ettemme eksyisi

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Pigeon
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Eksyin tai minut Johdatettiin Internetin ihmeelliseen maailmaan ja siellä katsomaan tämä youtube-video, joka sai käteni hikoamaan.
Arvioikaa itse, missä hengessä asia on puhuttu. Video on englanninkielinen ja taitoni ei riitä sitä kääntämään, mutta..
jos joku teistä on taidollinen ja katsoo sen sen arvoiseksi.. voisi nostaa sieltä kohokohdat tänne.
Joka tapauksesa kyse on lopun aikojen eksytyksestä ja mietin, että siitä olisi hyvä ihan yhdessäkin rukoilla, ettemme kukaan siihen lankeaisi. :(
Katsotaan onnistunko liittämään sivun.

https://www.youtube.com/watch?v=SraP7z-oMsk
näkymätön ninni

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kiitos Pigeon tuosta videosta. Vaikuttava video! Vaikea ottaa kuitenkin kantaa sisältöön, kun ei minun kehno englannin kielen taitoni riittänyt ihan ymmärtämään kaikkia sanoja. Olisi mielenkiintoista kuulla tai lukea se Suomeksi.
Päällimmäisenä tuli kuitenkin itselleni ajatus ettei Jumala ole määrännyt meitä vihaan. Mikäli oikein ymmärsin hän puhui vihan ajasta.?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4654
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kysyin tänään Markulta oikeovedosta tuohon koska mullakaan ei ole englanninkieli kovin hallussa:
Ihan hyvää perusviestiä vaan, ilman Jeesusta ei ole elämää...

Nyt on 10.7.2016
-minulla oli hyvin hyvin vakava uni, jonka haluan jakaa
-tämä uni todella pelotti minut pahasti, niin pahasti että kun heräsin jossain vaiheessa aamulla , minun piti mennä ulos ottamaan happea…ilmaa. Sitä tilaa voi verrata paniikki kohtaukseen, sellainen tunne unessa oli.

-uni oli lyhyt
Tämä uni on 1.7.2016 ja kirjoitin sen ylös 2:46 yöllä
-menin ulos tarkistamaan postin ja rukoilin kun kävelin ulos ja pyysin Herraa puhumaan minulle, koska oloni oli pelokas ja huono unesa yritin kertoa jotain veljelleni, uskonveljelleni , yritin kertoa hänelle petoksesta, joka oli tulossa. Petos oli niin vakuuttava , että se olisi itse asiassa voinut pettää meidät, mutta siitä oli tullut paljas (tunnistettava). Petos näyttäytyi meille sillä tavalla, että me näimme kuinka voimakas ja vakuuttava se oli. Ja se näytti minulle mitä se teki ja näytti miten haavoittuvia me oltiin ilman Jumalaa.
Kuinka Jumalan armosta me emme työskentele antikristuksen kanssa, koska nimemme on kirjoitettu Jumalan Karitsan elämän kirjaan. Seuraamme Pelastajaa minne ikinä hän menee ja sen vuoksi hän estää meitä petokselta.

sitten alkoi laajempi saman asian pyörittely....
Pigeon
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Itselleni jäi ehkä päällimmäisenä ajatuksena ymmärrys, että naisen uni oli varoitus siitä, miten taidokas eksytys tulee olemaan.
Jos ymmärsin oikein.. nainen antoi vertauskuvan lopun ajan eksytyksestä/petoksesta, tilanteena, jossa isä/vanhempi kantaa painavaa kantamusta ja lapsi vierellä huutaa, että isä, isä anna minun auttaa sinua. Isän on helpompi ojentaa kantamus lapselle ja antaa näin lapselle ymmärrys taakan painavuudesta, kuin kertoa lapselle ymmärrettävästi sanoin, että se on painavampi kuin lapsi kestää kantaa. Isä ojentaa kantamuksen ja lapsi ottaa sen isän kädestä.. eksytys/petos olisi siinä. Kuin sitä kantamusta ei enää saisi pois. isä ei ota sitä enää takaisin. Tuosta petoksesta ei voi pelastua muuta kuin kulkemalla kiinni Jeesuksessa Kristuksessa. Näin vapaasti käännettynä/ymmärrettynä :| Ja, että tuo eksytys olisi "vapautettu" maailmaan syyskuussa 2016.

