Uni, Sekasorto Suomessa

Keskustele Suomen tulevaisuudesta
Pi_O

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Tänään tunsin saaneeni profetian. Päätin kirjoittaa sanoman teidän luettavaksi ja tulkittavaksi.

Olin tänään Nordean neuvontapisteessä.
*Se, miksi koitin saada laskun maksetuksi käteisellä ja juuri Nordeassa on oma tarinansa.*

Kysyin, että missä voin maksaa laskun käteisellä. Pankkivirkailija sanoi, että laskun maksu onnistuu vain tililtä. Sanoin, että minulla ei enää ole tiliä Nordeassa.
Virkailija totesi, että siinä tapauksessa laskun maksu ei onnistu Nordeassa. Lasku on maksettava R-kioskilla. Vastasin, että jopa pankkipalvelut ovat menneet surkeaksi.

Vierelleni tuli keskustelun aikana seniorimies.
Hän sanoi: ”Pian loppuu.”
Virkailijan ilme jäätyi. Itse vain nyökkäsin ja hymyilin – sanoma ymmärretty.

Tunsin hänen tarkoittaneen koko pankkijärjestelmää. Sanoista olisi voinut kuvitella, että hän tarkoitti pankkipalveluja. Mutta ei. Katse ja äänenpaino kertoi, että hän ei tarkoittanut vain pankkipalveluja vaan koko tätä yhteiskuntajärjestelmää.

Tule Herra Jeesus ja vapauta meidät! Aamen!
Sinettisormus

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen! Tule! Herramme, Jeesus Kristus! Tule!
Kiitos Pi-O kun jaoit tämän.
Maaret

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kiitos Jeesukselle!
Pi_O

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

PS. ko. laskuun lisäyksenä. Lasku oli merkattu järjestelmään kiirastorstaina 18.4.2019 ja laitettu maksuun tänään R-kioskilla, ja laskun eräpäivä on 13.5.2019. En tiedä, että milloin lasku meni/menee laskuttajan tilille. En ole koskaan ennen maksanut laskua R-kioskin kautta. Normaalisti maksan laskut verkkopankissa omalta tililtä.

Sinetti, jännä sattuma sinun näkysi kanssa.
Minäkin olin tänään työterveyslääkärillä terveystarkastuksessa. Sain tuon kirjoittamani profetian heti sen jälkeen.
Sinettisormus

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Näinpä! Jumala puhuu meille paljon arjen keskellä, ja siksi meidän pitää opetella olemaan avoimia Hänen puheelleen.
Jumala piti minulle tästäkin koulutuksen muutama vuosi sitten, ehkä Hän opetti samalla minua erottamaan näyt ja tavalliset kuvat/ näyt/unet.
Se oli mielenkiinoinen aika ja juuri avoimmuus siinä on tärkeää.
Hän näytti minulle jonkun kuvan ja kuinka ollakkaan, tuo sama kuva saattoi tulla minua vastaan jossain elokuvassa tai tavallisessa tv ohjelmassa seuraavana päivänä. Näin Hän herkisti minua tuleville asioille. :P
Maaret

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Mulla on ollut joskus hieman pelottavampia kokemuksia.
Kun oli TVssä joku maraton juoksukisa, kansainvälinen mikä lie. En yleensä urheilua seuraa... näin siellä siis TVssä erään juoksijamiehen ja heti kauhistuin ja ajattelin "miksi tuo terroristi saa juosta tuolla kilpailijoiden seassa?" Se tunne ja tieto ja ajatus tulee heti sekunnissa kun näen jonkun. Ei siis ajatuksen jälkeen , pohdinnan jälkeen vaan heti.
No, meni joku aika niin uutisissa kerrottiin että lentäjä oli lentänyt koneen tahallaan päin Sveitsin vuoria. Ja kuvassa oli sama mies. Siis en olisi naamaa enää muistanut mutta itse uutiset laittoi kuvaksi sen juoksijan niistä kisoista.

