Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Keskustele ei kristillisistä uskonnoista
olli

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja olli »

^^ Manna, tuo on hyvä kirjoitus ja siinä on paljon asioita jotka herättävät keskustelunaiheita.

Juuri Taqiyya onkin ongelma tässä koko muslimeita lähestymisen kysymyksessä. Miten esilletuomasi pika-avioliitot kestävät on mielenkiintoinen kysymys. Tietysti yhteinen lapsi on vakuutus sitäkin vastaan että muuten tulisi karkoitus, koska se takaa varman oleskeluluvan ja sitä kautta myös tietysti kansalaisuuden.

Mutta tuossa kristityksi julistautumisessa voisi äkkiä luulla että muslimi joka kääntyy olisi tosissaan koska häntä kohtaa vaino muiden muslimien taholta. Mutta kohtaako ? Kumma kyllä, joitakin kohtaa ja useimpia ei. Tietysti voidaan ajatella että taas kyse on taqiyyasta, ja kääntynyt ilmoittaa muille vain valehtelevansa uudesta uskostaan jonkin muun syyn vuoksi. Koraani todellakin sen sallii.

Molemmissa tapauksissa meidän tulee kristittyinä miettiä omaa suhtautumistamme. Toisaalta meidän ei tulisi tuomita toista kun taas toisaalta sydämemme voi kertoa että meidän tulisi varoittaa vaikkapa tuota pika-avioliiton naista tekemästä kenties kohtalokasta virhettä jossa hänen koko elämänsä on vaakalaudalla. Valitettavasti, varoittavia esimerkkejä löytyy.

Mutta se mitä voimme pitää selvänä on, että siitäkin huolimatta meidän tulee pitää Sanaa tarjolla heille. Niin tai näin, meidät on kutsuttu kylvämään eikä ole meidän vastuullamme antaa kasvua - kaikeksi onneksi, koska siihen tuskin kykenisimmekään. On vain nin vaikea kristittynä suhtautua muslimeihin täydellä luottamuksella, edes mahdollisen kääntymyksen kohdalla. Ehkä kannattaa muistaa että sielunvihollisen aika on vähissä, ja nämä ovat niitä viimeisiä asioita joita se meille eteen heittelee.

Olkaamme siis luottavaisella mielellä siihen että Jumala antaa meille kaiken mitä tarvitsemme. Joka tilanteessa, ja jokaisena hetkenä. Me emme saa asettua oman viisautemme varaan, vaan rukouksessa pyydämme Häneltä viisautta.

Siksi koska Hän tietää.
Salome1972

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Tuohon on helppo sanoa Amen!
Tuppajaa niin helposti unohtumaan vaikeuksien keskellä se, että Jumala tietää tulevaiset ja varjelee omansa AINA!
Vaikka kuinka pienenä ja heikkona aina vaan yrittää järkeillä mitä pitäisi tehdä, kun pitäisi sen sijaan luottaa Jumalan johdatukseen ja apuun.
Siihenkin, että Hän antaa tiedon ja viisauden siihen, että erotamme Hengessä, milloin on rehellinen kääntynyt ja milloin valehtelija kyseessä.
Manna

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja Manna »

Salome1972 kirjoitti:Tuohon on helppo sanoa Amen!
Tuppajaa niin helposti unohtumaan vaikeuksien keskellä se, että Jumala tietää tulevaiset ja varjelee omansa AINA!
Vaikka kuinka pienenä ja heikkona aina vaan yrittää järkeillä mitä pitäisi tehdä, kun pitäisi sen sijaan luottaa Jumalan johdatukseen ja apuun.
Siihenkin, että Hän antaa tiedon ja viisauden siihen, että erotamme Hengessä, milloin on rehellinen kääntynyt ja milloin valehtelija kyseessä.
Amen. Tämä koko islam on tosi monimutkainen ja vaikea asia, ahdistavakin välillä henkisesti. Kyllä pakko välillä kääntyä Jumalan puoleen ja kysyä apuja miten tämän asian kanssa menetellä ja miten suhtautua asiaan siten, että se olisi Jumalankin mieleen. Kuitenkin kun tietää että muslimeilla on tavoitteena vallata koko maailma.

Ja vaikka sen on tiennyt että tämä päivä joskus koittaa ja tännekin meille tulevat ja määränsä lisääntyy vauhdilla, ei sitä olisi uskonut että tämä nyt tapahtuu. Ihan yhtäkkiä marssivat maahamme kymmenin tuhansin kappalein. Ja lisää on tulossa varmastikin kun kevät koittaa.

