Hänellä loppui tukanleikkuukoneesta akku ja päätti kysyä että mulla varmaan on, kun mulla on iso parta, jota ajelen välillä lähes kokonaan ja vetelen joskus koko päänkin kaljuksi. Noh! Tämä Pete astelee sisälle ja kysyy että onko sulla tukanleikkuukonetta...? Pääoli hauskan näkönen ku se oli puoliks ajeltu ja puoliks tukkaa. Jäi kesken!
No totahan minä hain hänelle koneen ja apupeilin siihen vielä ja sitten Pete paineli vessaan.
Sitten huutelin että juotko kahvit ja et tein just metwurstileipiä ku kävin kaupassa.
No Petehän sanoi että joo, ilman muuta maistuu.
Sitten me juotiin ja kun mulla on toi Darts taulu seinällä ja useampiakin erilaisia tikkoja, niin Pete halusi välttämättä hävitä siinä mulle

Sitten kuulin tuon ikävän naapurin tarinan, joka on uskova nais-ihminen. Pete sanoi että siinä kävi täsmälleen niin kuin olin siitä hänelle keäsllä sanonut, miten se tulee päättymään. Täällä pyysin siitä rukousapuakin. Nyt se sitten purkautui juuri kuten olin miettinyt miten Jumala sen hoisi. Sanoin myös tämän Petelle, joka suhtautui hieman ihmetellen sanoihini Jumalasta, koska nyt hän ymmärsi että minä olen uskova ja tämä toinenkin naapuri oli. Mutta vain toinen meistä teki Jumalan tahdon.
No tästä tilanne kehittyi niin että sitten istuimme mun terassille ja täydestä johdatuksesta, jostain Hengen voimasta olin kuunnellut juuri aamulla kaksi Pekka Reinikaisen videota. Enhän minä koskaan kuuntele Pekka Reinikaista. En minä tarvitse uskolleni vahvistusta ateismista tai evoluutiosta.
Mutta niin vain olin kuunnellut sitä ihan BASIC kamaa, jossa oli keskeisimmät asiat mikä oli juuri kuin tehty Petelle kerrottaviksi.
Niin minä sitten yhtäkkiä sulavasti aloin niistä kertomaan ja Peten naama meni kumman näköiseksi kun osasin sanoa jotain tosi ovelaa ja hänen sydämeensä osuvaa.
No tilanne kehittyi sitten siihen että Pete suostui katsomaan yhden Pekka Reinikaisen koko videon kanssani YouTubesta ja näin kuinka SYVÄLTÄ se häntä kouraisi.
Siitä lähdettyään me halasimme ja hän sanoi että menee kirjastoon ja yrittää etsiä sieltä Pekka Reinkaisen kirjan Eläimet puhuvat Jumalasta.
Halleluja, Jeesus Kristus! En enää epäile mitään.