Uusi normaali

Keskustele Suomen tulevaisuudesta
Maaret

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Niin , kun nämä salaliitot joita pilkataan ovat kuitenkin koko maailman laajuisesti koko ajan toiminnassa niin ei ehkä kannata kauheesti julkaista omaa näkemystään tästä asiasta. Joten jokaisen kannattaa tarkkaan kysyä itse Jeesukselta mitä tehdä näiden valintojen edessä ja muistaa että Jeesus tuo ikuisen elämän ja peto tuo ikuisen tuhon.
Eli valinnat ovat vakavia.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Fil.4:6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,

Itse en kerää mitään ruokavarastoja, en usko niitä tarvitsevani. Näin koen. Enkä edes pystyisi suurta ruoka määrää varastoimaan, enkä ostamaan.

Itselläni on täysi rauha tämän asian suhteen. Toivon että muillakin olisi. Uskon tilanteen Suomessa pysyvän paljon, paljon parempana ja vakaana kuin esim. Yhdysvalloissa, tai ylipäätään missään muualla maailmassa.

Luuk.12:22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte.

12:30 Sillä näitä kaikkia maailman pakanakansat tavoittelevat; mutta teidän Isänne kyllä tietää teidän näitä tarvitsevan.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämäpä hauskaa johdatusta AO!
Laitoit samaa mitä juuri laitoin tuon Matt.6 kautta.
Olen jonkin aikaa ajatellut juuri noin.
Tuntuu, että moni uskova ei enää luota Jumalan apuun ja lupauksiin.
Nyt on aika mennä alkulähteelle.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

:)

Aamen.

Käyn nyt lukemassa Roomalaiskirjeen loppuun....
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Maaret

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Niin toiset ei osaa luottaa "kestävään hyvinvointiin" kun ei sitä ole nytkään eikä ole näkynyt ainakaan 13 vuoteen.
😕
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Surullista, ettei moni Suomessa vielä ymmärrä, että uusi normaali vaikuttaa vahvasti jokapäiväisessä elämässämme. Valheesta on tullut totuus, totuutta ei saa julki tuoda. Vain vaivattujen äänettömiä huokauksia kuuluu kansan syvistä riveistä.
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Uskon, että lopunajan herätys tulee olemaan herätys kaduilla ja paikoissa, joiden ihmiset eivät tule muuten seurakuntiin
ja uskon myös, että lopunajan seurakunta tulee olemaan paperiraamattujen seurakunta, jolloin Jumalan sana ei tulisi
olemaan tekniikasta riippuvainen. Toki ihmiset tulisivat kokoontumaan myös seurakuntiinkin.

Meille on annettu kuitenkin Pyhä Henki, joka neuvoo kuinka menetellä näissä asioissa.

Herätyksen alla on nyt siis tärkeää evankelioida:

http://www.4laws.com/laws/finnish/default.htm (tämän voinee laittaa e-mailina)
https://www.ilonpolku.fi/jumala-rakasta ... aattivihko (tilaamalla esim. 50 kpl hinta 0,28 € kpl)
https://www.jesusministries.org/endtime_tract.php (tämän voinee laittaa e-mailina)
https://herätysseura.fi/?product=taivas ... en-sinne-2 (0,03 € kpl)
https://www.citymission.fi/materiaali/ (tuonne soittaessa voi tilata esim. Tie Jumalan luo-vihkosen, 50 sivua) ILMAISIA!

Nämä laitan esille mahdollisuuksina, en vaatimuksina, niille joilla on näky evankeloinnista.

Tärkeää on tälläisenä aikana pitää kaiken aikaa mukana Raamattu ja muutamia traktaatteja.


6:10 Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. (Efes.)
1:11 ja hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja
pitkämielisiä, ilolla. (Kol.)

