Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Sinettisormus kirjoitti: 21 Kesä 2020, 17:43 Stop!
Se ei ole synti että olet olemassa. Mistä tuo mielikuva tuleekin, se on VALE!!!
Miksi olet syntynyt, miksi pitää olla täällä?
Siksi, koska se on Jumalan TAHTO, Hän rakastaa sinua. Hän mahdollisti syntymäsi jonkun tietyn, jonkin vain Hänen suunnitelmansa takia.
Sinä olet erityinen Hänen silmissään .
Kiitos rohkaisusta mutta on aika vaikea ajatella, että se on kapinaa jos kokee pahaa oloa kun ei puhu kenenkään kanssa viikkokausiin.
Kaupan kassalla voi mainita muutaman sanan tai jos joku vaikka kadulla kysyy opastusta. Mutta jos se on kaikki ihmiskontakti jota ihminen muka tarvitsee niin koen sen olevan väärin riippumatta siitä että se jonkun mielestä on kapinointia.

Toki koen onnellisuutta kun katselen vihreitä puita ja lintuja tepastelemassa nurmikolla. Mutta kyllä sitä miettii onko se leivisköjenkin piilottamista kun ei ole kontaktissa ihmisiin. En muutenkaan ymmärrä sellaista "kristillistä rakkautta", jonka mukaan on ihan OK että kurjat ovat aina yksin. Ja jos minulla ja elämälläni on tarkoitus ja suunnitelma niin sittenhän se suunnitelma on että olen aina yksin. Toki se on vaikea suunnitelma mutta eihän se ollut kummempaa Kiinan vangeillakaan. Joten saan vertaistukea kuvittelemalla vanhusten elämää jotka ovat täysin yksin jätetyt. Ja sen teki vielä yhteiskunta tarkoituksella, joka on sadismia.

Mutta ei se mitään. Näin minua on aina kohdeltu : "sun kuuluukin olla köyhä ja aina yksin joten älä valita". Enkä siis enää valita. Vaan totun hyväksymään tämän näin enkä enää edes halua ystäviä tai muutakaan apua. Joten se siitä.

Anteeksi että edes lipsahti puheeksi tämä aihe. ... täytyy katsoa ketjua taaksepäin että miksi tämä edes tuli puheeksi 🙄
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Sinettisormus kirjoitti: 21 Kesä 2020, 17:21 Alussa Jumala loi tai­vaat ja maan”. Me olemme Juma­lan lap­sia ja saamme olla Hänen kal­tai­si­aan. Sinun sisim­mäs­säsi on uniik­keja lah­joja. Ota ne roh­keasti käyt­töön. Älä ver­taa itseäsi mui­hin, koska Jumala on anta­nut sinulle unii­kit lah­jat ja kut­sun. Jos mie­tit, että et osaa taikka pysty, niin älä huoli – Pyhä Henki on paras opet­taja ja sinun ei tar­vitse tehdä mitään muuta, kuin sanoa Hänelle “Tässä olen”. Ylistä Häntä luo­vuu­del­lasi ja uskon, että voit löy­tää syvem­män yhtey­den Juma­lan sydä­meen ja Hänen läs­nä­oloonsa kuin olet kos­kaan aikai­sem­min koke­nut.
Ehkä se alkoi tästä viestistä. Kun en ymmärrä miksi se on muihin vertaamista jos haluaa olla joskus kontaktissa muihin ihmisiin tai haluaa että jääkaapissa olisi ruokaa.
Kun menee kokoukseen niin siellä puhutaan jatkuvasti jostain parannuksen teosta mutta en ole nähnyt minkään seurakunnan tai seurakuntalaisten tekevän parannusta mistään. Itse siinä vaan koko saarnan ajan miettii että mistä mä nyt keksisin taas uuden parannuksen teon. Eikä paljoo muuta tule mieleen kuin että yksinäisiä ja köyhiä ei saisi olla olemassa. Ja jos siihen ei koskaan tule apua niin sitten alkaa vain pyytämään joka rukouksessa anteeksi että on olemassa.

Sitten kun kasvaa "aikuiseksi" ja oivaltaa ettei tarvitse kysyä jokaiselta saarnaajalta oikeutta olla olemassa niin sulkee vaan kylmästi korvat eikä kuuntele enää vaatijoita.

