Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Keskustele ei kristillisistä uskonnoista
olli

Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja olli »

Meille on saapunut kymmeniä tuhansia turvapaikanhakijoita viime vuonna, joista n. 80% miehiä ja melkein kaikki islaminuskoisia. Mutta vain ehkä 10-20% heistä puhuu englantia. Miten voimme välittää evankeliumin sanomaa heille ?

Minua kiinnostaisi, onko jollakin omakohtaisia kokemuksia turvapaikanhakijoiden kanssa käydyistä keskusteluista joissa on pyritty tuomaan Jeesus esille, tavalla tai toisella; tai joissa on tullut esille vaikkapa sitten Islam ?

Minulle itselleni on avautunut useita tilanteita työni puolesta, joissa olen saanut tutustua tällaiseen ihmiseen ainakin hieman. Jotenkin minulle on tullut sellainen olo, että vaikka he eivät ole kovin tunnustuksellisia muslimeja, Islam asettaa kuitenkin heidän mieliinsä selkeän rajan, josta ei "saa" mennä yli; eli he alkavat yllättäen todistaa minulle siitä mitä allah tai koraani on asiasta mieltä, eikä heidän mielensä ole avoin keskustelemaan rehellisesti asioista.

Mitä kokemuksia teillä on ? Miten voimme välittää heille Kristuksen Sanaa ?
Vieras

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tässä nyt on vaan sellainen ongelma, että vastaanottokeskuksiin ei suomalaisilla ole mitään asiaa. Niihin pääsevät vain naispuoleiset SPR:n työntekijät sekä vartijat.

Täällä Jyväskylässä pari kuukautta sitten eräs henkilö ajoi autolla vastaanottokeskuksen lähellä olevalle paikoitusalueelle - hän ei siis missään vaiheessa edes mennyt vastaanottokeskuksen alueelle! - Niin vok:n vartija soitti heti poliisit, ja mies raahattiin kuulusteluihin. Häneltä peruutettiin myös aseenkantoluvat.

Hänellä ei tietenkään ollut asetta mukana, paitsi kamera - se varmaan olikin se pelottavin ase SPR:n mielestä.

Raamattu kädessä menijä varmasti heitetään heti syvimpään tyrmään mikä löytyy.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

SPR on voittoa tavoitteleva liikeyritys, vaikka se on kansallinen rekisteröity yhdistys jonka ei pitäisi tehdä liikevoittoa. Niiden varat vain kanavoidaan jotenkin omituisesti, koska viivan alle ei saa jäädä paljoa. No kanavointi tapahtuu yhdistyksen sisällä laskutuksina ja palkkoina. SPR:n pomojen palkathan ovat hillittömiä ja SPR:n vastuuhenkilöiden takaa löytyy liikemaailman ihmisiä, jotka takovat suuria summia SPR:n kustannuksella, kuten Berner vuokraa lastensairaalan kiinteistöä ja hinta on varmasti sovittu aina kivanlaiseksi, koska samat "hyvävelinaamat" istuu neuvottelupöydän molemmin puolin.
Lisäksi SPR on koittanut häikäilemättömästi tehdä erilaisista asioista monopolisoitua liiketoimintaa itselleen, kuten EA-korttiluokitus. Se on koittanut vuosia standardisoida EA järjestelmäänsä siten että vain sillä olisi oikeus kouluttaa näitä luokkia. Silti kuka tahansa, jolla on riittävä pätevyys koulutukseen ja EA ammattiosaamiseen, voi kouluttaa pätevän taitoluokan, jota voidaan kutsua EA koulutukseksi.
Ei siis ole mikään ihme että SPR häärää pakolaisten kimpussa, koska hallituksessamme on samat naamat jotka siellä SPR:ssä säätämässä kuka ja ketkä saavat konkurssikypsän Suomen viimeisetkin lantit.
Salome1972