26:13 Totisesti minä sanon teille: missä ikinä kaikessa maailmassa tätä evankeliumia saarnataan, siellä sekin, minkä
hän teki, on mainittava hänen muistoksensa."28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt
teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matteus)

16:33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa
turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman." (Johannes)

14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa.
Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. (Johannes)

6:25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne,
mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? (Matteus)

6:25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne,
mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
10:10 älkää laukkua matkalle, älkää kahta ihokasta, älkää kenkiä, älkääkä sauvaa; sillä työmies on ruokansa ansainnut.
(Matteus)

6:27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka
Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. (Johannes)

10:9 Älkää varustako itsellenne kultaa, älkää hopeata älkääkä vaskea vyöhönne, (Matteus)

13:23 Mutta olkaa te varuillanne. Minä olen edeltä sanonut teille kaikki.
13:33 Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee. (Markus)

6:17 Kehoita niitä, jotka nykyisessä maailmanajassa ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan
rikkauteen, vaan Jumalaan, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme,
6:19 kooten itsellensä aarteen, hyvän perustuksen tulevaisuuden varalle, että saisivat todellisen elämän. (1. Tim.)

4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa
Jeesuksessa. (Fil.kirje)

6:34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle
oma vaivansa." (Matteus)

5:7 ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen." (1 Piet.)
Maaret

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Niinpä, kyllä mullakin on rauha jos vain keskityn itseeni ja hyvinvointiini mutta kun luen yhden uutisen jossa kerrotaan kauheuksista joita on tehty yhdelle lapselle niin kiehun....raivosta.
Rukoilen että Jumalan tuomiot tulisivat pian ja tuollainen hirveys loppuisi !

Kun tässä kävin kaupassa niin havaitsin oudon tilanteen. En noteerannut mitenkään kassan toistoja "saisiko olla muuta...". Näytti että hän loukkaantui mutta sanoin kuitenkin "kiitos". Jäin miettimään sitä että en olisi edes huomannut jos kassaneiti olisi vaihdettu robottiin. Kun he pitävät asiakkaita liukuhihnakohtelun kohteena niin pianhan mekin unohdetaan että he ovat ihmisiä. 🙄
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Jumalan tuomio alkanee Jumalan huoneesta.

4:17 Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät
ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?

KR 1933/-38
1Joh. 4:17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia
mekin olemme tässä maailmassa.
Rinnakkaisviitteet
1Joh. 2:28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi
pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
1Joh. 3:21 Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
Jaak. 2:13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.

Sak. 8:16 Näitä te tehkää: Puhukaa totta toinen toisellenne. Tuomitkaa porteissanne oikein, tuomitkaa rauhan tuomio.
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Jes. 1:17 Oppikaa tekemään hyvää; harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa.

Sak. 7:9 "Näin sanoo Herra Sebaot: Tuomitkaa oikea tuomio, tehkää laupeus ja olkaa armahtavaiset kukin veljellenne,

Rinnakkaisviitteet
Jes. 1:17 Oppikaa tekemään hyvää; harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa.
Jer. 7:5 Vaan jos te todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin,
Jer. 21:12 Daavidin huone! Näin sanoo Herra: Tuomitkaa joka aamu oikeat tuomiot ja pelastakaa ryöstetty sortajan kädestä, ettei
minun vihani syttyisi kuin tuli ja palaisi, eikä olisi sammuttajaa, teidän tekojenne pahuuden tähden.
Hoos. 6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;

Tarkoittaako nuo Raamatunkohdat tässä ajassa kristittyjen välisiä suhteita?

Vaikka on pahoja ihmisiä, on heidätkin rakastettava sisälle Jumalan valtakuntaan, sillä Jumalan tahto on, että kaikki pelastuvat.
Maaret

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja Maaret »

En usko että tämä aika poikkeaa paljoa Jumalan periaatteista tuomita väärät tuomarit.
Eihän meillä uskovina ole paljookaan mahdollisuutta vaikuttaa noihin yhteiskunnallisiin asioihin.
Minä näen esim talouslaman yms tuomioina Jumalalta koska valtaa pitävät ovat riistäneet ja sortaneet.

