Päivi Räsänen on itse sote-alan ammattilainen ja asiantuntija vuosikymmenien kokemuksella.

Mietin, tietääkö hän että velhous ja noituus on Raamatun lääkinnällinen termi? Tietääkö hän että se tarkoittaa myrkyllä sekoitusta?FB:sta Päivi Räsänen kirjoitti:Olen itse sote-alan ammattilainen ja asiantuntija vuosikymmenien kokemuksella. Olen toiminut alueella lääkärinä niin perusterveydenhuollossa, erikoissairaanhoidossa kuin työterveyshuollossa, kansanedustajana vuodesta -95, pelastustoimesta vastaavana sisäministerinä 2011-2015 ja kunnanvaltuutettuna vuodesta -93.
Olen pitkään seuraillut Päivi Räsästä. Hänen aiemmat kommentit huolestutti. Ne koskee seurakunnan käsitystä ja homoseksuaalisia ihmisiä.
Jokunen vuosi sitten olin retkeillyt ystävän kanssa Saksassa. Siellä oli uskovien marssi homoseksuaalisia ihmisiä vastaan. Ystäväni oli hämmentynyt. Hän huomasi ison kyltin jossa oli jotain kielteinen kommentti ja siinä oli myös Raamatun kohta. Hän ei ymmärtänyt ja koki sen rakkaudettomaksi ja siitä syystä hän oli sekaisin ja välillä oli ihmeissään ja välillä oli vihainen.
Selitin hänelle alusta saakka loppuun asti. Niin hän vähitellen pääsi ymmärtämään paremmin. Koska hän ei ole sisällistänyt esim. Raamatun termi "synti" oli vieras käsite hänelle. Hän on luullut että sen termin mukaan tuomitsijat tekevät ihmisestä synniksi. Se oli hänen käsite.
Retken kautta se juttu avasi silmiäni. Myöhemmin täällä Suomessa sama juttu alkoi kun silloin Päivi Räsänen otti puheeksi. Ihmisten hämmennys ja pahennus tuli. Se selitti ettei sisällistänyt. Niin olisi hyvä selkoistaa ja avata ymmärrystä mitä se termi tarkoittaa.
Rehellisesti sanottuna olen vielä huolissani Päivistä - hänen ollessaan uskovana ja lääkärinä. Jos aiotaan äänestää Päiviä, aikooko hän ajaa hänen seurakunnan käsitteen mukaan? Se juttu mua huolestuttaa jos hän aikoo ajaa hänen seurakunnan käsitteen mukaan koska seurakunta on Raamatun termi, se huomioitaisiin ensin.
Se termin mukainen seurakunta ja hänen seurakunnan käsite on toisilleen vastakohtaista. Mutta se ei ole tällä hetkellä tärkeä asia. Keskityttäisiin vain tärkeään asiaan joka on tällä hetkellä.
Olisi hyvä ottaa aikaa tutustumaan vaaliehdokkaisiin ja miettimään rauhassa ketä äänestää. Mietin löytyisikö joku vaaliehdokas joka aikoisi asettaa uusi kieltolaki joka kieltäisi valmistamasta myrkyllistä lääkettä ja rokotetta.