Keinot on tässä kuitenkin vähissä mitä voidaan tehdä. Itsellä tulee mieleen rukoilu Suomen kansan puolesta, ja rukoilu sen puolesta että nämä muslimit kääntyisivät kristityiksi. Myös voi rukoilla että ne ketkä punovat pahoja juoniaan, että heidän suunnitelmansa raukeisivat tyhjiin ja epäonnistuvat suunnitelmissaan. Ja se, että itse roikutaan Jeesuksessa kiinni viimeiseen asti ja levitetään evankeliumia, myös täällä Suomessakin suomalaisille jotka ovat uskosta osattomia. Ja muslimeillekin sitä evankeliumia julistetaan Kristuksesta kenestä siihen hommaan on. Ja rukoillaan voimia ja varjelusta jotka tätä evankelioimistyötä tekevät, ja jopa saattavat itsensäkin vaaraan fyysisestikin välillä. Henkien taistosta puhumattakaan.

Jos joku muslimi käyttää vieraanvaraisuuttamme väärin jotenkin, vastaa hän itse teoistaan Jumalan edessä joku päivä. Sinällään ei minusta meidän tarvitse tietää jos joku jostain syystä leikkisikin vaikka kristittyä omaksi edukseen. Jumala kyllä senkin tietää.

Mutta kuitenkaan ei saa olla liian sinisilmäinen tämän islamin edessä, se pitää aina muistaa, että siellä on monet keinot sallittuja kun valtaavat maailmaa. Jeesus Kristus on kuitenkin Herra ja voittaja!
olli

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja olli »

Hei,

Minulle on (näköjään) avautumassa mahdollisuus pitää "kotikirkkoa" tai jotakin sen tapaista omassa kodissani eräille maahanmuuttajille. En ole itse tätä mitenkään etsinyt, joten koen että ilmeisesti Herralla on jokin suunnitelma asiassa. Tämä onkin niin mainio juttu, koska tämä oli minullekin hieman sellainen asia jota en olisi odottanut; minulla on kokemusta kyllä saarnoista ja tutkiskelujen vetämisestä, mutta no... tämä asia on sellainen joka tuli nyt minullekin ihan uutena enkä voi sanoa muuta kuin että "Herra, jos se on Sinun tahtosi - niin tapahtukoon Sinun tahtosi" :)

Pyytäisin esirukousta asian puolesta.

Päätin nyt laittaa sen tähän ketjuun eikä esirukoukset-ketjuun - syy lienee aika lailla ilmeinen: tämä on samalla todistus siitä että jotakin Herralla on mielessä turvapaikanhakijoidenkin suhteen. Olkoon mielemme avoin itsekullakin. :)
Manna

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja Manna »

^^ Tutkimattomia ovat Herran tiet. :) Tähän ei oikein muuta voi sanoa. Täytyy muistaa rukouksessa, ja kerrohan sitten jatkossa kuulumisia joskus miten asia etenee.
Salome1972

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Rukoilen myös!
Itse johdatuin maahanmuuttajien pariin ihan ilman omaa tahtoani; pikemminkin päinvastoin. Pidä alttiuden kengät jaloissasi - kuten sanoit: tapahtukoon Herran tahto- Herra sinua siunatkoon ja varjelkoon!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja Eero »

Positiivista uutisointia pohjoisesta:

Sadat turvapaikanhakijat ovat vaihtaneet uskontoa – "Väkivaltaan kyllästyneet kääntyvät kristinuskoon"
http://yle.fi/uutiset/3-9495968

Herran Siunausta heille, jotka tosissaan etsivät Pelastusta.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Toivottavasti he heräävät aidosti kristilliseen uskoon, koska siellä saattaa olla myös ns. hyödyn tavoittelijoita ja muita soluttautujia, joilla ei sitten sydämessään olekaan halu löytää Jeesusta mutta yrittävät tavoitella jotain muuta hyötyä. En tietenkään halua kuulostaa näin skeptiseltä ja koko sydämestänihän minä toivon että löytävät Jeesuksen omakohtaisena vapahtajana, koska massaherätys on yleensä hiukan laimea lopputulos. Siinä siemen lentää muttei aina löydä oikein hyvää maata.
Sinettisormus

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jarmon kanssa samaa mieltä, on hyvä jos nuo todella aidosti ottavat tuon uskon vastaan, mutta jos se on vain tuollaista hyödyn tavoittelua, että näin pääsisivät paremmin maahan, menettää asia pohjan. Valitettavasti noita hyötyjiäkin on liikkeellä.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja katso7 »

eipä siihen tarvita kuin erämaajakso Isän seurassa hän kyllä neuvoo omilla neuvoilla ei pitkälle pötkitäja täytyminen Pyhällä Hengellä kannattaa lukea joonan kirja
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Me voimme luottaa Jumalaan koko sydämestä myös tässä turvapaikka-asiassa.
Islam on saatanan uskonto ja sen uskonnon palvelijat ovat saatanan palvelijoita, saatanan synagoogaa. Siksi täytyy olla nöyrä Jumalan edessä eikä mennä pyytämään, kuten Raamatussa varoitetaan, saatanan synagoogasta käännytettäviä. Jumala antaa jos on antaakseen. Hän tuntee kaikki kaipaavat sydämet ja näkee ne joiden sydämessä on kierous ja vääryys.
Turvapaikan saamiselle pakolaiset ovat löytäneet uuden keinon, käänny kristityksi ja se on perusteeksi islamilaisissa maissa vainoon, vaikka virallisesti tämä ei olisikaan syy. Mutta arvaan että se todellisuudessa on. Minä näin näitä miehiä kun olin katsomassa Rauno Helpin kokousta Hämeenkyrössä keväällä. Siellä oli näitä "uskoviksi kääntyneitä" mutta silmistä näin heti ettei asia ollut niin ja he myös mulkoilivat hiukan omituisesti minua. Toki olen tällainen kauheen iso ja pelottavankin näkönen mutta mun henkeni on avoin ja luen henget. Siinä yhdessä miehessä ei ainakaan ollut aitoutta yhtään. Hän oli edelleen sitä mikä oli tullessaankin tänne.
Asia vaan on niin, vaikka kuulostaa kamalalta että moni tahtoisi auttaa ja luulee auttavansa mutta me elämme niin kovia aikoja että puheemme ja apumme tulee hyväksikäytön välikappaleeksi. Kannattaa tehdä kuten Raamattu sanoo, olla alttiina, pukeutua Jumalan sotavaristukseen mutta ei mennä itse omavoimaisesti, vaan antakaa kun Jumala kuljettaa "kalansaaliit" luoksenne.
Juhani

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Miten muslimeille kerrotaan, että Jeesus pelastaa?

Luin mielenkiintoisen artikkelin muslimien kohtaamisesta evankeliumin kanssa. Tämä on mielestäni hyvä meidän jokaisen tietää. Esimerkiksi totuuden keskustelusta, vieraanvaraisuudesta ja siitä, että mitä ja miksi Jeesus on Jumalan poika.

Muslimeilla on oikeus kuulla evankeliumi, mutta ”viisas voittaa sieluja”.

http://www.evankelioi.net/materiaalipan ... /muslimit/


Jeesus sanoo: ”Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.”

Olen työskennellyt vuosikausia myös monien muslimien sekä kristittyjen kanssa. En ole minkään kirkon ammattilainen tai lähetystyöntekijä, vaan teen aivan muuta työtä. Olen monessa tilanteessa havainnut parhaaksi aidon ystävystymisen ja lähimmäisenrakkauden. Pidän tätä yhtenä hyvänä ohjeena suhtautumiseemme muslimeihin.

Tämä kirjoitus kosketti minua ja olen tästä kirjoituksesta samaa mieltä:

”Tutustumalla heihin ystävinä ja elämällä omaa uskoa todeksi arkielämässä. Rakkaus ja ennakkoluuloton kuunteleminen on hyvä alku. Olen elänyt ja tehnyt työtä vuosikausia muslimien kanssa ja he ovat yleensä alkaneet itse keskustelun uskosta kanssani. He kyllä tietävät kristinuskon opetuksista, koska arvostavat Jeesusta profeettana. Keskustelu onkin usein alkanut siitä, että kun sinä olet tuollainen, niin johtuuko se siitä, että olet kristitty. He arvostavat sitä, että usko näkyy arkielämässä, ja paheksuvat nimikristittyjä länsimaalaisia. Islamista olisi hyvä tietää jotain ihan oikeasti, ei vain huhupuheita ja stereotypioita. Taustalla olevat ennakkoluulot ja halveksunta paljastuvat kättelyssä, ja seinä on heti vastassa. Aito toisen ihmisen kunnioitus avaa oven. Eikä se oikeastaan ole edes vaikeaa, sillä olen muslimeissa tavannut erittäin lämpimiä ihmisiä.”

Filologus; 07-12-14

http://forum.netmission.fi/forum/hengel ... a-muslimia
Vastaa Viestiin