Miten ihmisille kerrotaan islamista

Keskustele ei kristillisistä uskonnoista
Tuula1

Re: Miten ihmisille kerrotaan islamista

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

nuorena olin hiljanen, mutta villi. aina olen ollut aika erikoinen tyyppi, mutta Jumalaa rakastan ja Jeesusta. Kaiken olen kantapään kautta joutunut opettelemaan, kuten senkin olen oppinut, että näille allahilaisille pitää puhua asiat suoraan. ne ei muuten ymmärrä. suomalaiset kiertää ja kaartaa asioita ja se on pahasta, koska näille pitää asiat suoraan puhua, eikä kaartamalla.ne luulevat muuten, että suomalaiset ovat helposti käänneltävissä islamiin, kun hiljennymme.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Miten ihmisille kerrotaan islamista

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Oot meidän mimmi, Tuula! Ihanan aito... mä tajuun kyllä.
Tuula1

Re: Miten ihmisille kerrotaan islamista

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

:mrgreen: :) :D
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Miten ihmisille kerrotaan islamista

Viesti Kirjoittaja Eero »

Hyvä et on joku ”paikan päällä” sanomassa!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Miten ihmisille kerrotaan islamista

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Mielestäni islaminuskoiset ja muutkin ihmiset tulee rakastaa Kristukselle. Ehkä seuraavan kerran kun näemme jonkun kumartavan jotain väärää Jumalaa, me polvistumme hänen vierelleen ja kohotamme katseemme ja kätemme taivaaseen päin ja kiitämme Herraa siitä että saamme tuonkin kadoksissa olevan kantaa rukouksin hänen eteensä.

Muistakaamme, ettei meillä ei ole sota lihaa eikä verta vastaan

https://www.marttyyrienaani.fi/daniel-s ... keliointi/

Al-hayat-Kanava, joka evankelioi muslimeja

https://sat.tv/en/chaine/al-hayat/

Jumala rakastaa sinua-traktaatti eri kielillä, myös arabiaksi ja somaliksi

http://www.4laws.com/laws/languages.html

Kuinka islaminuskoisille kerrotaan Jeesuksesta.
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Miten ihmisille kerrotaan islamista

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Hm...Väärin sammutettu, niinkuin entinen tulipalo. Jos usko käsitetään Jumalan ihmiselle antamaksi lahjaksi, niin jättäisin kertakaikkiaan kaiken kunnian Jumalalle. Toki meistä on aina mukava röyhistää rintaa asialla kuin asialla, se niin tiukasti istuu meissä. Ei voi mitenkään olla joka tilanteeseen sopivaa reagointimallia, aina tapauskohtaisesti mennään. Mutta varmaa on, että jopa hiljainen rukous toisen ihmisen puolesta on parempi, kuin välinpitämättömyys toisen tilasta tai yläpuolelle asettuminen tyyliin fariseus ja publikaani. Ei se määrä, vaan laatu: parempi lämmin rakkaus kuin kylmä rakkaus, joka siis ei olekaan tietenkään rakkautta.
Tuula1

Re: Miten ihmisille kerrotaan islamista

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Niin.suosittelen näille neuvojille juttelemista allahin uskosille Jeesuksesta.olen sitäkin kokeillut ja minun järki ei riitä loputtomiin ymmärtää sitä allahin ylistämistä joka niiltä tulee vastaukseksi joka välissä. Minulle on Jumala antanut tämän tien evankelioida heille sanomalla suoraan mitä mieltä olen. Eikä tuo minun mieskään ole yhtää kummempi kuin minäkään, joten tukea en saa sieltäkään kuinka minun pitäs näitä islamilaisia evankelioida. Jos joku minua alkaa neuvomaan niin olen sanonu että mene kokeile näitä evankelioida. Ja sitäpaitsi kiivailihan Jeesuskin siellä temppelis ja kaatoi niitä pöytiä ja huusi niille kauppiaille että teette Isän temppelistä ryöstäjien luolan.sovellan aina tätä tapausta kun muuhun ei järki riitä
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Miten ihmisille kerrotaan islamista

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Kun soveltaa rakkauden kaksoiskäskyä: tehkää toisille niinkuin haluaisitte itsellenne tehtävän, niin se parhaiten toimii. Se, että aikuisista ihmisistä tehdään holhottavia, ja toimitaan heidän kanssaan niinkuin lasten kanssa toimitaan, -naurettavaa. Rehellisyys maan perii ja siitä Jumalakin pitää loppupeleissä, että olemme toimineet saamiemme talenttien anatamalla valtuutuksella. Rohkeutta vaaditaan olla oma itsensä, rakkauden hengessä pitää pelastuksen asiaa esillä.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Miten ihmisille kerrotaan islamista

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Islam kaupataan uutena mersuna mutta jätetään kertomatta, että siinä on fordin vanha rikkinäinen vaihdelaatikko joka ei vie perille.

Minulla tulee näitä islam uskoisia paljon vastaan somessa ja monen nuoren huivipäisen tytön kohdalla (tytöt helpompi tunnistaa) olen miettinyt että miksi? Mikä saa kristityn rippikoulun käyneen nuoren kääntymään islamin uskoon?

Tänään yksi tyttö oli avannut asiaa. En tiedä mitä rippikouluissa enää opetetaan vai opetetaanko mitään mutta tyttö oli tavannut muslimin pojan, joka oli kysynyt tytöltä että uskotko Jumalaan? Tyttö oli kieltänyt ja poika rupesi puhumaan allahista lähes samoin "maneerein" kuin miten Jumalasta puhutaan. Kuka on luonut veden jos se kerran on olemassa? Kuka on luonut kukat ja sinut?

Islamin eksytys on ovelaa. Ihmiset opettavat että meillä on sama Jumala ja muslimit eivät kiellä Jeesusta, mutta he sanovat sen olevan profeetta eikä Jumalan poika.