Joitakin vastaavia ollut pari ja olen miettinyt mitä tehdä kun eihän joku meikäläinen voi soittaa maailmalle että "ottakaa se mies kiinni". Joten olen vain hädissäni rukoillut jos on tullut sellainen olo. Ja niistähän ei sitten tiedä jos teko jää tekemättä niin luottaa vaan että Jumala on vastannut ja varjellut.
Sinettisormus

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinulle annettiin sen mihen kuva näkynä. Joskus olen saanut jotain samantapaista ja sitten miettinyt samallalailla, että Herra mitä minä tähän pystyn?
Ja totta Maaret, eipä meillä taida olla muuta asetta kuin rukous, näin nämä koen.
En aina ymmärrä, miksi nämä annetaan ja vaikka rukoilee, ei se välttämättä apua tuo. Mutta Jumalan ajatukset eivät ole omiamme. Jos emme olisi rukoilleet, tuo tilanne olisi voinut kääntyä toiseksi, ehkä vielä pahemmaksi. Mene ja tiedä, mutta ollaan me vain kuuliaisia.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tuo 13.5. on muuten Israelin viimeinen päivä 70-vuotiaana valtiona eli 14.5. Israel täyttää 71 vuotta. Samoin, jos juutalainen kalenteri on kuukauden myöhässä, on se Helluntain päivä.

Tule Herra Jeesus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Hyvä kirjoitus muuten Jarmolla tuolla Päivittäistä-osiossa uskovien ja Herran välisestä yhteydestä:

http://www.pelastussanoma.fi/paivittais ... voi-nahda/

Meinasin kirjoittaa tähän jo aikaisemmin tuosta yhteydestä, mutta en oikeen saanut sitä muotoilluksi, mutta tuossa tekstissä se on hyvin ilmaistuna. Musta tuntuu ja niinhän se Raamatussa sanotaankin, että Herra lähettää meille Henkensä neuvojaksi ja lohduttajaksi ja opastajaksi ja puhuu meille Pyhän Hengen kautta vähän niin kuin radion välityksellä. Joskus se signaali on hyvä ja voimakas, joskus kuuluvuus on huono, jos on "häirintää" matkalla tai vastaanottaja eli me emme ole aivan oikealla taajuudella. Siitä huolimatta Herra kutsuu meitä koko ajan "kanavallaan" ja mitä enemmän kuuntelemme, sitä enemmän voimme erottaa kohinasta Herran äänen. Oon miettinyt miksi ääni on hiljainen ja jossain pohdittiin, että ehkä siksi ettei vihollinen yritä "kaapata taajuutta" ja saada meitä tekemään omiaan. Lopultahan vain Herran omat tuntevat Hänen äänensä.

Sitten oon miettinyt miten Pyhä Henki on liitoksissa meihin ja miten se eroaa esimerkiksi intuitiosta, jollainen kai jokaisella ihmisellä on. Tämä on aivan omaa ajattelua, mutta jotenkin oon kokenut, että Pyhä Henki on tavallaan "uusi minä", se Henki, jonka Jeesus Kristus antaa uskovalle maailman hengen tilalle, hänen syntyessä uudestaan ylhäältä. Maailman henki on liitoksissa maailmaan ja ruumiiseen, mutta Pyhä Henki on liitoksissa Taivaaseen. Maailman henki ohjaa maallisiin asioihin, mutta Pyhä Henki taivaallisiin asioihin, niin että tekisimme sitä mikä hyvää on eli Taivaallisen Isämme Tahdon. Siksi olemme siis "Taivaankansalaisia" jo täällä maan päällä, vaikka vielä maallisessa ruumiissa, joka yrittää saada meidät tekemään asioita maailman mukaan, mitä emme Hengessä enää tahdo.

Siksi oon ymmärtänyt, että olet Sinetti jo "valmiiksi" koetellut nuo kuvat mitä saat ja tiedät mikä niistä on Hengestä. Ja siksi esimerkiksi Pi_O tiesit miksi ventovieraan ihmisen kommentti oli merkitsevä, koska Henki vahvisti asian todella olevan niin.