TV on ainoa mistä olen oppinut että onnellisia ihmisiä voi olla olemassa tai että ihmiset voi puhua toisilleen välittävästi tai huolehtia toisistaan. Ilman sitä en edes tietäisi sellaista olevan olemassa. Joten koen ettei se TV aivan paha asia ole. Siellä näkee ihmisiä, jotka ovat ystäviä keskenään ja huolehtivat toisistaan. Toki se voi olla valhettakin että oikeasti mitään ystäviä ei ole olemassa koko maapallolla kenelläkään mutta onhan se kaunista katsella edes jotain ohjelmaa jossa sellaista tapahtuu. 🙂
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4799
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mulle tuli toissa päivänä vastaan Psalmi 73 englanniksi ja luulin ensin että se on jonkun ihmisen tilitystä, mutta olikin Raamatusta. Sama on meininki ollut silloinkin, mutta Herrassa on turva:
1. Aasafin virsi. Totisesti, Jumala on hyvä Israelille, niille, joilla
on puhdas sydän.
2. Mutta minun jalkani olivat vähällä kompastua, askeleeni olivat aivan liukahtaa.
3. Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän.
4. Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat.
5. Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä.
6. Sentähden on ylpeys heillä kaulakoristeena, väkivalta on puku, joka heidät verhoaa.
7. Heidän silmänsä pullistuvat ulos heidän lihavuudestaan, heidän sydämensä kuvittelut kulkevat valtoimina.
8. He pilkkaavat ja puhuvat väkivallan puheita pahuudessansa, he puhuvat kuin korkeuksista.
9. Heidän suunsa tavoittelee taivasta, ja heidän kielensä kulkee pitkin maata.
10. Sentähden heidän kansansa liittyy heihin ja särpii vettä kyllälti.
11. Ja he sanovat: "Kuinka Jumala sen tietäisi, onko tietoa Korkeimmalla?"
12. Katso, nämä ovat jumalattomat; kuitenkin he elävät ainaisessa rauhassa ja rikastuvat yhäti.
13. Turhaan minä olen pitänyt sydämeni puhtaana ja pessyt käteni viattomuudessa:
14. minua vaivataan joka aika, ja minä saan joka aamu kuritusta.
15. Jos olisin sanonut: "Noin minäkin puhun", katso, niin minä olisin ollut petollinen koko sinun lastesi sukua kohtaan.
16. Minä mietin päästäkseni tästä selvyyteen; mutta se oli minulle ylen vaikeata,
17. kunnes minä pääsin sisälle Jumalan pyhiin salaisuuksiin ja käsitin, mikä heidän loppunsa on oleva.
18. Totisesti, sinä panet heidät liukkaalle, perikatoon sinä heidät syökset.
19. Kuinka he joutuvatkaan äkisti turmioon! He hukkuvat, heidän loppunsa on kauhistava.
20. Niinkuin unen käy herätessä, niin sinä, Herra, kun heräjät, heidän valhekuvansa hylkäät.
21. Kun minun sydämeni katkeroitui ja minun munaskuihini pisti,
22. silloin minä olin järjetön enkä mitään älynnyt, olin sinun edessäsi kuin nauta.
23. Kuitenkin minä pysyn alati sinun tykönäsi, sinä pidät minua kiinni oikeasta kädestäni.
24. Sinä talutat minua neuvosi mukaan ja korjaat minut viimein kunniaan.
25. Ketä muuta minulla olisi taivaassa! Ja kun sinä olet minun kanssani, en minä mistään maan päällä huoli.
26. Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti.
27. Sillä katso, jotka sinusta eriävät, ne hukkuvat, sinä tuhoat kaikki, jotka haureudessa sinusta luopuvat.
28. Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.

Ps. 73
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Uusiluomus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Aamen Eero tämä psalmi oli aivan kuin minullekin tarkoitettu
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen. Amen. Amen. 💖👑💖
Tuula1

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Aivan ihana psalmi.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4799
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Niin se on, lopulta tulee stoppi jumalattomaan menoon. Pitäisi tosiaan evankelioida, niin kuin ”Uskon Jeesukseen” sanoi. Uskon, että kaikilla ihmisillä on kaipuu Jumalan huomaan.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Anteeksi Maaret, jäi huono olo kommentistani. En ehkä osannut asettaa sanomaani oikein ... tämä on vaivannut minua viime päivinä.
Siksi minun pitäisi pysyä hiljaa ja keskittyä vain omaan kilvoitukseeni .. Anteeksi jos loukkasin, se ei todellakaan ollut tarkoitukseni.
😟🙁😔
Tuula1

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

usein tulee sanottua ja tehtyäkin sellaista jotka muka luulee, että se on Jumalasta ja tarkoitan tällä nyt itseäni, kun muka lauloin sen yö saaristossa youtubeen. noh se oli pakko vetää sileäksi se video, kun teosto tuli vastaan. eikä tuo laulu nyt ole hengellinen ollenkaan.mutta selitän itselleni muka sen, että näin tuossa laulussa maailmanlopun ja tempauksen. no joo.ja se siitä.
Ella
Viestit: 747
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Ella »

Anteeksi Tuula jos loukkasin sinua siitä laulusta. Kuuntelin sen ja sinulla on hyvä lauluääni.
Kyllä se on kaita tämä uskovan tie. On tullut sellainen kuva. Vuoristo maisema, polku joka vie ylöspäin.
Oikealla puolella jyrkkä kallioseinä. Ja vasemmalla suora pudotus alas.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4799
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen. Onneksi on Herra, ei tästä muuten tulisi mitään!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Sinettisormus kirjoitti: 22 Kesä 2020, 19:02 Anteeksi Maaret, jäi huono olo kommentistani. En ehkä osannut asettaa sanomaani oikein ... tämä on vaivannut minua viime päivinä.
Siksi minun pitäisi pysyä hiljaa ja keskittyä vain omaan kilvoitukseeni .. Anteeksi jos loukkasin, se ei todellakaan ollut tarkoitukseni.
😟🙁😔
Saat anteeksi.
Se on ehkä vain useimpien tapa "rohkaista" sanomalla jotain "eteenpäin menevää" siis tsemppaavaa mutta alaspainetusta se kuulostaa vain aina lisää vaatimiselta.

Jossain TV-elokuvassa ryysyinen nainen sanoo lapsella "I tried so hard" mutta lapsi vain vastaa "you should have tried harder". Eli raatokin vaaditaan raatamaan kuolemaan asti. Se kuulosti äärimmäisen raa'alta vaikka sen sanoi lapsi. Mutta nykyajassa lapsetkin ovat pahuuden ammattilaisia ja heistä tehdyt elokuvat samoin.

Siis tuo nyt ei liittynyt sinuun mutta tunne oli samankaltainen mikä tuli tuosta lapsen "julmasta" vastauksesta.

En toivo että lopetat muiden rohkaisun. Minä vain olen tällainen "ongelmatapaus". ☺
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minulla on mennyt jossain kohti ohi tuo Tuulan laulu. Mistä se löytyy? 🤗
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Maaret:
Se on ehkä vain useimpien tapa "rohkaista" sanomalla jotain "eteenpäin menevää" siis tsemppaavaa mutta alaspainetusta se kuulostaa vain aina lisää vaatimiselta.
Mutta nuo mitä kirjoitin ei ollut vain yksistään mitään "eteenpäin menevää", vaan todella uskon siihen syvästi ..
En halua olla ihmisille tuomitseva, mutta joskus sitäkin joutuu tuomaan. Mutta minun pääasiallinen kutsumukseni on todella jakaa sitä Herran rakkautta jota itsekkin Häneltä saan. Moni on sanonut ettei noin voi kirjoittaa/ puhua, mutta minä voin, minun on pakko, sillä se on minun sydämessäni oleva totuus Kristuksesta.
On lannistavaa jos jotkut luulevat että kunhan vain heittelen noita ajatuksia .. silloin sydän itkee.
Ehkä moni ajattelee että olen sellainen "kaikille kiva", mutta se on, uskokaa pois vaan, totta, tuo rakkaudellisuus kaikkia kohtaan. Etenkin niitä heikompia kohtaan.
Olen nähnyt ja kuullut paljon surullisia ihmis tarinoita ja sydämeni itkee näiden puolesta. Kaikken yksinäisten puolesta ... mutta olen vain ihminen minäkin. Kaikkia en voi auttaa vaikka sydän sitä kuinka huutaisi.
Haluaisin olla niin monelle ystävä, mutta kun minulla ei ole mahdollisuutta liikkua, yritän koskettaa tämän netin välityksellä.
Ei tämä oma elämänikään ole ollut aina ruusuilla tanssimista mutta luotan Luojaani että Hän pitää tavalla tai toisella huolta ja kun aikani joskus viikon päästä tulee on sekin Hänen hallussaan ja olen valmis lähtöön.
Ehkä Jumala on tämän tarkoittanut työvälineekseni jolla tavoitan mahdollisimman paljon ihmisiä ja vältän suuremmilta maailman opeilta.
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olen saanut olla myös onnekas, Jumalan tahdosta olen joitakin täältä saanut tavata kasvotusten; Jarmon, katso7 :n, vainyksinJeesus,
Ariel7 joka on minun oikea veljeni, samasta isästä ja äidistä.
Ja voi kun pian saisin nähdä teidät kaikki, siskoni ja veljeni.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2202
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Juu, Sinetti, anna palaa ihan vapaasti omalla aidolla tyylilläsi !

