Ottakaa Vastaan!

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Sinettisormus

Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kerran katsoin Yliluonnollista ohjelmaa tv7:ltä ja siinä puhuttiin siitä että kun rukoilee, ei meidän tarvitse anoa vaan vastaanottaa ja uskoa siihen lahjaan jota olemme rukoilleet saavaksemme. Ohjelma oli: Yliluonnollista: Vieraana Jonathan Bernis, ohjelma numero: 305. Seuraavana päivänä löysin kirjasen tai vihkosen joka kertoi tästä samasta asiasta. Mutta nyt se aukesi minulle paremmin. Tämän teoksen nimi on: Kuinka vastaanottaa Pyhän Hengen täyteys; Kenneth E. Hagin. Se oli täyttä asiaa koko pienellä olemuksellaan. Meidän tulee rukoilla vastaanottavasti Pyhän Hengen täyteyttä. Ihmiset itse päättää, haluavatko he vastaanottaa sen mitä Jumala tarjoaa. Meidän pitää käsittää että Pyhä henki on jo täällä maailmassa. Jumala lähetti sen meille ensimmäisenä Helluntaina. Meidän ei tarvitse odottaa lahjan saamista oli se Pyhän Hengen saamista tai parantumista…. Me voimme sen vastaanottaa, niin kuin lahjapaketin joka meille tarjotaan ja uskoa se saaduksi. Emme saa ajatella:
- Uskon vasta sitten kun se on toteutunut….”
Ei meidän pitää vastaanottaa se heti. Jumala ei anna meille
mitään, vaan odottaa että me vastaanotamme sen mitä Hän tahtoo meille… Koska meillä on vapaa tahto. VALTAVAA RAKKAUTTA! Me voimme laittaa kädet toistemme päälle kuin

apostolit. Ennen kuin niin teemme, meidän pitää lukea ääneen

Ap.t.19:6: “Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä…”

Meidän pitää kertoa että Pyhä henki tulee heihin kun laitamme kädet heidän päälleen. He voivat avata suunsa täysin auki ja heistä voi tuntua että heidän kielensä haluaisi sanoa jotain, ei mitään luonnollista kieltä. Heidän pitää korottaa äänensä ja puhua mitä tahansa ääniä heidän suustaan tulee ja puhua kunnes siitä tulee sujuvaa, selvää kieltä. Me itse emme ymmärrä ehkä siitä mitään, mutta Pyhä Henki puhuu ja rukoilee meidän puolestamme suoraan Jumalalle. Meidän ei siis todellakaan tarvitse odottaa antaako Jumala mitään; ei, vaan me vastaanotamme ja uskomme sen saaneen. Valtava läksy minkä taas opin. Olen sen tiennyt ennenkin mutta nyt se avautui aivan uudella tavalla. Tämä varmasti johdatettiin eteeni, ensin ohjelman kautta ja sitten löytyi tämä ihana kirjanen.
- VASTAANOTA Jumalan armolahjat, älä ano ja odota!”
Niin usein ihmettelemme miksi Jumala ei anna, kun rukoilemme ja jäämme odottamaan, mutta meidän pitäisi ihmetellä itseämme, miksi emme vastaanota :?:
Sinettisormus

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä hyvä linkki sivustoon, jossa ohjataan Raamatun Sanan mukaiseen rukoukseen: http://wwnet.fi/karisma/ruk.htm
Sinettisormus

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

22. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Pitäkää usko Jumalaan.
23. Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi.
24. Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.
25. Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne."
Mark. 11.
Sinettisormus

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ja tämän haluan vielä tuoda, niin siunauksesta ja rukouksista, joita osoitamme toisillemme, tehkää se oikealla sydämenasenteella, sillä jos teiltä puuttu siitä se RAKKAUS ja se asenne, että oikeasti tarkoitatte tätä, on sama kun jätätte sen tekemättä, sillä ilman oikeanlaista rakkaudellista sydämenasennetta, se ei ole mitään...
näkymätön ninni

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Toivottavasti nyt ei ole kyse samasta Haginista, josta Petri Paavola varoittaa... :roll:

http://www.kotipetripaavola.com/kenneth ... sytys.html
näkymätön ninni

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

En pysty ihan purematta nielemään noita Haginin opetuksia... :?