Kun kysyttiin miksi islam eikä kristinusko, niin ilmeisesti kuin opetettuna lauseena, että markkinoille on tulossa iphone 13 niin miksi ostaisit enää iphone 5:sen? Sanovat että islam on syntynyt jotain 600 vuotta Jeesuksen jälkeen, että se on vaan paranneltu nykyaikaiseksi. On joku uusi profeetta joka opettaa näin. ( en jaksanut nimeä painaa mieleen)

Käännytys tapahtuu satunnaisilla hyvillä Raamattuun viitaavilla lauseilla, mutta totuus jätetään kertomatta. Kristinuskossa voi antaa Raamatun käteen ihmisille ja antaa se opiskeluu ja moni tuleekin tätä kautta uskoon, mutta islamissa jätetään kertomatta näille uusille mitä koraanissa lukee. Ei kerrota että naisen asema on huonompi kuin koiran ja että kehoitetaan tappamaan kaikki vääräuskoiset.

Muslimit myös kääntävät edukseen kaikki ristiriitaisuudet Raamatusta. He vetoavat että Jeesus ennusti muhamedin tulon ja että Jeesus ei missään kohtaa Raamattua sano olevansa Jumala. (Ei varmaan kun Se on poika ja kirkon keksintö tämä kolminaisuus harhautus)

Uhrit eivät osaa Raamattua, joten heille on helppo syöttää mitä vaan. Vastustaja sen sijaan osaa Raamatun ja tietää mistä naruista vetää.


Surullista. Tämä on pitkään ollut sydämellä aiheena ja kristityillä pitäisi olla huoli tästäkin ja ottaa rukoustyön alle nämä meidän nuoret vesat jota myrkytetään. Oli raastavaa nähdä tytön ilo Jumalasta mutta kaikki muu olikin sitten vastustajan vedätystä.

"Sh@ria lakia" yritetään saada kokoajan Suomessakin läpi ja yksin Jumala tietää milloin he tämän jihadinsa laittavat pystyyn. Ehkä meidän Jumalamme myöhästyttää sen alkamisen lopun tuomioihin.



Toisaalta Raamatussakin lukee Johannes 16

1 Olen puhunut teille tämän, ettei uskonne koetuksissa sortuisi.
2 Teidät erotetaan synagogasta, ja tulee sekin aika, jolloin jokainen, joka surmaa jonkun teistä, luulee toimittavansa pyhän palveluksen Jumalalle.
3 Näin he tekevät, koska he eivät tunne Isää eivätkä Minua.
4 Olen puhunut tämän teille siksi, että kun se aika tulee, te muistaisitte minun sanoneen tämän teille.

Matteus 24
Jeesus vastasi: Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan.
5 Monet tulevat esiintymään Minun nimelläni. He sanovat: ’Minä olen Messias’, ja eksyttävät monia.


En löytänyt sitä kohtaa jota etin, jossa Jeesus sanoo että he eivät usko Minuun, mutta uskovat tuohon mikä Hänen jälkeensä on tullut.

Minä tyydyn kyllä puhelimeni osalta puolirisaan samsungiin sekä auton ja uskon osalta siihen, mikä vie perille. Tai kyllähän molemmat uskonnot vie perille, mutta vaan toinen niistä sinne Taivaaseen / Paratiisiin, Jumalan ja Jeesuksen tykö.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2787
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Miten ihmisille kerrotaan islamista

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen Rosita. Hyvän tekstin jaoit. Iloitsen sinusta siskoni.
🌻🌻🌻🌻🌻
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Miten ihmisille kerrotaan islamista

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Kiitos Tuija, niin minäkin sinusta, olet isosisko jota en saanut omassa perheessä. Kunnioitusta herättävä turva, niin kuin oma velikin 💐
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Miten ihmisille kerrotaan islamista

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Nosto! Ruokoillaan tämän asian puolesta. Palatkaa Jeesuksen hoivaan kaikki harhautuneet.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Miten ihmisille kerrotaan islamista

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Sanna kirjoitti: 07 Kesä 2022, 09:15 Islam kaupataan uutena mersuna mutta jätetään kertomatta, että siinä on fordin vanha rikkinäinen vaihdelaatikko joka ei vie perille.
:lol: :lol: :lol:

No tämä piristi tässä kirjoittamisen tuskan aallokossa 8-)

Mutta joo, oikeassa olet Angelicus. Aihe vaatii nostoa. Kiitos että nostit.

Seuraavassa se, mitä viime kirjoituskerrasta olen oppinut aiheesta.

Islaminuskossa ohjataan lukemaan ensisijaisesti arabiankielistä Koraania. Sen sanotaan olevan virheetön ja oikea. Tämä on sama kuin meitä käskettäisiin lukemaan Raamattua latinaksi. Arabiankielinen Koraani on niin vaikealukuinen monelle, joten he lannistuvat ja ovat vain Muhammedin ilmoittamien opetuksien varassa. Kuten islam sanoo, koko islaminuskon olevan ainoa oikea ja virheetön uskonto. Raamattu perustellaan virheellisenä, johtuen lukuisista käännöksistä ja virheistä käännöksissä. Koraania on kuitenkin yhtälailla käännetty, monille kymmenille eri kielille.

Islam syyttää kristittyjä siitä, että uskomme kolmeen Jumalaan. He eivät itse tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi, vaan mieltävät profeetaksi, kuten Muhammedinkin. He eivät ymmärrä Pyhää Henkeä, auttajaa, koska heidän uskontonsa Jumala ei puhu.

Koraanin sanotaan olevan kirjoitettu sen 500- 600 vuotta Raamattua myöhemmin ja siksi sanotaan, että nimenomaan Koraaniin on korjattu kaikki kristinuskon virheet. Että Koraani olisi Jumalan viimeinen ilmoitus. Jumala ei kuitenkaan tee virheitä töissään. Hän on Pyhä, eikä Hän anna ensin vääriä ilmoituksia ja sitten peru niitä. Näin tekevät vain ihmiset.

