kansalaisaloite - Ei Suomea Natoon

Keskustele Suomen tulevaisuudesta
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kansalaisaloite - Ei Suomea Natoon

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

:roll: Kannattaa aina katsoa ketkä ovat tehneet kansalaisaloitteen, mitkä ovat heidän arvojaan, ja kyseisten henkilöiden aiempaa historiaa...niin tässäkin.

--------------------------------

Itse kannatan Nato-jäsenyyttä, koska Venäjä on muuttunut entisen epäluotettavuuden lisäksi nyt myös aggressiiviseksi.

Nato on puolustusliitto, Venäjä on diktatuuri.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
alabasteripullo

Re: kansalaisaloite - Ei Suomea Natoon

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

En itse luota maalliseen apuun enkä natoon. Ei kannata turvautua mihinkään maalliseen apuun koska se tietää aina vaikeuksia ja onnettomuutta jos käännymme sen puoleen Jumalan luota.

Jumala on sanonut; ”toiset turvaavat sotavaunuihin, toiset ratsumiehiin mutta me tunnustamme Hänen nimeänsä”.

Daavid joka oli vasta nuorimies ja sanoi goljatille, jättiläiselle; "Sinä tulet minua vastaan miekan, peitsen ja keihään kanssa, mutta minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin, Israelin taistelurivien Jumalan, nimessä, jota sinä olet häpäissyt. Tänä päivänä Herra antaa sinut minun käsiini ja minä surmaan sinut, irrotan sinulta pään ja annan filistealaisten sotajoukon ruumiit tänään taivaan linnuille ja metsän pedoille. Silloin koko maailma tulee tietämään, että Israelilla on Jumala. Koko tämä joukko tulee tietämään, ettei Herra pelasta miekan eikä keihään avulla, sillä sota on Herran ja hän antaa teidät meidän valtaamme.”

Lopultakin goljat kaatui Jumalan nimen eteen. 1Sam. 17 luku on rohkaistava opetus joka sopii hyvin tähän tilanteeseen. Loppujen lopuksi haluaisin näyttää vielä yksi Raamatun kohta mitä siinä sanotaan.
Hes. 38:23 Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra."
Suomi selviytyi Venäjän talvisodasta ja sai olla puolueeton, se oli Jumalan ansiosta uskovien rukousten kautta.




Anna Jumalan taistella taistelusi.jpg

Herran siunausta kanssasi! :)
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: kansalaisaloite - Ei Suomea Natoon

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Olen itse kanssa sitä mieltä että Suomen pitäisi turvata Jumalaan eikä Natoon.
En halua astua kenenkään varpaille ja itse pidän Natoa sotilasliittona.

Jokaisella saa olla eriävä mielipide, se vain rikastaa keskustelua ja en ole missään kommentissani väittänyt olevani oikeassa.
Nato on sotilasliitto, jossa Yhdysvalloilla ja Iso-Britannialla – jotka vetävät usein ulkopolitiikassa yhtä köyttä – on hyvin paljon valtaa. Suurta valtaa käyttävät myös Ranska ja Saksa. On syytä huomata, että näiden maiden intressit ja niiden kansalaisten mielipiteet eivät mitenkään välttämättä ole yhteneviä meidän intressiemme kanssa.
https://verdelehti.fi/2022/03/11/nato-j ... -miksi-ei/
Jos Nato vaati pieniä maita ajamaan sotilaspuolustuksen alas, olemme pulassa Venäjän kanssa.
Yllä mainittu Aamulehden uutinen oli esitetty tietysti Nato-myönteisyyden lisäämiseksi. Kuitenkin, kyseisen Nato-lähteen mukaan, Suomen allekirjoittamat sopimukset, kuten Nato-sopimus ja lähestymiset läntistä liittoutumaa ovat Suomelle täysin turhia ja jopa hengenvaarallisia.

Tulee huomauttaa, että toisin kuin korkea-arvoinen Nato-lähde väittää, Nato-Suomi ei tulisi saamaan minkään kaltaista tukea Nato-jäsenmailta sodan syttyessä muiden muassa Suomen ja Venäjän välille. Tätä käsittelemme hiukan jäljempänä.
https://www.magneettimedia.com/vanhat-h ... a-huomiot/
En löytänyt sitä mitä etsin, listausta vapaamuurareista, jotka häärii Natossa.

Oli totuus mikä hyvänsä niin rukoilkaamme Jumalan tahtoa tapahtuvaksi Suomen kohdalla.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kansalaisaloite - Ei Suomea Natoon

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Rosita kirjoitti: 12 Maalis 2022, 09:40 Olen itse kanssa sitä mieltä että Suomen pitäisi turvata Jumalaan eikä Natoon.
En halua astua kenenkään varpaille ja itse pidän Natoa sotilasliittona.

Jokaisella saa olla eriävä mielipide, se vain rikastaa keskustelua ja en ole missään kommentissani väittänyt olevani oikeassa.