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Paikkakuntani pakolaiskeskukseen olemme päässeet ompelemaan/silittämään verhoja. Ymmärtääkseni homman alunperin organisoi SPR, vaikka käytännön työn tekivätkin eri seurakuntien naiset ilman kytköksiä SPR:iin. Tarjottiin myös hommaa lasten koulunkäynnin (lähinnä läksyjen tekemiseen yms.) avustamiseen. Itse en siihen ole osallistunut. Pakolaiskeskuksessa oli kyllä täälläkin tiukka vartiointi, mutta ihan joustavasti sisään-ja ulospääseminen hoitui. Maahanmuuttajanaiset olivat ompelutyöstä kiinnostuneita ja kävivät myös silittämässä huivejaan. Englanninkielellä yritimme kommunikoida ja elekielellä. Eräs nuori afgaanityttö oli innokas oppimaan suomea. Hänen puolestaan eräs meistä sai myös rukoilla, vaikka tyttökin oli muslimi.
"Raamattu kädessä" emme sinne menneet, vaan enemmänkin sydämessä. "Sana on sinun suussasi ja sinun sydämessäsi." Itse luen raamattua päivittäin oppiakseni sanaa mahdollisimman paljon ulkoa. (Tulee mieleen Pekka Simojoen laulu,jossa sanotaan jotenkin niin, että he voivat polttaa talot ja heittää vankilaan, mutta "he eivät koskaan sydäntämme saa".)
Jumalanpalveluksissamme maahanmuuttajia käy paljon. Kielitaito heillä on tosiaan aika olematon. Lapset ovat osallistuneet pyhäkouluun. (En tiedä ovatko muslimien vai kristittyjen lapsia.) Ovat kyllä niin pieniä, että asettavat todella paljon haastetta vetäjille. Seurakunnassani on kiitettävällä tavalla satsattu tähän monikulttuuriseen lapsityöhön. (Käytössä mm. kuvakorttikommunikointi) Itse pidän pyhäkoulua isommille lapsille; siellä ei ole toistaiseksi ollut kuin kantasuomalaisia lapsia. Viikonloppuna meillä on koulutusta ja palaveria juuri tästä aiheesta.
En väitä, että minulla olisi kovin kattava kokemus maahanmuuttajista (paitsi asiakaspalvelussa pankissa), mutta olen oppinut - Moodyn tavoin-, että jos valon antaa loistaa, ei tarvitse kertoa kenellekään, että se loistaa, vaan se on todistus itsessään. Pyhä elämä. Kristillisyys käytännössä: iloisuus, ystävällisyys, kärsivällisyys, huumorintaju jne. Vastapainona "vääräuskoisten" vihaamiselle ja epäluulolle.
Muistakaa myös, että vaikka "lähetyskenttä" on tullut tänne, me olemme heille ihan samanlainen "lähetyskenttä". Siksi: luetaan raamattua ja puetaan sota-asu päällemme, koska taistelu ei todellakaan ole lihaa ja verta vastaan. (Ja nyt sitten jollekin vierailevalle irvileualle tiedoksi, että kyseinen sotisopa tarkoittaa uskoa, Pyhää Henkeä, vanhurskautta, alttiutta RAUHAN evankeliumille jne.)
Kiitos muuten Jarmolle ja kumppaneille tästä palstasta! Hyvä henkireikä! Jeesus kanssanne!
olli

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja olli »

Vieras kirjoitti:Tässä nyt on vaan sellainen ongelma, että vastaanottokeskuksiin ei suomalaisilla ole mitään asiaa. Niihin pääsevät vain naispuoleiset SPR:n työntekijät sekä vartijat.
Tuokin on aivan totta, mutta heitä näkyy runsaasti kaduilla. Katuevankeliointi on aika harvinaista nykyään Suomessa, ja pitää painaa erikseen materiaalia englanninkieliellä tai vielä mieluummin pakolaisten omilla kielillä. Mutta aina on mahdollista tutustua ihmisiin, vaihtaa yhteystietoja ja jatkaa henkilökohtaisella tasolla.

Vaikka itselläni on työn puolesta pääsy vokin sisään, tiedän että siellä ei ole sopiva tehdä mitään julistusta; kontakteja voi solmia, ja voi kutsua jonkun vaikkapa ostosreissulle illalla jonnekin ostarille. Siellä sitten ehtii rauhassa jutustella.

