Universalismi - mitä se on?

Keskustele ei kristillisistä uskonnoista
Maaret

Re: Universalismi - mitä se on?

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Minulla on kolmen saarnaajan kuva koneella mutta en tiedä onko sopivaa laittaa niitä tänne?
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Universalismi - mitä se on?

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Maaret kirjoitti: 31 Heinä 2020, 12:08 Minulla on kolmen saarnaajan kuva koneella mutta en tiedä onko sopivaa laittaa niitä tänne?
Mielestäni ei tulisi laittaa kuvia, vaan tulee tutkia ennemmin heidän julistustaan ja sen jälkeen
ottaa heihin itseensä yhteyttä.

1 Tim.
5:17 Vanhimpia, jotka seurakuntaa hyvin hoitavat, pidettäköön kahdenkertaisen kunnian ansainneina,
varsinkin niitä, jotka sanassa ja opetuksessa työtä tekevät.
5:19 Älä ota huomioosi syytettä vanhinta vastaan, ellei ole kahta tai kolmea todistajaa.

Mielestäni sormukset eivät tee kenestäkään syntisempää kuin muut ovat, tärkeintä on ettei kiinnitä
sydäntään niihin.

4:4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
4:5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
4:6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella
kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne
Kristuksessa Jeesuksessa.
4:8 Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta,
mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;

Erityisesti meille tämä kahdeksas jae.
Maaret

Re: Universalismi - mitä se on?

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Joo ei siitä tarvii sen enempää pohtia. Enkä laita kuvia. He taitaa sitä paitsi olla jo vanhemman polven henkilöitä enkä edes tiedä elävätkö enää.
En aio myöskään vaarantaa henkeäni olemalla yhteydessä vapaamuurareihin, joten saavat vastata itse itsestään. Minun ei tarvitse kuunnella eksyttäjiä. Eksytyshän on tehokkainta kun puhuu opeteltua sanaa vaikka ei itse elä sen mukaan, joten ei niihin oikealta kuulostaviin puheisiinkaan ole luottamista.

Jos ovat niin päteviä, että ovat kuuluisia niin kyllä heillä silloin on myös puitteet vastata itsestään. Eikä kyse silloin ole ymmärtämättömyydestä vaan halusta seurata joko Jeesusta tai mammonaa.
Maaret

Re: Universalismi - mitä se on?

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Ei pelkkä sormus teekään mitään mutta jos se on merkki jostain siis merkiksi vapaamuurariarvosta hankittu niin se on silloin samaa sarjaa/systeemiä kuin tuon muslimisaarnaajan arvosormus.
Maaret

Re: Universalismi - mitä se on?

Viesti Kirjoittaja Maaret »

"Jos on jotain kiitettävää, sitä ajatelkaa..."

Se on surullista etten löydä ihmisistä mitään kiitettävää. Heti kun katson mitään tv netti juttua niin näen vain pahuutta.
Vain luonnossa on jotain kaunista ja kiitettävää.
Se on mun kilvoitus, että pysyn erossa ihmisten jutuista. 🙁
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Universalismi - mitä se on?

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Tuossa aiemmin 11:28 laitoin tuon linkin, jossa puhutaan papiston sormuksista. Mahtoiko siis olla
kyseessä tuollainen "litteä" vaiko sitten nimenomaan kuution muotoinen.

"Muuraudutaan" kulmakivi (=huippukivi) Kristukseen!

1.Pietarin kirje:
2:6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka
häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva."
2:7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat
hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1105
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Universalismi - mitä se on?

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Ketjussa ei kerrottu mitä Universalismi on. Se on siis eräs kerettiläinen oppi jonka mukaan kaikki pelastuvat, ihan kaikki. Ei väliä oletko ihminen edes.
Enemmän Raamatun sanomaa vesittävää harhaoppia on vaikea löytää.
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Vastaa Viestiin