Kristittyjen vainot Suomessa

Keskustele Suomen tulevaisuudesta
Maaret

Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Monet eivät ehkä usko että SUomessakin voi joutua vainotuksi uskonsa takia.
Se ei ehkä pääse otsikoihin asti koska kärsijät ovat yleensä lapsia tai muuten vähäpätöisissä ammateissa.
Toki he joutuvat jopa kansanedustajina vainotuiksi kuten ...... Laura Huhtasaari (kesti vähän aikaa muistaa nimi) :oops:

Tällaista kohtelua kuitenkin joutuu pieni uskovainen kokemaan :
https://keskustelu.suomi24.fi/t/1549582 ... nnon-takia
Pi_O

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Olen huomannut, että vainot ovat jo alkaneet Suomessa.

Viime talvena talvitakkini hupussa oli ristin muotoinen heijastin.
Lähes joka päivä keski-ikäiset arabimiehet (vain he) alkoivat sylkeä (ehkä vain ääntelivät eivätkä oikeasti sylkeneet). Eivät tietysti suoraan minua kohti vaan lähinnä osoittaakseen mieltään. Kun käännyin niin he välttelivät katsettani.
Nyt kesätakissani ei ole heijastimia, ja syljeskelyä en enää ole kuullut.

Samaten ystäväpiirissäni en ole kuullut vähättelyä, mutta turhan moni viranomaisista aiheuttaa ongelmia aivan tietoisesti. Maallistuneilla nämä samat viranomaisasiat tulevat kerralla hoidettua niin kuin Suomen laki edellyttää.

Tosin nyt olen huomannut viranomaisissa selvää muutosta. Nyt näyttää jako olemaan selvä.

Ilm.22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.

Nyt on tapahtunut paljon liikehdintää viranomaisissa. Ne Jumalan palvelijat, jotka ovat ennen olleet hiljaa ovat aktivoituneet. Eli jonkin näköistä "puhdistusta" on alkanut tapahtua.

Siksi uskon, että Jeesus tulee noutamaan omansa hetkellä millä hyvänsä, koska Hänen palvelijat ovat heränneet ja sytyttäneet lamppunsa, eivätkä enää nuku.
Maaret

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Näinpä. Se vaino on ikäänkuin salaista ja pienimuotoista jotta siitä ei voisi syyttää.
Mutta silti ilmiselvää ja vastenmielistä. Tavallaan se on normaalia mutta kun on kotosuomessa tottunut ns normaaliin rauhalliseen elämään niin tämä äkillinen vihamielisyys on outoa. Se on selvästi henkivalta, joka tuli suomeen eräiden mukana vuonna 2015. Ja valtaa pitävien tervetulotoivotukset antoivat sille luvan tulla Suomeen tuomaan vihaa ja vainoa. Sen jälkeen se levisi ensimmäisenä kelaan jossa palvelut suosivat vihauskontoa ja sortavat oikean Jumalan palvelijoita ja suomalaisia köyhiä. Sitten se levisi kouluihin joissa ei ennen sitäkään välitetty lasten kohtaamasta väkivallasta.
Jopa poliisi kehui miten on sopivaa että aikuiset terroristit istuu tyttöjen vieressä. Niin sairaaksi meni äkisti suomalaisten mieli.

Jotta me toimisimme viisaasti niin tulisi ottaa mallia niistä, jotka nyt ovat jo kauan eläneet vainon maissa. Eli ei ehkä kannata uskoaan mainostaa tuollaisilla risteillä kun niillä ei oikeasti ole mitään merkitystä. Koska ei ole kuin ajan kysymys, että sylkeminen muuttuu murhiksi kuten saksassa ja ruotsissa. Vasta jos joku tarvii apua niin voi kertoa uskostaan.
Hanne

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Voi kun voisi itse tulla uskoon, toivon armonaikaa, Jumala haluaa vielä pelastaa ihmisiä tänä päivänä olen uskottomana seurannut kristinuskon pilkkaa Suomessa, mielestäni aivan käsittämätöntä, että lapsillekaan ei saa koulussa puhua Jeesuksesta, eikä opettaa rukoilua yms. Siksi varmaan pelottaa tulla uskoon, itse en halua sortua haukkumaan ketään
Hanne

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Olen itsekin joskus pilkannut, varsinkin sellaisia kristittyjä jotka sanoo mutta eivät tee eli ns nimikristittyjä? (itsekin luokittelen itseni sellaiseksi), tuntuu pahalle välillä jos joku ivaa ja nauraa et uskoo satuolentoon jos kertoo et uskoo Jeesuksen ja on Jeesukseen uskova...