En nyt tiedä mitä tällä yritän varsinaisesti sanoa, mutta ehkä sen että meillä on ihmeellinen Herra, joka on järjestänyt asiat niin, että ihmiset voisivat vapaaehtoisesti löytää Hänet ja pelastua, vaikka emme voikaan häntä nähdä. Jos näkisimme, ei usko olisi enää vapaaehtoista uskoa, vaan todettua tietoa. Silti uskova hyvin tuntee ja tietää sisimmässään miten asia on!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Eero!
Juuri näin. Olen ymmärtänyt ja joskus joillekkin sanonutkin, kun ovat ihmetelleet, miksi Jumala vain ei yksinkertaisuudessa näyttäydy meille ja näin voisimme uskoa Häneen heti.
No ei! Kun Jumala etsii sitä aitoa uskoa ihmisistä, tämä on ainoa oikea keino. Kaikki tulisi liian helpoksi. Se olisi kuin lunttausta koulussa, että pääset siirtymään seuraavaan vaiheeseen. Uskomme todella koetellaan ja lunttaus mahdollisuus on poistettu. Taivaaseen pääsee vain ja ainoastaan Jeesuksen Kristuksen kautta. Hän on tie, totuus ja elämä.
Kun Jeesus eli, kuinka moni Häneen uskoi, vaikka Hän oli keskuudessamme näkyvänä. Hän sai armotonta pilkaa ja väkivaltaa, siitä mitä julisti. Hänet kyseenalaistettiin täydellisesti.
Hän sanoi opetuslapsilleenkin, että; voi teitä kun ette usko vaikka näette. Hän muistutti, että tulee aika, jolloin Häntä ei ole, mutta Häneen uskovat, uskovat Häneen, vaikkei näe.

KR 1933/-38
Joh. 20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
2Kor. 5:7 sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
1Piet. 1:8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,

Biblia (1776)
Joh. 20:29 Jesus sanoi hänelle: ettäs näit minun, Toomas, niin sinä uskoit: autuaat ovat ne, jotka ei näe, ja kuitenkin uskovat.
Sinettisormus

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

36. Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
37. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
38. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
39. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
40. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
41. Niin juutalaiset nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta";
42. ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"
43. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
45. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
46. Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
47. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
Joh.6.
Maaret

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Ihmiset eivät myöskään ymmärrä sitä että Jumala on valtava ja pyhä. Jos Hän ilmestyisi niin kaikki ihmiset palaisivat poroksi.
Joten se on suurta armoa että Hän kärsivällisesti kutsuu ihmisiä pienien asioiden kautta.
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Pyysin Herralta sanaa tälle päivälle ja avasin raamutun lukeakseni ja se aukesi Joosuan kirjasta.

..9 Olenhan minä sinua käskenyt: Ole luja ja rohkea; älä säikähdy äläkä arkaile, sillä Herra, sinun Jumalasi, on sinun kanssasi, missä ikinä kuljetkin."
10 Silloin Joosua käski kansan päällysmiehiä sanoen: 11"Kulkekaa halki leirin ja käskekää kansaa sanoen: 'Valmistakaa itsellenne evästä, sillä kolmen päivän kuluttua te kuljette tämän Jordanin yli mennäksenne ottamaan omaksenne sen maan, jonka Herra, teidän Jumalanne, teidän omaksenne antaa'"...

(Tässä kohtaa totesin, että on 10.5 ja kolmen päivän kuluttua 13.5.. voisiko tuossa maanantai päivässä 13.5 olla todellakin jotain enemmän..?)

Kiitos PI_O tuomastasi profetiasta!
Sinettisormus

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Pigeon ja Amen tuolle!
Anna Herra tuon olla jo totta! Tule ja nouda meidät omasi!
Pi_O

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Hyvin selitetty Mr. Eero ja Mr. Jarmo. Tuo häirintä on totta.

Muistan, kun aloitin lukemaan tosisaan Raamattua niin aina alkoi puhelin soimaan tms. selviä keskeytyksiä.
Jonkin ajan kuluttua näin TV7:lla hyvän ohjelman. Siinä joku luennoitsija sanoi, että ei pidä ihmetellä keskeytyksiä, kun aloittaa etsimään Tosi Jumalaa tosissaan. Se rohkaisi jatkamaan Jumalan etsintää keskeytyksistä huolimatta.

