Kristittyjen vainot Suomessa

Keskustele Suomen tulevaisuudesta
Sinettisormus

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Jeesus vs. saatana. Kumman valitset?
Tuo valinta lähtee meistä itsestämme. Kumpaa rakastat enemmän? Jeesus ei ota ketään väkisin, mutta saatana ei edes kysy vaan orjuuttaa, tuoden eteemme kaikki valheelliset halut ja himot.
Meidän täytyy ottaa koko taivaallinen sota asu käyttöön taistossa tuota iljetystä vastaan, joka yrittää valehdella meille oikeutusta kaikkeen siihen mätään hedelmään, joka pitää meidät erossa Jumalasta.
Noustaan sitä vastaan, ei anneta sille jalansijaa, sillä sitä se tekee alati. Se yrittää saada ihmisen nujerrettua, syöksykierteeseen, joka pahimillaan johtaa kuolemaan. Se on sen päätarkoitus, saada tuo heikko sielu itselleen. Tämä ei ole kaunista, mutta totuus.
Mitä jos Jeesus olisi silloin hypännyt alas, kun saatana tätä kiusasi? Emme olisi saaneet sitä sovitusta, jota Jumala meille tarjoaa Poikansa kautta.
Jeesus olisi tehnyt itsemurhan, omasta kiusatusta tahdostaan, siihen se nilviäinen pyrki!
Jeesus ei luvannut meille ruusutarhaa, vaikka niin monet uskovat tahot opettaa. Ei ja vielä kerran ei! Hän sanoi, että tulemme saamaan sen samanpilkan ja ikävän kuin Hänkin. Onko se sen arvoista? Minulle on ..
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Aamen! Aamen! Herra, Juudan Jalopeura on kertakaikkisesti Voittanut!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Niin kuin AO hienosti sanoi, Jeesuksen Nimi on Pyhä!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Julistin täällä juuri keittiössä riemuiten, että Herra on Voittanut, Herra on Voittanut, Herra on voittanut! Tuntui hölmöltä, mutta päivä kirkastui ehkä 100%. Herra on Voittanut!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Pyros

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pyros »

Jeesus rukoilee itsensä (1-5), opetuslastensa (6-19) ja kaikkien uskovien edestä (20-26).

Joh. 17
1. Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
2. koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
4. Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.
5. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.

6. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
7. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.
8. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
9. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun —
10. ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun — ja minä olen kirkastettu heissä.
11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
12. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
13. Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
14. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
15. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
16. He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17. Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
18. Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
19. ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.

20. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä —
23. minä heissä, ja sinä minussa — että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
24. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
25. Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
26. Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
Maaret

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Täällähän on mun ketjuun kirjoiteltu erikoisia asioita.

Mutta kerronpa yhden kokemuksen mun uskoon tulon alusta.
Kun silloin tykkäsin sekä David Bowien musiikista että Cliff Richardin musiikista niin koin eräänä etsikkoajan päivänä että mun pitää valita jompi kumpi koska ne henkilöt palvoivat eri asioita. Cliff sanoo olevansa uskovainen ja Bowie oli silloin selvästi pahan palvoja.
Päätin valita musiikikseni Cliffin ja seurasin hänen elämäänsä uutisissakin. Eräänä päivänä näin hänestä kuvan yhdessä saarnaaja Billy Grahamin kanssa- Sitten tapahtui että Billy Graham tuli Helsinkiin Olympia stadionille pitämään Missio Helsinkiä ja menin sinne yksin kokoukseen vuonna 1987 elokuussa. Siellä esitettiin kutsu tulla eteen rukoiltavaksi ja menin ja tulin siellä uskoon kun selvästi koin Pyhän Hengen tulevan sydämeeni.
Sen jälkeen "leijailin" onnesta ja toivoin heti pääseväni taivaaseen.

ELämä ei suinkaan ole ollut helppoa mutta Jeesus on tullut yhä rakkaammaksi ja ainoaksi ystäväksi näiden vuosien aikana.

Mutta tähän ketjuun liittyen koen että myös sillä pienellä valinnalla musiikin idolien kohdalla oli merkitystä. Koska jos olisin valinnut Bowien niin olisin saattanut seurata häntä suurempaan pimeyteen. Tiesin siis valintahetkellä valitsevani myös pimeyden ja valkeuden välillä.
Sinettisormus

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Maaret.
Oikean valinnan teit. Etpä taitaisi nyt kommentoida täällä ja olla yksi meistä, Jumalan lapsista, perillisistä!
Kiitos Jeesus Kristus, niin ihanasti meitä johtavat ja ohjaat vaikeuksienkin läpi. Sinä kannat meitä.
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Radiodei klo 22.05 Ex- criminals ohjelmassa upea PR- naisemme. Je suis Päivi!!
Solissa

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Voi voi vaan uskoville tarkoitettu tämä sivusto :(
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Solissa kirjoitti: 12 Marras 2020, 11:18 Voi voi vaan uskoville tarkoitettu tämä sivusto :(
Jo vain tämä on uskoville, vaikka täällä saa olla muitakin. Eikö uskovilla saisi olla sivustoa?
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2062
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Magda-sisko kirjoitti: 12 Marras 2020, 11:30
Solissa kirjoitti: 12 Marras 2020, 11:18 Voi voi vaan uskoville tarkoitettu tämä sivusto :(
Jo vain tämä on uskoville, vaikka täällä saa olla muitakin. Eikö uskovilla saisi olla sivustoa?
Ymmärrän tuon niin, että Solissa toki sallii uskoville sivustot, mutta ajattelee ettei itse lukeudu uskoviin. Siksi onkin mitä tärkeintä, että olet täällä Solissa.