Me olemme kaikki omanlaisia, erilaisia, persoonia, ja se on hyvä. Olisi kyllä tylsää, jos me kaikki olisimme samanlaisia.

Ehkä mekin vielä joku päivä näemme, tavalla tai toisella...... ;)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen .. ehkä tuo päivä vielä koittaa.
Sinutkin olen täältä netin kautta tuntenut jo vuosia .. 🤗
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Minullekin usein on sanottu "ettei noin saa puhua". Enkä ole ollenkaan tajunnut mikä mun sanomisissa on väärin.
Mutta mietin tuota lisää ja ajattelin, että jos Sinetti olisit sanonut vaikka "ei pidä niin paljon muita ajatella" niin olisin ymmärtänyt paremmin. Mutta tuota "vertailla" sanaa käytetään niin usein sillä tarkoituksella että "tyydy sinä vain olemaan köyhä äläkä valita ja vertaile itseäsi muihin".

Täytyy myöntää, että ajattelen liikaa muita ihmisiä ja heidän tekemisiään. Varsinkin uskovien pahuutta kauhistelen liikaa. Mutta olen yrittänyt opetella toteamaan, että "jos joku rakastaa enemmän rahaa ja mainetta niin se on hänen vapautensa valita niin elää".
UTn sanoin :"Herransa edessä kukin seisoo tai kaatuu".
Mutta toki se on kurjaa köyhän kannalta, että siten jää srkn ulkopuolelle kun on liian halpa tai herkkä oleskelemaan rahan ja maineen seurassa.
Siis koin varmaan väärin, että puhuit kuten "nuo muut saarnaajat". Mutta on se vika minussakin, että loukkaannun liian herkästi. Mutta sanoit sinäkin että "sattuu sydämeen" joten kai minullakin saa olla sydän johon sattuu (välillä liikaakin).

Jos olisin alunperin ollut vahvempi niin ei olisi tarvinnut 30 vuoden uskossaolon aikana koskaan luulla että srk on perhe niin ei olisi pettynyt. Mutta kun se fyysinen perhe oli vain huutoa raivoa ja vihaa niin luuli löytäneensä jotain parempaa kun tuli uskoon.
Eikä se vamma taida koskaan parantua ennen taivaaseen pääsyä.
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Maaret.
Uskovissakin on monenlaisia, niitä hyviä ja pahoja. Tapauskovia, joiden usko ei ole edes sitä aitoa, eikä he edes sitä valitettavasti itse tiedosta.
Sinunkin sydämesi saa ja pitääkin itkeä, jos niin ei tapahtuisi, olisit tunteeton ja välinpitämätön.
Näen sinun valtavan katkeruuden ja se sattuu myös minuun. Olet kohdannut niitä vääränlaisia ihmisiä ja seurakuntia, joissa asustaa tuo välinpitämättömyyden henki. Kunhan itsellä on kaikki hyvin niin mitä muilla on väliä.
Kylmiä seurakuntia joissa tuskin Pyhä Henki asustaa.
Minä todella välitän sinusta Maaret ja kaikista teistä täällä. Eikä nämä ole vain sanoja peräkkäin. Voi kuinka voisin sen oikein sanoin teille välittää. Mutta kirjain kuolettaa .. siksi kait joskus kirjoitukseni voi muuttua jopa hieman runolliseksi jotta se saisi sitä väriä, mitä tuo kokemani kirjoituksessa tarjoaa.
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen. Tuo on niin TOTTA!
Kiitos Atsalea tuon jakamisesta, se oli vahvistavaa.
Vastaa Viestiin