Sen sijaan mitä Koraanista ei monellekaan kerrota, on tuleva jihad ja käsky tappaa kaikki vääräuskoiset. Koraani eikä islaminusko tunne armoa eikä anteeksiantoa. Muslimit elävät suuren ristiriidan keskellä, tapojen noudattamisen käskyjen keskellä.

Koraani kuitenkin tunnustaa Jeesuksen profeetaksi, mikä on meidän Jumalaltamme suuri lahja. Ne, jotka kyseenalaistavat islaminuskon, sen että miksi heidän jumalansa ei vastaa ja koska he ovat kyllästyneet jatkuvaan vihaan ja epätoivoon uskossaan, niille Jeesus ilmestyy, jotka jotain muuta totuutta, oikeaa Jumalaa rukoilevat, kun mitä Muhammed on sanassaan ilmoittanut. Jeesus ilmestyy heille ja saattaa ensin kehottaa lukemaan itsestään Koraanista ja sen jälkeen etsimään Raamatun käsiinsä.

Koraanissa mennään kuoleman jälkeen paratiisiin, jos heidän jumalansa sattuu sillä hetkellä armahtamaan ja jos he ovat perinnäissoppejaan noudattaneet pilkulleen. (paasto, rukoilu, oikea ruokailu jne)

Koraani on muslimeille pyhä, samoin kuin heidän uskontonsa. Tuosta uskonnosta ei kuitenkaan ole lupaa kääntyä pois. Jos teet sen, sinua saattaa ensin perheesi taivutella palaamaan, mutta jollet suostu niin sinut on lupa tappaa, koska olet rikkonut uskontoasi ja jumalaasi vastaan, jolloin perheelläsi on oikeus sinut tappaa kunniamurha nimikkeellä. Poliisi ei ole puolellasi.

Kuten me kristityt tiedämme, meidän Jumalamme voima on saatanan voimia vahvempi ja siksi tuhannet islamista kääntyneet pelastuvat karkaamalla, ne jotka eivät uskalla jäädä. Tuhansia ihmisiä kääntyy kristinuskoon, vaikkeivat he uskaltaisi sitä julkisesti näyttää. He halajavat Jeesuksen tarjoamaa anteeksiantoa ja armoa.

He eivät ole kuitenkaan välttämättä muissakaan maissa turvassa, sukulaiset ja tieto leviää. Vääräuskoiset on tapettava, erityisesti käännynnäiset. Siksi meidän täytyisi olla erityisesti huivipäisiä naisia kohtaan armollisia, ymmärtää että heidän kulttuurissa huivin riisuminen on uskonnon loukkaamista ja islamista luopumista ja kuten olemme mediasta nähneetkin, siveyspoliisi tappaa nuoria tyttöjä, jotka eivät suostu huivia pitämään.

Kun puhumme muslimeista, kyse on siis MEIDÄN Jumalan mahdollisista lapsista. MEIDÄN siskoista ja veljistä, joita meidän kuuluisi edes yrittää auttaa ja pelastaa. Suurin osa heistä on uskontonsa uhreja, vailla pelastusta ja toivoa, jollei heille kukaan kerro Jeesuksesta ja rakastavasta Isästä.
Me kristityt emme voi seistä Taivaanporteilla aikanaan ja sanoa, että ”no emmä niille jakanut evankeliumia, kun olivat vääräuskoisia.” Ei ole vääräuskoisia. On niitä, jotka tuntevat Jeesuksen ja niitä jotka eivät VIELÄ tunne. Meidän on oltava rohkeita. Jos kuljemme Jeesuksen matkassa jakamassa sanaa, niin mitä vastapuoli voi meille tehdä? Laittaa vankilaan? Sekin olisi vain uusi tärkeä työmaa jakaa sanaa.

Meillä pitää olla hätä jokaisesta sielusta. Itselleni on vielä arvoitus, miksi niin moni kristitty kääntyy islamiin. Ehkä heidän kohdallaan on ollut taitavia puhujia ja selittäjiä. Saatana on tunnetusti taitava valheissaan.

Mutta kuten Raamattukin sanoo, meidän on oltava viekkaita kuin käärmeet ja puhtaita kuin kyyhkyset sotiessamme. Meillä on kaikki hengelliset aseet käytössämme, kunhan vain uskallamme.
Se mitä ainakin voit muslimille opettaa on, että kristinuskon Jumala ja Jeesus vastaa jokaiselle. Jeesus lupaa armon ja pelastumisen jokaiselle, joka Häneen turvaa. Meiltä ei vaadita tekoja, vaan usko.

Me emme pelastu rukoilemalla joka kadunkulmassa, eikä ole olemassa mitään pyhää rakennusta, johon vaeltamalla pelastuu. Siinä missä islamin jumala ei tue, auta eikä ole uskovaa lähellä, meidän Jumalamme on. Jumalalle mies ja nainen on tasa-arvoisia, naisen ei kuulu kärsiä. Ja nainen saa lukea ja hänen pitää lukea pyhiä kirjoituksia siinä missä miehenkin, sekä saa ja on suotavaa mennä kirkkoon. Jumalalle saa puhua!

Jos/kun islam perustuu tapojen noudattamiseen ja heidän jumalansa sen hetkisen ehkä armahtamisen pariin, niin ymmärrämme, että ovat tässä tapauksessa naiset ovat ulkona pelastuksesta, jos heidän ei sallita lukevan koraania eikä käyvän moskeijassa.

Nainen, kuule, sinä olet Jumalan rakas ja oikeutettu yhtälailla pelastukseen kuin mies!
Etsi Jeesusta ja etsi armoa! Mies ei Eedenissäkään pitänyt puoliasi ja käärme – jota paholaiseksi kutsutaan on sinua vainonnut siitä asti. Sinun on itsesi seistävä omissa voimissasi Jumalan ja Jeesuksen edessä. Taisteltava löytääksesi totuus ja armo. Kristinusko on Jeesuksenkin ristintyön myötä rakkautta ilman ehtoja!

