Mikä tahansa kelpaa muttei Jumalan luomistyö

Keskustele ei kristillisistä uskonnoista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Mikä tahansa kelpaa muttei Jumalan luomistyö

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

LEHTI 26.11.2016
Miksi emme ole kohdanneet avaruusolioita? fyysikolla pahaenteinen selitys
Siihen, että emme ole löytäneet elämää avaruudesta, saattaa olla ikävä syy.

Ihmiskunta on yrittänyt selvittää pitkän aikaa, onko elämää muualla kuin omalla planeetallamme. Esimerkiksi asiaa selvittänyt Draken kaava antaa ymmärtää, että elämää on lähes pakko olla muullakin. Sivilisaatioita pitäisi itse asiassa olla valtava määrä, ja kosmoksen pitäisi oikeastaan kuhista elämää.
Mutta jos näin on, miksi emme ole saaneet muukalaisista minkäänlaista elon merkkiä? Esimerkiksi radioteleskooppimme poimimat lupaavat signaalit ovat osoittautuneet usein vinhasti pyörivien pulsareiden aikaansaannoksiksi tai muiksi vääriksi hälytyksiksi.
Sitä, ettei elämää ole löydetty, kutsutaan kuuluisan tähtitieteilijän Enrico Fermin mukaan Fermin paradoksiksi.
Maailmankuulu fyysikko Brian Cox antaa nyt yhden mahdollisen vastauksen siihen, miksi emme ole löytäneet muuta elämää maailmankaikkeudesta, eikä se vastaus ole ehkä kaikkein miellyttävin.
Cox arvelee, että sivilisaatio, jolla on kyky kommunikoida avaruuteen, ei ehkä ole pitkäikäinen, sillä sillä on myös kyky tuhota itsensä.
Tällä ajatuksella Cox tulee lähelle Stephen Hawkingin esittämää dystopiaa, jonka mukaan ihmiskunta ei selviä enää tuhattakaan vuotta tällä haavoittuvalla pallolla. Jos elämän halutaan jatkuvan, meidän on pakko löytää joku toinen planeetta asuinpaikakseen. Myös ihmiskuntaan on siis sisäänrakennettu itsetuhon mekanismi.
On tietenkin mahdollista, että älyllinen elämä on harvinaisempaa kuin ajattelemme tai harvinaista omalla galaksillamme, linnunradalla.
Elämä voi myös olla niin erikoista, että emme tunnista sitä, vaikka sen näkisimme.
Lisäksi on pyöritelty ajatusta, että olisi olemassa sellainen hypersivilisaatio, joka estää muita sivilisaatioita saavuttamasta muun elämän havaitsemiseen ja saavuttamiseen tarvittavaa teknologista tasoa.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/miksi ... 1480067303
On se vaan jännä juttu, että mikä eriskummallisinkin vaihtoehto elämämme ratkaisemiseksi kelpaa, muin Jumalan luomistyö.
Kun päädytään siihen tosiasiaan että älylliseen ihmiskuntaan on sisäänrakennettu itsetuhoinen mekanismi, niin miksi se sitten olisi muilla yhteiskunnilla? Ja mikä on älyllinen ja mikä vähemmän älyllinen, voidaan myös kysyä... missä kulkee se raja ja miksi mitään rajoja muka ylipäätään on jos kerran Jumala ei ole niitä määrittelemässä? Ei sattuma tee rajoja tai rajoituksia älyllisyyteen tms. mihinkään.
Sinettisormus

Re: Mikä tahansa kelpaa muttei Jumalan luomistyö

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kun jouduimme pois Paratiisista, valhe astui kaikella voimalla ihmisen elämään ... :cry:
Sinettisormus

Re: Mikä tahansa kelpaa muttei Jumalan luomistyö

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mikä tahansa kelpaa muttei Jumalan luomistyö

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Jumalaton viisas, lukenut ja itsetietoinen ihminen on äärimmäisyyksissään äärettömän tyhmä.
1. Korintolaiskirje 1:17-25 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi? Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
näkymätön ninni

Re: Mikä tahansa kelpaa muttei Jumalan luomistyö

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Surullista, mutta totta! Ei kelpaa ihmiselle Jumala!