Huomaan nimikristitylle tiettyyn tapaan et elää maallisesti, loukkaantuu ja suuttuu jos sanoo et pitää tehdä parannus yms. Näitäkin kristittyjä tavannut. Sitten niitä jotka seuraa aidosti Jeesusta, niin tuntuu ettei saa heistä sillä tavalla ystäviä, luulen et johtuu enemmänkin just erinlaisuudesta uskoton/uskova, ja et suomalaiset on tietyllä tapaa sisäänpäin kääntyneitä, ja uskovilla täällä on omat piirinsä, on oma perhe, on se tietty ystäväpiiri, rukoilevat toistensa puolesta, pitävät hauskaa yhdessä yms yms, sinne ei mahdu oikein ulkopuolinen mukaan...
Hanne

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Sit myös sitä kun raamattu puhuu, saastaisista, sillä tarkoitetaan varmasti ei uskovia ja ei saa antaa helmiä sioille yms. Huomaa et vaikea päästää synnistä mitä tähän asti tehnyt ja elänyt niin irti... Saisipa lapsenuskon sellainen kuin eräällä tietyllä henkilöllä, sellainen usko olisi minulle paras
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Rukoilen sulle Hanne uskoa! Se ei ole niin helppoa. Jos muistamme kaikki asiat mitä Raamatussa noin äkkipäätä muistamme, niin uskonvähyys on yksi keskeisimpiä puutteitamme, joten älä pidä omaa uskoasi välttämättä niin huonona. Samassa riippakivessä me vähän roikutaan kaikki. Uskomme on vain heikkoa ja vielä heikompaa lajia. Mutta jos me tunnustamme Jeesuksen Herraksi, niin kaikki meissä muuttuu pelastusvarmuudeksi, joka on taas meissä vahvana. Se näkyy siinä, ettemme tarvitse pelätä niitä samoja asioita, joita jumalattomat pelkäävät.

Ole siunattu Hanne ja rukoile paljon ja opettele keskustelemaan Jeesuksen kanssa, ikään kuin hän olisi pääsi sisällä, kuin onkin.
Hanne

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hanne »

-jarmo- kirjoitti: 17 Huhti 2020, 18:50 Rukoilen sulle Hanne uskoa! Se ei ole niin helppoa. Jos muistamme kaikki asiat mitä Raamatussa noin äkkipäätä muistamme, niin uskonvähyys on yksi keskeisimpiä puutteitamme, joten älä pidä omaa uskoasi välttämättä niin huonona. Samassa riippakivessä me vähän roikutaan kaikki. Uskomme on vain heikkoa ja vielä heikompaa lajia. Mutta jos me tunnustamme Jeesuksen Herraksi, niin kaikki meissä muuttuu pelastusvarmuudeksi, joka on taas meissä vahvana. Se näkyy siinä, ettemme tarvitse pelätä niitä samoja asioita, joita jumalattomat pelkäävät.

Ole siunattu Hanne ja rukoile paljon ja opettele keskustelemaan Jeesuksen kanssa, ikään kuin hän olisi pääsi sisällä, kuin onkin.
Halu on itsellä tulla uskoon, mutta tiedän että se ei ole minulle helppoa, halu olla uskova, mut samalla tietäen mitä tapahtuu jos uskoon tulee, erinlaiset asiat sitoo, Jeesus näkee ja on kuullut heikot avunpyynnöt.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Joillekin uskoon tuleminen vaatii ensin lähes täydellistä paatumusta, eikä kukaan sellaista haluaisi. Uskoon tuleminen on nimittäin lähtökohtaisesti, itsensä hukkumassa näkemistä ja havaitsemista ja siitä kurimuksesta pois pyrkimistä. Siksi uskoon tuleminen vaatii ensin aika täydellisen nöyrtymisen sovittajan edessä, Jeesuksen edessä. Muille asioista ei tarvitsekaan avautua mutta Pyhä Henki on niin tarkka, että sitä Henkeä ei voi huijata ja jättää asioita tunnustamatta. Aika kimuranttia monille, tiedän sen. Mutta rukoilen sinulle Hanne kuitenkin kaikkea sitä, koska vain uskossa Jeesukseen, on mahdollista saada anteeksi omat synnit ja saadas täydellisen sovituksen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Sanoin tuolla toisessa ketjussa juuri, että uskoontulo on "helppo kuin heinänteko", mutta siihen kohtaan tuleminen, jossa ihminen kääntyy etsimään apua ja kuulee Jumalan kutsuvan, ei välttämättä ole. Eikä sen jälkeenkään ulkoiset olosuhteet, työ, ihmisuhteet, elämäntavat jne. muutu kuin taikaiskusta, vaikka niinkin voi varmasti käydä, koska Herralle kaikki on mahdollista.