Meidän Jumala on armahtava ja rakastava. Meidän Jumalamme opetuksia saa kyseenalaistaa ja vaatia opetusta, ymmärrystä ja selitystä. Meidän Jumala armahtaa syntisenkin. Hän antaa palata vääriltä teiltä takaisin, Hän antaa anteeksi. Jumala, joka on luonut kaiken, jokaisen kielen, ymmärtää sinua kyllä millä kielellä tahansa. Sinun ei tarvitse puhua arabiaa! Se on valhe, jolla estetään ihmisiä puhumasta islamin jumalalle.

Kuten Koraanikin suurassaan myöntää, Jeesus on rauhan ja rakkauden profeetta! Jeesus meni rakkaudesta jokaisen ihmisen puolesta ristille, rakkaudesta, jotta kuka vaan voisi mistä vaan uskonnosta pelastua. Jumala uhrasi rakkaan Poikansa SINUN takiasi.

Muhammed ei tehnyt eteesi mitään. Paitsi loi kasan lannistavia sääntöjä joiden alle sinä näännyt. Muhammed ei myöskään mennyt Paratiisiin. Hänen hautansa ja luunsa on löydetty. Jeesuksen luita ei koskaan, koska Hän nousi kuolemansa jälkeen Taivaisiin ja ilmestyi sen jälkeen monille. Muhammed meni myös naimisiin 9 vuotiaan lapsen kanssa. Kyseenalaista itseltäsi, minkälainen islamin jumala minulla onkaan, joka ei omaa profeettaansa pelasta!

Sinä, joka kohtaat muslimin, anna hänelle uskontunnustus rukous käteen, vaikka monelle kielelle käännettynä, jollet ole varma kielestä.

Anna jokaiselle muslimille lupaus pelastumisesta, jota heidän oma uskontonsa ei tunne. Sinä, joka olet muslimi, on Jeesus sitten kielelläsi Isa tai jotakin muuta niin etsi hänet käsiisi, etsi Uusi Testamentti.

Rukoile että ikiaikainen Jumala näyttää sinulle totuuden! Minun ei edes tarvitse sanoa mitä Jumalan pitää sinulle näyttää, koska tiedän, että se on totuus, mitä Jumalalta rukouksessa pyydät näyttämään.

Te ilmaisette nöyryyttä jumalaanne kohtaan polvistumalla ja painamalla päänne maahan. Sitkeimmät teistä painaa kiveä vasten tai polttaa jäljen, jotta näyttäisi todelliselta rukoilijalta. Teidän ja jumalanne välillä ei ole kuitenkaan välittäjää, Jeesusta. Jeesuksen kautta on kaikki syntinne sovitettu. Teidän ei tarvitse itse yrittää. Muhammed oli itse itsensä nimittänyt profeetta, hän ei voinut eikä voi matkaasi turvata. Hän ei voi olla välittäjäsi.

Muhammed ei myöskään lähettänyt alas Tooraa ja Evankeliumia, ei mitenkään voinut, koska Muhammed itse ei mennyt ikinä ylös, kuten aiemmin luit, hänen hautansa on löydetty.

Sinä et joudu helvettiin nilkkojen tai hiuksien paljastamisesta. Sinä et joudu helvettiin käsi kädessä kulkemisesta tai tanssimisesta julkisella paikalla. Helvettiin joutuvat ainoastaan ne, jotka kieltävät Jumalan Pojan.

Ja Jumalalla on poika, koska Hän on itse sen luonut, ei minkään väitetyn Jumalan oman avioliiton kautta. Jumala ilmestyy Poikansa kautta ja Pojassansa. Jos kiellät Pojan, kiellät Jumalan. Jumalalle jokainen kansa on rakas, mikään ei ole vähempi arvoinen.

Muslimi, etsi Imran suurasta kohta: ”ja minä olen parantavana sokeana syntyneen ja pitaalisen ja herättävä kuolleet Jumalan sallimuksesta”. Ja usko se! Se on Jeesuksen puhetta. Jeesus on pelastaja ja Jumalan Poika. Ei Jeesus tee mitään Allahin voimasta vaan Sen, joka Hänet on lähettänyt. Muhammed ei parantanut eikä auttanut ketään.

Jeesus on itse viimeinen Profeetta ja Pelastaja, ei ole tuleva ketään Hänen jälkeensä eikä ole ollut.

Meidän Jumalamme ei käske rutiininomaisiin ulkoa opeteltuihin rukouksiin. Meidän Jumala puhuu ja vastaa sinulle rukouksessa, kuten Jeesuskin. Kuten Raamattu ohjeistaa, älä rukoile synagogissa, vaan vetäydy kammioosi, jotta voit kuulla Jumalan ja Jeesuksen äänen. Et kuule sitä ääntä keskellä mölyä ja puheensorinaa. Paholainen tietää tämän ja siksi te rukoilette isoissa joukoissa keskellä hälyä, saamatta vastausta.

Jos sammakko syntyy syvään kaivoon, se oppii että se on kaikki mitä sillä elämässä on koettavaa. Se ei tiedä paremmasta tai kaivon ulkopuolisesta elämästä. Jos se ei uskalla harjoitella hyppäämistä yhä korkeammalle, se ei ikinä tule tietämään totuutta – sitä mitä ympärillä on.


Sinä rakas islamuskoinen uskon sisar tai veli. Sinä olet kutsuttu Jeesuksen antamaan rakkauteen! Sinulle on pelastus annettu ja ikiaikainen elämä lahjaksi, vain siitä – että uskot. Eikä lahjat jää siihen. Meille, jotka uskomme, me olemme Isällemme niin rakkaita, että saamme muitakin lahjoja. Armolahjoja. Kykyä puhua kielillä, ymmärtää niitä, nähdä näkyjä, saada Jumalan antamia ilmoituksia. Itse Jumala elättää meidät. Kun otat Jeesuksen vastaan, sinä saat nämä kaikki. Etsithän Jeesusta ja otathan Hänet vastaan, seuraa Häntä, niin saat Ikiaikaisen Isän itsellesi, Jeesuksen turvaksesi ja pelastuksen kuoleman jälkeen. Isä rakastaa sinua! 💝💝
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Miten ihmisille kerrotaan islamista

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Noniin, tiivistettynä ilman tunteita:


Muslimeille opetetaan että Jeesus on profeetta ja että Hänen jälkeensä tulee vielä yksi. Osa kertoo ettei Jeesus kuollut ikinä ristillä, vaan karkasi tuomiolta.