Heillä ei ole kauheasti tekemistä, ja SPR tietääkseni sallii viedä vokkien auloihin tms. mainoslappusia joissa kutsutaan erilaisiin tilaisuuksiin. Jos pidetään tilaisuuksia, jotka eivät ole evankelioivia, niissä voi tutustua ihmisiin, saada yhteystietoja ja sopia sitten tavata erikseen muualla.
kiitosvirsi
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:05

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja kiitosvirsi »

Asuinpaikkakunnallani järjestetään kokouksia maahanmuuttajille.Heitä on tullut uskoon ja Herra on myös parantanut heidän sairauksiaan.Useita on kastettukin.Tulkkina toimii uskovainen arabiankieltä puhuva henkilö.Nyt tarvittaisiin henkilö joka osaisi farsinkieltä.Veljet ja sisaret muistakaa tätä työtä esirukouksin,että se saisi laajentua ja yhä enemmän tulisi pakolaisia uskoon.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen, kiitosvirsi Amen!
Mä just ajattelinkin että sinne vaaditaan ehdottomasti tuon tyyppisiä ex. muslimeita, jotka ovat kääntyneet, osaavat kielen ja ajattelevat ja ymmärtävät miten nämä pakolaiset ajattelee.
Toinen juttu on minkä oon miettiny on se että kun tuolla yhteisöissä tarjotaan kristillistä lehdykkää, niin kukapa siellä uskaltaa kiinostua, ettei saa yhteisöltään pataansa tai pahimmassa tapauksessa puukkoa. Ei muslimiyhteisöstä lähdetä noin vain kristityksi. Siellä on samat kovat lait kuin on prätkäjengeissä ja mafiassa. Jos siellä olet, niin sinne jäät. Se on saatanan tapa toimia ja siitä sen tunnistaa.
olli

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja olli »

kiitosvirsi kirjoitti:Asuinpaikkakunnallani järjestetään kokouksia maahanmuuttajille.Heitä on tullut uskoon ja Herra on myös parantanut heidän sairauksiaan.Useita on kastettukin.Tulkkina toimii uskovainen arabiankieltä puhuva henkilö.Nyt tarvittaisiin henkilö joka osaisi farsinkieltä.Veljet ja sisaret muistakaa tätä työtä esirukouksin,että se saisi laajentua ja yhä enemmän tulisi pakolaisia uskoon.
Tuohan on hieno kuulla. Erityisesti sydäntä lämmittää se, että joku kantaa itse asioita Herran eteen tai kehottaa muita esirukouksiin asiasta. Meillä jokaisella on oma pieni osamme siinä isossa työssä, joka meille on annettu; mutta ennen kaikkea meille ei ole annettu sellaista taakkaa jota emme voisi kantaa. Ei jokaisen tarvitse eikä pidäkään olle suuria evankelistoja tai jotain muuta sellaista johon Herra ei ole meitä kutsunut. Hän itse valitsee meille jokaiselle osan, jos vain me itse olemme valmiita kuuntelemaan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Katsokaas tätä: http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/pol ... ijat-46952

Poliisiammattikorkeakoulun tuoreen raportin mukaan Suomessa kristityiksi kääntyneet muslimit ovat jopa hengenvaarassa ja yhteisöjensä uhkan, syrjinnän ja kiusaamisen kohteena. Näin arvioivat maahanmuuttoa ja turvallisuutta käsittelevän raportin kyselyyn vastanneet asiantuntijat.

Raportin mukaan Lähi-idästä paenneet jesidit, kristityt ja kristityksi kääntyneet ovat olleet Saksassa vakavan vainon kohteena vastaanottokeskuksissa. Toissa vuonna Saksaan tulleista 200 000 turvapaikanhakijasta kristittyjä oli kristittyjä noin 49 000 ja jesidejä 10 000.... (lisää yllä linkistä)

Tästä mä oon koittanu puhua ja ottaa huomioon tämä ongelma.
olli

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja olli »

-jarmo- kirjoitti: Poliisiammattikorkeakoulun tuoreen raportin mukaan Suomessa kristityiksi kääntyneet muslimit ovat jopa hengenvaarassa ja yhteisöjensä uhkan, syrjinnän ja kiusaamisen kohteena. Näin arvioivat maahanmuuttoa ja turvallisuutta käsittelevän raportin kyselyyn vastanneet asiantuntijat.