Siis en hengellistä VTn Sanaa vaan luen sen niinkuin siinä sanotaan. Toki siellä ei kovin kerrota miten Jumala tuomitsi noita rikoksia pakanakansoissa mutta niitä periaatteita voi kukin tarkkailla nykyajassa.
Maaret

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Toki jos uskova on esim ministerinä vallassa niin luulen että Jumala vaatii noiden toteuttamista jos kerran on siihen valtaan mennyt ja päässyt.
Eli jolke on paljon annettu siltä myös paljon vaaditaan. Tätä taustaa vasten voi vain ihmetellä ettei uskova sisäministeri viitsinyt sitä sanaa toteuttaa kun oli vallassa.
Maaret

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Vilkaisin vain maikkarin uutisia ja havaitsin taas propagandaa joka rakentaa Uutta Normaalia: Kun terroristien vankileiriltä palautetaan terroristeja ei enää puhuta ollenkaan ISIS-naisista ja lapsista vaan "suomalaisista" naisista ja lapsista. Näin saadaan kansa suvaitsemaan terroria ja terrorismia ja terrorin tukemista.
Miksi heitä ei esim heti vangita vaikka kaikki tietävät heidän olevan terroristeja? He siis liittyivät terroristeihin, joten he ovat terroristeja.
Koska valhe on muotia ja pahuus on kaunista.
Maaret

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja Maaret »

En tiedä onko se kaikkien normaali arki vai vain "kilttien" ihmisten normaali arki että aina ihmisten kohtaamisissa pitäisi olla viisas kuin käärme ja viaton kuin kyyhkynen.
Jos kuuntelee pienintäkin neuvoa jumalattomalta niin tulee ongelmia. Ei ole niin arkista asiaa ettei niitä ongelmia tulisi.
Nyt olen ostanut bussilipun työhaastatteluun joka tuli tosi yllättäin. Bussia ei kulje sopivasti ja muistin aikataulut väärin tai oikeastaan joku tärkeä ihminen muutti kesäaikataulut niin että siitä tulee ongelmia. Se on niin mukavaa kun muut ovat niin tärkeitä että he saavat päivittäin rakentaa muille ongelmia. Tulen siis todella pahasti myöhästymään haastattelusta koska busseja ei kulje ja kävely kestää liian kauan. Haastattelija halusi sopia ajan niin että aikataulu on minuutilleen tiukka ja koska minulla oli käsissä talviaikataulu niin sekin minuutin tiukka aika menee runsaasti yli.

Tapahtuuko tällaista kaikille vai vain niille joita yhteiskunta haluaa ahdistaa? Jos omistaa auton voi oman halunsa mukaan kulkea niin kuin haluaa ja tärkeässä työssä järjestää muille vaikeuksia. He rakentavat yhteiskuntaa itselleen joten se on heidän yhteiskunta eli maailma.
Mutta kristitty silloin tällöin unohtaa että jokainen askel tulisi rukoilla ettei joudu tällaisiin kieroihin ansoihin.

Miksi kaikki ihmisten kanssa kanssakäyminen on sotaa?
Maaret

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kun käy yksinäisenä kaupassa niin perheellinen nainen järjestää miehensä kanssa palaverit aina juuri minun kärryni viereen "iholle", koska yksinäisen kiusaaminen on niin kivaa. Käytävä on pitkän matkaa tyhjä mutta palaveri täytyy olla iholla jotta minun täytyy kiertää ja pujotella saadakseen kärryni heidän vierestään. Hehän eivät koskaan väistä minua.
--onko tämä kristityn arki vai kaikkien yksinäisten kiusattujen arki?
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kuulostaa niin tutultu nuo ”vastustukset”, jopa tuo kaupassakäynnin vaikeus joskus. Ja on siis niitä päiviä kun mikään ei tunnu sujuvan, varsinkin oon kokenut niitä jotenkin byrokraattisten tai tähän maailmaan liittyvissä asioissa. Silloin oon yleensä vaan jättynyt homman siihen.

