Ateismi valhe ja uskonto

Keskustele ei kristillisistä uskonnoista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Otetaan esimerkiksi sana "vapaa-ajatelu". Tuota sanaa ajatellessamme, ajatteleminen pitäisi olle erityisesti vapautettu kaikista lainalaisuuksista. Eikös vain? Mutta ongelmaksi muodostuu sen hehkuttama oma epäjumala, jota vapaa-ajattelu ja ateismi palvoo, eli ihmisajatelmien teorioiden todistaminen oikeaksi, tuttavallisemmin tieteen saavutusten todentaminen faktana.
Olemme nähneet lukemattomia tieteen todistamia ja tunnustettuja väittämiä, jotka tiede on itse kumonnut. Mitäs todistalua siinä sitten on faktasta? Ei kannattaisi puhua faktoista mitään, ennen kuin jokin tieteen tunnustama teoria on säilynyt muuttumattomana 3-4 sukupolvea. Tämän jälkeen kun tiedemies on jo aikaa sitten kuollut, voidaan teoria julistaa faktaksi.
Nythän on niin ettei tiede ole kyennyt todistamaan Jumalaa olemattomaksi, lukuisista muista faktoiksi julistamistaan teorioistaan huolimatta. Jumaluus säilyy edelleen selvittämättömänä asiana ja tässä kohtaa vapaa-ajattelija tekee sen suuren virheen, sulkee ja vangitsee ajattelustaan puolet pois ja jättää vain sen suunnan jonka vapaa-ajattelu on hyväksynyt seurattavaksi opikseen, ateismin.

Rauno Helppi on vuosia jo taistellut homolakeja vastaan ja todennut siellä samantyyppisen ilmiön. Kun vapautetaan jotain, niin vangitaan ja suljetaan oikeastaan asioita. He halusivat vapauttaa avioliittolain vain muutamaa prosenttia edustaville homoille saamaan samat oikeudet kuin valtavöestö heterot. Lopputulos oli että valtaväestöstä noin 35% ei hyväksy tätä uudistusta ja tämä sulkee samalla tavalla puolet, eikä avaa.
Kun lakia säädellään ja vapautetaan jotain, se toisaalla sulkee puolet ulkopuolelle. Jos on ollut vain yksi ainoa oikea tapa ja sitten otetaan rinnalle toinen, niin on selvää että puolet jäävät toiselle puolelle. Mutta kun on laista kysymys, niin noista toisesta puolesta tehdään ajatusrikollisia.
Kun lakia säädellään lisää, niin lopputulos on että mielipiteemme vie meidät rikoksesta tuomiolle.

Tämä sama tapahtuu kun laittomuus saa vallan ja Jeesuksen uskosta tulee kielletty uskonto sillä perusteella, ettei tosiuskovat suvaitse sitä minkä laki on tehnyt sallittavaksi. Lopulta Jeesuksen oppeihin uskovat suljetaan vankiloihin ja niitä tapetaan ajattelultaan laittomina. Heillä tosin oli huomattavasti homosuvaitsevampi ajattelutapa, kuin päinvastoin niillä uskovia kohtaan, koska nämä sulkivat puolet pois. Samoin vapaa-ajattelija ei suvaitse kokonaan vapaasti ajattelevaa uskovaa, vaan sulkee tämän uskon ajatuksen pois laskuista. Se on kiellettyjen ajatuksien listalla.
Salome1972