Raportin mukaan Lähi-idästä paenneet jesidit, kristityt ja kristityksi kääntyneet ovat olleet Saksassa vakavan vainon kohteena vastaanottokeskuksissa.
Niinpä. Kysyn vaan, että miten on mahdollista että tietyt "kotimaassaan vainon kohteeksi joutuneet" ovat nyt tullessaan tuoneet tuon saman vainon tänne Eurooppaan ?

Mutta todellakin tuo on yksi syy, miksi meidän tulee etsiä tilaisuutta henkilökohtaiseen keskusteluun jossakin muualla kuin noiden turvapaikanhakijoiden keskellä. Olen sen itsekin havainnut etteivät kaikki heistä ole ollenkaan niin "uskonnosta vieraantuneita" kuin tiedotusvälineissä on usein yritetty väittää, ja on aika selvää etteivät he voi keskustella rehellisesti maanmiehiensä tai muiden muslimien keskellä.

Tänne tulee elintasopakolaisia ja oikeita pakolaisia, uskonnollisesti aktiiveja ja nimiuskovia, hyviä ja pahoja. Mutta siitäkin huolimatta, meidän tehtävämme on viedä Sanaa eteenpäin heidänkin keskellään.

Vaikka heistä olisi kristityksi kääntyviä vain viisikymmentä... entä jos vain kolmekymmentä... kymmenen ? Tai... ? ... no, silti.
Salome1972

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Lähetysseurakunta ja Patmos lähetyssäätiö järjestävät koulutusta muslimievankelioinnista 7.3. alkaen. Lisätietoja ja ilmottautumisohjeet löytyy ainakin Patmoksen etusivulta; patmos.fi. Tiedoksi vaan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olen monesti miettinyt, miksi lähetystyöntekoijöitä tapetaan ja heitä kaapataan vangeiksi jne. että eikö Jumala kuitenkaan huolehdi omistaan, etenkin jostain lähetystyöstä. Uskon että kaikki liittyy yltiöpäisyyteen ja lauseeseen "älä kiusaa sinun Jumalaasi".
Jeesus lausui merkittävät sanat eräälle nuorelle miehelle, joka oli juuri tajunnut että Jeesus on messias. Nuori mies sanoi että minä haluan seurata sinua mutta anna minä ensin hautaan vanhan isäni. Tähän Jeesus vastasi, "anna kuolleiden haudata kuolleensa".
Ei se tarkoita sitä etteikö lähetyskäskyä pitäisi noudattaa, vaan sitä ettei joka paikkaan tarvitse mennä. Uskon että moni lähetyssaarnaaja teki sen saman mihin saatana yllytti Jeesusta. Hyppää tästä kiellekkeeltä, niin enkelit ottavat sinut kiinni, johon Jeesus vastasi "ja kirjoitettu on, älä kiusaa sinun Jumalaasi".

Evankelioiminen muslimimaailmaan on suuri riski ja siihen tarvitaan oman uskon lisäksi muutakin Patmoksen työntekijöiden palava halu auttaa ja viedä evankeliumia. Muutenkin kun katsoo josksus evankelistoja, niin heissä näkyy se epätoivottu piirre "minun kauttani hekin saivat uskon". Tämä kaikki yhdessä aiheuttaa sen että Jumala ottaa varjelluksensa pois. Yltiöpäisesti mennään omassa voimassa pelastamaan tavoitellen omia ansioita.
No onhan siinä toki uskoa mukana mutta kun Pyhä Henki näkee jokaisen sydämeen. Jos siellä on ensinnäkin yltiöpäisyyttä, piittaamattomuutta ja omavoimaisuutta, niin tilanne muuttuu.