Tulee mieleen että silloin joko Herra yrittää kertoa, että sen asian aika ei ole nyt tai sitten vihulainen yrittää estellä, mutta luulen että sen tuntee sydämessään kummasta on kyse. Ja siis uskon että Herra vetää meitä pois tästä maailmasta yhä kovemmin koko ajan.

Tuli vastaan eräs Ellan laittama Raamatunkohta, joka sopii juuri uskovan arkeen:

Jeremia 6:16 Näin on Herra sanonut: "Astukaa teille ja katsokaa ja kysykää muinaisia polkuja, kysykää mikä on hyvä tie, ja vaeltakaa sitä, niin te löydätte levon sieluillenne."
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Niinpä, tuo tarvitsee harkintaa mutta jos on jo hakenut kyseistä työtä ja saa kutsun haastatteluun niin sinne on mentävä. Kun on ostanut jo bussilipun eikä ole muuta vaihtoehtoa aikataulussa niin sinne on mentävä vaikka tietää myöhästyvänsä.

Jos olisin toiminut viisaasti olisin sanonut "tarvitsen aikaa selvittää kulkumahdollisuudet". Mutta kun soitto tuli niin yllättäin niin hätäännyin ja suostuin vain kiltisti siihen mitä vaadittiin.

Mutta kyllä tästäkin voi jotain oppia, esim nuorison asenteen " mitä välii !" Jos en saa työpaikkaa myöstämisen takia niin "mitä välii! ". Jos tärkeät ihmiset haluaa rakentaa yhteiskunnan sellaiseksi että se tuottaa vain vaikeuksia niin "mitä välii!". Toinen asia minkä voi opetella : en ajattele huomista enkä ensi viikkoa , ajattelen vain tätä hetkeä .

"Riittää kullekin päivälle oma huolensa".
Maaret

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kiltti ihminen ei taistele minkään asian puolesta vaan alistuu kaikessa olemaan ilman. Missä menee sitten se raja että jää leiviskät hoitamatta kiltteyden takia ? Tai ettei saa edes työtä kiltteyden takia. Minä esim haen työtä jossa väkivaltaiset päättää pärjäänkö siinä vai en. Koska palveluala toimii väkivaltaisten ehdoilla niin palkkaamista ei tehdä palveluhalukkuuden perusteella vaan väkivaltaisten käsittelykyvyn perusteella. 😕
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja Eero »

No, nuoriso harjoittaa varmaan ennemmän sen toisen uskkonnon meininkiä, kaksi autoa kohtaa kapealla tiellä ja molemmat painavat kaasua, koska ”tapahtukoon *** tahto”.

Mutta se on jotain aivan muuta kuin Herran Johdatuksen hakeminen. Ja siis älä nyt suutu, se ei ole myöskään rahakysymys, oon sitten ollut missä työssä tahansa, niin aina on riittänyt rahalle ottajansa ja elämä on ollut juuri sitä kitkkuttamista, kiusan kohteena oloa, riittämättömyyden tunnetta.

Vasta kun annoin asiani Herran käsiin niin alkoi vähitellen helpottamaan!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Enhän mä suutu kun en oikein ymmärrä sun kommenttia. Mutta tuo kitkuttelu kaikella tapaa on tuttua. Enkä mäkään nyt puhunut rahasta vaan yleensä ihmisten kanssa tekemisissä aina joutuu vaikeaan tilanteeseen, josta vaan pitää selvitä.
Tuo maailmasta erottuminen on mun kommentissa juuri se "mitä välii". Menköön maailma ja sen vaatimukset miten vaan. Jumala johdattaa sen mun haastattelunkin just niin kuin kuuluu, meni se hyvin tai huonosti.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Uusi normaali

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Maaret!

Joo, ehkä ajattelin liikaa omaa tilannettani, Herrassa on Rauha ulkoisista olosuhteista huolimatta.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin