Tuntuu kamalan pahalta

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Älä keskity siihen pahaan ja siihen mitä on aikaa. Keskity vain Jeesukseen. Ala puhua Hänelle, niin kuin parhaalle ystävällesi, sillä sitä Hän on ja vielä enemmän, Hän on sinun Suurin Rakkaus!
Voit kertoa Hänelle kaiken ja Hän kuulee.
Tiedätkö .. Hän rakastaa sinua mustasukkaisuuteen asti ja haluaa että vietät Hänen kanssaan aikaa.
Tätä minäkin teen. Päivät pitkät höpötän Hänelle ja joskus tulee vastaus ja joskus Hän vain haluaa kuulla että olen Hänen lähellään, kuunnellen ja katsellen, Hänen jalkojensa juurella kuin Maria.
Voit joskus lukea Hänelle Jumalan sanaa ääneen. Joskus jopa luen sitä laulaen että se muuttuu ylistykseksi. Itse säveltäen .. taidan olla hassu, sellainen Jumalan hullu.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mulla on sellanen tapa aina kun minuun iskee katkeruus ja viha, että olen luonut päähäni valmiin kuvan Golgatan ristiltä. Sitä kuvaa voi mielessään hioa yksityiskohtaiseksi ja sen tunnelman voit luoda siihen kuvaasi mielesi sisällä. Näin pääset valmiikis paikkaan, jossa olet kaikkein parhaiten turvassa mitä ikinä maan päällä vaan ongelmia tulee. Siihen kuvaan ei voi millään mahtua mikään "mörkö". Kristuksen veren sovitus on niin voimakas.
Elikkä aina kun sielunvihollinen hyökkää, niin panet silmät kiinni ja menet sinne yleisön sekaan katsomaan kun vapahtajasi riippuu ristillä. Se on tietenkin surullinen tilanne mutta kuinka sinne ei mikään muu pääse ja kaikki haihtuu, sydämeen tulee rauha ja sovinto.

Tällainen on mun pakotie!
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Toinen pakotie masennukseen on ylistys.
Kuuntelen ylistys lauluja ja laulan mukana. Saatana vihaa että Jumalaa ylistetään ja se joutuu pakenemaan. Ja tämä muuten toimii.
Joskus alan ylistyksessä tanssimaan Herrani edessä ja siitä tulee valtava ilo! Kerran yksin kotona tanssiessa ja ylittäessä meinasi mennä taju!
Nauroin vain Jeesukselle että mitähän se mieskin sanoisi jos löytäisi eukkonsa taju kankaalla kun tulee kotiin. Meillä on ollut myös näitä huumori hetkiä.
Raamatussa sanotaan monessa kohtaa että iloitkaa. Esim. Psalmi 150.
Ylistys on vahva ase rukouksen rinnalla saatavaa vastaan.
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rukoilen aina aamulla ja illalla ja suosittelen että opettelet samaan.
Vaikka muuta et saisi sanottua niin rukoile aina isä meidän. Se on rukous jonka Isä on opettanut.
Kun käyn maate ja painan pääni tyynylle kuvittelen että pääni on Jeesuksen sylissä .. ja Hän kyllä tietää sen.
Pidät varmaan minua ihan hassuna.. mutta ei haittaa, pidä vaan. Olen tällainen lapsenuskoinen.
Hanne

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Sinettisormus kirjoitti: 28 Huhti 2020, 20:06 Toinen pakotie masennukseen on ylistys.
Kuuntelen ylistys lauluja ja laulan mukana. Saatana vihaa että Jumalaa ylistetään ja se joutuu pakenemaan. Ja tämä muuten toimii.
Joskus alan ylistyksessä tanssimaan Herrani edessä ja siitä tulee valtava ilo! Kerran yksin kotona tanssiessa ja ylittäessä meinasi mennä taju!
Nauroin vain Jeesukselle että mitähän se mieskin sanoisi jos löytäisi eukkonsa taju kankaalla kun tulee kotiin. Meillä on ollut myös näitä huumori hetkiä.
Raamatussa sanotaan monessa kohtaa että iloitkaa. Esim. Psalmi 150.
Ylistys on vahva ase rukouksen rinnalla saatavaa vastaan.
☺️🙏
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä hauska uni joka kertoo Jeesuksen huumorintajusta; aprikoosipuuro- Jeesus:

http://www.pelastussanoma.fi/keskustelu ... .php?t=266
Hanne

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Sinettisormus kirjoitti: 28 Huhti 2020, 19:47 Älä keskity siihen pahaan ja siihen mitä on aikaa. Keskity vain Jeesukseen. Ala puhua Hänelle, niin kuin parhaalle ystävällesi, sillä sitä Hän on ja vielä enemmän, Hän on sinun Suurin Rakkaus!
Voit kertoa Hänelle kaiken ja Hän kuulee.
Tiedätkö .. Hän rakastaa sinua mustasukkaisuuteen asti ja haluaa että vietät Hänen kanssaan aikaa.
Tätä minäkin teen. Päivät pitkät höpötän Hänelle ja joskus tulee vastaus ja joskus Hän vain haluaa kuulla että olen Hänen lähellään, kuunnellen ja katsellen, Hänen jalkojensa juurella kuin Maria.
Voit joskus lukea Hänelle Jumalan sanaa ääneen. Joskus jopa luen sitä laulaen että se muuttuu ylistykseksi. Itse säveltäen .. taidan olla hassu, sellainen Jumalan hullu.
En. Omalla tavalla ja omalla painollaan menee, mitä murehtii huomisesta päivästä, riittää kullekin päivälle omat murheensa, puhun joskus ääneen, vaikka ikinä en ole saanut vastausta, toivon että jonakin päivänä raamattukin aukenisi