En usko että Patmos kykenee esimerkiksi kokonaisarviolliseen turvallisuuskoulutukseen, joka on vieläpä oma ammattini. Jos turvattava alueesta ja siellä oleskelevista henkilöistä tehdään potentiaalisten ongelmien riskianalyysi, niin veikkaanpa ettei mitkään taulukot riitä niiden riskien kantokykyyn, saati sitten ratkaisut niihin ongelmiin. Suurimmalle osalle ongelmista ratkaisu on "älä mene sinne".
Salome1972

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Sori vaan Jarmo,mutta nyt olen sitten ihan pihalla!
Olen kipuillut pitkään tämän asian kanssa: olen kriittinen - olenko liian kriittinen? Kukaan muu ei tunnu olevan samaa mieltä. Kaikki ovat haltioissaan, kun mamut ovat täällä. Itse en ole. Haluan kuitenkin rakastaa lähimmäistäni. Olen kuunnellut tarkalla korvalla eri puhujien kannanottoja asiasta. Patmos on ainoa taho, jolta suoranaista kritiikkiä ja varoituksia on tullut. Tyyliin: islam on perkeleestä. Keskitaloakin olen muutaman kerran kuunnellut, eikä kaveri vaikuta "oman ansion tavoittelijalta".
Turvallisuuskoulutuksesta en osaa sanoa mitään (vaikka meiltäkin löytyy turvallisuusalan koulutuksen saanut henkilö; tosin sairaseläkkeellä). En ole itse edes menossa koulutukseen, koska asun niin kaukana Helsingistä, ettei ole realistisia mahdollisuuksia mennä sinne. Muuten kyllä menisin.
Taidan vetäytyä kammiooni rukoilemaan, että Herra antaisi viisautta tämän asian ymmärtämiseen ja henkien erottamisen armolahjan!
Vielä semmoinen huomio, että muslimit kyllä tulevat evankelioitaviksi ihan itse, ei tarvitse mennä mihinkään heidän paikkoihinsa. Kyllä meidänkin seurakunnassa tilaisuuksia mamuille järjestetään ihan säännöllisesti. Hyvä? No, jos se kerran on hyvä, niin sama vaara uhkaa meitä oman seurakuntamme penkissä. Onhan näitä soluttautumisia tapahtunut. Ja sitten seurakuntalaisia tapetaan kirkkoihinsa.
Olen edelleen sitä mieltä, että vaikka kuinka helisisi ja kilisisi, ellei löydy rakkautta niin turhaa on!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Salome1972 kirjoitti:Sori vaan Jarmo,mutta nyt olen sitten ihan pihalla!
Olen kipuillut pitkään tämän asian kanssa: olen kriittinen - olenko liian kriittinen? Kukaan muu ei tunnu olevan samaa mieltä. Kaikki ovat haltioissaan, kun mamut ovat täällä. Itse en ole. Haluan kuitenkin rakastaa lähimmäistäni. Olen kuunnellut tarkalla korvalla eri puhujien kannanottoja asiasta. Patmos on ainoa taho, jolta suoranaista kritiikkiä ja varoituksia on tullut. Tyyliin: islam on perkeleestä. Keskitaloakin olen muutaman kerran kuunnellut, eikä kaveri vaikuta "oman ansion tavoittelijalta".
Olen edelleen sitä mieltä, että vaikka kuinka helisisi ja kilisisi, ellei löydy rakkautta niin turhaa on!
Älä huoli,et ole pihalla, vaan OLET TÄYSIN OIKEASSA!

Sydämesi henki on henkeni kanssa ihan sama. Maailmalle tämä näkyy vaan erilaisena ja he karsastavat sitä. Minulle Islam on saatanapalvontaa 100%:sti ja rapiat päälle. Islam on kuin lihaksi tullut antikristus. Kaikki antikristuksen elementit näkyvät siinä. Se on henki!

