Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Keskustele Suomen tulevaisuudesta
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Maria »

Räisälän pitäjän Humalaisten kylässä
7.3.1940 upseereille ja sotilasvirkamiehille järjestetyssä hartaustilaisuudessa pidetty puhe.

>> Mooses vastasi kansalle: "Älkää peljätkö; pysykää paikoillanne, niin te näette, minkä pelastuksen Herra tänä päivänä antaa teille; sillä sellaista, minkä näette egyptiläisille tapahtuvan tänä päivänä, ette koskaan enää tule näkemään.  Herra sotii teidän puolestanne, ja te olkaa hiljaa.>>
2. Moos. 14:13-14

Muistamme kaikki lapsuutemme päivinä lukeneemme kertomuksen israelilaisten orjuudesta Egyptissä ja heidän ihmeellisestä vapautumisestaan sortajan ikeestä. Heidän vapautumisvaiheensa toivottomimpana hetkenä, kun Punainen meri oli edessä ja valtavat vihollisjoukot piirittivät heidät joka taholta, Mooses rohkaisi kansaansa edellämainituilla sanoilla. Herran apu oli totisesti silloin lähempänä kuin osattiin aavistaakaan. Hän avasi pelastuksen tien kansalleen meren lävitse, mutta takaa-ajajat hän hukutti sen aaltoihin.

Suomen kansan kohtalo on menneinä vuosisatoina ollut monessa suhteessa israelilaisten ihmeellisiin vaiheisiin verrattavissa. Mutta erikoisesti nyt me olemme sillä kohdalla, missä israelilaiset olivat silloin, kun he näitä rohkaisun sanoja kipeimmin kaipasivat. Lyhyen, onnentäyteisen vapautemme ajan jälkeen seisomme valtavan "punaisen meren" äärellä tyrmistyneinä ja masentuneina.

Kansamme kaikki eri piirit ovat kouriintuntuvasti saaneet kokea, miltä tuntuu seistä "punaisen meren" äärellä. Kotialueella oleva siviiliväki on saanut ruumiissaan ja sielussaan tuntea sen tyrskyjen teräviä lyöntejä, ja myrskylintujen siipien suhina on melkein taukoamatta, yötä ja päivää soinut heidän korvissaan ennustaen tuhoa ja kuolemaa, jota se on tuonut aavistamattoman nopeasti tullessaan. Koteja on paljon sortunut ja omaisuutta suunnattomasti tuhoutunut.

Ja me täällä rintamalla. Me olemme vielä elävämmin saaneet kokea, miltä tuntuu olla "punaisen meren" äärellä. Valtavina vyöryinä vihollisen voimat ovat syöksyneet pienen armeijamme päälle. Ne ovat yrittäneet jo yli kolmen kuukauden ajan nielaista meidät kuohuihinsa. Mutta se ei ole vihollisellemme vielä onnistunut eikä se tule onnistumaankaan. Ihmeellisen rohkaisevina tulevat sydämellemme nämä luetut paastonajan sunnuntain saarnatekstin sanat: "Älkää peljätkö; pysykää paikoillanne, niin te näette, minkä pelastuksen Herra antaa teille."

Menneitten vuosikymmenien ja kokonaisten vuosisatojen aikana Herra on pientä Suomen kansaa ihmeellisesti auttanut ja pitänyt hengissä. Matalaksi meidät on monta kertaa lyöty, mutta Herra suuressa armossaan on nostanut taas jalkeille. Eräs meille kaikille tuttu majuri armeijakunnasta kertoi pari päivää sitten minulle erään päivän kokemuksistaan Taipaleenjoella. Vihollinen oli päättänyt tehdä ratkaisevan läpimurron. Toista sataa lentokonetta pommitti neljän tunnin ajan etulinjojamme ja samanaikaisesti keskeytymätön tykistötuli myllersi etulinjamaaston niin täyteen kuoppia, ettei siellä sananmukaisesti ollut yhtään koskematonta kohtaa. Mikä oli tulos? Yksi kaatunut ja kaksi niin vaikeasti haavoittunutta, että he myöhemmin kuolivat. Näytti siltä, että Herra pani kätensä täydellisesti suojaksemme. Tuo mainitsemani majuri lausuikin tämän johdosta: "Kyllä me nyt armeijakunnassakin olemme tulleet näkemään, että Herra sotii puolestamme."