Oli käännös ymmärretty oikein tai ei niin rukous meidän jokaisen puolesta on varmasti tarpeen.
näkymätön ninni

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kyllä totisesti rukous on aina tarpeen! Eksytykset ovat kavalia ja petollisia, joskus todella vaikeita huomata. Ei Jeesus turhaan varoitellut eksytyksistä matteus 24 luvussa.

Matteus 24

1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

Erityisesti tässä minua on aina puhutellut tuo kohta: "kylmenee useimpien rakkaus."
Jo uskoni alkutaipaleella sain Sanat: Rakkaus kylmenee! Varokaa ettei rakkaus kylmene! Näitä sanoja jo silloin ihmettelin...

Tähän liittyen tuli taas ajatus: Varjelkaa sydämenne!

Hepr. 12:15
ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,
näkymätön ninni

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Taisi tuo videon nainenkin mainita 2.Tess.2 luvun, jonka myös nostaisin esiin tähän yhteyteen:

2. Tessalonikalaiskirje 2

1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
14 Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
15 Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
16 Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
17 lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.
Pigeon
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Amen! Kiitos Näkymätön ninni näistä Sanan paikoista. Rukous on todellakin tarpeen.
Tuo nainen mainitsi tuon antikristuksen, petoksen, eksytyksen, miten se nyt ymmärretäänkin vapautetuksi Syyskuussa 2016.
Tuli mieleen sanat, jotka minulle sanottiin aamuyöstä syyskuun 17. tai 18. päivä. Kuulin sanat selkeästi "antikristus on herra". Ei kovin miellyttävää kuulla tuollaisia sanoja. Mutta nyt kun katsoin tuon videon niin voisiko näillä asioilla olla yhteys. Onko hän/se astunut nyt näyttämölle. :?
Samuli

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Haluaisin sen verran rohkaista kaikkia, että eksytystäkään ei tarvitse pelätä. Jeesus on kalliomme, kun katseemme on Hänessä, syömme Hänen sanaansa ja rukoilemme, niin ei meitä eksytetä.
En ehdi juuri nyt kyseistä videota katsoa, mutta olen näitä jonkun verran, joskus katsonut ja minusta niistä ei yleensä rakentava henki esiinny, vaan enemmänkin sellaisen epämääräinen pelottelun henki. Ja sanoisin Pigeon, että Raamatun valossa kuulemallasi viestillä ei ole pohjaa, joten jos se sinua painaa tai huolettaa niin tunnusta se Jeesukselle ja anna se huoli hänen hoidettavakseen. Sen täällä moni tietää, että koska aikaa on niin vähän niin Paholainen yrittää pistää ns. kaikki peliin ja horjuttaa uskoamme erinäköisillä tavoilla. Joten jatkuva yhteys Pelastajaamme on tärkeää juuri nyt. Jeesus Kristus on Herramme ja Hän sinua ja meitä muita palstalaisia siunatkoon ja varjelkoon kaikelta pahalta.
näkymätön ninni

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Aamen Samuli!
Jeesus Kristus on Herramme ja Hän sinua ja meitä muita palstalaisia siunatkoon ja varjelkoon kaikelta pahalta.
Pigeon
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Aamen Samuli! :)
Ei missään nimessä ollut tarkoitus luoda pelkoa. Pahoittelen heti, jos joku näin koki.
Sen vuoksi en videota tuonut katsottavaksi. Minulle se oli enemmänkin herättävä, varoittava ja sen vuoksi toin sen tänne.
Ja en ole vastaavia aiemmin nähnyt. Saattaa niitä olla maailma pullollaan.
Aloin oikein miettimään, mikä se tunne oli, mikä sai käteni hikoamaan tuota katsoessani.. ehkä joka soluni oli hereillä, niin kuin silloin kun varoitetaan vaarasta. Ei varsinaista pelkoa.. tai sitten, mutta tervettä sellaista. Sellaista mitä tarvitaan! Adrenaliinia.
Olen samaa mieltä, että meidän ei tarvitse, eikä tule pelätä. Jumala pitää meistä huolen.
Viimeksi muokannut Pigeon, 05 Loka 2016, 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4654
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sen voin sanoa ettei yksikään Jeesuksen oma pelkää, ei eksytystä eikä kohtaloaankaan. Jeesus on antanut meille sellaiset lupaukset, ettei niiden jäljessä voi muuta kuin kiittää ja ylistää Jumalaa. Pelko tulee aina maailmasta ja maailmaan uskomisen kautta.
Pigeon
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Tämä asia jäi vaivaamaan minua..
Huonosti nukutun yön jälkeen, päätin kirjoittaa taas tänne. Koska, tässä ketjussa, jotenkin tuli nyt hyvin ilmi kuinka lapsen tasolla olen vielä uskossani. Asia, joka kosketti minua, oli osalle ihan tuttua juttua.
Ehkä tämä video olikin henkilökohtainen viesti minulle ja kenties meille muille hiljattain uskoon tulleille.
Siksi kirjoitan tämän tänne(aikaisempi minäni ei olisi), jotta joku muukin voisi minun kanssani viisastua. :oops:

Ja Samulille erityiskiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle, kun huomautit.
Olen miettinyt ja pohtinut täysin omavoimaisesti tuota rumaa lausetta, jonka kuulin. En ollut vienyt asiaa Herralle. Nyt olen.
Vien sen uudestaan ja uudestaan, niin kauan, että saan vastauksen.
Koska se tapa, miten se juuri siinä kohtaa minulle sanottiin, olen tottunut kuulemaan Jumalalta. Sen vuoksi se minua on vaivannut ja vaivaa!
Joka tapauksessa tämä saattoi olla henkilökohtainen viesti ja varoitus minulle. Käsky viedä KAIKKI asiat Jeesukselle Kristukselle.
Toivon, että tästä ketjusta, minun prosessista on muille samojen asioiden kanssa painiville, jotain iloa.
Tämä oli minulle erittäin tärkeä ojennus :!: Uskoni Jeesukseen Kristukseen on vahva.
näkymätön ninni

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Ymmärrän hyvin Pigeon tuon pohdiskelusi tästä aiheesta. Itse olen käynyt läpi samanlaisia mylleryksiä, varsinkin uskoni alkutaipaleella. Ja miksi niitä ei tulisi vieläkin... Jumala johdattaa ja samalla ohjaa. Nuo ovat niitä arvokkaita oppikokemuksia, joista opimme kaikkein parhaiten, kun itse käy kamppailua ja sitten toteaa, ettei omassa voimassa mihinkään pääse... Katse Jeesukseen Kristukseen Hän kyllä pitää meistä huolen!
näkymätön ninni

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Tässä hyvä rukous tähän alkavaan päivään pienestä vihkosesta:
Sinä, Herra, Sinä olet minun kilpeni ja kunniani, Sinä nostat minun pääni pystyyn (Psalmi 3:3)