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Olen antanut ateisti-pojalleni monta hyvää kirjaa luettavaksi. (Tapaus Kristus, Ateismin sietämätön keveys jne.) Kilttinä poikana hän lukee ne kyllä, mutta on edelleen ateisti. Olemme paljon keskustelleetkin Jumalasta ja uskosta, mutta näkemyksemme ovat niin kaukana toisistaan, että turhaudumme molemmat. (Varsinkin minä, joka rakastan raamattua ja Jumalaa.Ja joka olen pojan jo ennen syntymää jättänyt Jumalalle. Siksi onkin niin raastavaa, kun hän viis veisaa äitinsä Jumalasta.)
Meillä on tapana lukea jotain kristillistä kirjaa iltaisin ja nyt olen paasannut miehelleni Pekka Reinikaisen Darwin vai älykäs suunnitelma. (Ei nyt varsin hyvä valinta iltalukemiseksi; silti oikein suositeltava kirja. Lähtee pojalle seuraavaksi. ;)
Pakko siteerata vähän: "Kun ateisti näkee animaation solun nanokoneiston toiminnasta, hän saattaa huudahtaa: Eikö evoluutio ole ihmeellistä, evoluutio on tuottanut tällaisen ratkaisun tai luontoäiti on suunnitellut meille tämän. Niin siitäkin huolimatta, että kokemusperäinen tiede on osoittanut vakuuttavasti, että aine ei järjestäydy itsestään koneiksi tai soluiksi.
Ateistit uskovat silti, että näin on täytynyt tapahtua ja väittävät, että älykkään suunnittelun vaihtoehto ei ole tiedettä. Toisaalta on mielenkiintoista todeta, että älykkääseen suunnitteluun uskominen ei ole sokeaa uskoa, sillä kokeellisen tieteen tutkimustulokset vahvistavat suunnittelun todellisuuden luomakunnan kaikilla tasoilla. Jos vanhalta kaatopaikalta löydetään sähkömoottori, kaikki ovat yksimielisiä älykkäästä suunnittelusta. Jos kaatopaikalta löydetyllä bakteerilla on automaattisesti itsensä monistava ja korjaava, ohjausjärjestelmällä varustettu pyörintämoottori, sen on ateistien mielestä täytynyt kehittyä itsestään.
Tiede ei ole sama asia kuin totuus. Historia on osoittanut ,että tieteen kulloinenkin tulkinta on aina muuttunut tai osoittautunut vääräksi. Tiede on ts. itsekorjaavaa. Tämä ei kuitenkaan koske evoluutioita. Evoluutio on julistettu tieteelliseksi oppilauseeksi (painovoiman tavoin) ja näin evoluution kriittinen arviointi on estetty.Naturalistinen tiede ei näin ollen havaitse luomakunnassa olevaa älykästä suunnittelua. Se ei voi sitä havaita, koska luomisnäkökulma on lähtökohtaisesti kieletty.
Ateismi edellyttää ennalta lukkoon lyötyä näkemystä maailmasta samoin kuin teismikin. Molemmat ovat uskontoja."
(Kappale 3,s.11-12) En nyt kirjoita enempää,vaikka mieli tekisi.
Jos nyt joku saa kehoituksen rukoilla poikani puolesta, olisin kiitollinen.
Vieras

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Vieras »

-jarmo- kirjoitti:Nythän on niin ettei tiede ole kyennyt todistamaan Jumalaa olemattomaksi, lukuisista muista faktoiksi julistamistaan teorioistaan huolimatta.
Voisit auttaa tiedemiehiä todistamalla vaikkapa Visnun olemattomaksi.
Vieras

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Elikkä tiedemiehet tai kukaan muukaan ei ole voinut todistaa Visnua olemattomaksi. Ainoa johtopäätös on siis, että Visnu on olemassa ja että hindulaisuus on totta.
olli

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja olli »

Vieras kirjoitti:Elikkä tiedemiehet tai kukaan muukaan ei ole voinut todistaa Visnua olemattomaksi. Ainoa johtopäätös on siis, että Visnu on olemassa ja että hindulaisuus on totta.
Hindulaisuus on toki totta - eli sen niminen uskonto on tosiaan olemassa tehtyjen havaintojen perusteella. Mutta se ei todista mitään Visnusta sen paremmin kuin hindulaisuuden oppien paikkansapitävyydestäkään. :D

Elämässä ei ole kyse siitä, mitä voi tai ei voi todistaa oikeaksi. Ethän voi todistaa oikeaksi edes sitä, että elät maailmassa jossa on muitakin ihmisiä. Tämä kaikki voi kenties olla vain itse tuottamaasi hallusinaatiota - ja mitenpä todistat ettei näin ole ? Jotain järkevämpää tarkoitusta tulisi ihmisen siis elämäänsä löytää.