- - -
Tästäkin saarnasta on jo kovin pitkä aika, mutta se todistaa jostakin asiasta. Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan? Rukoillaan, että Suomen kansa etsii Jumalan kasvoja.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Seuraaja
Viestit: 267
Liittynyt: 03 Joulu 2019, 07:12

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Seuraaja »

Rukoilen. Annettu jo vuosia sitten tehtäväksi. Jatkan sitä.
Älä anna sinuas voitettaa pahalta, vaan voita sinä paha hyvällä. (Room. 12:21) Biblia 1776
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Maria »

Saima Honkosen 19.5.1979 saama nk. "Norja-ilmestys" sai hänet rukoilemaan seuraavasti:

"Näyn mentyä ohi minä olin äärettömässä surussa. Minä aivan vapisin ja kaikki voima oli minusta kadonnut kun olin katsellut sitä. Olin monta aikaa sairaana nähtyäni tuota kauhistusta. Huusin Herran puoleen. Niin, kenenkäs puoleen sitä voi huutaa. Koetin huutaa armoa: - Herra, armahda vielä Suomen kansaa ja Norjan kansaa. Voi Herra kun minä katson sitä jälkeä mikä siellä oli, Herra armahda vielä. Siirrä vielä tuomiosi vaika olemmekin syntisiä. Herra armahda vielä!" (Sinetti, Viktor Klimenko)

Miksi hän rukoili, että Herra armahda vielä? Minä koen, että" yksi syy" armon aikaan on myös se, että Jumala ottaisi meidät omaan käyttöönsä sillä aikaa. Tämä aika on tärkeää valmistautumiseen.

Olemme Psalmin 27 äärellä, jossa voimme turvata Jumalaan ja pyytää Häneltä apua.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Maria »

Ennen kuin sain alkaa rukoilla erityisellä tavalla Suomen huoltovarmuuden ja Suomen rajojen puolesta, en ns. nähnyt aukkoja muureissamme, Suomen muureissa. Omin silmin ja omalla näkökulmalla en siis kovin hyvin pärjännyt, Herra on sen minulle opettanut. Kunhan vain muistan tämän päivittäin.
En myöskään pärjää vain Hänen opetuksellaan. Voin kuunnella hyvää opettajaa ja erinomaista opetusta, mutta en ole kuulemalla vielä tullut opettajani kaltaiseksi. Minä todella tarvitsen Hänen läheistä johdatustaan, ja joskus minun tulee vain olla Hiljaa ja odottaa Häntä. Kuinka pystyisin siihen, jos Jumala ei minua auttaisi?
Hiljaisuudessa nöyryys kasvaa ja opin kuulemaan Hänen ääntänsä enemmän. Opin myös kunnioittamaan Jumalan tahtoa, ja Jumalan tahto alkaa tulla osaksi minua. Ilman Jumalan armoa, olen vain oppilas, joka on tehoton ase Jumalan valtakunnan työssä. Annan siis Jumalan tehdä tarpeellisen minussa, jotta Hän voi käyttää minua. Tässäkin tulee mieleeni Hija Aaltonen, joka kertoi nuoruuden laulusta kerran: "Tyhjät kädet sillä olkoon, joka tekee mun työtäin".
En ole opettaja, saarnaaja, evankelista.. Mutta Herra antaa sanottavaa sen verran, kuin tarvitaan. Hän täyttää suumme ja Hän myös sulkee suumme. Kiitos Herralle siitä! ❤️ 🙏

Koen, että se riittäisi, jos Jumala alkaisi laskea Suomen huoltovarmuuden ja turvallisuuden yhä enemmän kristittyjen sydämelle. Pitäisikö sanoa, että Jumala on laskenutkin, mutta Hän tahtoo antaa omilleen enemmän rukousvoimaa, yksityiskohtia rukoukseen, ja kun yhä useampi rukoilee kestävästi, saamme keskenämme kokea yhteisiä hetkiä, jolloin itse Herra Jeesus Kristus "järisyttää" rukouksessa hengen maailmaa.

Pitäkää se mikä on hyvää, ja rukouksessa yhtykää siihen mitä Jumala itse kullekin rukoiltavaksi antaa.
Herran läsnäoloa meille kaikille tänäänkin 🙏
Rukoillaan myös rauhaa Jerusalemiin
Kiitos Jeesus, Sinä tulet pian ja olet luvannut olla kanssamme maailman loppuun asti!
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Ella »

Rukoillaan Hengen sadetta, ja vesisadetta.
Viljavainiot kaipaa vettä, että satoa saadaan.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Tuula1

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Todellakin tarvimme rukousta. Ajelin tuon tutun viljapellon vierestä, jossa niin joka vuosi olen nähnyt uutta viljaa kasvavan. Nyt tänään kiinnitin huomion siihen seikkaan, että tuo vilja oli harvassa, joka ei ole muina vuosina ollut ja viljan juuri oli kuiva kuin korppu. Nyt tarvisimme sadetta ja paljon. Ei auta vain tunnin ropina vaan että sitä tulisi ihan kunnolla.
Sinettisormus

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ei taida sadekkaan enää satoon auttaa?
Näinhän tuon tyhjäksi korjatun pellon muutama viikko sitten näky kuvana.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Maria »