Saisinpa samanlaisen "hulluuden", rohkeuden kertoa ihmisille Yms yms
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Se tulee vielä. Kun sen kerran teet huomaat että eihän siinä ollut mitään. Sillä suun tunnustuksella meidän se tulee tehdä.
Kaikki olemme saaneet pelätä tuota ekaa kertaa kertoa ääneen että uskoo.
Mutta sinä pystyt, sinulla löytyy samaa höpötystä kuin minulla.
Hanne

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Hanne »

👍😊
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

https://www.koivuniemi.com/raamattu/?hakuehto=roo+10

Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tiedätkö .. sinä annoit sanoillasi tuon Raamatun paikan.
Saisinpa samanlaisen "hulluuden", rohkeuden kertoa ihmisille Yms yms
:P :roll:
Jumala ohjaa meitä.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4799
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Jep, mulla meni vaikka kuinka pitkään että pelkäsin aina sitä hetkeä, jolloin pitäisi kertoa ihmisille, että uskoo Jeesukseen. Kuvittelin aina, että jossain pitäisi suurelle ihmisjoukolle julistaa. Mutta ei se aina niin tarvitse olla, se voi olla pienikin ele, Herran Siunauksen toivottaminen sopivassa tai sopimattomassakin paikassa. Mutta turha sitä on ennalta käsin miettiä, Herra kyllä antaa sanat tarvittaessa.

Tuo Herran kanssa jutustelu on hauskaa puuhaa, varmasti jos joku ulkopuolinen siitä tietäisi niin ihmettelisi. Mutta en osaa ajatella, että mitä sitä sitten ajattelisi jos ei näin olisi. Herra voi ja kääntää koko elämän ja mitä parhaimmalla tavalla!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Hanne

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Näin unen, jossa aurinko oli ensin punainen, sitten musta, tähdet tippuivat taivaalta, taivas tummui ympäriltä sitten tuli valkoinen valonsäde ja lopulta joka puolelle tuli valonsäteitä

Muistan taas sen oman paniikin

Vähän samantyyppinen uni kuin se missä taivaalta alkoi sataa suuria kivenlohkareita, muistan että paniikissa etsin kellaria yms tilaa missä olla turvassa
Pyros

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Pyros »

Ap.t. 2:17-21

17. 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
18. Ja myös palvelijain ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
19. Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.
20. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.
21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Pyros. Amen.
Tuo sana nousi minulle myös. Jeesus itse kertoi myös siitä opetuslapsilleen.
Mutta Häneen uskovat pelastuu ja siitä Hanne unessasi myös kerrottiin.
Tuli tuo valkoinen valonsäde, Jeesus Kristus, ylösnousemus kuukaudessaan. Ja kaikki Häneen uskovat eivät kuolleet vaan muuttuivat, Hänen kaltaisekseen, tuoksi kirkkauden alku lähteeksi.
Lohduttava uni.
Kiitos Jeesus!
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hanne

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Sinettisormus kirjoitti: 28 Huhti 2020, 20:12 Rukoilen aina aamulla ja illalla ja suosittelen että opettelet samaan.
Vaikka muuta et saisi sanottua niin rukoile aina isä meidän. Se on rukous jonka Isä on opettanut.
Kun käyn maate ja painan pääni tyynylle kuvittelen että pääni on Jeesuksen sylissä .. ja Hän kyllä tietää sen.
Pidät varmaan minua ihan hassuna.. mutta ei haittaa, pidä vaan. Olen tällainen lapsenuskoinen.
Mä rukoillen, tuo on rukous kun jos en muuta keksi niin isä meidän
Hanne

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Sinettisormus kirjoitti: 29 Huhti 2020, 08:07 Amen Pyros. Amen.
Tuo sana nousi minulle myös. Jeesus itse kertoi myös siitä opetuslapsilleen.
Mutta Häneen uskovat pelastuu ja siitä Hanne unessasi myös kerrottiin.
Tuli tuo valkoinen valonsäde, Jeesus Kristus, ylösnousemus kuukaudessaan. Ja kaikki Häneen uskovat eivät kuolleet vaan muuttuivat, Hänen kaltaisekseen, tuoksi kirkkauden alku lähteeksi.
Lohduttava uni.
Kiitos Jeesus!
Mä uskon kanssa että se voisi merkitä tuota ja paniikki tarkoitti että en ole Jeesuksen oma mutta Jeesukseen turvaten ja avuksi huutaen Jeesus pelastaa ja ottaa suojiinsa
Sinettisormus

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Hanne. Tuossa rukouksessa on kaikki mitä tarvitsemme. Ja Hän ihanasti lohdutti sinua tuolla unella.
Hän on kuullut meitä. Kiitos Jeesus!
Voi miten iloitsen tästä uskon askeleesta, joka vie Hannea ja meitä eteenpäin.
Sinä olet Hänen omansa. HÄN ITSE SEN ILMOITTI!. Eikä Hän sinua hylkää.
Amen.
Hanne

Re: Tuntuu kamalan pahalta

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Mäkin haluan lapsenuskon, sellainen usko olisi paras, olen itsekin osittain lapsenmielinen, Jeesusta haluan ajatella rakastavana isänä, joka pitää huolen, sellaisen joka minulta on puuttunut, en ole saanut koskaan omalta isältä sitä rakkautta mitä isän kuuluisi lapselle antaa
Vastaa Viestiin