Kerroit juuri sitä minkä olen hieman yrittänyt varovasti sanoa. Älkää menkö jokapaikkaan julistamaan, luottakaa siihen että Herra hoitaa teidän luo otolliset. Raamatussa sanotaan että te pyydätte minulta helvetistä sieluja käännytettäväksi mutta ette ota huomioon että Jumala voi. Älkää menkö itse sinne helvettiin saakka, vaan odottakaa portilla, jos sieltä vaikka joku tulisi ulos.
Sinettisormus

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

-jarmo- kirjoitti:
Salome1972 kirjoitti:Sori vaan Jarmo,mutta nyt olen sitten ihan pihalla!
Olen kipuillut pitkään tämän asian kanssa: olen kriittinen - olenko liian kriittinen? Kukaan muu ei tunnu olevan samaa mieltä. Kaikki ovat haltioissaan, kun mamut ovat täällä. Itse en ole. Haluan kuitenkin rakastaa lähimmäistäni. Olen kuunnellut tarkalla korvalla eri puhujien kannanottoja asiasta. Patmos on ainoa taho, jolta suoranaista kritiikkiä ja varoituksia on tullut. Tyyliin: islam on perkeleestä. Keskitaloakin olen muutaman kerran kuunnellut, eikä kaveri vaikuta "oman ansion tavoittelijalta".
Olen edelleen sitä mieltä, että vaikka kuinka helisisi ja kilisisi, ellei löydy rakkautta niin turhaa on!
Älä huoli,et ole pihalla, vaan OLET TÄYSIN OIKEASSA!

Sydämesi henki on henkeni kanssa ihan sama. Maailmalle tämä näkyy vaan erilaisena ja he karsastavat sitä. Minulle Islam on saatanapalvontaa 100%:sti ja rapiat päälle. Islam on kuin lihaksi tullut antikristus. Kaikki antikristuksen elementit näkyvät siinä. Se on henki!

Kerroit juuri sitä minkä olen hieman yrittänyt varovasti sanoa. Älkää menkö jokapaikkaan julistamaan, luottakaa siihen että Herra hoitaa teidän luo otolliset. Raamatussa sanotaan että te pyydätte minulta helvetistä sieluja käännytettäväksi mutta ette ota huomioon että Jumala voi. Älkää menkö itse sinne helvettiin saakka, vaan odottakaa portilla, jos sieltä vaikka joku tulisi ulos.
AA-MEN!
Salome1972

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Kiitos, helpotti!
Vaikkei täällä saakaan chattailla, niin jäin kyttäämään vastausta. Ahistaa tää asia niin valtavasti!
En kirjoittele tänne vaan lämpimikseni, vaan siks, että haluan vastauksia.
Islam ON saatananpalvontaa. Tiedän, että sen toteamisen voi joutua maksamaan hengellään. Silti: liian monet ns. kristityt uskovat, että kaikkien monoteististen uskontojen jumala on sama. Joten on se ihan pakko sanoa.
Tämä "koulutus" kiinnostaa minua siksi, että naapuriin saattaa joku päivä muuttaa muslimiperhe. En tyrkytä kaulaani katkaistavaksi, mutta aion edelleen olla samanlainen ärsyttävä helluntailaisfundamentalisti kuin tähänkin asti. Ärsyttävä siksi, että vaikka kuinka kristillisesti elät, niin "kaiken maailman tunkio " olet! Juorujen ja pahan puhumisen ainainen kohde!- Kiitos Herralle! :)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Joo, älä ole huolissas Salome1972, mä ainakin näen sinussa Jumalan oman ja ne ajatuksetkin tulevat heti siinä sivussa todistetuksi.