Kristinusko tuodaan esiin kaikessa negatiivisessa valossa. Islamissa oman uskonnon noudattaminen, rukouselämä, pukeutuminen on tärkeää ja lain alaista, joten kristittyjä maita parjataan löyhä moraalisuudesta.

Osa kertoo naisella olevan vain puolet miehen älykkyydestä, joten vaikka naisen arvo on huono, se usein huomioidaan vankilatuomioissa.

Kristinuskossa oleva miesten ja naisten tasa-arvoisuus sekä muiden maiden vapaamielisyys on islamille kauhistus, joka sotkisi heidän koko yhteiskuntajärjestyksen ja tekisi päättäjistä valehtelijoita ja loukkaisi heidän omaa uskontoa.


Koraanin kerrotaan olevan viimeinen Jumalan ilmoitus ja Islamin olevan ainoa oikea uskonto.

Islam kertoo meidän uskovan kolmeen Jumalaan ja jakaa väärennettyjä Raamatun kohtia. Mm. ainakin Iranissa pyörii väärennetty versio Raamatusta, minkä tähden heidän on vaikea löytää oikeata kristinuskoa ja Jeesusta. Kristinuskoa ei saa levittää.

Islamin oma virallinen laki "ei kiellä" kristittyjä, mutta kuolemantuomion saa islamista kääntymisestä, miehet heti, naiset saa usein elinkautisen.


Luen paasto kirjaa ja siinä opetetaan että vääränlaisella paastolla on mahdollista saada yhteys myös henkivaltoihin (?) (mm Hindut)

Suurin osa muslimeista on sitoutuneempia uskontoonsa kuin kristityt omaansa ja päästääkseen läpi tuosta paastojen ja rukousten tuomasta henkivaltakuoresta ja opitusta uskonnosta on ainoa ase rakkaus.

Muslimeilta puuttuu Koraanista kokonaan rakkaus. Jeesuksen lupaama rakkaus yleensä sulattaa sydämen ja lupaus että meidän Jumala vastaa rukouksiin ja puhuu.

Islamin oma laki on järjettömän tiukka ja heidän kanssa asioidessaan tai muslimimaahan mennessä täytyy todella tietää minkä kanssa on tekemisissä. Nämä ihmiset on lapsesta asti kasvatettu kovan lain alle, jossa mitään Koraanin, jumalan tai uskonnon kieltävää tai kyseenalaistavaa mielipidettä ei saa esittää.
Evankelioida et voi julkisesti jollei meidän Jumala sinua piilota katseilta.

Kaikki islaminuskoiset ei tietenkään ole yhtä fanaattisia uskossaan ja vihamielisiä. Heistäkin löytyy hyviä ja rauhaa haluavia persoonia. Omaan sääntökirjamaiseen ja armottomaan uskontoonsa kyllästyneitä persoonia. Muslimi ei saa tunnustaa Jeesusta Jumalan Poikana, mutta moni pitää Häntä merkittävänä henkilönä.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Miten ihmisille kerrotaan islamista

Viesti Kirjoittaja jsj »

Lisään muutaman mielenkiintoisen pointin Islamiin ja Jeesukseen liittyen.

Samalla kun Koraani pyrkii alentamaan Jeesusta, se kuitenkin myös kutsuu häntä varsin mielenkiintoisilla termeillä: Koraani kutsuu Jeesusta Jumalan sanaksi ja Jumalalta tulleeksi hengeksi:
O People of the Book! Commit no excesses in your religion: nor say of God aught but the truth. Christ Jesus the son of Mary was (no more than) an apostle of God, and His Word, which he bestowed on Mary, and a Spirit proceeding from him: so believe in God and His apostles. Say not "Trinity": desist: it will be better for you: for God is One God: Glory be to Him: (Far exalted is He) above having a son. To him belong all things in the heavens and on earth. And enough is God as a Disposer of affairs. Surah 4.171
Tuosta voisi saada mielenkiintoisen keskustelun aikaan muslimin kanssa. Tyyliin "mitä tiedät tästä henkilöstä, jota Koraani kutsuu Jumalan sanaksi ja Jumalalta tulleeksi hengeksi?"

Toinen mielenkiintoinen juttu on, että Muhammedin nimi löytyy Koraanista vain neljä kertaa. Mutta Jeesuksen nimi 25 kertaa. Lisäksi ainoa naisen nimi koko Koraanissa on Maryam (Maria, Jeesuksen äiti). Eikö tuo vaikuta vähän siltä, että Jeesus on tärkeämpi jopa Koraanissa, kuin Mohammed?
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Miten ihmisille kerrotaan islamista

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Aamen! Kiitos jsj tästä!!
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Miten ihmisille kerrotaan islamista

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Teksti lainattu ja kopioitu osoitteesta: https://www.answering-islam.org/suomi/html/jeesus.html

Jeesus Koraanissa
Koraanissa on kirjoitettu Jeesuksesta useassa kohden. Seuraavassa tarkastellaan joitakin näitä kohtia.

Koraanin mukaan Jeesus syntyi neitseestä, Suura 19:16 - 27, Suura 21:91.

Koraanissa Jeesusta kutsutaan Marian pojaksi, Suura 19:34. Koraanissa ilmoitetaan enkeli Gabrielin ilmoittaneen Jeesuksen yliluonnollisesta syntymästä, Suura 3:41 - 46. Evankeliumien mukaan Jumalan Henki lankesi Marian päälle ja sai aikaan Jeesuksen syntymän. Koraanissa käytetään samantyyppistä ilmaisua Suurassa 66:12: ”Esikuvaksi tehtiin myös Maria, Imraanin tytär, joka säilytti puhtautensa ja jonka Me täytimme hengellämme.” Koraanin mukaan Jeesuksen syntymä oli ainutlaatuinen ja erilainen kuin muiden profeettojen.