Minusta olet Hanne ottanut jo sen ratkaisevan askeleen, koska etsit Herraa. Ja ihminen on tosiaan niin epäuskoinen, niin kuin Jarmo sanoi. Ainakin mulla on melkein joka päivä ajatuksia, että "onkohan tämä usko todellinen asia sittenkään?" Ja sitten hetken perästä tulee "se tieto", että kyllä se on. Se on päivittäistä riippumista Herrassa kiinni ja Herra on luvannut, ettei päästä yhtäkään ihmistä tippumaan, joka Hänestä etsii turvaa. Lopulta sitten ihminen huomaa, että hän ei itse voi tehdä muuta kuin luottaa tähän lupaukseen ja vaikka maailma menisi ympärillä alaspäin, niin saa tuntea rauhaa, kaikesta siitä huolimatta.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mitäs sanotte, eikös olekin jo melkeen profetaalinen kuva?
uutiskuva_sanna_marin.jpg
Hanne

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Eero kirjoitti: 19 Huhti 2020, 23:39 Sanoin tuolla toisessa ketjussa juuri, että uskoontulo on "helppo kuin heinänteko", mutta siihen kohtaan tuleminen, jossa ihminen kääntyy etsimään apua ja kuulee Jumalan kutsuvan, ei välttämättä ole. Eikä sen jälkeenkään ulkoiset olosuhteet, työ, ihmisuhteet, elämäntavat jne. muutu kuin taikaiskusta, vaikka niinkin voi varmasti käydä, koska Herralle kaikki on mahdollista.

Minusta olet Hanne ottanut jo sen ratkaisevan askeleen, koska etsit Herraa. Ja ihminen on tosiaan niin epäuskoinen, niin kuin Jarmo sanoi. Ainakin mulla on melkein joka päivä ajatuksia, että "onkohan tämä usko todellinen asia sittenkään?" Ja sitten hetken perästä tulee "se tieto", että kyllä se on. Se on päivittäistä riippumista Herrassa kiinni ja Herra on luvannut, ettei päästä yhtäkään ihmistä tippumaan, joka Hänestä etsii turvaa. Lopulta sitten ihminen huomaa, että hän ei itse voi tehdä muuta kuin luottaa tähän lupaukseen ja vaikka maailma menisi ympärillä alaspäin, niin saa tuntea rauhaa, kaikesta siitä huolimatta.
Se usko varmuus ja pelastusvarmuus uupuu, paljon huutanut Jumalan puoleen ja rukoillut että Jeesus tulisi elämääni, en vaan jaksa enää tätä mun elämää, haluan valoa pimeyden keskelle
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Se tulee ajan myötä, mutta jos olet jo pyytänyt Herraa tulemaan elämääsi, niin Hän on jo sinua myös kuullut. Pidä siitä Hänen lupauksestaan kiinni ja tiedä, että olet täällä rukouksissa mukana myös.

Herran Siunaus:
https://www.youtube.com/watch?v=XWRFM0hf_wE
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Marie »

Huomenta ja siunattua päivää kaikille siskoille ja veljille Herrassamme. Jäin leskeksi 22 vuotta sitten . Tämä vaihe oli hyvin raskasta. Muutama viikko mieheni kuoleman jälkeen näin saatanan kävelevän eteisestä olohuoneen nojatuoliin istumaan. Hän näyttäytyi tahallaan minulle. Mutta seuraus oli varmaan hänelle yllätys. Minä joka olin tavallinen uskomaton ihminen aloin välittömästi huutaan Jeesuksen puoleen. Tajusin että tämä kaikki on totta, kun kerran saatana on olemassa on myöskin Jeesus ja Jumala. ( Lapsena kävin pyhäkoulua vähän aikaa ) Aloin rukoilla parhaani mukaan sydämeni pohjasta. Tulin näin todelliseen uskoon pikku hiljaa ja aloin kaipaamaan seurakuntayhteyttä. Yksikseni tutkin, rukoilin ja luin raamattua n. 10 v. ja sen jälkeen löysin seurakuntayhteyden.
Hanne halusin kertoa sinulle oman uskoontulokertomukseni auttaakseni sinua. Älä epäile enää ollenkaan. Sillä hetkellä kun olet vakavissasi pyytäånyt Jeesuksen sydämeesi ja pyytänyt syntisi anteeksi sinusta tuli Jumalan lapsi. Olet Jeesuksken oma. Pappisperhettä.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Aamen. Kiitos Marie todistuksestasi. Vihollinen, henkivallat, sekä vihaa että pelkää Jeesuksen Nimeä !

