Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Ella »

Mikä tuomio tulee niille, jotka "maksavat" veronsa veroparatiisiin?
Kuinka voi rukoilla heidän puolestaan, että tulisivat synnin tuntoon?
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aivan, en mäkään ehkä suoranaisesti firmojen puolesta rukoile, vaan niissä toimivien ihmisten. Raamattu puhuu kyllä kansoista ja yksilöllisistä ihmisistä erikseen, olisikohan siinä yksi syy, miksi kansallisvaltiot pyritään hajottamaan ja sekoittamaan, että Jumalan suunnitelma saataisiin sotkettua?

Mulle tulee mieleen, että myös ne jotka "kylpevät rikkauksissa" voivat olla sisäisesti aivan yhtä rikki kuin köyhinkin ihminen. Enkä nyt tarkoita tätä heidän puolustuksekseen. Mutta kun Jumala kutsuu maallisesti rikasta ihmistä, hän ehkä kuulee, mutta hänellä on vaikeus mitä tehdä kaikella omaisuudellaan. Ja siinä kohtaa vihulainen pääsee ylpeyden kautta väliin ja pahimmillaan ihminen paatuu lopullisesti. Eli siinä mielessä rikkaat ovat mun mielestä jopa surkuteltavammassa asemassa kuin köyhät, varsinkin jos ovat tietoisesti päättäneet, että "nauttivat" tämän elämän ja menevät sitten kadotukseen.

"Mikä taas orjantappuroihin kylvettiin, on se, joka kuulee sanan, mutta tämän maailman huoli ja rikkauden viettelys tukahuttavat sanan, ja hän jää hedelmättömäksi."

Matt. 13:22

Se mitä mun mielestä voi ainakin rukoilla, on että Herra kutsuisi ihmistä yhteyteensä, uskon että sillä on vaikutuksensa, vaikka Herra kutsuisi joka tapauksessa!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Eero kirjoitti: 24 Kesä 2020, 11:00 No joo, ootte varmaan ihan oikeassa, mutta on AO:llakin tuossa pointtinsa.

Ja ettei menisi aivan synkeäksi, niin elämmehän me edelleen Jumalan luomassa maailmassa ja Hän on sitä luodessaan varmasti nähnyt mihin kaikkeen synti tulee johtamaan, mutta siitä huolimatta luonut meidät ja nähnyt että se on hyvä. Siinä on meillä uskovilla kaikki mahdollisuus edelleen vaikuttaa asioiden kulkuun, rukous voimallisena aseena. Jumalan Tahto on, että kaikki pelastuisivat! Joka ikinen, paatunein murhamieskin!
Kyllä, ja varmaan jos itsellä on firma niin kannattaa rukoilla että se toimisi Jumalan tahdon mukaan jotta se silloin myös saisi sen siunauksen jota sille pyydetään. 🙏
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Ella kirjoitti: 24 Kesä 2020, 11:31 Mikä tuomio tulee niille, jotka "maksavat" veronsa veroparatiisiin?
Kuinka voi rukoilla heidän puolestaan, että tulisivat synnin tuntoon?
Eiköhän niille tule ihan se tavallinen "ahneen tuomio". Ja rukoilla voi ihan samoin kuin kenen tahansa syntisen puolesta. Kyllä Jumala sitten tietää keinot jos heitä johdattaa pelastukseen.
Eihän rikastuminen itsessään ole synti vaan se kuinka sen hankkii ja kuinka sitä käyttää.
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kyllä Eero.
Itse erityisesti suren heidän puolestaan silloin jos tulee vaikka pörssiromahdus ja he menettää kaiken kerralla ja päätyvät itsemurhaan. Se on hirveä ratkaisu kun me sentään tiedämme että pelastuskin olisi tarjolla. Mutta heille se kaiken menettäminen "hetkessä" on suurempi kauhu kuin esim. köyhälle, joka köyhtyy hiljalleen vuosien kuluessa, silloin siihen ikään kuin tottuu ja sopeutuu.
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Katsoitteko ohjelmaa "Miljonääri piilossa"? Siinä oli hieno esimerkki mitä rikas voisi tehdä yhteisön hyväksi ilman että itse köyhtyy.