Koraani ilmoittaa Marian olevan valittu ja puhdistettu koko luomakunnan naisten yllä, Suura 3:41. Tällaista termiä ei Koraanissa käytetä edes Muhammedin äidistä Aminasta tai hänen vaimoistaan ja tyttäristään eikä kenestäkään toisesta naisesta. Maria yksin saa tämän kunnianosoituksen.

Koraani ilmoittaa, että Jeesuksella ei ollut maallista isää kuten muilla profeetoilla ja Muhammedilla. Muhammedin isän nimi oli Abdulla. Ainoastaan Jeesukselle Koraani ilmoittaa tämän ainutlaatuisen aseman.

Koraani kutsuu Jeesusta ”Jumalan sanaksi”, Suura 3:44 - 45, Suura 4:171. Muita profeettoja kutsutaan Jumalan äänitorviksi tai Jumalan sanansaattajiksi. Vain Jeesusta kutsutaan Jumalan sanaksi. On eri asia olla Jumalan sanansaattaja, joka puhuu Jumalan sanaa, kuin itse Jumalan sana. Koraani antaa tämän aseman vain Jeesukselle. Muhammed ilmoitti itse olevansa vain opas ja varoittaja, Suura 26:115; 13:7.

Koraani kutsuu Jeesusta ”Messiaaksi”, Suura 3:44; 4:171; 9:31; 5:72. Useimmat kielenoppineet ovat sitä mieltä, että arabian kielen sana ”al-masih” voidaan suoraan yhdistää sanaan ”Messias”, joka tarkoittaa ”Voideltu”. Kenellekään muulle profeetalle ei ole annettu näin suurta kunniaan kuin Jeesukselle.

Pyhä Henki antoi Jeesukselle voiman, Suura 2:87.

Koraani sanoo, että Jeesusta tullaan kunnioittamaan tässä maailmassa ja sen jälkeisessä maailmassa, Suura 3:44.

Koraanin ilmoituksen mukaan Jeesus oli synnitön. Missään Koraanissa Jeesus ei ole tilanteessa, jossa Hänen pitäisi pyytää syntiä anteeksi. Muut profeetat joutuivat pyytämään syntejään anteeksi, Suura 3:146; 48:1 - 2. Koraani kertoo, että Jeesus on ilman syntiä ja saatanalta suojattu, Suura 3:35. Koraanissa on useita viittauksia siihen, että Muhammed pyytää syntejään anteeksi, Suura 40:55.

Koraanin ilmoituksen mukaan Jeesus teki ihmeitä, Suura 5:110 - 113. Useimmat muslimit ovat sitä mieltä, että Muhammed ei koskaan tehnyt yhtään ihmettä. Koraanissa ei mainita Muhammedin tehneen yhtään ihmettä. Kun Muhammedilta kysyttiin, miksi hän ei tehnyt ihmeitä, hän sanoi ihmisille olevansa vain ”varoittaja ja opas”. Muhammed sanoi itse, ettei hänellä ollut voimaa tehdä ihmeitä, Suura 17:59; 29:49 - 50.

Koraani ilmoittaa, että Jeesus tulee takaisin tuomiopäivänä, Suura 4:159.

Nämä kaikki edellä mainitut Koraanin ilmoitukset Jeesuksesta ilmoitetaan myös Raamatussa.

Jeesus oli synnitön

Koraanin maininnoista Jeesuksesta ehkä huomionarvoisin on se, että Jeesus on synnitön. Evankeliumin idea on se, että vain synnitön voi tuoda vapauden syntisille ihmisille. Yksi syntinen ei voi kärsiä rangaistusta toisen syntisen puolesta sen enempää kuin varas voisi mennä vankilaan toisen varkaan puolesta. Evankeliumi julistaa, että Jeesus tuli ristinkuolemallaan syntiemme kantajaksi. Koraanin ja Raamatun ilmoitukset Jeesuksen synnittömyydestä tekee Jeesuksen kuoleman syntiemme puolesta merkitykselliseksi.

Koraani ilmoittaa myös Jeesuksen syntyneen neitseestä. Jeesus on ainoa profeetta, joka on saanut olla tällainen merkki Jumalalta. Neitseestä syntyminen oli välttämätöntä, jotta Jeesus pystyi lunastamaan ihmiskunnan synneistä. Jos Jeesuksella olisi ollut maallinen isä, kuten muilla profeetoilla, niin Jeesus ei olisi voinut lunastaa ihmiskuntaa. Pelkkä ihminen ei voi olla Pelastaja.

Evankeliumit kertovat, että Jeesuksen veri, joka vuosi ristinkuolemassa, on meidän pelastumisestamme maksettu hinta. On mielenkiintoista, että lapsen veri ei koskaan sekoitu äidin vereen kohdussa. Heillä on kaksi täysin erillistä verenkiertoa, äidin veri ei koskaan kulje lapsen verisuoneen. Jeesuksen veri ei myöskään sekoittunut Marian vereen kohdussa. Jeesukseen syntymään ei liity myöskään sukupuolista suhdetta. Jeesuksella ei ole maallista isää. Pyhä Henki lankesi Marian ylle, niin että Jeesuksen suonissa virtaava veri on taivaallista. Jotta Jeesuksen veri olisi kaikista synneistä puhdistamisen välikappale, sen täytyi olla ainutlaatuisen taivaallista.