Täytyy aina muistaa, että Jumala ei ole kryptinen. Hän haluaa, että hänellä on hyvä suhde ihmiseen. Kun Jumala alkaa puhua niin täytyy vain kuunnella ja ottaa sanoma vastaan eikä lähteä analysoimaan sitä. Jumala osaa puhua meille jokaiselle meidän uniikilla kielellä.
Sen sijaan tuo mainittu häirikkö haluaa johdatella meitä luottamaan ennemmin omaan järkeemme kuin Jumalaan.
Häirikön lempilauseita taitaa olla: "Onko Jumala todella sanonut ... oletko varma, että tässä on riittävästi ... minulla on parempi ehdotus ..."

Kiitos Mrs. Pigeon sanoman vahvistamisesta. Amen!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Oon viime päivät kovasti taistellut sen kanssa, että pyydän aina Herralta, että Hän ei antaisi minun ylpistyä ja että Hän vetäisi minut pois kaikesta synnistä ja puhdistaisi minut niistäkin asioista, joita en osaa edes kunnolla ajatella. Ja sitten Herra laittoi minut eilen vaikean paikan eteen: "pyydät aina Minulta, ettet ylpistyisi ja tiedät etten anna sinun sitä tehdä, koska pyydät sitä, mutta oletko ajatuksissasi todella tätä mieltä?" Vaikea selittää, mutta välillä tuntuu kuin taistelisin itse itseäni vastaan, vaikka tiedän, että vastaus on vain antaa itsensä Herralle täysin, eikä yrittää taistella hampaat irvessä, että "älä nyt vaan ylpeile mistään". Että olisi paljon helpompi olla kun ei yrittäisi "elää enää itse".

Tuo mitä Maaret sanoit, on varmaankin totta, koska Jumala on täydellinen Rakkaus (tai Valkeus, elämä itsessään), niin maailma ei langenneessa tilassaan kestäisi nähdä Häntä. Ja rakkauden kautta tuota tulisi mun mielestä katsoa, ei tuhon, koska Hän rakastaa jokaista, eikä haluaisi että kukaan menehtyy. Siksi jossain ulkolaisella palstalla arvioitiin, että Tempauksessa Herra antaa itsensä näkyä mittaamattoman pienen hetken ajan aivan täydessä voimassaan ja kutsuu tuon hetken aikana omansa, Pyhän Henkensä meissä luokseen, niin ettei koko maailma vielä häviä ja "alkuaineet sula".

Saa nähdä tapahtuuko maanantaina tai nyt viikonloppuna jotain, ainakin Lähi-itään pakkautuu koko ajan lisää sotilasvoimaa, joka enteilee jotain. Tule Herra Jeesus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Tuula1

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

jatkoa sekasorto unille: oli sellainen niin kuin vanha ja iso rintamamiestalo. hieman nuhjuinen ja hoitamaton. tuolla talossa oli paljon ihmisiä. mm. meidän valtion johtoa. sitten tuo talo räjähti sisältäpäin ja alettiin tutkimaan tuota taloa, niin sieltä löytyi ihmisten kappaleita. muistan mm. mika niikon varpaat. niinistön sauli ja vaimonsa jenni juoksivat tietä myöden pakoon räjähtävää taloa poika sylissään.
Tuula1

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Eilen töissä minulle annettiin hoidettavaksi sellainen valittava, rasittava vanhus niinkuin osaston omat hoitajat tuota vanhusta kuvasivat. Mutta itselläni tuon illan aikana kuvastui aivan toisenlainen kuva tuosta vanhuksesta. Juttelin tuon vanhuksen kans pitkät tovit sillä hän hoki kokoajan että älä lähde ja että hänellä on hätä.käsitin tuon hädän olevan enemmänkin henkistä hätää. Ja sainkin sen nähdä kuinka kun rukoilin hänen puolesta sekä kehoitin häntä rukoilemaan Jeesusta antamaan itselleen rauhan. Tuo vanhus oli kiitollinen hoidosta eikä yhtää sitä mitä minulle annettiin ymmärtää aluksi. Hän kiitteli hyvästä hoidosta ja rukoilikin minun puolesta ääneen sekä kiitti Herraa minusta.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Uni, Sekasorto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Tuula!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin