkin huonontunut. Olin aivan lopussa. Pyysin että Rakas Jumala ota minut pois täältä en jaksa enää.

Sitten tapahtui jotain ihhmeellistä. Olin läsnä Jeesuksen kanssa hengessä, fyysisesti sängyssäni, ja kuulin kun hän sanoi: Arkkienkeli Gabriel, mene auttamaan Marieta. Sillä samalla hetkellä alkoi jo tapahtua. Gabriel vapautti minut kokonaan saatanan kimpusta. Sain nyt nukuttua ja toivuin pikaisesti kolme päivää kärsittyäni.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Rukousvastauksia

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Tuula1

Re: Rukousvastauksia

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Aamen Marie. Juuri näin Jeesus tekee. Tuosta tuli mieleen oma kokemukseni ja vähän samantapainen. Minulle iski norovirus muutamia vuosia sitten. No joka sen on sairastanut, niin tietää, että se ei parane ilman lääkkeitä. Kuume nousi minulle 40 asteeseen ja hourasin täysin siinä olohuoneen sohvalla. Olin kuulemma laulanut ja puhunut. niitä en muista juurikaan, mutta mieheni hoksasi, että soittaa Hannu Salmiselle, jonka kautta olen saanut apua ennenkin. Muistan vain kun kuulin puhelimen päästä, kun Hannu nuhteli saatanaa ja julisti Jeesuksen nimessä paranemista. Tunsin vain kuin joku olisi kääntänyt sellaisesta vanhanajan sähkökatkaisimesta ja samalla kuume lähti laskemaan niin nopeasti, että se sen puhelun aikana laski normaaliksi. Tuli vain kamala hiki sen kuumeen lähdön seurauksena. ja nousin siinä sohvalla istumaan, jolloin järkikin alkoi pelaamaan normaalisti. Kyllä Jeesus on ihmeellinen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Rukousvastauksia

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kyllä Herra tosiaan toimii, tänä aamuna tuli vastaan asia joka olisi voinut vaikuttaa pitkäksi aikaa huonolla tavalla. Mutta juuri kun olin alkanut ajatella, että ”näin tämä sitten on”, niin asia ratkesikin kuin itsestään! Kiitos Herra Jeesus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Rukousvastauksia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rukousvastauksia on tullut tämän 60 ikävuoden aikana paljon ja Herra on ollut ihmeellinen.
Katso7 veljen puolesta tehty valtava rukoustaistelu on ollut varmasti niitä suurimpia. Yhdessä täällä taistelimme henkivaltoja vastaan.
Pyhä Henki vaikutti suuresti ja niin on edelleen.

Sitten haluan muistella rukousvastausta, joka oli ensimmäiseni, olen siitä täällä jossain kertonutkin. Olin silloin toisella luokalla koulussa ja olin hyvin ujo ja arka.
Toiset lukivat jo suoraan, mutta minä en. Pelkäsin aina koska tuo ankara opettaja käskisi minun lukea.
Eräänä iltana kun olin jo vuoteellani, yritin lukea aamusta jonka kannessa tuo tuttu kukko komeili.
Seuraavana päivänä olisi lukutunti ja meillä oli luku läksy. Silloin piti nousta paikaltaan seisomaan ja lukea siinä kaikkien katseltavina.
Siinä minä vuoteella silmät ja posket märkinä itkin.
Pelkäsin sitä huomista päivää. Aloin rukoilemaan Jeesukselle, kerroin tuon pelkoni ja hätäni. Pyysin että Hän opettaisi minut lukemaan.
Jossain kohti olin nukahtanut ja aamulla kun heräsin, nostin aapisen siitä viereltäni ja aloin lukemaan .. ja nyt... LUIN SUORAA!!!
Voi kuinka iloitsin siitä. Tiesin että Jeesus olin kuullut minut ja antanut minulle tuon lukutaidon siinä nukkuessani.
Ette arvaa kuinka koulussa sitten tuolla lukutunnilla odotin vuoroani, että sain lukea kaikille tuon läksyn, SUORAAN!!!
Muistan vieläkin tuon tunteen kuin eilispäivän.
Ne pelon kyyneleet muuttuivat iloksi, Jeesuksessa Kristuksessa.
Kiitos Jeesus!!!
😢📖🙏👑😴😴😴📖🙌🙌🙌💞💗💝👑💗
Sinettisormus

Re: Rukousvastauksia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Seuraava rukousvastaus tuli kun olin kolmannella luokalla koulussa ja liittyi tähän ensimmäiseen vastaukseen.
Meille annettiin tehtäväksi kirjoittaa aine, jossa piti kertoa rukouksesta joka toteutui.
Kolme parasta luettaisiin koulun yhteisessä kirkko hetkessä.
Tämä oli minulle mieluinen tehtävä. Tiesin heti mistä kirjoittaisin, eli tuosta lukemaan oppimisesta.
Kun sitten tuli tuo kirkkohetki, jossa oli kaikki koulut ja luokat, meitä oli siellä paljon.
Ja voi mikä riemu kun noita rukouksia alettiin alttarilta lukemaan .. yksi niistä oli minun!!!
Kiitos Jeesus !!!
💗👑💗
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Rukousvastauksia

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Hain asuntoa Tukholmasta. Ei sitten millään löytynyt. Ystäväni oli samaan aikaan patmoksen kokouksessa rukous palvelijana. Hänen luokseen tuli vanhempi nainen joka pyysi esirukousta että hän löytäisi vuokralaisen asuntoonsa Tukholmassa. Kaverini tiesi että hain asuntoa sieltä ja sanoi naiselle hän tietää sinulle vuokralaisen Seuraavana päivänä soitin tuolle naiselle ja sain sen asunnon. Kyllä meidän Herramme Jeesus vastaa rukouksiin.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Uusiluomus

Re: Rukousvastauksia

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Aamen
Solissa

Re: Rukousvastauksia

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Minä en saa mitään vastauksia
Sinettisormus

Re: Rukousvastauksia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinun aikasi tulee, luota siihen, Abba Isä, ei ole sinua unohtanut, tulet vielä hämmästymään.
Kaikella on aikansa.
kasvua edistävä
Viestit: 39
Liittynyt: 06 Loka 2020, 23:52

Re: Rukousvastauksia

Viesti Kirjoittaja kasvua edistävä »

Nuoruudessa 70 luvun lopulla, oltiin menossa muutaman seurakunta nuoren kanssa autollani sunnuntain jumalanpalvelukseen. Autoni tankissa oli aina vähän bensaa, kun ei ollut varaa ostaa kerralla kuin muutama litra.
Sitten tietysti kävi niin, että muutama kilometri ennen seurakuntaamme alkoi auto nykiä ja hiipua. Ei lähtenyt käyntiin vaikka kuinka startailin. Bensa loppu.

Ei muuta kuin yhdessä rukoiltiin, että anna Herra tulla bensaa tankiin. Niinhän Hän antoi ja auto lähti käyntiin. Päästiin ajoissa kirkolle, eikä se ollut meistä mitenkään erikoista. Silloin oltiin vielä nuoria uskossamme ja ns. ensirakkaudessa Jumalaan. Ja silloin tälläiset ihmeet olivat normaalia, eikä siitä tehty mitään sen kummempaa numeroa.

Sitten kokouksen jälkeen lähdin tankkaamaan autoa ja moottori sammui taas n. 50 m. ennen huoltoasemaa. Mutta vauhti riitti niin, että juuri ja juuri pääsin bensa mittarin eteen ja sain tankattua.
Jumalalla on tarkka ajoitus. Tämä ei voinut olla sattumaa.
Vastaa Viestiin