Roope83 kirjoitti: ↑19 Helmi 2025, 10:49 Rakas Jumala,
Tulen luoksesi nöyränä ja haavoittuneena. Sydämessäni on suuri tuska ja epäilys itsestäni. Tunnen häpeää omaa elämääni kohtaan, enkä ymmärrä, miksi koen näin. Tuntuu kuin olisin jäänyt narsismin uhriksi ja en tiedä, miten vapautuisin tästä tuskasta.
Miksi elämäni tuntuu niin vaikealta ja miksi minulle ei tunnu olevan rakkautta, jota kaipaan? Miten voisin kokea, että ansaitsen Jumalan rakkauden ja muiden ihmiset ympärilläni? Olenko minä todella niin paha ihminen, että tämä on kohtaloni?
Pyydän, että johdatat minua kohti ymmärrystä ja helpotusta. Auta minua näkemään arvoni, antamaan itselleni anteeksi ja tuntemaan, että ansaitsen olla rakastettu. Vahvista minua ja anna voimaa kasvaa ja löytää rauha sisimmässäni.
Jumala riisuu meitä paikalle, jossa huomaamme olevamme yksin Jeesuksen kanssa. Sillä pohjalla aletaan parantamaan haavoja ja kasvamaan Kristuksessa.
Riisuminen on yhtäkailla kivuliasta kuin maailman hylkäämäksi joutuminenkin. Siinä on taakkaa yhdelle uskovalle, kun vihollinen vielä alkaa muistuttelemaan vanhoista teoista. Sillä paikalla kannattaa pitää 24/7 yhteys Jeesukseen. Vuodattaa tuska ja pyytää apua ja viisautta jokaiseen päivään.
Kun pahimmat arvet on käsitelty, on varmasti uusi sivu käännetty mahdollista suhdetta varten. Jumala on näissä asioissa viisas ja antaa tahtonsa tapahtua kun oikea aika on.
Saamme luottaa kuten Aabraham ja Saara siihen, että vaikka odotusaika venyy, Jumala ei ole unohtanut. Niillä paikoilla kannattaa turvautua Jumalan lupauksiin ja välttää koheltamasta itse.
Jos entinen suhteesi painaa mieltäsi, onko mahdollista ottaa tähän ihmiseen yhteyttä? Selittää tämän hetkinen tilanne, uskoontulo ja pyytää anteeksi mennyttä? Anteeksiantoahan emme voi keneltäkään vaatia, mutta omien tuntojen kertominen voi saada vastapuolessa aikaan jotain. Luoda pohjaa sille, että joskus saa asiat puhuttua läpi. Tähänkin kannattaa pyytää Jumalan johdatusta, oikeita sanoja ja oikeaa hetkeä.
Rukousta tähän asiaan ja kaikkiin muihinkin asioihisi. Jumala antakoon vielä lapsen naurua runsaasti elämääsi
Vihollinen tekee varmasti kaikkensa, että saa sinut maanrakoon tuntojesi ja asioidesi kanssa. Älä luovuta nyt. Nokka vaan kohti Kristusta ja kysele joka aamu, mitä Hän haluaa tänään päivääsi antaa ja miten voit kulkea Hänen tahdossaan.
PS. Siitä autoprojektista virkosi idea, että jospa kyselisit torissa tai vaikkapa lähikaupan ilmoitustaululla asiaa? Varmasti on paljon leskiä, joiden pitäisi miehen kuoltua päästä autosta eroon mutta ei ole taitoa/tietokonetta tai rohkeutta moiseen.