Raamattu sanoo, Joh 17:7
Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
Huomaa että tässä on selkeä - ja aika kovakin - ehto: "JOS joku TAHTOO tehdä Hänen tahtonsa...", mutta myös lupaus on melko selkeä eikä jätä mitään arvailun varaan. Jokainen joka on valinnut tehdä Hänen tahtonsa, tulee varmasti, aivan vuorenvarmasti, tietämään onko tämä Jumalasta vai ei. Minusta se on aika hurja lupaus, ja sellainen ettei sitä kannata ohittaa. Jos nimittäin tämä oppi on Jumalasta, niin panokset ovat sen verran kovat että riskiä ei kannata ottaa.

Minä olen tullut tuntemaan että tämä oppi ON Jumalasta. Jeesus on minut ottanut omakseen ja Hän on tehnyt minusta vapaan. Hän on antanut minulle levon ja rauhan tässä elämässä joka kiihkeästi velloo ympärillämme. Hän on antanut sellaisen levon, ettei minun tarvitse pelätä huomista päivää, eikä edes ottaa siitä murhetta.

Sen levon Hän tarjoaa jokaiselle joka haluaa tehdä Hänen tahtonsa, ja ottaa Hänet vastaan omaksi pelastajakseen. Mietipä sitä ! Hän antaa meille sellaista jota tämä maailma ei voi koskaan meille antaa - etkä voi sitä mistään muualta saada. Kun olet sen vastaanottanut, tiedät että tuo lainaamani Joh 17:7 on täyttä totta.
Vieras

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Hyvä, nyt kun vielä todistat kaikki muut jumalat olemattomaksi ja nimenomaan oman uskontosi jumalan todeksi niin asiahan on täysin päivänselvä.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Pelastavaa uskoa ei voi puristaa itsestään. Se on Jumalan antama armolahja. Kenkään ei kiinnostu pelastuksesta, ellei Jumala kutsu.
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
Vieras

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Vieras »

olli kirjoitti:Elämässä ei ole kyse siitä, mitä voi tai ei voi todistaa oikeaksi.
Jarmo tuossa aluksi perusteli uskonsa nimenomaan sillä, että tiede ei ole todistanut hänen jumalaansa olemattomaksi. Sinun mielestäsi tämä on siis virheellinen väittämä.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Asia on hyvin yksinkertainen. Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde. Ihminen tutkii luotua, muttei itse luo uutta. Kuvaan asiaa seuraavasti:

- Tiedemies haastoi Jumalan luomiskisaan. Tiedemiehen kumartuessa ottamaan maan tomua luodakseen siitä elämää, sanoi Jumala: "Älä fuskaa. Käytä omaa tomuasi."

Kuva puhuu enemmän kuin tuhat sanaa. Luonnossa on havaittu vain mikroevoluutiota, joka ei ole oikeaa kehitystä, koska siinä perimä supistuu.

http://www.kp-art.fi/taustaa/kortit/pages/KP08.htm
Vieras

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jyrki kirjoitti:Asia on hyvin yksinkertainen. Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde. Ihminen tutkii luotua, muttei itse luo uutta. Kuvaan asiaa seuraavasti:

- Tiedemies haastoi Jumalan luomiskisaan. Tiedemiehen kumartuessa ottamaan maan tomua luodakseen siitä elämää, sanoi Jumala: "Älä fuskaa. Käytä omaa tomuasi."