Huoltovarmuustoimintaa ohjaavassa valtionevoston vuonna 2018 vahvistamassa huoltovarmuuden tavoitepäätöksessä leipäviljaa valmiusvarastoidaan kuuden kuukauden tarvetta vastaava määrä.
Jos Sinettisormus näki näyn tyhjäksi korjatusta pellosta, Tuula sanoi että "tunnin ropina ei riitä vaan että sitä tulisi ihan kunnolla" ja Ella nosti tämän aiheen rukousalttarille, niin meillä on aito rukoustaakka. Herra anna viisautta rukoilla Sinun tahtosi mukaan.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mä oon huomannut että luonto on ainakin täällä Etelä-Suomessa jo aivan elokuussa, onkohan tosiaan niin että sade ei enää auta, koska kasvukausi on lyhentynyt? Huomasin, että omenapuiden kukinta meni ohi jo toukokuussa, kun se normaalisti tapahtuu vasta Juhannuksen tienoilla.

Samoin tähän aikaan vuodesta hellejaksot päättyvät yleensä kylmään ja vilvoittavaan rintamaan ja ukkoseen, mutta nyt ei niin käy tai ainakin tämä ”helpotuksen väli” on pidentynyt.

Toissapäivänä oli pilvimatto taivaalla ja sen aikana oli suorastaan viileää, nyt kun aurinko taas paistaa niin pätsi jatkuu. No, en ole mikään meteorologi, mutta sanoisin että jotain on pielessä auringossa tai ilmakehässä, ehkä molemmissa. Voisiko olla niin että auringon säteily on hiukan voimistunut ja se hajottaa ukkospilvet ennen kuin ne ehtivät muodostua?

No, en tiedä, mutta tuolla toisaalla Magda-siskon aloittama ketju myrskyistä kertoo kyllä sen että ilmastonmuutos on meneillään. Jos se tapahtuu näin nopeasti, niin liekö ns. ilmastotoimilla mitään mahdollisuutta vaikuttaa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Eero »

Samoin muuten huomasin sellaisen seikan, että parvekekukat, jotka on normaalisti viihtyneet hyvin, piti ottaa pois suorasta auringonvalosta, kun alkoivat lakastua, vaikka kuinka yritti kastella.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Näin on, kaikki kuivuu käsiin.
Uusiluomus

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Jostakin se nälänhädän on tultava ja ehkäpä tämä on sitä alkua kaikille mistä on varoitettu profettain kautta , Suomen synnin mitta alkaa olla täynnä
Viimeksi muokannut Uusiluomus, 10 Heinä 2021, 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Löysin tällaisen linkin jossa on Aramean Raamattu. Hain sieltä ilmestyskirja 7.
Huom. jakeet 16-17.

https://aramearaamattu.online/index.php ... ilm&luku=7
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Maria »

10. Hävitetty on pelto, maa murehtii; sillä vilja on hävitetty, viinistä on tullut kato, öljy on kuivunut.
11. Peltomiehet ovat joutuneet häpeään, viinitarhurit valittavat nisun ja ohran tähden, sillä mennyt on pellon sato.
12. Viiniköynnöstä on kohdannut kato, viikunapuu on kuihtunut, granaattipuu ja myös palmu ja omenapuu; kaikki kedon puut ovat kuivettuneet. Niin, häpeään on joutunut ilo, ihmislasten joukosta pois.

Jooelin kirjan 1. luku puhuttelee
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Sinettisormus

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen. Kuvastaa hyvin tätä aikaa ...
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Maria »

Sinettisormus kirjoitti: 10 Heinä 2021, 17:45 Löysin tällaisen linkin jossa on Aramean Raamattu. Hain sieltä ilmestyskirja 7.
Huom. jakeet 16-17.

https://aramearaamattu.online/index.php ... ilm&luku=7
He tulevat kovasta ahdistuksesta. Kuumuudesta ja helteestä.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Maria »

Tuon tähän paikan Suomesta, joka oli annettu minulle jo aiemmin tällä viikolla. Joensuu. Laitan tähän alle rukousaiheena ensin koko kaupungin ja otsikon mukaisesti Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus. Lisään vielä mediasta tekstiä toiseen kohtaan. Mutta Joensuun tuon nyt ensisijaisesti rukousalttarille. Anna Herra rukousapusi ja viisautesi avuksi oikeaan aikaan. Nimessäsi Jeesus! Aamen
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Maria »

Rukouksena tänään Herran eteen Iisalmi. Rukoillaan yhdessä Iisalmen puolesta
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Maria »

Minä löin teitä, kaikkia teidän kättenne töitä, nokitähkällä ja viljanruosteella ja rakeilla, mutta ei kenkään teistä kääntynyt minun puoleeni, sanoo Herra. (Hagg. 2:17)

Herra, Israelin Jumala, ei ole sinun vertaistasi Jumalaa, ei taivaassa eikä maan päällä, sinun, joka pidät liiton ja säilytät laupeuden palvelijoitasi kohtaan, jotka vaeltavat sinun edessäsi kaikesta sydämestänsä.
Kuule palvelijasi ja kansasi Israelin rukoukset
anna anteeksi kansasi Israelin synti ja tuo heidät takaisin omaan maahansa Israeliin, jonka olet antanut heille ja heidän isillensä.