Jeesus on Herra!
olli

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja olli »

Salome1972 kirjoitti:Kiitos, helpotti!
En tyrkytä kaulaani katkaistavaksi, mutta aion edelleen olla samanlainen ärsyttävä helluntailaisfundamentalisti kuin tähänkin asti. Ärsyttävä siksi, että vaikka kuinka kristillisesti elät, niin "kaiken maailman tunkio " olet! Juorujen ja pahan puhumisen ainainen kohde!- Kiitos Herralle! :)
No tuo on aivan terve tapa ajatella asiaa. Meidät lähetetään kuin lampaat susien keskelle - no, ehkä nyt susia on tullut lampaiden sekaan :)

Mutta on todella hienoa että aiot olla juuri se "samanlainen ärsyttävä helluntailaisfundamentalisti" - koska meidän ei tula laittaa kynttilää vakan alle, eikä lakata olemasta suolainen. Kun sen tekee Jumalan rakkaudessa, voit olla tietämättäsikin työkalu Jumalalle tuoda joitakin heistä Jeesuksen luokse.
Tuon tähän muistutukseksi sanan joka sopii tähänkin yhteyteen:
Ilm 3:9
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat;...
Olen useasti mietiskellyt keitä tuo voisi tarkoittaa: "sanovat olevansa juutalaisia". Uskon että yksi mahdollinen tulkinta on myös: "ne, jotka sanovat olevansa SAMAN Jumalan valittua kansaa, mutta eivät ole". Muslimithan väittävät olevansa Jumalan korkeimmalle asettama ryhmä, yli juutalaisten ja kristittyjen. Väittävät jopa Mohammedin olleen "toinen messias" - eikö sekin kerro jo jotakin... ?
Mutta heidän jumalansa ei ole oikea Jumala - sanoivatpa he mitä hyvänsä.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Mielestäni Ollin havainto sopii meidän aikaamme.

Biblia (1776) Katso, minä annan sinulle saatanan joukosta ne, jotka itsensä Juudalaisiksi sanovat, ja ei olekaan, vaan he valehtelevat. Katso, minä tahdon vaatia heitä siihen, että heidän pitää tuleman ja kumartaman sinun jalkais edessä, ja heidän pitää tietämän, että minä sinua rakastin.

Biblia (1776) Ja pitää tapahtuman viimeisinä päivinä (sanoo Jumala), että minä tahdon vuodattaa minun Hengestäni kaiken lihan päälle: ja teidän poikanne ja tyttärenne pitää ennustaman, ja teidän nuorukaisenne pitää näkyjä näkemän, ja teidän vanhimpanne pitää unia uneksuman.

MUSLIMIT KÄÄNTYVÄT

https://www.youtube.com/results?search_ ... n+to+jesus
Manna

Re: Turvapaikanhakijat ja evankeliointi heille

Viesti Kirjoittaja Manna »

Itselläni ei ole omakohtaista kokemusta muslimeille evankelioinnista, tuskin itsestäni edes olisi siihen, eikä ole tullut tilannetta eteenkään. Uskon että Jumala valitsee ja varustaa siihen henkilöitä jotka katsoo siihen tehtävään sopivaksi. Minä tyydyn rukoilemaan asian puolesta.

Se on hieno asia aina jos muslimi löytää todellisen uskon Jeesukseen. Kuitenkin pitää muistaa, että osa voi 'leikkiä' (*)kristittyä siksi, että kuvittelee näin saavansa paremmin turvapaikan tai jotain muuta hyötyä. Ja myös se, että samaa vauhtia myös, ja jopa nopeammin (?) kristityt luopuvat uskostaan länsimaissa ja muslimien määrä kasvaa muuttoliikkeen avulla ja lisääntymällä täällä.

Tänään oli juuri juttua Iltalehdessä, että turvapaikanhakijat avioituvat pikavauhtia suomalaisten kanssa. Syksyllä ovat tulleet ja nyt jo häitä vietellään. Kohta tulee perheenlisäystä, ja yleensähän niitä lapsia tulee useampiakin, vrt. suomalaisten lapsiluvut.

(*) r10.3 Oppineet sanovat, että harhaanjohtavan vaikutel­man antamisesta ei koidu vahinkoa, jos sitä edel­lyttää Pyhän Lain suvait­sema hyöty, joka on tär­keämpi kuin olla har­haan­johtamat­ta puhutel­tavaa henkilöä, tai jos on jokin pakot­tava tarve, jota ei voisi saa­vuttaa muu­toin kuin valeh­tele­malla. (’Umdat al-Salik)
Vastaa Viestiin