Kun yksinhuoltaja raataja sai 3kk palkkioksi 25 000 § niin koin ettei hän itkenyt sen rahan takia vaan sen takia että mies sanoi hänen ansainneen sen rahan. Nainen oli varmaan tottunut ettei hän raatamistaan kukaan arvosta sen vertaa että siitä mitään maksaisi. Köyhienhän kuuluukin tehdä työtä minimipalkalla tai ilmaiseksi. Ja sitten kun joku tunnustaa että köyhänkin työllä on arvo niin se vaikutta köyhän itsetuntoon enemmän kuin raha.

Tämä on myös Suomen valtion kanta ja monien firmojen kanta että köyhän kuulukin tehdä työtä armopaloista eikä oikeasta palkasta. Ja se on jumalattomuus, josta Jumala tuo tuomion aikanaan ja sen takia myös firmat joutuu konkurssiin lopulta.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Maaret kirjoitti: 24 Kesä 2020, 12:49 Tämä on myös Suomen valtion kanta ja monien firmojen kanta että köyhän kuulukin tehdä työtä armopaloista eikä oikeasta palkasta. Ja se on jumalattomuus, josta Jumala tuo tuomion aikanaan ja sen takia myös firmat joutuu konkurssiin lopulta.
Olen täysin eri mieltä kanssasi, Maaret. Tuo on täysin sinun oma mielipiteesi, että "Suomen valtion kanta...." jne. Suomessa on mm.sosiaaliturva, eikä mitään "armopaloja-järjestelmä, niin kuin kirjoitat.

Syntiset saavat syntisen "palkan", ja ne joiden synnit ovat anteeksiannetut, saavt vanhurskaan "palkan", eli pelastuvat.

Kirjoitit mm.; " Köyhienhän kuuluukin tehdä työtä minimipalkalla tai ilmaiseksi." ja " Jos maanpäällinen pahuus menee siihen pisteeseen että miljoona köyhää suomalaista huutaa taivaaseen kärsimyksiään niin rukoukset firmojen puolesta ovat turhia.
Mutta kukin tekee niinkuin tahtoo."

No, mielipiteensä kullakin.....mutta on todella katkeraa sekä syyllistävää teksiä. Kirjoituksistasi saa sen käsityksen, aivan kuin yritykset jo lähtökohtaisesti olisivat "syntisiä, vääryyden takijöitä", ja kaikki köyhät ja kurjat joitakin "hurskaita".


Kirjoitit myös , " Toki tuomiot voisi peruuntua jos rukoiltaisiin mieluummin että pahuuden palvelijat luopuisivat pahuudestaan. Silloin myös firmat saisivat siunauksen. Mutta jos ei välitetä pahuuden yhä lisääntyvän niin firmatkin saa vain tuomioita".

Tämänkin mukaan firmat ovat "pahoja" sinun mielestäsi. Useista sinun teksteistäsi saa käsityksen että kaikki yritykset ja melkein kaikki ihmisetkin ovat tuomion ansainneet. Vain köyhät ovat kelvollisia.

Sinä, Maaret tuomitset kaikkea, ja kaiken.

Minusta suurin osa suomalaisista pyrkii elämään ns. kiltisti, oli sitten uskova tai uskomaton. Sehän ei tietenkään ole mikään pelastuksen tae, ainoastaan Usko Jeesukseen.

On paikoittain aika katkera ketju.

Aion edelleen rukoilla suomalaisten yritysten puolesta. En halua niiden menevän konkurssiin. Kuin myös Suomen maataloustuotannon ja elintarviketeollisuuden puolesta............ja eri viranomaisten. Rukoilen myös Jumalan mieleisen lainsäädännön puolesta ja rauhan säilymisen puolesta....jne.

