Miten kristittyjen pitää suhtautua Muslimeihin?

Keskustele ei kristillisistä uskonnoista
Juhani

Miten kristittyjen pitää suhtautua Muslimeihin?

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Miten kristittyjen pitää suhtautua Muslimeihin?

Tämä kysymys on noussut ajankohtaiseksi. Monilla ei ole mitään tietoa miten pitäisi menetellä tai toimia. Pelkkä suuntautuminen kuten saatanaan tai hyvän kotimatkan toivottaminen takaisin kotimaahan eivät ole oikeita vaihtoehtoja. Monet muslimit ovat tulleet maahan jäädäkseen, hyväksymme tämän tosiasian tai emme. Mitä pitäisi tehdä ja miten meidän kristittyjen pitää heihin suhtautua?
olli

Re: Miten kristittyjen pitää suhtautua Muslimeihin?

Viesti Kirjoittaja olli »

Juhani kirjoitti:Monet muslimit ovat tulleet maahan jäädäkseen, hyväksymme tämän tosiasian tai emme. Mitä pitäisi tehdä ja miten meidän kristittyjen pitää heihin suhtautua?
Kysymyshän on vaikea ja toisaalta todella triviaali.

Jos joku tulee tänne hakemaan turvapaikkaa kuljettuaan kymmenen (aivan, siis kirjaimellisesti noin KYMMENEN) turvallisen maan läpi, niin ainoa loogisesti oikea vastaus olisi palauttaa kaveri Kreikkaan tai Italiaan, kumman läpi sitten tulikin, aivan kuten Dublinin sopimus velvoittaakin. Kummastakaan kun ei saa valtion ilmaista ylläpitoa ihan töitä tekemättä.

Jokainen Suomeen tullut turvapaikanhakija on selkeällä suomen kielellä sanottuna siis tullut tänne vain nauttimaan sosiaaliturvasta, koska turvallisia maita on ohitettu matkalla jo lukuisia. "Oikeus" turvalliseen maahan on ihan eri asia kuin oikeus valita minkä maan sosiaaliturvaa haluaa nauttia.

Mutta itse "suhtautuminen muslimeihin" sitten... tämä on nyt vain oma mielipiteeni, mutta muslimit ovat pedon puolella vaikuttavia, mutta enimmäkseen harhaanjohdettuja ihmisiä. He ovat tulleet tänne valloittaakseen tämän maan kristityiltä, koska "allah" on sen heille antanut/lahjoittanut, joten he ovat käytännössä niitä ihmisiä joiden kautta peto tulee toimimaan. Heidät uskotellaan siihen, että "allah haluaa" sitä tai tätä, ja siihen islam antaa oikein hienot mahdollisuudet.

He tulevat toimeenpanemaan ne vainot joita Ilmestyskirja kuvailee, ja hallitsemaan tätäkin maata hetken aikaa.

Mitenkäs heihin nyt pitäisi sitten suhtautua... ?
Juhani

Re: Miten kristittyjen pitää suhtautua Muslimeihin?

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Uskon päämäärä ei varmaan olisi mikään huono idea?
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Miten kristittyjen pitää suhtautua Muslimeihin?

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Mä en voinut ennen sietää muslimeita mutta nyt olen evankelioinut jo monia. Jumala puhui he ovat minun kuviani jokainen eksyy tavallaan. ja Allah on heidät pettänyt. Jeesus rakastaa jokaista
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Juhani

Re: Miten kristittyjen pitää suhtautua Muslimeihin?

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Rukoilkaa kristinuskoon kääntyneiden muslimien puolesta, älkää tuomitko heitä - vaan auttakaa.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/-pett ... ristityksi
Viimeksi muokannut Juhani, 21 Touko 2017, 03:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juhani

Re: Miten kristittyjen pitää suhtautua Muslimeihin?

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Tämä asia kosketti syvästi minua äsken., Katsoin juuri tien toisella puolella asuvaa muslimien perhettä, jotka kääntyivät kristityiksi. Heidän tyttäret ovat joutuneet kestämään pilkkaa ja kysymyksiä koulussa muilta muslimeita; "mihin on tytöiltä huivit kadonneet?"
Rukoilen heidän puolestaan...
Äiti tuli tänne lapsineen vain sotaa ja islamia pakoon...
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Miten kristittyjen pitää suhtautua Muslimeihin?

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Eräässä muslimaassa kirkkoon tethtiin äärimuslimien isku ihmisä kuoli myös nuori poika loukkantui. vuoden kulutta samassa maassa heillä oli ´kristittyjen juhla kymmeniä kuoli ja myös tämä nuori poika siitä kun vuoden oli selvinnyt hengissä edellisestä iskusta. rukoillaan muslimaiden puolesta
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Miten kristittyjen pitää suhtautua Muslimeihin?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tosi kakspiippunen juttu. Mutta tottakai meidän kuuluu julistaa ja viedä evankeliumia rohkeasti kaikkialle. Se on lähetyskäsky! MUTTA, järki päässä! Me tiedämme mitä tapahtuu kun menemme isoon muslimien yhteisöön julistamaan, se on tyhmyyttä. Mutta jos saamme heille sanoman ja moni kiinnostuu sanomasta ja haluaa kuulla enemmän ja tulee meidän luo. Se on viisasta julistamista.
Isossa laumassa muut muslimit tekevät kaikkensa jotta sanomamme tyrehtyisi, eikä kukaan uskaltaisi edes olla kiinnostunut, vaikka olisi. Siksi se pitää tehdä kuuluvasti ok ja sitten antaa niille tilaisuus tulla yksin kuuntelemaan lisää.

Tää on mun näkemys! Ymmärrän uskovana turvallisuusalan tuntijana että tämä on hyvä keino.
Juhani

Re: Miten kristittyjen pitää suhtautua Muslimeihin?

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Ei viha vaan rakkaus kaikkia lähimmäisiämme kohtaan. Jumalan rakkaus vetää ihmisiä parannukseen. Pitää kylvää uskon siementä, kastelu tulee taivaasta.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Miten kristittyjen pitää suhtautua Muslimeihin?

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Mä olen aina luulullutettä kaikki arabit puhuu arabiaa. Ihmettelin kun yritin tarjota joilekin muslimeihin arabiankileistä kirjaa mutta suurin osa ei tajunnut kieltä. Soitin avainmediaan ja ne sano että suurin osa suomen muslimiesta puhuu arabiaa .fairssia ja turkkia ne lähetti 20 klp jokaista. ne on käyntiikortteja ja hellpo kysyä tajuatko jotain näistä kielistä. kitos Herralle
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Miten kristittyjen pitää suhtautua Muslimeihin?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

katso7 kirjoitti:Mä olen aina luulullutettä kaikki arabit puhuu arabiaa.
Joo, siis niillähän on useita kieliä, kuten esim. persain kieli ja kurdien kieli. Ne saattaa kuulostaa heille kuin Viro ja Suomi.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Miten kristittyjen pitää suhtautua Muslimeihin?

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Kurdien kieli onko se sama kieli kuin turkissa asuvat eli turkki
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Miten kristittyjen pitää suhtautua Muslimeihin?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kurdeilla on oma kieli
Vastaa Viestiin