Jeesuksen Nimen käyttäminen ärsyttää niitä erityisen paljon. Ne kerta kaikkiaan eivät voi Sen Nimen edessä yhtään mitään.

Mutta, ettei Jeesuksen Nimen käyttäminen ole myös uskovillekkaan läheskään aina niin helppoa, sillä meidän syntinen lihamme, eli mielemme, pistää vastaan. Uskovallekin on helpompi käyttää julkisissa tilanteissa esim. termiä, "Jumala" kuin että sanoisi "Jeesus".

Sitä melkeimpä pitää opetella tietoisesti käyttämään, Jumala-sanan sijasta.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen teille hyvistä kommenteista, Eero, Marie ja AO. Olen kanssanne samaa mieltä.

Jumala odottaa ja lupaa: ”Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua” (50:15, KR 38). Tuota jaetta onkin kutsuttu Raamatun hätäpuhelinnumeroksi eikä kukaan koskaan ole siihen ”soittanut” turhaan!

Sinä olet huutanut Hanne, usko ja luota Hänen lupaukseen.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen siskot ja veljet, amen!
Sinettisormus

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Marie, kiitos että jaoit tuon upean todistuksesi. Kiitos!
Hanne

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Sinettisormus kirjoitti: 21 Huhti 2020, 11:07 Amen teille hyvistä kommenteista, Eero, Marie ja AO. Olen kanssanne samaa mieltä.

Jumala odottaa ja lupaa: ”Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua” (50:15, KR 38). Tuota jaetta onkin kutsuttu Raamatun hätäpuhelinnumeroksi eikä kukaan koskaan ole siihen ”soittanut” turhaan!

Sinä olet huutanut Hanne, usko ja luota Hänen lupaukseen.
Huutanut ja huutanut ja vastaukseksi on pelkkää pimeyttä ja tyhjää...vihollinen pitää tiukasti otteessaan,, miksi Jeesus ei vastaa avunopyyntöihin😭😭😭
Hanne

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Marie kirjoitti: 21 Huhti 2020, 08:05 Huomenta ja siunattua päivää kaikille siskoille ja veljille Herrassamme. Jäin leskeksi 22 vuotta sitten . Tämä vaihe oli hyvin raskasta. Muutama viikko mieheni kuoleman jälkeen näin saatanan kävelevän eteisestä olohuoneen nojatuoliin istumaan. Hän näyttäytyi tahallaan minulle. Mutta seuraus oli varmaan hänelle yllätys. Minä joka olin tavallinen uskomaton ihminen aloin välittömästi huutaan Jeesuksen puoleen. Tajusin että tämä kaikki on totta, kun kerran saatana on olemassa on myöskin Jeesus ja Jumala. ( Lapsena kävin pyhäkoulua vähän aikaa ) Aloin rukoilla parhaani mukaan sydämeni pohjasta. Tulin näin todelliseen uskoon pikku hiljaa ja aloin kaipaamaan seurakuntayhteyttä. Yksikseni tutkin, rukoilin ja luin raamattua n. 10 v. ja sen jälkeen löysin seurakuntayhteyden.
Hanne halusin kertoa sinulle oman uskoontulokertomukseni auttaakseni sinua. Älä epäile enää ollenkaan. Sillä hetkellä kun olet vakavissasi pyytäånyt Jeesuksen sydämeesi ja pyytänyt syntisi anteeksi sinusta tuli Jumalan lapsi. Olet Jeesuksken oma. Pappisperhettä.
7
Toivoa sopii, olen niin sielullinen ja lihallinen kuin olla ja voi, tunteet hallitsee voimakkaasti elämää, minä olen kokenut painajaisten ja unihalvausten muodoissa nuo pahat asiat. Pelkkää pimeyttä ja pahaa oloa on vaan mun elämä, mikään ei onnistu ja kaikki menee pieleen
Vastaa Viestiin