Jos kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja pidät tarkoin kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin Herra, sinun Jumalasi, asettaa sinut korkeammaksi kaikkia kansoja maan päällä.
Ja kaikki nämä siunaukset tulevat sinun osaksesi ja saavuttavat sinut, jos kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä.
5. Moos.28:1-14

Mutta jos sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.
5. Moos.28:15-68
Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.
Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'   (Matt. 25:34-36)
Salomon rukous

13 Salomo oli näet teettänyt lavan vaskesta, viittä kyynärää pitkän, viittä kyynärää leveän ja kolmea kyynärää korkean, ja asettanut sen esikartanon keskelle. Sille hän nousi, polvistui koko Israelin seurakunnan nähden, ojensi kätensä taivasta kohti
14 ja sanoi: "Herra, Israelin Jumala, ei ole sinun vertaistasi Jumalaa, ei taivaassa eikä maan päällä, sinun, joka pidät liiton ja säilytät laupeuden palvelijoitasi kohtaan, jotka vaeltavat sinun edessäsi kaikesta sydämestänsä.
15 Sinä olet pitänyt, mitä puhuit palvelijallesi Daavidille, minun isälleni. Minkä sinä suullasi puhuit, sen sinä kädelläsi täytit, niinkuin nyt on tapahtunut.
16 Niin pidä nytkin, Herra, Israelin Jumala, mitä puhuit palvelijallesi Daavidille, minun isälleni, sanoen: 'Aina on mies sinun suvustasi oleva minun edessäni, istumassa Israelin valtaistuimella, jos vain sinun poikasi pitävät vaarin teistänsä, niin että he vaeltavat minun lakini mukaan, niinkuin sinä olet minun edessäni vaeltanut'.
17 Niin toteutukoon nyt, Herra, Israelin Jumala, sinun sanasi, jonka puhuit palvelijallesi Daavidille.
18 Mutta asuuko todella Jumala maan päällä ihmisten seassa? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!
19 Käänny kuitenkin palvelijasi rukouksen ja anomisen puoleen, Herra, minun Jumalani, niin että kuulet huudon ja rukouksen, jonka palvelijasi sinun edessäsi rukoilee,
20 ja että silmäsi ovat päivät ja yöt avoinna tätä temppeliä kohti, tätä paikkaa kohti, johon sinä olet sanonut asettavasi nimesi, niin että kuulet rukouksen, jonka palvelijasi tähän paikkaan päin kääntyneenä rukoilee.
21 Kuule palvelijasi ja kansasi Israelin rukoukset, jotka he rukoilevat tähän paikkaan päin kääntyneinä; kuule asuinpaikastasi, taivaasta, ja kun kuulet, niin anna anteeksi.
22 Jos joku rikkoo lähimmäistänsä vastaan ja hänet pannaan valalle ja vannotetaan, ja jos hän tulee ja vannoo sinun alttarisi edessä tässä temppelissä,
23 niin kuule taivaasta ja auta palvelijasi oikeuteensa; tee niin, että kostat syylliselle ja annat hänen tekojensa tulla hänen päänsä päälle, mutta julistat syyttömän syyttömäksi ja annat hänelle hänen vanhurskautensa mukaan.
24 Jos vihollinen voittaa sinun kansasi Israelin, sentähden että he ovat tehneet syntiä sinua vastaan, mutta he kääntyvät ja kiittävät sinun nimeäsi, rukoilevat ja anovat armoa sinun kasvojesi edessä tässä temppelissä,
25 niin kuule taivaasta ja anna anteeksi kansasi Israelin synti ja tuo heidät takaisin tähän maahan, jonka olet antanut heille ja heidän isillensä.
26 Jos taivas suljetaan, niin ettei tule sadetta, koska he ovat tehneet syntiä sinua vastaan, mutta he rukoilevat kääntyneinä tähän paikkaan päin ja ylistävät sinun nimeäsi ja kääntyvät synnistänsä, koska sinä nöyryytät heitä,
27 niin kuule taivaasta ja anna anteeksi palvelijaisi ja kansasi Israelin synti — sillä sinä osoitat heille hyvän tien, jota heidän on vaeltaminen — ja suo sade maallesi, jonka olet antanut kansallesi perintöosaksi.
28 Jos maahan tulee nälänhätä, rutto, jos tulee nokitähkä ja viljanruoste, jos tulevat heinäsirkat ja tuhosirkat, jos sen viholliset ahdistavat sitä maassa, jossa sen portit ovat, jos tulee mikä tahansa vitsaus tai vaiva,
29 ja jos silloin joku ihminen, kuka hyvänsä, tai koko sinun kansasi Israel, rukoilee ja anoo armoa, kun he kukin tuntevat vitsauksen ja tuskan, joka on kohdannut heitä, ja ojentavat kätensä tähän temppeliin päin,
30 niin kuule silloin taivaasta, asuinpaikastasi, ja anna anteeksi ja anna jokaiselle aivan hänen tekojensa mukaan, koska sinä tunnet hänen sydämensä — sillä sinä yksin tunnet ihmislasten sydämet —
31 että he pelkäisivät sinua ja vaeltaisivat sinun teitäsi, niin kauan kuin he elävät tässä maassa, jonka sinä olet meidän isillemme antanut.
32 Myös jos joku muukalainen, joka ei ole sinun kansaasi Israelia, tulee kaukaisesta maasta sinun suuren nimesi, väkevän kätesi ja ojennetun käsivartesi tähden — jos hän tulee ja rukoilee kääntyneenä tähän temppeliin päin,
33 niin kuule taivaasta, asuinpaikastasi, häntä ja tee kaikki, mitä muukalainen sinulta rukoilee, että kaikki maan kansat tuntisivat sinun nimesi ja pelkäisivät sinua, samoin kuin sinun kansasi Israel, ja tulisivat tietämään, että sinä olet ottanut nimiisi tämän temppelin, jonka minä olen rakentanut.
34 Jos sinun kansasi lähtee sotaan vihollisiansa vastaan sitä tietä, jota sinä heidät lähetät, ja he rukoilevat sinua kääntyneinä tähän kaupunkiin päin, jonka sinä olet valinnut, ja tähän temppeliin päin, jonka minä olen sinun nimellesi rakentanut,
35 niin kuule taivaasta heidän rukouksensa ja anomisensa ja hanki heille oikeus.
36 Jos he tekevät syntiä sinua vastaan — sillä ei ole ihmistä, joka ei syntiä tee — ja sinä vihastut heihin ja annat heidät vihollisen valtaan, niin että heidän vangitsijansa vievät heidät vangeiksi kaukaiseen tai läheiseen maahan,
37 mutta jos he sitten menevät itseensä siinä maassa, johon heidät on viety vangeiksi, kääntyvät ja anovat sinulta armoa vankeutensa maassa, sanoen: 'Me olemme tehneet syntiä, tehneet väärin ja olleet jumalattomat',
38 ja palajavat sinun tykösi kaikesta sydämestään ja kaikesta sielustaan vankeutensa maassa, johon heidät on vangeiksi viety, ja rukoilevat kääntyneinä tähän maahan päin, jonka sinä olet heidän isillensä antanut, tähän kaupunkiin päin, jonka sinä olet valinnut, ja tähän temppeliin päin, jonka minä olen sinun nimellesi rakentanut,
39 niin kuule taivaasta, asuinpaikastasi, heidän rukouksensa ja anomisensa, hanki heille oikeus ja anna anteeksi kansallesi, mitä he ovat rikkoneet sinua vastaan.
40 Olkoot siis, minun Jumalani, sinun silmäsi avoinna, ja tarkatkoot sinun korvasi rukouksia tässä paikassa.
41 Ja nyt: Nouse, Herra Jumala, tule leposijaasi, sinä ja sinun voimasi arkki. Sinun pappisi, Herra Jumala, olkoot puetut autuuteen, ja sinun hurskaasi riemuitkoot siitä, mikä hyvä on.
42 Herra Jumala, älä hylkää voideltuasi; muista armolupauksiasi, jotka annoit Daavidille, palvelijallesi."

(2. Aik. 6:13-42)

Salomon rukous (1. Kun. 8:10-62)

10 Ja kun papit lähtivät pyhäköstä, täytti pilvi Herran temppelin,
11 niin että papit eivät voineet astua toimittamaan virkaansa pilven tähden; sillä Herran kirkkaus täytti Herran temppelin.
12 Silloin Salomo sanoi: "Herra on sanonut tahtovansa asua pimeässä.
13 Minä olen rakentanut huoneen sinulle asunnoksi, asuinsijan, asuaksesi siinä iäti."
14 Sitten kuningas käänsi kasvonsa ja siunasi koko Israelin seurakunnan; ja koko Israelin seurakunta seisoi.
15 Hän sanoi: "Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, joka kädellänsä on täyttänyt sen, mitä hän suullansa puhui minun isälleni Daavidille, sanoen:
16 'Siitä päivästä saakka, jona minä vein kansani Israelin pois Egyptistä, en ole mistään Israelin sukukunnasta valinnut yhtään kaupunkia, että siihen rakennettaisiin temppeli, missä minun nimeni asuisi; mutta minä olen valinnut Daavidin vallitsemaan kansaani Israelia'.
17 Ja minun isäni Daavid aikoi rakentaa temppelin Herran, Israelin Jumalan, nimelle.
18 Mutta Herra sanoi minun isälleni Daavidille: 'Kun sinä aiot rakentaa temppelin minun nimelleni, niin tosin teet siinä hyvin, että sitä aiot;
19 kuitenkaan et sinä ole sitä temppeliä rakentava, vaan sinun poikasi, joka lähtee sinun kupeistasi, hän on rakentava temppelin minun nimelleni'.
20 Ja Herra on täyttänyt sanansa, jonka hän puhui: minä olen noussut isäni Daavidin sijalle ja istun Israelin valtaistuimella, niinkuin Herra puhui, ja minä olen rakentanut temppelin Herran, Israelin Jumalan, nimelle.
21 Ja minä olen valmistanut siihen sijan arkille, jossa on se Herran liitto, minkä hän teki meidän isiemme kanssa viedessään heidät pois Egyptin maasta."
22 Sitten Salomo astui Herran alttarin eteen koko Israelin seurakunnan nähden, ojensi kätensä taivasta kohti
23 ja sanoi: "Herra, Israelin Jumala, ei ole sinun vertaistasi jumalaa, ei ylhäällä taivaassa eikä alhaalla maan päällä, sinun, joka pidät liiton ja säilytät laupeuden palvelijoitasi kohtaan, jotka vaeltavat sinun edessäsi kaikesta sydämestänsä,
24 sinun, joka olet pitänyt, mitä puhuit palvelijallesi Daavidille, minun isälleni. Mitä suullasi puhuit, sen sinä kädelläsi täytit, niinkuin nyt on tapahtunut.
25 Niin pidä nytkin, Herra, Israelin Jumala, mitä puhuit palvelijallesi Daavidille, minun isälleni, sanoen: 'Aina on mies sinun suvustasi istuva minun edessäni Israelin valtaistuimella, jos vain sinun poikasi pitävät vaarin tiestänsä, niin että he vaeltavat minun edessäni, niinkuin sinä olet minun edessäni vaeltanut'.
26 Niin toteutukoot nyt, Israelin Jumala, sinun sanasi, jotka puhuit palvelijallesi Daavidille, minun isälleni.
27 Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!
28 Käänny kuitenkin palvelijasi rukouksen ja anomisen puoleen, Herra, minun Jumalani, niin että kuulet huudon ja rukouksen, jonka palvelijasi tänä päivänä rukoilee sinun edessäsi,
29 ja että silmäsi ovat yöt ja päivät avoinna tätä temppeliä kohti, tätä paikkaa kohti, josta sinä olet sanonut: 'Minun nimeni on asuva siellä', niin että kuulet rukouksen, jonka palvelijasi tähän paikkaan päin kääntyneenä rukoilee.
30 Kuule palvelijasi ja kansasi Israelin rukous, jonka he rukoilevat tähän paikkaan päin kääntyneinä; kuule asuinpaikastasi, taivaasta, ja kun kuulet, niin anna anteeksi.
31 Jos joku rikkoo lähimmäistänsä vastaan ja hänet pannaan valalle ja vannotetaan, ja jos hän tulee ja vannoo sinun alttarisi edessä tässä temppelissä,
32 niin kuule taivaasta ja auta palvelijasi oikeuteensa; tee niin, että tuomitset syyllisen syylliseksi ja annat hänen tekojensa tulla hänen päänsä päälle, mutta julistat syyttömän syyttömäksi ja annat hänelle hänen vanhurskautensa mukaan.
33 Jos vihollinen voittaa sinun kansasi Israelin, sentähden että he ovat tehneet syntiä sinua vastaan, mutta he palajavat sinun tykösi, kiittävät sinun nimeäsi, rukoilevat sinua ja anovat sinulta armoa tässä temppelissä,
34 niin kuule taivaasta ja anna anteeksi kansasi Israelin synti ja tuo heidät takaisin tähän maahan, jonka olet antanut heidän isillensä.
35 Jos taivas suljetaan, niin ettei tule sadetta, koska he ovat tehneet syntiä sinua vastaan, mutta he rukoilevat kääntyneinä tähän paikkaan päin, ja kiittävät sinun nimeäsi ja kääntyvät synnistään, koska sinä kuulet heitä,
36 niin kuule taivaasta ja anna anteeksi palvelijaisi ja kansasi Israelin synti — sillä sinä osoitat heille hyvän tien, jota heidän on vaeltaminen — ja suo sade maallesi, jonka olet antanut kansallesi perintöosaksi.
37 Jos maahan tulee nälänhätä, rutto, jos tulee nokitähkä ja viljanruoste, jos tulevat heinäsirkat ja tuhosirkat, jos vihollinen ahdistaa sitä maassa, jossa sen portit ovat, jos tulee mikä tahansa vitsaus tai vaiva,
38 ja jos silloin joku ihminen, kuka hyvänsä, tai koko sinun kansasi Israel rukoilee ja anoo armoa, kun he kukin tuntevat omantunnon vaivoja ja ojentavat kätensä tähän temppeliin päin,
39 niin kuule silloin taivaasta, asuinpaikastasi, ja anna anteeksi ja tee niin, että annat jokaiselle aivan hänen tekojensa mukaan, koska sinä tunnet hänen sydämensä — sillä sinä yksin tunnet kaikkien ihmislasten sydämet —
40 jotta he sinua pelkäisivät niin kauan kuin he elävät tässä maassa, jonka sinä olet meidän isillemme antanut.
41 Myös jos joku muukalainen, joka ei ole sinun kansaasi Israelia, tulee kaukaisesta maasta sinun nimesi tähden —
42 sillä sielläkin kuullaan sinun suuresta nimestäsi, väkevästä kädestäsi ja ojennetusta käsivarrestasi — jos hän tulee ja rukoilee kääntyneenä tähän temppeliin päin,
43 niin kuule taivaasta, asuinpaikastasi, häntä ja tee kaikki, mitä muukalainen sinulta rukoilee, että kaikki maan kansat tuntisivat sinun nimesi ja pelkäisivät sinua, samoin kuin sinun kansasi Israel, ja tulisivat tietämään, että sinä olet ottanut nimiisi tämän temppelin, jonka minä olen rakentanut.
44 Jos sinun kansasi lähtee sotaan vihollistansa vastaan sitä tietä, jota sinä heidät lähetät, ja he rukoilevat Herraa kääntyneinä tähän kaupunkiin päin, jonka sinä olet valinnut, ja tähän temppeliin päin, jonka minä olen sinun nimellesi rakentanut,
45 niin kuule taivaasta heidän rukouksensa ja anomisensa ja hanki heille oikeus.
46 Jos he tekevät syntiä sinua vastaan — sillä ei ole ihmistä, joka ei syntiä tee — ja sinä vihastut heihin ja annat heidät vihollisen valtaan, niin että heidän vangitsijansa vievät heidät vangeiksi vihollismaahan, kaukaiseen tai läheiseen,
47 mutta jos he sitten menevät itseensä siinä maassa, johon heidät on vangeiksi viety, kääntyvät ja anovat sinulta armoa vangitsijainsa maassa, sanoen: 'Me olemme tehneet syntiä, tehneet väärin ja olleet jumalattomat',
48 ja palajavat sinun tykösi kaikesta sydämestään ja kaikesta sielustaan vihollistensa maassa, jotka veivät heidät vangeiksi, ja rukoilevat sinua kääntyneinä tähän maahan päin, jonka sinä olet antanut heidän isillensä, tähän kaupunkiin päin, jonka olet valinnut, ja tähän temppeliin päin, jonka minä olen sinun nimellesi rakentanut,
49 niin kuule taivaasta, asuinsijastasi, heidän rukouksensa ja anomisensa, hanki heille oikeus
50 ja anna anteeksi kansallesi, mitä he ovat rikkoneet sinua vastaan, ja kaikki heidän syntinsä, jotka he ovat tehneet sinua vastaan; ja suo, että heidän vangitsijansa olisivat laupiaat heitä kohtaan ja armahtaisivat heitä.
51 Sillä ovathan he sinun kansasi ja sinun perintöosasi, jonka olet vienyt pois Egyptistä, rautapätsistä.
52 Olkoot siis sinun silmäsi avoinna palvelijasi ja sinun kansasi Israelin anomisen puoleen, niin että kuulet heitä kaikessa, mitä he sinulta rukoilevat.
53 Sillä sinä olet erottanut heidät perintöosaksesi kaikista maan kansoista, niinkuin sinä puhuit palvelijasi Mooseksen kautta, viedessäsi isämme pois Egyptistä, Herra, Herra."
54 Ja kun Salomo oli lakannut rukoilemasta ja anomasta Herralta kaikkea tätä, nousi hän Herran alttarin edestä, jossa hän oli ollut polvillaan kädet ojennettuina taivasta kohti,
55 astui esille ja siunasi koko Israelin seurakunnan suurella äänellä, sanoen:
56 "Kiitetty olkoon Herra, joka on antanut levon kansallensa Israelille, aivan niinkuin hän on puhunut. Ei ole jäänyt täyttämättä ainoakaan kaikista lupauksista, jotka Herra on antanut palvelijansa Mooseksen kautta.
57 Olkoon Herra, meidän Jumalamme, meidän kanssamme, niinkuin hän on ollut meidän isiemme kanssa. Älköön hän meitä jättäkö älköönkä hyljätkö,
58 vaan kääntäköön meidän sydämemme puoleensa, niin että aina vaellamme hänen teitänsä ja noudatamme hänen käskyjänsä, säädöksiänsä ja oikeuksiansa, jotka hän on antanut meidän isillemme.
59 Ja olkoot nämä minun sanani, joilla minä olen armoa anonut Herran edessä, päivät ja yöt likellä Herraa, meidän Jumalaamme, että hän hankkisi oikeuden palvelijallensa ja kansallensa Israelille, kunkin päivän tarpeen mukaan,
60 niin että kaikki maan kansat tulisivat tietämään, että Herra on Jumala eikä muuta jumalaa ole.
61 Ja antautukaa te ehyin sydämin Herralle, Jumalallenne, niin että vaellatte hänen säädöksiensä mukaan ja noudatatte hänen käskyjänsä samoin kuin nytkin."
62 Sitten kuningas ja koko Israel hänen kanssansa uhrasivat teurasuhrin Herran edessä.


1. Kun. 8:10-62 ja 2. Aik. 6:13-42 Salomon rukous

5. Moos.28 Mooses, Kuuliaisuuden Siunaus ja tottelemattomuuden kirous
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Suomen huoltovarmuus ja turvallisuus

Viesti Kirjoittaja Maria »

Pyydän anteeksi, että yllä oleva viesti on niin pitkä. En kuitenkaan voi ottaa siitä sanaakaan pois. Päinvastoin. Jos olisin voinut, olisin laittanut koko Raamatun siihen.

Emme olisi kukaan uskossa, ellei meitä olisi armahdettu.

Koen, että meidän maa kaipaa keskinäistä rakkautta ja anteeksiantoa.
Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva. Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne." (Mark. 11:24-25)

Me emme saa asioita, koska meillä on keskinäistä kaunaa. Me tarvitsemme anteeksiantoa ja anteeksiantamusta. Herra on aina valmiina auttamaan,.kun rehellisesti anomme sitä. Herätys alkaa aina syntisyyden keskellä. Syntyy kuuliaisuus, kun syntivelka on täysin maksettu.


Pyydän ajattelemaan, että jos et jaksa rukoilla yllä olevia Sanankohtia, niin muista Joosefia. Hänen aikaa vankeudessaan. Hän antoi anteeksi veljilleen. Meillä on vielä vähän aikaa rukoilla.


Rukoillaan, että olisimme kiinnostuneita toisistamme täällä maailmassa.Että emme inhoa ketään. Että vaikka emme pidä ja kestä kaikkea, me ajattelisimme kuin publikaani, ole minulle syntiselle armollinen.

Että emme halvalla katso toisen uhria ja synkisty, niin että veljeskateus saa meidät kauas toisen luota.
Että emme pidä halpana esikoisuuttamme ja vihaa toista sen tähden, että hän teki parannuksen ja palasi Isän tykö.
Että me emme tee lumoutuneina omiamme, kun toinen haluaa antaa itsensä Herran käyttöön.
Että palveli kuka missä tahansa omalla tahollaan, me emme keskity sitomaan sanojen avulla häntä, vaan siunaamme toinen toistamme.

Jos Stefanus ei olisi rukoillut vihamiestensä puolesta, olisiko Paavalia? Siksi on hyvä uskaltaa kysyä nyt..

Voinko auttaa maatani tänään, jos en enää puhu niin paljon pahaa.

Voinko auttaa maatani enemmän niin, jos pyydän lisää rakkautta sisimpääni. En itse osaa antaa aihetta kiitokseen, mutta Sinä Jeesus osaat.

Meidän maamme on turhaan vaivaa nähnyt. Köyhät ja kurjat ajat ovat edessämme. Mutta olin kurja, köyhä ja alaston. Olin publikaani, fariseus, Kain, Barabbas ja Juudas. Olin syntinen, kun Sinä Jeesus minua armosta koskit.
En ansiosta ole tässä. En voi olla armollinen, mutta Sinä olet. Auta, että olisin antamassa Sinun rakkautta siellä missä en nyt ole. Ja anna minulle toivo sinne, missä minun silmissäni sitä ei ole.
Rohkaise minua, että en olisi ikinä siellä, missä olin se ihminen, jota Sinä et tunne. Tahdon tuntea Sinut. Tahdon rakastaa maatani.

Anna voimaa olla Sinun puoleesi kääntynyt Herra!
Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." (Luuk. 23:42-43)
Auta Herra meitä rukoilemaan oikein ja Sinun mielesi mukaan tässä ajassa. Että emme lannistu. Sinä et ole hyötyä tavoitellut. Sinä etsit kadonnutta lammasta. Auta meitä olemaan Joosef tulevana nälänhädän aikana. Auta armahtamaan jokaista, joka haluaa seurata Sinua.

Anna meille meidän syntimme anteeksi ja auta meitä antamaan anteeksi aina kaikki, mitä meidän sisintämme painaa. Täytä meidät Sinun rakkaudellasi, että me yhtä olisimme.

Armahda minua. Armahda meitä. Armahda Suomen kansaa. Armahda Suomen lapsia. Armahda meitä niin että me kadumme kaikkea pahaa, mitä olemme Sinua vastaan rikkoneet Israelin Jumala. Auta meitä, että olemme yhtä. Pyhitä meidät totuudessa. Jeesus Kristus, ilmesty kansamme keskusteluissa. Väkevä olet Sinä Herra Sebaot! 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Vastaa Viestiin