Oli totuus mikä hyvänsä niin rukoilkaamme Jumalan tahtoa tapahtuvaksi Suomen kohdalla.
Nuo lähteesi....ensimmäisessä on tukijoina ateistisia sekä vihreitä että vasemmalla puoluekentässä olevia henkilöitä... :geek:

Toinen lähteesi....magneettimedia, on venäjämyönteinen valhemedia...... :geek: :geek:

Oletko koskaan, ihan vaikka vain uteliaisuudesta, katsonut lainaamiesi "lähteiden" taustajoukkoja, ja minkälaisia arvoja ne tukevat ?

Usko Jumalaan ja Natoon myöteisesti suhtautuminen eivät ole toisiaan pois sulkevia vaihtoehtoja.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: kansalaisaloite - Ei Suomea Natoon

Viesti Kirjoittaja Maria »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 12 Maalis 2022, 10:42


https://www.magneettimedia.com
AOAOAOAOAO kirjoitti: 12 Maalis 2022, 10:42
Rosita kirjoitti: 12 Maalis 2022, 09:40 Olen itse kanssa sitä mieltä että Suomen pitäisi turvata Jumalaan eikä Natoon.
En halua astua kenenkään varpaille ja itse pidän Natoa sotilasliittona.

Jokaisella saa olla eriävä mielipide, se vain rikastaa keskustelua ja en ole missään kommentissani väittänyt olevani oikeassa.

Oli totuus mikä hyvänsä niin rukoilkaamme Jumalan tahtoa tapahtuvaksi Suomen kohdalla.
Nuo lähteesi....ensimmäisessä on tukijoina ateistisia sekä vihreitä että vasemmalla puoluekentässä olevia henkilöitä... :geek:

Toinen lähteesi....magneettimedia, on venäjämyönteinen valhemedia...... :geek: :geek:

Oletko koskaan, ihan vaikka vain uteliaisuudesta, katsonut lainaamiesi "lähteiden" taustajoukkoja, ja minkälaisia arvoja ne tukevat ?

Usko Jumalaan ja Natoon myöteisesti suhtautuminen eivät ole toisiaan pois sulkevia vaihtoehtoja.

Oli totuus mikä hyvänsä niin rukoilkaamme Jumalan tahtoa tapahtuvaksi Suomen kohdalla.
Nuo lähteesi....ensimmäisessä on tukijoina ateistisia sekä vihreitä että vasemmalla puoluekentässä olevia henkilöitä... :geek:

Toinen lähteesi....magneettimedia, on venäjämyönteinen valhemedia...... :geek: :geek:

Oletko koskaan, ihan vaikka vain uteliaisuudesta, katsonut lainaamiesi "lähteiden" taustajoukkoja, ja minkälaisia arvoja ne tukevat ?

Usko Jumalaan ja Natoon myöteisesti suhtautuminen eivät ole toisiaan pois sulkevia vaihtoehtoja.
Eikö vanhurskaus ole rauhaa? Rauhan tekemistä? Taivasten valtakunta on Jumalasta. Eikö Raamatun mukaan meidän tärkein yhteinen päämäärä ole erottautua maailmasta, sekä pitää ennen kaikkea Jeesusta Kristusta esillä?

Jos tähän päädymme, niin siinä mielessä tuolimme kuuluu ainoastaan Jumalan Sanan pöydän alle. Silloin myönnämme, että tuomita voi vain Jeesus Kristus, joka on saanut tuomiovallan Jumalalta, Isältään.

Jos me siirrämme sen tuolimme hetkeksikin sille väärälle puolelle, voisi käydä niinkin, että on oikeus sanoa meille, että, olemme saattaneet (huomaamattamme) alkaa ikäänkuin kirjoittaa väärää todistusta lähimmäistämme. Viittaan Obadjan kirjan sanoihin, jotka joko voittavat meidät rakastamaan vihollisia ja ystäviämme sydämissämme tänäänkin, taikka eivät:
11 Sinä päivänä, jona sinäkin olit läsnä, päivänä, jona vieraat veivät pois hänen rikkautensa, jona muukalaiset tunkeutuivat sisään hänen porteistaan ja heittivät Jerusalemista arpaa, olit myöskin sinä niinkuin yksi heistä.
12 Mutta älä katso iloiten veljesi päivää, hänen onnettomuutensa päivää; älä ilku juutalaisia heidän turmionsa päivänä äläkä suullasi suurentele ahdistuksen päivänä.
13 Älä tunkeudu sisään minun kansani portista heidän hätäpäivänänsä. Älä katso iloiten, myös sinä, hänen onnettomuuttansa hänen hätäpäivänänsä. Älä ojenna kättäsi hänen rikkauteensa hänen hätäpäivänänsä.
14 Älä seiso tienhaarassa hävittämässä hänen pelastuneitansa. Älä luovuta hänen pakoonpäässeitänsä ahdistuksen päivänä. (Obad. 1:11-14)
Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta. (Jes. 53:15)

Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa. (Matt. 12:30)
On Jumalan mielenmukaista ja hyvää yhtyä tähän ajatukseen, jonka Rosita esitti:
rukoilkaamme Jumalan tahtoa tapahtuvaksi Suomen kohdalla
Ja uskon, että AO:n ajatus Naton kanssa tehtävästä yhteistyöstä on enemmän kuin tärkeää. Meidän tulee rukoilla, että Jumala voi antaa meidät kaikki maailman kristityt esirukousrintamaan, että Nato ei vahvistu sillä tavalla, mikä on Jumalan tahtoa vastaan.
🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: kansalaisaloite - Ei Suomea Natoon

Viesti Kirjoittaja Maria »

Meillä on vanhurskauden sota-aseemme ja me käytämme niitä. Ne jalostuvat rukouksessa. Me emme olisi milloinkaan halunneet tuntea Jeesusta, jos Hän olisi lähtenyt tykkien ja laivastojen kanssa vastustamaan Rooman keisaria. Me, jotka tunnemme Herran ja jotka Rakastamme Jeesusta, Rakastamme Häntä, koska Hän voitti maailman ilman sotaa! Hän ei anna kunniaansa kenellekään. Meidät on vapautettu maailmasta ja meidän toivomme on näkymättömän mailman ilmestyminen.

Me ainoastaan rukoilemme, että Jeesus Kristus on Suomen kuningas ja tämän maan Herra
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Seuraaja
Viestit: 267
Liittynyt: 03 Joulu 2019, 07:12

Re: kansalaisaloite - Ei Suomea Natoon

Viesti Kirjoittaja Seuraaja »

Amen, Maria. Amen.
Älä anna sinuas voitettaa pahalta, vaan voita sinä paha hyvällä. (Room. 12:21) Biblia 1776
alabasteripullo

Re: kansalaisaloite - Ei Suomea Natoon

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Venäjä varoittaa taas Suomea

Venäjä on toistanut varoituksensa Suomelle ja Ruotsille Natoon liittymisestä.


- On selvää, että Suomen ja Ruotsin liittymisellä Natoon - joka on ennen muuta sotilasorganisaatio - olisi vakavia sotilaallisia ja poliittisia seuraamuksia, jotka muuttaisivat täysin suhteet näihin maihin ja vaatisivat korjaavia toimenpiteitä, sanoi venäjäläisdiplomaatti Sergei Beljajev uutistoimisto Interfaxille.

Venäjä syytti myös Ukrainaa aikeistä liittyä Natoon ennen kuin hyökkäys maahan alkoi.

https://yle.fi/aihe/tekstitv?P=134
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: kansalaisaloite - Ei Suomea Natoon

Viesti Kirjoittaja Sanna »

AOAOAOAOAO kirjoitti


Nuo lähteesi....ensimmäisessä on tukijoina ateistisia sekä vihreitä että vasemmalla puoluekentässä olevia henkilöitä... :geek:

Toinen lähteesi....magneettimedia, on venäjämyönteinen valhemedia...... :geek: :geek:

Oletko koskaan, ihan vaikka vain uteliaisuudesta, katsonut lainaamiesi "lähteiden" taustajoukkoja, ja minkälaisia arvoja ne tukevat ?

Usko Jumalaan ja Natoon myöteisesti suhtautuminen eivät ole toisiaan pois sulkevia vaihtoehtoja.
No yleensä katson tai jos luen kyseenalaiselta sivustolta niin varaudun siihen että ei välttämättä ole totta. Noiden taustoja en ole katsonut. Jaoin vain kun en löytänyt sitä mitä etsin. Toki en kyllä usko että täällä maailmassa mikään puhuttu asia on välttämättä totta. Mutta se nyt on eri asia.
Nuo linkit ei kantaani vaikuta, se on ollut kielteinen asiaan jo monta vuotta ilman noita tietoja. Yritän jatkossa katsoa tarkemmin mitä jaan. 🙂
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kansalaisaloite - Ei Suomea Natoon

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Rosita kirjoitti: 12 Maalis 2022, 20:08 Yritän jatkossa katsoa tarkemmin mitä jaan. 🙂
Rosita ! Kyllä sinä saat vapaasti jakaat mitä haluat, nostin vain tuon asian esiin, koska on erilaisia "uutis"-sivustoja, jotka kertovat joko puolitotuuksia tai sitten suoranaisia valheita. :geek:

Minulla alkaa aina hälytyskellot soida, jos jollakin sivustolla esim. ei kerrota ketkä sivustoa ylläpitävät, tai sivuston otsikot ovat kovin hyökkääviä ja spekulatiivisia.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
alabasteripullo

Re: kansalaisaloite - Ei Suomea Natoon

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Jumala ei ole tähän mennessä hävinnyt yhtäkään ja Hänen nimen jonka rukoilijat julistivat, eteen sota on päättynyt niinkuin jättiläinen Goljat kaatui kuolleeksi Jumalan nimen eteen kun Daavid julisti Hänen nimensä.

Kuva

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pelkosenniemen_taistelu

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset ... alan-ihme/
Vastaa Viestiin