Saatana EI HALUA meidän rukoilevan kenenkään eikä minkään puolesta.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

No joo, AO sanoi aika tiukasti, mutta mä ainakin haluaisin että saisit Maaret rauhan noista asioista, jotka sinua piinaavat ja ennen kaikkea Jeesus haluaa sitä aivan varmasti! Päästä irti kaikesta kaunasta ja vihaisuudesta ja anna ne Herran eteen, niin ne eivät enää kahlitse sinua tähän maailmaan. Aamen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 24 Kesä 2020, 16:06
Maaret kirjoitti: 24 Kesä 2020, 12:49 Tämä on myös Suomen valtion kanta ja monien firmojen kanta että köyhän kuulukin tehdä työtä armopaloista eikä oikeasta palkasta. Ja se on jumalattomuus, josta Jumala tuo tuomion aikanaan ja sen takia myös firmat joutuu konkurssiin lopulta.
Olen täysin eri mieltä kanssasi, Maaret. Tuo on täysin sinun oma mielipiteesi, että "Suomen valtion kanta...." jne. Suomessa on mm.sosiaaliturva, eikä mitään "armopaloja-järjestelmä, niin kuin kirjoitat.

Syntiset saavat syntisen "palkan", ja ne joiden synnit ovat anteeksiannetut, saavt vanhurskaan "palkan", eli pelastuvat.

Kirjoitit mm.; " Köyhienhän kuuluukin tehdä työtä minimipalkalla tai ilmaiseksi." ja " Jos maanpäällinen pahuus menee siihen pisteeseen että miljoona köyhää suomalaista huutaa taivaaseen kärsimyksiään niin rukoukset firmojen puolesta ovat turhia.
Mutta kukin tekee niinkuin tahtoo."

No, mielipiteensä kullakin.....mutta on todella katkeraa sekä syyllistävää teksiä. Kirjoituksistasi saa sen käsityksen, aivan kuin yritykset jo lähtökohtaisesti olisivat "syntisiä, vääryyden takijöitä", ja kaikki köyhät ja kurjat joitakin "hurskaita".


Kirjoitit myös , " Toki tuomiot voisi peruuntua jos rukoiltaisiin mieluummin että pahuuden palvelijat luopuisivat pahuudestaan. Silloin myös firmat saisivat siunauksen. Mutta jos ei välitetä pahuuden yhä lisääntyvän niin firmatkin saa vain tuomioita".

Tämänkin mukaan firmat ovat "pahoja" sinun mielestäsi. Useista sinun teksteistäsi saa käsityksen että kaikki yritykset ja melkein kaikki ihmisetkin ovat tuomion ansainneet. Vain köyhät ovat kelvollisia.

Sinä, Maaret tuomitset kaikkea, ja kaiken.

Minusta suurin osa suomalaisista pyrkii elämään ns. kiltisti, oli sitten uskova tai uskomaton. Sehän ei tietenkään ole mikään pelastuksen tae, ainoastaan Usko Jeesukseen.

On paikoittain aika katkera ketju.

Aion edelleen rukoilla suomalaisten yritysten puolesta. En halua niiden menevän konkurssiin. Kuin myös Suomen maataloustuotannon ja elintarviketeollisuuden puolesta............ja eri viranomaisten. Rukoilen myös Jumalan mieleisen lainsäädännön puolesta ja rauhan säilymisen puolesta....jne.

Saatana EI HALUA meidän rukoilevan kenenkään eikä minkään puolesta.


Niin, sinä varmaan tunnet hyviä ja hyväntahtoisia firmoja mutta minä luen vain uutisia joissa puhutaan kuinka kaikkien orjien on alennettava palkkaansa jotta firmat pysyy pystyssä. Tämä on ollut politiikka jo 10 vuotta mutta ei ole työpaikat lisääntyneet eikä köyhyys vähentynyt vaikka on yritetty "pelastaa" firmoja.
Siihen tuo julkinen keskustelukin koko ajan keskittyy, firmojen pelastamiseen. Mutta ei ihmisten pelastamiseen. Onko ihminen firmoja varten vai firmat ihmistä varten. Valhetta on levitetty niin kauan kuin minä olen politiikkaa seurannut ja se on aina orja jonka on annettava myöten ja kiristettävä vyötänsä vaikka jääkaappi olisi jo tyhjä. Saattaa kuulostaa katkeralta mutta niihän se on etttä totuus on katkeraa. Ehkä sekin on sitten katkeraa kun ne hyvätkin firmat on ryöstetty niiden hyvien poliitikkojen toimesta.