Koraani ja Raamattu ilmoittavat Jeesuksen syntyneen neitseestä ja olevan synnitön. Jeesuksen verta eivät olleet saastuttaneet maalliset voimat ja siten Hän on suojattu kaikelta pahalta ja synniltä. Jeesus on ainoa täydellinen. Eikö tämä olekin voimakas osoitus Jeesuksen tehtävästä ja tarkoitusperästä. Ottaakseen maailman synnit kantaakseen Jeesuksen täytyi olla synnitön. Ollakseen synnitön Hänen tuli olla syntynyt neitseestä.

Kuoliko Jeesus ristillä?

Muslimien keskuudessa vallitsee yleinen uskomus, että Jeesus ei kuollut ristillä, vaan Jumala otti Hänet ylös taivaaseen. Jotkut muslimit esittävät, että ristillä oli Juudas ja roomalaiset eivät käsittäneet kenet he ristiinnaulitsivat. On kuitenkin huomioitava, että Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus ovat tarkasti dokumentoituja historiallisia tosiasioita. Evankeliumin kirjoittajat eivät olisi voineet lisätä näitä tapahtumia evankeliumeiden teksteihin, jos ne eivät olisi totta. Jos he olisivat todellisuudesta poiketen keksineet kertomuksen ristiinnaulitsemisesta ja ylösnousemuksesta, niin olisi myös olemassa lukuisia saman ajan kirjoituksia, jotka olisivat kiistäneet evankeliumin kirjoittajien kertomukset. Miksi siis samalta aikakaudelta ei ole olemassa kirjallisuutta, joka kiistäisi ylösnousemus väitteet?

Koraanissa Suurassa 19:33 - 34 on mielenkiintoinen teksti, jossa Jeesuksen ilmoitetaan sanoneen: ”Rauha ylläni sinä päivänä, jolloin synnyin, sinä päivänä, jolloin kuolen sekä sinä päivänä, jolloin minut herätetään kuolleista”. Jeesus siis sanoo Koraanin mukaan:
1) rauha oli Hänen yllään päivänä, jolloin Hän syntyi
2) rauha oli Hänen yllään päivänä, jolloin Hän kuoli
3) rauha oli Hänen yllään päivänä, jolloin Hänet herätettiin kuolleista

Koraanissa on siis Jeesuksen syntymä, kuolema ja ylösnousemus listattuna yhdessä jakeessa.

Koraanin suuraa 4:157 siteerataan joskus todistuksena siitä, että Jeesus ei kuollut ristillä: ”ja sanoivat: ’Me olemme totisesti surmanneet Messiaan, Jeesuksen, Marian pojan, Jumalan lähettilään’ - mutta he eivät olleet surmanneet eivätkä ristiinnaulinneet häntä, vaan siltä vain näytti heistä, ja ne, jotka siitä kiistelevät, ovat itsekin epätietoisia: heillä ei ole varmaa tietoa, vaan he kehittelivät ainoastaan olettamuksia. Todellisuudessa he eivät ole surmanneet häntä (lopullisesti)”.

Tässä jakeessa viitataan juutalaisiin, mikä näkyy selvästi Suuran 4 tekstiyhteydestä. Huomioi sanat ”vaan siltä vain näytti heistä”. Toisin sanoen näytti siltä, että juutalaiset olisivat tappaneet Jeesuksen, mutta tosiasiassa niin ei ollut. Tässä kohden Koraanissa todetaan selvästi, että juutalaiset eivät tappaneet Jeesusta. Mutta siinä ei todeta, ettei Jeesus olisi kuollut ristillä ollenkaan.

Islamin oppineista suuri enemmistö on sitä mieltä, että Koraanin mukaan Jeesus ei koskaan kuollut ristillä, vaan Hänet olisi otettu suoraan taivaaseen. Mutta Koraani ei tosiasiassa kuitenkaan kiellä Jeesuksen ristinkuolemaa. Se kieltää vain sen, että juutalaiset olisivat itse tehneet tuon teon. Myös Raamatun asiakirjojen mukaan juutalaiset eivät surmanneet Jeesusta vaan teon suorittivat roomalaiset.

Hengellisesti ajatelleen ristiinnaulitsemista eivät tehneet juutalaiset eivätkä myöskään roomalaiset, vaan Jeesuksen ristiinnaulitsivat maailman synnit. Huomioi myös, että Suurassa 5:17 sanotaan, että Jumala sai aikaan Jeesuksen kuoleman. Tässä jakeessa ei mainita mitään luonnollista syytä kuolemaan, vain se, että Jumala oli Jeesuksen kuoleman takana. Jeesuksen kuolema oli Jumalan suunnitelma lunastaa ihmiset synneistä.

Jeesuksen ajan roomalaiset, kristityt ja juutalaiset olivat yhtä mieltä siitä, että Jeesus Kristus ristiinnaulittiin. Ristiinnaulitseminen on kirjattu maailman historiaan ja myös uskonnon historiaan. Pakistanilainen kirjailija Emmanuel Luther Ratiq kirjoittaa kirjassaan ”Jesus - Contact and Conflict between Christians and Muslims: ”Ne jotka sanovat, että Koraani on kieltänyt Jeesuksen ristiinnaulitsemisen, syyllistyvät siihen, että he väittävät Koraanin olevan täysin tietämätön historiallisista tosiasioista. Muslimioppineiden parissa oan aina ollut niitä, jotka eivät halunneet syyttää Koraania tietämättömyydestä, joten he myönsivät vapaasti, että Jeesus ristiinnaulittiin, oli kuolleena siellä jonkin aikaa ja herätettiin sitten kuolleista. ”

Näitä Ratiqin mainitsemia oppineita ovat mm. Sir Syed Ahmed Khan, joka perusti Intian Algarh Muslim University -yliopiston ja Maluvi Chragh-uh-din Gamvi, joka kirjoitti kuuluisan urdunkielisen kirjan ”Minartul-Masih”.

Ratiq viittaa Suuraan 4:157 ja kirjoittaa: ”Koraani ei kiellä ristiinnaulitsemisen tekoa, vaan se kieltää, että juutalaiset olisivat surmanneet tai ristiinnaulinneet Jeesuksen. Se ei myöskään aseta kyseenalaiseksi itse ristiinnaulitsemisen tapahtumaa.” (s. 107 - 108)

Ylösnousemus

Koraani ilmoittaa selvästi, että Muhammed ei koskaan noussut kuolleista, Suura 3:143 - 144. Muhammed on haudattu Medinnaan Saudi-Arabian alueelle. Miljoonat muslimit käyvät hänen haudallaan joka vuosi.

Koraani ilmoittaa Jeesuksesta seuraavat seikat:
1) Jumala liikkui Neitsyt Marian yllä ja hän hedelmöittyi ja synnytti lapsen olematta yhteydessä mieheen. Jeesuksella ei ollut maallista isää, kun taas Muhammedilla oli. Joten Jeesus syntyi ja eli ilman syntiä. Tätä hyvettä ei koskaan liitetty Muhammedin ominaisuuksiin.
2) Jeesus paransi sairaita
3) Jumala lähetti Jeesuksen saarnaamaan evankeliumia
4) Eräänä päivänä Jeesus tulee takaisin tuomitsemaan maailman
5) Koraani mainitsee Jeesuksen 97 kertaa eli paljon useammin kuin Muhammedin
6) Suurassa 43 lainataan Jeesuksen sanoja: ”Seuratkaa minua”, Suura 43:61 - 63
7) Koraani kutsuu Jeesusta Jumalan sanaksi, Jumalan Hengeksi, Messiaaksi, Jumalan merkiksi, kaikkien ihmisten merkiksi, Jumalan siunaukseksi ja Marian pyhäksi lapseksi.

Jumalan Poika

Koraani on sitä vastaan, että Jeesusta kutsutaan Jumalan Pojaksi. Muslimit pitävät jumalanpilkkana sitä, että Jumala ryhtyisi fyysiseen suhteeseen ja siittäisi pojan. Myös kaikki kristityt ovat yhtä mieltä siitä, että Jumala ei ollut osallistunut sukupuoliseen siittämiseen. Kristityt ja muslimit pitävät molemmat sellaista ajatusta yhtä paljon jumalanpilkkana.

Arabian kielessä ”Jumalan fyysistä poikaa” tarkoittaa sana ”walladullah”. Tätä sanaa ei koskaan käytetä Jeesuksen Kristuksen yhteydessä. Olisi todellakin jumalanpilkkaa käyttää tätä sanaa. Sen sijaan Jeesuksesta käytetään toista arabian kielen sanaa ”ibn-ullah”, joka tarkoittaa ”Jumalan poikaa” hengellisessä mielessä.

Näiden sanojen ”walladullah” ja ”ibn-ullah” välillä on valtava merkitysero. Sanaa ”ibn” käytetään arabiankielisessä kirjallisuudessa ja Koraanissa vertauskuvallisessa merkityksessä. Kun taas sana ”wallad” ei ole koskaan vertauskuvallinen, vaan tarkoittaa aina fyysistä poikaa.

Koraanissa esiintyy usein arabiankielinen sana ”ibn al-salib”, joka tarkoittaa kirjaimellisesti ”tien poikaa” ja sillä tarkoitetaan vaeltajaa tai matkalaista. Kukaan ei silti väitä, että tiellä olisi ollut fyysistä suhdetta, josta syntyi poika. Se on kuvainnollinen sanonta. Voimme sanoa jostakin henkilöstä, että hän on ”aikansa lapsi”. Voidaan puhua ”erämaan pojasta” tai ”etelän pojasta”. Silti kukaan ei päättele, että aika, erämaa tai etelä olisivat osallistuneet fyysiseen siittämiseen.

Jeesuksesta ei koskaan puhuta termillä ”walladullah”, vaan ainoastaan sanalla ”ibn-ullah”.

Jeesus ei tullut Jumalan Pojaksi syntyessään Beetlehemissä, vaan hän on ollut ikuisessa ykseydessä Isän kanssa. Jumala on yksi. Jumala on ilmoittanut itsensä kolmessa persoonassa: Isänä, Poikana ja Pyhän Henkenä. Tämä ilmentyminen kolmena persoonana ei tee tyhjäksi sitä tosiasiaa, että Jumala on YKSI. Kolme persoonaa ilmentää ainoastaan enemmän Jumalan todellisesta luonnosta.

Jumalan täytyi tulla meidän luoksemme syntymällä Jeesuksena. Me emme kykene, emmekä voi saavuttaa Jumalaa omasta aloitteestamme. Syntimme olivat tehneet meidät mahdottomaksi saavuttaa Jumala, sen sijaan Jumalan täytyi saavuttaa meidät. Jeesuksessa näemme Jumalan todellisen olemuksen. Kuten Koraanikin ilmoittaa Jeesuksen olevan Jumalan sana, niin evankeliumit ilmoittavat myös Jeesuksen Jumalan sanana ja täydellisenä ilmoituksena itsestään.

Kaikkien uskontojen edustajat tarvitsevat Jeesusta, niin kristityt kuin muslimitkin. Jumala valmisti tien luokseen Jeesuksen kautta armossaan ja rakkaudessaan. Usko sydämessäsi, että Jumala herätti Jeesuksen kuolleista ja pyydä Jumalaa auttamaan sinua uskomaan. Tunnusta myös, että Jeesus on Herrasi. Tämä on kaikki mitä tarvitset pelastuaksesi.

Muhammed kannustaa muslimeja tutustumaan evankeliumeihin. Joten tutustu sinäkin evankeliumeiden teksteihin. Koraani toteaa: ”Me uskomme siihen, mikä on meille ylhäältä lähetetty (Koraani) ja mikä myös teille on lähetetty (Toora ja evankeliumit).” (Suura 29:46)

Teksti lainattu ja kopioitu osoitteesta: https://www.answering-islam.org/suomi/html/jeesus.html

Avuksi niille jotka tarvitsevat.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Miten ihmisille kerrotaan islamista

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kiitos Sanna mielenkiintoisesta tekstistä. :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vastaa Viestiin