2 Kor.
3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

Ajattelen niin, että kun peilaamme omaa elämäämme Jumalan sanan avulla tämänkin palstan kautta niin me muutumme ja meidän mielemme uudustuu.

Roomalaiskirje:
12:1 Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

Solissalle
http://www.4laws.com/laws/finnish/default.htm
Jumala rakastaa sinua
Solissa

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Uskon Jeesukseen kirjoitti: 12 Marras 2020, 11:55
Magda-sisko kirjoitti: 12 Marras 2020, 11:30
Solissa kirjoitti: 12 Marras 2020, 11:18 Voi voi vaan uskoville tarkoitettu tämä sivusto :(
Jo vain tämä on uskoville, vaikka täällä saa olla muitakin. Eikö uskovilla saisi olla sivustoa?
Ymmärrän tuon niin, että Solissa toki sallii uskoville sivustot, mutta ajattelee ettei itse lukeudu uskoviin. Siksi onkin mitä tärkeintä, että olet täällä Solissa.

2 Kor.
3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

Ajattelen niin, että kun peilaamme omaa elämäämme Jumalan sanan avulla tämänkin palstan kautta niin me muutumme ja meidän mielemme uudustuu.

Roomalaiskirje:
12:1 Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

Solissalle
http://www.4laws.com/laws/finnish/default.htm
Jumala rakastaa sinua
Näin juuri, ei tarkoitus ketään loukata, itse vaan luen näitä juttuja siltä kantilta kun en itse lukeudu uskoviin niin tämä sivusto ei ole minulle periaatteessa tarkoitettu ja mitä joitakin kommentteja luin niin mietin asioita että onko joku tietty asia niin tai näin
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2062
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Pyytäisin lukemaan tuon Jumala rakastaa sinua-traktaatin ja mietiskelemään sen sanomaa ja sitten mahdollisesti lukemaan siinä olevan pelastusrukouksen.
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Kyllä Suomi on kristitty maa. Suurin osa suomalaisista on kristittyjä. Uskon määrää ei täällä mitata, sädekehän gloriarenkaita kun ei ole kellään.
Solissa

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Uskon Jeesukseen kirjoitti: 12 Marras 2020, 13:01 Pyytäisin lukemaan tuon Jumala rakastaa sinua-traktaatin ja mietiskelemään sen sanomaa ja sitten mahdollisesti lukemaan siinä olevan pelastusrukouksen.

🙂
Pi_O

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Pyhä Henki pitää uskon elävänä. Jeesus Kristus opetti näin:

Johannes 14
15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
...
23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.


Luukas 11:13 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"

Luukas 12:10 Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.

Paavali kiteytti:

Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4730
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Pi_O! Tulipa hyvä mieli näitä lukiessa. Alkais taas toi kaamos riittämään, mutta eipä kauaa enää.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Solissa

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Tätä samaa, miten päästä mukaan tempaukseen, se olisi mahtavaa, ei tarvitsi jäädä tänne pedon aikaan yms, vaikeaa tämä on, kun teen itse itselleni hallaa jatkuvasti
Solissa

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Olen lukenut nyt uskovien eri sivustoja, olen joutunut kamppailemaan näiden asioiden kanssa, onko uskovan elämä siis pelkkää kärsimystä,, ainakin ihmiset pilkkaa ja ivaa, mut Suomessa ei vielä ketään ole kivitetty sen takia jos on uskossa, ainoastaan vaan vääristellään ja valehdellaan,, haluaisin kanssa olla uskova, jos en olisi pelkuri,, minulla on ollut tarve aina miellyttää muita, oman henkisen hyvinvoinnin kustannuksella,, muuttuisiko se uskoontulon myötä?

Ja kysymys : kun teen jatkuvasti itselleni hallaa, haluaako Jeesus edes ottaa vastaan ja jos haluaa pystynkö pysymään uskossa, onko siis uskovan elämä pelkkää kärsimystä, siis aina?

Kun uskoviakin on erinlaisia, esim eräs kaveri, joka uskossa 20 vuotta, tuntuu ettei koskaan sattunut mitään ikävää, elämä helppoa, auvoista, ihanat vanhemmat yms, terve siinä suhteessa jos ei oteta ruoka aineallergioita huomioon

Kun taas toisella uskovalla jatkuvasti kipuja, taisteluja, ihmiset haukkuu, töissä menee huonosti jne jne
Solissa

Re: Kristittyjen vainot Suomessa

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Saa Jeesus tulla väkisin elämääni jos se on rakkautta, en pistä pahakseni! Tempaukseen haluaisin mukaan, mut ennen kaikkea että saisin pahat teot, valheet, katkeruus, Kateus mm anteeksi ja nimeni kirjoitettaisiin sinne elämän kirjaan!
Vastaa Viestiin