Näkyy löytyvän muitakin varoituksia hänestä:

http://www.heinola.org/~patato/cef1823.html
Sinettisormus

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuosta on jo kauan kun luin tuon kirjan, eikä minulla varmaan sitä enää ole, mutta en usko, että olisin hyväksynyt sitä jos siinä olisi kirjoitettu jotakin tuollaista mitä Paavola kirjoittaa: "Kenneth Hagin opettaa uskovan ihmisen olevan Jeesuksen inkarnaatio sekä että uskova on Jumalan kanssa samanlainen. Hagin opettaa samaa harhaoppia Copelandin kanssa, että uskovasta tulee Jumala. "
Enpä olisi tuota opetusta ottanut vastaan, joten en tiedä onko kyse samasta ihmisestä :?:
Sinettisormus

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ninni, et siis pysty ottamaan vastaan tuota aloitukseni sanomaa, vaikka siitä poistaisi tuon Haginin :?:
Sinettisormus

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti:Ninni, et siis pysty ottamaan vastaan tuota aloitukseni sanomaa, vaikka siitä poistaisi tuon Haginin :?:
...onko sanomassani eksytys :?:
näkymätön ninni

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Näissä menestysteologian eksytyksissä tuntuu olevan usein sama kaava; haetaan Pyhän Hengen täyteyttä, mutta Kristuksen kärsimykset ristillä ohitetaan usein hyvin ylimalkaisella sivuhuomautuksella tai siitä ei puhuta ollenkaan... Evankeliumin sanoma hukataan.
Lisäksi korostetaan usein juuri valtavaa rakkautta ja tämän puitteissa kaikki hengen koetteleminen koetaan tuomitsemisena. Meidän tulisi pyrkiä kulkemaan totuudessa ja anoa henkien erottamisen armolahjaa, sillä se on erityisen tärkeä näin lopun aikoina. Juuri menestysteologian valheellinen opetus on kavalaa eksytystä. Älkää eksykö! Jeesus sanoo monessa kohtaan Raamatun Sanassa!

En voi vastaanottaa Haginin opetuksia.

Kannattaa myös lukea Paavolan koko kirjoitus kyseisistä eksytyksistä: http://www.kotipetripaavola.com/eksytyssynniton.html
Sinettisormus

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... taas kerran tuon vain eksytystä, joten on paras hiljentyä..... :oops:
näkymätön ninni

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Voih... En halua loukata sinua sinetti. :oops: Tarkoitukseni on vain varoittaa eksytyksistä. :roll: Et sinä eksytä, me kaikki voimme erehtyä luulemaan hyvältä kuullostavaa opetusta oikeaksi. :shock:
En todellakaan halua että hiljennyt ja vaikenet!
En nyt vaan osannut tuon nätimmin asiaa tuoda esille... anteeksi :(
näkymätön ninni

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Koen että aina ei tarvitse olla samaa mieltä. Rakkauden nimissä on myös uskallettava varoittaa rakasta ystävää joutumasta harhateille.
Sinettisormus

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... saat anteeksi, mutta minun täytyy hiljetä miettimään, mitä teille opetan, kuinka väärää on se mitä olen oppinut ....jokaisen linkkini perään tullee varoitus eksytyksestä, joten jokin oppimassani on pielessä, joten bannaan nyt itseni.
näkymätön ninni

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Taidan minäkin bannata itseni vähäksi aikaa... Koska koen nyt olevani se ainoa, joka varoittaa eksytyksestä. En enää tiedä toiminko oikein vai väärin! :(
vieras

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja vieras »

Hyvät Sisaret Ninni ja Sinetti,

älkää bannailko itseänne näiden asioiden tähden. Nähdäkseni olisi parempi tarkastella ja keskustella ja ennenkaikkea koetella raamatun valossa näitä linkkejä. Seurattuani jo hyvän aikaa esiin tuomianne postauksia eri aiheista tuo koetteleminen varmasti onnistuu teiltä, jotka olette edistyneempiä Jumalan Sanan tuntemisessa. Rakentavasta keskustelusta raamatun valossa mielestäni toimii hyvänä esimerkkinä, tuo Jarmon (kiitos arvokkaasta sivustosta) ja Kalamoksen välinen debatti ilmestyskirjan kronologian otsakkeen alla.

Siunattuja yöunia toivoen jokaiselle lukijalle..
kysyjä

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja kysyjä »

Tässä kohtaa voi kysyä myös, kuinka luotettavaa esim. Paavolan kirjoitukset ovat? Voiko niitäkään kaikilta osin allekirjoittaa: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14217300 ... kaynneista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

No huhhuh.. älkää viittikö. Me emme voi olla aina samaa mieltä, koska siksi me olemme mitä olemme. Me muodostamme käsityksiä asioista ja seisomme joskus liian painokkaasti käsityksissämme ja siksi Jumala vihaa ylpeitä silmiä, jotka eivät nöyrry. Tämä ei tarkoita että olisimme joka pöydässä kumartelemassa "kyllä kyllä, samaa mieltä ollaan aina" koska se on taas valhetta. Vaan tarkoitan että osaamme mennä peilin eteen ja katsoa olemmeko oikeassa vai onko tämä kuitenkin katsottava vielä uudelleen.

Sen sijaan olen nähnyt joitain juttuja mm. tuolta Clevelandista, enkä pitänyt. Se on tietenkin vähän sellainen henkimaailman puskuri, joka ilmoittaa meille siitä, mikä on tuolla henki jossa mennään ja se paljastuu kyllä usein. Ainakin olen itse sen kokenut.
Kerrankin kaveri pyysi että mennään katsomaan Pirko Jalovaaraa ja olin kuullut hänestä vain pelkkää hyvää. Ei siis mitenkään pitänyt olla mitään ennakkoluuloja, päin vastoin, minulla oli sellainen olo sinne mennessä että tulen pitämään tästä näkemästäni. Kuitenkin kun saarna eteni ja minä voin yhä huonommin ja huonommin, josta mainitsin kaverille että koen vastenmielisyyttä tätä tilaisuutta kohtaa, enkä käsitä miksi. Henki ei ollut läsnä siellä tilaisuudessa. Kaveri sanoi että niin hänkin kokee ja päätimme lähteä kesken pois. Vasta myöhemmin selvisi Jalovaaran rahasotkut ym. ja silloin minä sain vahvistuksen sille syylle, miksi koin siellä huonoa oloa.

Petri Paavolasta en kauheasti tiedä mutta asenteeni on yleensä sellainen, etten halua tuomita ketään oikeopäätä harhaopettajaksi, koska MISTÄ SINÄ SEN VOIT TIETÄÄ VARMASTI? Siksi on paras luottaa Jumalan johdatukseen ja varjelukseen. Jos jonkun pitää eksyä, niin sekin on Jumalan hallussa ja jos joku eksyttää, niin emmehän me ole sen tuomari. Mitä sitten varoittaisimme, jos joku ohjaa Jeesuksen ristin luo ihmisiä, muttei tee sitä kuin meistä hyvältä tuntuu? Siinäpä se!!! Paavali sanoi hyvin "mitä väliä sillä miten evankeliumia julistetaan, kunhan sana menee eteenpäin".
Sinettisormus

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... kai tässä vielä pitää jotain kommentoida :oops: Tuosta Pyhän Hengen täyteydestä sanotaan: älkää juopuko viinistä, vaan täyttykää Pyhällä Hengellä. Se näin ulkomuistista. Ehkä kaikki ei usko tuohon armonlahjaan ja siihen että voimme saada kielillä puhumisen taidon, minä uskon, sillä puhun kielillä ja se on meille luvattua, joten miksei se olisi raamatullista?
Sitten tuo toinen asia jonka toin, että kun anomme rukouksessa, emme jäisi vain odottamaan ja toistamaan tuota pyyntöä uudestaan ja uudestaan, vaan ottaisimme vastaan, kuin olisimme jo sen saaneet, kiittäen ottaisimme vastaan. Mark.11:24 sanoo:
"Sen tähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva."
Minua harmitti syvästi se, että kovin useasti kun laitoin jonkin lähteen tai linkin, niin jostain syystä ninni sen tuli julistamaan eksytykseksi, mutta vain minulle, toiset saavat linkittää mitä haluavat, totta kai se sattui ja aloin jo itsekin epäilemään itseäni. Sanoit Jarmo, että saamme olla erimieltä asioista, se on totta, sillä ihmisiä ja epätäydellisiä olemme kaikki, mutta huomauttaisin, en syytellen, mutta sinulla kävi tämä sama juuri äskettäin Vanhan Uskiksen kanssa, totisesti voimme mennä kaikki sinne peilin eteen, ja sitä tässä nyt olen yrittänyt tehdäkin. Tuo kirjanen tai pieni lehti, jonka tekijästä ninni pelästyi, on jo vuosia sitten luettu, enkä siitä liioin enää muista mitään, enkä ole hänen tuotantoaan enempää jälkeenpäinkään lukenut, mutta tuo asia minkä siitä noukin, löysin siihen vahvistusta muistakin lähteistä, kuten tv7:ltä ja muutama viikko sitten Marko Selkomaa puhui samaisesta asiasta.
Tiedän että olen tällä hetkellä muutenkin herkässä mielentilassa, sillä vihtis iskee taas monelta taholta ja tuo eilinen keskustelu ninnin kanssa tuntui olevan liikaa siihen hetkeen. Olen joutunut tukemaan erästä uskon veljeäni hänen uusperheensä ongelmissa, jossa nuorin poika on sotkeutunut huumeisiin ja nyt vietiin katkolle ja lähtiessään uhkaili kuin pahan riivaamana tappaa tämän veljemme. Kun olen antanut tukeani tässä asiassa, koen että saatana hyökkää myös itseni kimppuun eri tahoilta.
Siksi pyydänkin ninniltä ANTEEKSI, että valoni on ollut hukassa, toki olen päivittäin rukouksessa Herrani edessä ja hänen läsnäolossaan, mutta vihollinenkin hyökkää kovaa.
Herra, Jeesus Kristus, auta meitä jaksamaan, sillä itsessämme emme jaksa, ainoastaan sinun voimassasi, koskaan en ole kääntänyt selkääni sinun ristin työllesi, sen sovitukselle, enkä sille, ettet olisi ylösnoussut, juuri TÄHÄN minä USKON!!!
AAMEN!
Sinettisormus

Re: Ottakaa Vastaan!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

:?: ... kertokaa, onko ajatukseni aivan pielessä :oops:
Vastaa Viestiin