Älykkyyttä haetaan, mutta viisauden perään ei edes kysellä!
Sinettisormus

Re: Mikä tahansa kelpaa muttei Jumalan luomistyö

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

SANANLASKUT 2
1. Poikani, jos sinä otat minun sanani varteen ja kätket mieleesi minun
käskyni,
2. niin että herkistät korvasi viisaudelle ja taivutat sydämesi taitoon -
3. niin, jos kutsut ymmärrystä ja ääneesi huudat taitoa,
4. jos haet sitä kuin hopeata ja etsit sitä kuin aarretta,
5. silloin pääset ymmärtämään Herran pelon ja löydät Jumalan tuntemisen.
6. Sillä Herra antaa viisautta, hänen suustansa lähtee tieto ja taito.
7. Oikeamielisille hänellä on tallella pelastus, kilpi nuhteettomasti vaeltaville,
8. niin että hän suojaa oikeuden polut ja varjelee hurskaittensa tien.
9. Silloin ymmärrät vanhurskauden ja oikeuden ja vilpittömyyden - hyvyyden tien kaiken;
10. sillä viisaus tulee sydämeesi, ja tieto tulee sielullesi suloiseksi,
11. taidollisuus on sinua varjeleva ja ymmärrys suojeleva sinut.
12. Se pelastaa sinut pahojen tiestä, miehestä, joka kavalasti puhuu;
13. niistä, jotka ovat hyljänneet oikeat polut vaeltaaksensa pimeyden teitä;
14. niistä, jotka iloitsevat pahanteosta, riemuitsevat häijystä kavaluudesta,
15. joiden polut ovat mutkaiset ja jotka joutuvat väärään teillänsä. -
16. Se pelastaa sinut irstaasta naisesta, vieraasta vaimosta, joka sanoillansa liehakoitsee,
17. joka on hyljännyt nuoruutensa ystävän ja unhottanut Jumalansa liiton.
18. Sillä hänen huoneensa kallistuu kohti kuolemaa, hänen tiensä haamuja kohden.
19. Ei palaja kenkään, joka hänen luoksensa menee, eikä saavu elämän poluille.
20. Niin sinä vaellat hyvien tietä ja noudatat vanhurskasten polkuja.
21. Sillä oikeamieliset saavat asua maassa, ja nuhteettomat jäävät siihen jäljelle;
22. mutta jumalattomat hävitetään maasta, ja uskottomat siitä reväistään pois.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mikä tahansa kelpaa muttei Jumalan luomistyö

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Eikä tämä ihmisviisaus ole vain jumalattomien ongelma. Minulla on omia adventistisukulaisiakin joita vaivaa tiedeyhteisöjen palvonta. Se on kauheaa katsella kuinka maailma imee uskovaa ja uskovia ihmisiä kuin himo saada jotain jota arvostetaan ja kuitenkaan se ei ole mitään... ei yhtään mitään!
Sinettisormus

Re: Mikä tahansa kelpaa muttei Jumalan luomistyö

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... tuo on vain niin surullisen totta, valitettavasti, jollain tasolla, nämä uskovat kulkevat vielä toinen jalka maailmassa laahaten. :(
Sinettisormus

Re: Mikä tahansa kelpaa muttei Jumalan luomistyö

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mikä tahansa kelpaa muttei Jumalan luomistyö

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Siksipä tarvitaan viimeinen sadonkorjuuaika kun siirrytään tuhatvuotiselle kaudelle. Sinne ei voida siirtyä tästä suoraan, koska se ei olisi kenellekään miksikään opetukseksi. Maailma luopuu puhtaasta Kristuksen opista, nähin maallisten opettajien oppeihin ja siksi luopumisen kulminaatiopiste keikauttaa koko maailman asetelmaa. Jos tästä jatkettaisiin sukupolvi vielä, niin kokonainen sukupolvi joutuisi kadotukseen. Se tarkoittaisi noin 7 miljardia ihmistä. Sitä ei Jumala salli, vaan se tulee muuttumaan ihan millä hetkellä tahansa.
näkymätön ninni

Re: Mikä tahansa kelpaa muttei Jumalan luomistyö

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

2. kirje Timoteukselle 4

1 Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:

2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.

3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia

4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.

5 Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti.

6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.

7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.

8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.

:)
Viimeksi muokannut näkymätön ninni, 27 Marras 2016, 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olli

Re: Mikä tahansa kelpaa muttei Jumalan luomistyö

Viesti Kirjoittaja olli »

Ninni, voit editoida tekstiäsi ja poistaa tuplarivit. Jätän sen sinulle harjoitustehtäväksi.

Minusta tuo "kertaus on opintojen äiti" on kyllä tekosyy... se kun nimittäin oikeasti heikentää luettavuutta. ;)
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Mikä tahansa kelpaa muttei Jumalan luomistyö

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mietin, että miksi nuo rivit tulivat kahteen kertaan? Ehkä tähän ei sovi, että kaikki tapahtuu syystä, mutta tuli vaan mieleen :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mikä tahansa kelpaa muttei Jumalan luomistyö

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Todella hauska Fingerpori. Piti vaan lisätä otsikko:
Fingerpori_20161130_ufotutkijat.jpg
Sinettisormus

Re: Mikä tahansa kelpaa muttei Jumalan luomistyö

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä kauhu kertomus 40 vuoden takaa, kuinka ihmisiä eksytetään:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005590607.html
Pastori Jim Jonesin perustaman Kansan Temppeli -uskonlahkon 918 jäsentä olivat joko tappaneet itsensä tai heidät tapettiin joko lääkkeillä tai syanidilla myrkytetyllä Flavor-Aid-mehutiivisteellä. Uhreista 304 oli lapsia.
Vastaa Viestiin