Ymmärrän kyllä että tämä on ikuinen eri mielisyys rikkaiden ja köyhien välillä ja se on ollut koko ajan puheissa että pitkäaikaistyöttömien tulee tehdä työstä 9€/päiväpalkalla eikä sitä koe kukaan vääryydeksi.
Sanopa firmojen pomoille että tekävät työtä samaan palkkaan niin sinut nauretaan pihalle. Miksi on toisen ihmisen arvo ja työn arvo korkeampi kuin toisen, siksi että yhteiskunnan arvo on halveksia köyhiä. Ja se on pahuutta vaikka kuinka väittäisit että siitä puhumine on pelkkää katkeruutta. On sitä totuus hiljennetty pahemmillakin nimittelyillä.

Se on tehty jo Paavalin aikoina ja jos et sinä halua sitä nähdä niin se on ihan loogista ettei hyvinvoivat kykene sitä näkemään yhtä vähän kuin köyhä kykenee näkemään miltä tuntuu että olisi jääkaappi aina täynnä.

Systeemi ja sen toiminta eli maailma on läpeensä paha. Vaikka sinä haluaisit kuinka menestyä ja sanoa että sen menestys on hyvä asia niin en minäkään ole kanssasi samaa mieltä niin kauan kuin miljonäärihotellin vieressä seisoo slummi.
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Eero kirjoitti: 24 Kesä 2020, 17:33 No joo, AO sanoi aika tiukasti, mutta mä ainakin haluaisin että saisit Maaret rauhan noista asioista, jotka sinua piinaavat ja ennen kaikkea Jeesus haluaa sitä aivan varmasti! Päästä irti kaikesta kaunasta ja vihaisuudesta ja anna ne Herran eteen, niin ne eivät enää kahlitse sinua tähän maailmaan. Aamen.
En minä sen kummempaa kaunaa kanna jos minut on syrjäytetty yhteiskunnasta. Kunhan puhun politiikkaa ja sen tuomioita jotka ovat kuitenkin tulossa. Jos ei siitä tykätä niin se on lukijan ongelma. Onhan sekin outoa että vaikka maassamme tapahtuisi mitä katastrofeja niin Raamattuun uskovat eivät halua myöntää että se olisi tuomiota Jumalalta. Onko teidän Jumala sitten kuitenkin vain kiltti vanha mies pilven reunalla?
Lainataan mielellään jakeita kuten "jos minun kansani nöyrtyy ... niin minä teen heidän maansa jälleen terveeksi". Mutta ei kuitenkaan nöyrrytä vaan siunataan ja rukoillaan edelleen pahuuden puolesta ja sen menestymistä pyydetään. No onhan se menestynytkin omassa pahuudessaan ja tulee tuhoutumaan omaan pahuuteensa.

Alan kyllä ymmärtää ettei rikas voi tajuta köyhän hätää koska rikkaan mielestä köyhyys on oma syy. Ja voihan se maailman mitassa ollakin jos ei alunperin ole osannut keinotella itseään rikkaaksi.
Kyllähän se on UTssäkin kirjoitettu että Paavali sai tapella köyhien puolesta ja seurakunnissakin sanottiin köyhälle istu tuohon jalkajakkarani viereen ja rikkaalle istu tänne etupenkille. Samoin se menee nykyäänkin vaikka ei haluta tunnustaa.

Se vain ihmetyttää että kaikki pitää totuuden tuomista julki "valittamisena tai katkeruutena". Voihan siihen kirjoitukseen sisältyä tunnettakin mutta ei se tarkoita että kirjoitan ainoastaan omaa kurjuuttani vaan myös muiden köyhien kurjuutta.
Mutta ei kai sitä voi muuta odottaakaan menestyjiltä kun poliitikotkin joutuvat oikeuteen totuuden puhumisesta niin miksei yks köyhä joka kertoo elämästään tai uutisista.

P.s. oonhan mä aikan ärsyttävä kun jaksan paasata seinille, jos ihmiset tykkää pahuudesta niin sen kun ja sen seuraukset sitten vaan täytyy elää lävitse.
Mua vaan häiritsee että jos johtajat ja pomot lisäävät aina vaan pahuutta niin lopultahan se on aina se kurja kansan osa joka kärsii eikä niinkään syylliset.

Nytkin hallitus luulee korvaavansa kärsineiden lasten kurjuuden lahjoittamalla rahaa miljoonia järjestöille jotka omiin menoihinsa sen kuitenkin laittaa. Ja onhan se uutissakin ollut että koronan eristyksistä kärsi eniten se kurja kansan osa , vanhuksia kidutettiin eikä vieläkään saa tavata omaisia. Se luki uutisissa eikä ole mun katkeruutta !!
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 24 Kesä 2020, 16:06
Saatana EI HALUA meidän rukoilevan kenenkään eikä minkään puolesta.
Kyllä mä rukoilen terroristin puolesta ihan samalla katkeruudella kuin omasta puolestani. Silloin kun se tulee mieleen niin tajuan että se terroristi on ihan saman pahuuden uhri kuin kuka muu tahansa mutta ei se tarkoita että mun täytyisi muka anteeksiantavaisena hyväksyä pahuus ja olla niin kuin ei sitä olis olemassakaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Asiaa siis puhut, noinhan tämä maailma menee. Tarkoitan sitä, että katso mieluummin Kristukseen kuin tämän maailman pahuuteen, niin saat siitä Rauhan.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Eero kirjoitti: 24 Kesä 2020, 17:58 Asiaa siis puhut, noinhan tämä maailma menee. Tarkoitan sitä, että katso mieluummin Kristukseen kuin tämän maailman pahuuteen, niin saat siitä Rauhan.
Kiitos, tuo onnistuu niin kauan kun ei lue uutisia mutta joskus aina lankeaa niitä vilkaisemaan ja sitten savu nousee korvista.
Ja uskon että munkin tehtävä on rukoilla maailman tapahtumien puolesta ja politiikan päätösten tai tuomioiden aiheista mutta mun näkemykset poikkeaa vain niin suuresti menestyjien näkemyksistä että on parempi kun ei niistä kerro mitään.

Jumala sitten vastaa niihin rukouksiin jotka ovat Hänen mielensä mukaisia, ei Hän vääriin rukouksiin vastaa sen enempää minun taholta kuin kenenkään muunkaan taholta. Olkoon Hän armollinen tälle maalle ja poistakoon pahuuden tätä maata johtamasta.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Sitten sun kannattaa pitää vaikka "uutispaasto", jossei muu auta. Kun savua nousee liikaa niin sen tietää, että vihtahousu siellä lämmittelee kiuasta :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Palasin pyytämään julkisesti anteeksi AO:lta. Kyllä olen itsekin jo jonkin aikaa kokenut että tuomitsen liian kärkkäästi ja laajasti vaikka siihen olisikin jotain aihetta niin ei sitä tarvisisi pelkkänä tuomarina kuljeskella. :(

Olisin voinut sanoa saman toisellakin tapaa sikäli kuin se oli Raamatun mukaista. Mutta pyydän anteeksi AO:lta, että loukkaisin liian kovilla sanoillani.
Ehkä tämä lievittää hieman sitä liiallista tarvetta tuomita oikealle ja vasemmalle. :(

Olen pitkään myös rukoillut että Jumala ottaisi tällaisen "tuomarin" pois maanpäältä kun ei osaa muuta kuin riehua eikä mitään paikkaakaan maanpäältä lyödä joten eikö olisi ihan aiheellista ottaa turha ihminen pois ? Ainoa syy lienee etten ole vielä tarpeeksi hyvä jotta minut voisi ottaa pois maanpäältä eli en ole valmis ja vanhurskas päästäkseni täältä pois.
P.s. Eikä tämä ole mikään säälin kerjuu vaan toteamus että olen itsekin itseeni kyllästynyt.
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Maaret, näen sisälläsi kuitenkin herkän ja rakastavan ihmisen joka välittää siitä kurjimmasta ja köyhimmästä ihmisestä. Sinulla on aito huoli heistä ..
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

En tahoisi vihata rikkaita mutta se juontaa juurensa varmaan siihen kun olin köyhänä rikkaiden koulussa lapsena. Muut ostivat kouluruuan omilla rahoillaan mutta minua pilkattiin kun sain siihen sosiaalivirastolta maksukupongin ja jouduin näyttämään sen ruuanjakajalle kun menimme ruokalaan. Myös muutoin minua kiusattiin koulussa kun olin erilainen ja se oli rikkaiden koulu. Samoin kuin nykyään ulkomaalaiset kokee rasismin syyksi jos heitä satutaan kiusaamaan koulussa niin minäkin koin köyhyyden syyksi kun minua kiusattiin koulussa.
Olen koko ikäni ollut tekemisissä rikkaiden "kiusaajien" kanssa. Lasten leirillä uskovien seassa, yliopistossa, työpaikoilla jne. Toisia kiusataan ulkonäön takia ja toisia kiusataan rahattomuuden takia ja se kestää yleensä koko elämän vaikka joku muuta yrittääkin selittää jotain muuta.

Nykyisten keskustelupalstojen mukaan mun ei pitäisi edes saada elää koska elän tukien varassa. Ja olenkin sen jo hyväksynyt että meidät tapetaan kun tuet loppuu. Sen viestin on yhteiskunta kertonut jo vuosikymmenien uutisilla. Ja sama jatkui nyt koronan kuluessa kuten aina. Tuet annettiin menestyville firmoille ei hädässä oleville firmoille. Vaikka en kuulunutkaan mihinkään firmanomistajien ryhmään niin koin senkin pahuudeksi mitä se myös on että jälleen autettiin (kuten aina) menestyjiä eikä hädänalaisia riippumatta siitä että he olivatkin firmanomistajia eikä vielä köyhiä. Mutta heistäkin haluttiin tehdä köyhiä joten meidän osuus sen kun lisääntyy.
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuo on valitettavan totta .. ja tuon kaiken ymmärtää kun on itse saanut koko ikänsä kokea tuota. Minäkin olin köyhästä kodista. Isä joi ne viimeisetkin ruokarahat. En voinut pukeutua muotivaatteisiin niin kuin parempien perheiden lapset ja jne. jne ... se oli mustavalkoista aikaa.
Opin kuitenkin hyväksymään sen... sillä raha ei tuo onnea.
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Sinettisormus kirjoitti: 24 Kesä 2020, 18:34 Maaret, näen sisälläsi kuitenkin herkän ja rakastavan ihmisen joka välittää siitä kurjimmasta ja köyhimmästä ihmisestä. Sinulla on aito huoli heistä ..
Niin, tavallaan siihen sekottuu sekä omaa että heidän tuskaa mutta sitä pilkataan aina muka omana katkeruutena.
Toisaalta en ole koskaan oppinut kuinka voisi rakastaa ihmismäisesti siis kasvotusten koska se on aina puuttunut elämästä. Ei ole muuta mallia kuin TV.
Se on myös eräs syy miksi aina rukoilen että täältä pääsis pois koska ei täällä koskaan saa ketään rakastaa.

Jos ihmiset pilkkaa hätää niin kuinka heille mitään rakkautta uskaltaisi osoittaa? Jos omaiset ovat vihanneet niin eikö silloin vieraat vihaa vielä enemmän. Miksi ottaisin sen riskin?

Toki minussakin kai kituu se Jeesuksen rakkaus joka ei koskaan pääse esiin.
Kerran koin suurta rakkautta erästä sairasta kohtaan mutta en kehdannut syöksyä rukoilemaan sen puolesta koska olisin häpäissyt Jeesuksen jos ei Hän olisikaan sitä parantanut.

Ehkä siksi toivonkin suuria katastrofeja koska vasta silloin heille kelpaisi se suuri rakkaus jonka Jeesus halaa antaa. Ei pahuuden rakastajille kelpaa mikään.
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Sinettisormus kirjoitti: 24 Kesä 2020, 18:44 Tuo on valitettavan totta .. ja tuon kaiken ymmärtää kun on itse saanut koko ikänsä kokea tuota. Minäkin olin köyhästä kodista. Isä joi ne viimeisetkin ruokarahat. En voinut pukeutua muotivaatteisiin niin kuin parempien perheiden lapset ja jne. jne ... se oli mustavalkoista aikaa.
Opin kuitenkin hyväksymään sen... sillä raha ei tuo onnea.
Kyllä, mäkin muistan vieläkin että painoin vain 49kg vaikka olin 168cm kun en ollut koskaan oppinut että joka päivä kuuluu syödä lämmin ruoka.
Vasta töihin mennessä 31 vuotiaana aloin saavuttamaan normaalin painon kun työpaikalla syötiin joka päivä lämmin ruoka.
Vastaa Viestiin