Sinun hyvyytesi on minun kilpeni; Sinun uskollisuutesi on minun kilpeni; Sinä itse olet minun kilpeni. Jeesus, nämä ovat ihmeellisiä sanoja, en voi niitä loppuun saakka ymmärtää. Mutta uskon niihin, koska Sanasi niin selkeästi vakuuttaa. Sinun hyvyytesi ja uskollisuutesi ja jopa sinä itse olet jatkuvasti suojanani, niin kuin kilpi on sotilaan suojana vihollisen palavia nuolia vastaan. Kun minua kohti ammutaan nuolia, joiden tarkoituksena on tappaa uskoni ja vahingoittaa elämääni, sinä itse asettut kilveksi eteeni. Otat vastaan pahan nuolet, ne eivät voi minua vahingoittaa. Jos joku niistä osuu minuun, sillä on tarkkaan määrätty tehtävänsä sinun suunnitelmissasi. Vihollisella ei ole mitään valtaa minuun, sinun lapseesi. Se, minkä on tarkoitettu satuttavan minua, on satuttanut Sinua jo silloin, kun jalkojesi ja käsiesi läpi lyötiin naulat ja kylkeesi iskettiin keihäs. Olet ottanut vastaan vihollisen vihan, olet kantanut maailaman synnin ja täyttänyt Jumalan pyhyyden vaatimukset. Pyhä veresi on vuotanut minun ja koko maailman tähden. Mikään ei voi enää minua vahingoittaa, kun huudan sinua avukseni. Sinulla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Sinä nostat pääni pystyyn ja rohkaiset minua. Annat minulle tulevaisuuden ja toivon ja johdatat matkani tahtosi mukaan. Mitään tai ketään ei tarvitse omanasi pelätä.

pieni vihkonen: Taivasta maan päällä: Juha Vähäsarja
näkymätön ninni

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Psalmit 3

1 Daavidin virsi, hänen paetessaan poikaansa Absalomia.(3:2) Herra, kuinka paljon minulla on vihollisia, paljon niitä, jotka nousevat minua vastaan!
2 (3:3) Monet sanovat minusta: "Ei ole hänellä pelastusta Jumalassa". Sela.
3 (3:4) Mutta sinä, Herra, olet minun kilpeni, sinä olet minun kunniani, sinä kohotat minun pääni.
4 (3:5) Ääneeni minä huudan Herraa, ja hän vastaa minulle pyhältä vuoreltansa. Sela.
5 (3:6) Minä käyn levolle ja nukun; minä herään, sillä Herra minua tukee.
6 (3:7) En pelkää kymmentuhantista joukkoa, joka asettuu yltympäri minua vastaan.
7 (3:8) Nouse, Herra, pelasta minut, minun Jumalani! Sillä sinä lyöt poskelle kaikkia minun vihollisiani, sinä murskaat jumalattomain hampaat.
8 (3:9) Herrassa on pelastus; sinun siunauksesi tulkoon sinun kansallesi. Sela.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4654
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos Ninni. Tämä sopii myös meidän palstalle kohdistuvaan venäläisuhkaan, jota joka viikonloppu yritämme torjua.
näkymätön ninni

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

No niinpä muuten sopiikin! Sattuipas sopivasti! :D
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4654
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

näkymätön ninni kirjoitti:No niinpä muuten sopiikin! Sattuipas sopivasti! :D
Jep! Mä mietin että oliko tässä kaksisuuntainen tahallisuus vai vahinko. Noh, Herramme ohjaus se sitten oli ;)
Sinettisormus

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom! Siunausta ja Herran ihanaa Rauhaa teille tähänkin päivään. Meillä on RAKASTAVA Jumala!
Tässä lueskelin aamukahvini kanssa teidän viestiänne ja ninnin lausahdus : "Sattuihan sopivasti...". .... sai hymyn huulilleni, sillä tiedän, ja olen sitä täällä vuosia jo hokenutkin, ettei mikään ole sattumaa, vaan tarkkaa Jumalan suunnitelmaa meissä ja elämässämme. Hän vain laittaa meidät tekemään asioita, joista tulee sitten niin täydellisen sopivia tällaisiin hetkiin!
Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!
näkymätön ninni

Re: ettemme eksyisi

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Totisesti itseänikin hymyilytti kun tajusin; no nyt oli johdatusta matkassa! :!:

Kiitos Herralle!
Vastaa Viestiin