Kuva puhuu enemmän kuin tuhat sanaa. Luonnossa on havaittu vain mikroevoluutiota, joka ei ole oikeaa kehitystä, koska siinä perimä supistuu.

http://www.kp-art.fi/taustaa/kortit/pages/KP08.htm
Ok, sovitaan näin. Luojajumalista ensimmäisenä mainitaan Veda-kirjallisuudessa Viśwákarma, joten hän on varmaankin se oikea. Tai mahdollisesti joissakin vielä vanhemmissa kirjoituksissa mainittu egyptiläiseen pantheoniin kuuluva Ptah, ihan miten vaan.

Argumenttisi ei nimittäin todista sitä, että kuka jumalista on se luojajumala. Täytynee siis olettaa, että vanhimissa eli lähimpänä luomista kirjoitetuissa pyhissä teksteissä on totuus.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Vieras: "Argumenttisi ei nimittäin todista sitä, että kuka jumalista on se luojajumala. Täytynee siis olettaa, että vanhimissa eli lähimpänä luomista kirjoitetuissa pyhissä teksteissä on totuus."

Kutsu on välttämätön. Jos olet aikuinen, on todennäköistä, että olet saanut ainakin yhden kutsun.
- Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle.
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
Vieras

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jyrki kirjoitti:Vieras: "Argumenttisi ei nimittäin todista sitä, että kuka jumalista on se luojajumala. Täytynee siis olettaa, että vanhimissa eli lähimpänä luomista kirjoitetuissa pyhissä teksteissä on totuus."

Kutsu on välttämätön. Jos olet aikuinen, on todennäköistä, että olet saanut ainakin yhden kutsun.
- Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle.
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
No, täytyy sitten vain rukoilla että Viśwákarma tai Ptah esittää sen kutsun. :mrgreen:
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Jos jollakulla on etsikkoaika, lukekoon...
http://bibelfokus.se/fi/node/269

...ja katsokoon.
https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Jatkan tähän ketjuun, koska aihe on ihan sama!

Liitän aluksi eilisen tarinan, jossa sain tuoda ateistille valon tupaan:
Luonani kävi kylässä eräs ateistinen naapuri, joka on ennenkin mun kanssa sanaillut kun tietää mun olevan uskova.
Hänellä loppui tukanleikkuukoneesta akku ja päätti kysyä että mulla varmaan on, kun mulla on iso parta, jota ajelen välillä lähes kokonaan ja vetelen joskus koko päänkin kaljuksi. Noh! Tämä Pete astelee sisälle ja kysyy että onko sulla tukanleikkuukonetta...? Pääoli hauskan näkönen ku se oli puoliks ajeltu ja puoliks tukkaa. Jäi kesken!
No totahan minä hain hänelle koneen ja apupeilin siihen vielä ja sitten Pete paineli vessaan.
Sitten huutelin että juotko kahvit ja et tein just metwurstileipiä ku kävin kaupassa.
No Petehän sanoi että joo, ilman muuta maistuu.
Sitten me juotiin ja kun mulla on toi Darts taulu seinällä ja useampiakin erilaisia tikkoja, niin Pete halusi välttämättä hävitä siinä mulle ;)
Sitten kuulin tuon ikävän naapurin tarinan, joka on uskova nais-ihminen. Pete sanoi että siinä kävi täsmälleen niin kuin olin siitä hänelle keäsllä sanonut, miten se tulee päättymään. Täällä pyysin siitä rukousapuakin. Nyt se sitten purkautui juuri kuten olin miettinyt miten Jumala sen hoisi. Sanoin myös tämän Petelle, joka suhtautui hieman ihmetellen sanoihini Jumalasta, koska nyt hän ymmärsi että minä olen uskova ja tämä toinenkin naapuri oli. Mutta vain toinen meistä teki Jumalan tahdon.
No tästä tilanne kehittyi niin että sitten istuimme mun terassille ja täydestä johdatuksesta, jostain Hengen voimasta olin kuunnellut juuri aamulla kaksi Pekka Reinikaisen videota. Enhän minä koskaan kuuntele Pekka Reinikaista. En minä tarvitse uskolleni vahvistusta ateismista tai evoluutiosta.
Mutta niin vain olin kuunnellut sitä ihan BASIC kamaa, jossa oli keskeisimmät asiat mikä oli juuri kuin tehty Petelle kerrottaviksi.
Niin minä sitten yhtäkkiä sulavasti aloin niistä kertomaan ja Peten naama meni kumman näköiseksi kun osasin sanoa jotain tosi ovelaa ja hänen sydämeensä osuvaa.
No tilanne kehittyi sitten siihen että Pete suostui katsomaan yhden Pekka Reinikaisen koko videon kanssani YouTubesta ja näin kuinka SYVÄLTÄ se häntä kouraisi.
Siitä lähdettyään me halasimme ja hän sanoi että menee kirjastoon ja yrittää etsiä sieltä Pekka Reinkaisen kirjan Eläimet puhuvat Jumalasta.
Sitten jatkan lisää tästä kummallisesta aiheesta tänä aamuna tapahtunutta, joka juonsi eilisestä. Tämä kaikki "HOX" liittyy vahvasti henkimaailman järjelliseen mukanaoloon kaikessa mitä sanomme tai mistä puhumme. Huomaat sen kohta:

Aamulla peräjälkeen soitti ensin lapsuudenystäväni, niin ikään oikea änkyrä-ateisti, joka pyysi eilis-illan kännipuheluaan anteeksi. Hän vietti vaimonsa kanssa 25-vuotis hääpäivää ja oli maistellut pikkusen sitten... Joka tapauksessa eilen puhuimme jälleen elämän kiperistä kysymyksistä ja hän koittaa ateistina aina valistaa minulle, ettei Jumalaa ole ja me olemme vain pelkkää atomeja, joista on muodostunut elämään kykeneviä soluja mutta kuitenkin hänelle on tärkeä muistuttaa minulle ettei pelkää kuolemaa ollenkaan, koska niin se vaan menee. (no se on toinen juttu)
Mutta eilen illalla tämän edellisen jutun jälkeen, mietin että jaksanko odottaa ja katsoa Suomi-USA peliä mutta sitten kun Nelosen lähetys piti alkaa, niin päätin mennä kuitenkin nukkumaan... ihan sama miten päättyy kuitenkin.
No siinä pelin alkua odotellessa pärähti puhelin ja tämä vanha lapsuudenystävä soittaa kännissä.
No minä olin siis jo päivällä päässyt julistamaan ateistille menestyksellisesti ja mietin että onko mahdollista että Jumala lähetti vielä yhden tällaisen joka haluaisi kuulla.
Sitten tapahtui näin... Kun tämä ystävä jälleen alkoi jossain vaiheessa TAAS paasaamaan siitä ihmisten merkityksettömyydestä maailmankaikkeudessa, niin päätin kokeilla ja kysyin että tietääkö hän sellaisen nimen tiedemiehen kuin Pekka Reinikainen? Ei kuulemma tunne.
Sanoin että katselin tuossa yhden videon jossa tämä kertoi verfioidusti erään tiedemiesryhmän kumonneen evoluutio- ja vanhojen eläinten ajan mittaamisen oppia, koska olivat löytäneet dinosauruksen fossiilin Montanasta, jonka reisiluu piti katkaista, jotta se mahtuisi niiden kopteriin. Siinä kopterissa kuitenkin se alkoi haisemaan mädänneeltä, joten he veivätr sen laboratorioon ja ilmeni että sen ydin on ihan mädäntynyttä pehmytkudosta vielä ja ikää pitäisi olla muka kymmeniä miljoonia vuosia.
Tässä kohtaa yhtäkkiä tapahtui jotain käsittämätöntä. Vanha ystäväni muuttui äkisti minua erittäin pahasti loukkaavaksi raivopääksi, joka ei kuunnellut enää sanaakaan mitä sanoin, koitin rauhoitella ja vaihtaa puheenaihetta muttei mikään enää auttanut, vaan minun piti katkaista ja toivottaa hyvää raivopääiltaa hänelle. Onneksi ei enää soittanut takaisin, kuin vasta aamulla ja pyysi anteeksi.

Että näin henkimaailma toisaalta estää nämä, mikäli se sallitaan. Siksi oli kertakaikkiaan ihme että eilen Pete halusi katsoa sen Reinikaisen videon ja alkoi selvästi kiinnostua näistä asioista. henkimaailma oli sidottu hänessä siinä hetkessä, eikä se tehnyt tämän kaltaista vastarintaa kuin eilen.

Tällaisen jutun halusin teille tuoda tänne!

Siunausta kaikille
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Jarmon mainitsemaan Pekka Reinikaiseen sopii seuraava linkki;

https://luominen.fi/

Ps. olen itse tilannut muutamille ihan ns. ventovieraille ihmisille lahjatilauksen tätä lehteä. Sen voi tehdä anonyymisti, kun mainitsee tämän toiveensa tilauksen yhteydessä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Salome1972

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Pekka Reinikaisella on hyviä kirjoja ja kirjoituksia. En tiedä jaksoitteko kelata tonne 16.2. taaksepäin, missä siteeraan pitkän pätkän Reinikaisen kirjaa, kun olin niin innoissani siitä?
Tuttua mullekin toi agressio, kun Jumalasta puhutaan ateistille. Henkivaltojen taistelu, kyllähän se tuntuu ja kuuluu.
Rukoillaan kaikkien ateistiystäviemme ja -sukulaistemme puolesta. Jumala avaa silmät näkemään ja korvat kuulemaan!
Sinettisormus

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jarmo, tuosta tukanleikkuupäivästä, kun katselitte tuota Reinikaisen videota, näyttää todella, että Petelle sait kylvettyä tuon uskon siemenen sydämeen.
Tämä minun piti jo laittaa aiemmin, mutta unohtui tässä härdellissä. Nimittäin ennen tuota oli tuo juliste kokemus ja me otimme asiassa uskonaskeleita. Minä kannoin tiedon sinulle ja sinä teit sen näkyväksi, eli uskonaskeleet tuli KUULIAISENA otettua, vaikka asia ehkä hassulle tuntuikin.
Mutta monasti käy niin, että kun noita askelita ottaa , niin ihmeitäkin vastineeksi alkaa tapahtua, aivan kuin palkaksi meille. Tässä kohtaa tuo ihme oli tämä Pete ja nyt vaan saamme iloiten odottaa hänessä tapahtuvaa kasvua. Kiitos ja kunnia kuuluu siitä Jeesukselle Kristukselle!
Amen.
Sinettisormus

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ainutlaatuinen: https://www.youtube.com/watch?v=Jv5qvak16Zc

Ainutlaatuinen
Nyt on aikaa olla hetki tässä, muistot kuljettaa
miehen mielen vievät jonnekin kai nuoruudenkin taa.
Löytää tutu kasvot lapsuudesta, kuulee kuiskauksen,
sanat arvokkaammat kultaa, sanat rakkaan vanhuksen.
"Sinun silmistäsi nään sen, olet ainutlaatuinen,"
vanhus rohkaisi ja katsoi pientä lasta hymyillen.
Käsin hellin kosketti ja kuivas lapsen kyyneleet.
"Sinä pärjäät kyllä, muista: Olet ainutlaatuinen."

Muistot nostaa mieleen senkin minkä tahtois unohtaa:
Kodin kaipuun, lapsen surun, kun ei kaipaamaansa saa.
Mutta keskelle sen kaiken kuulee tutun kuiskauksen.
Sanat arvokkaammat kultaa, sanat rakkaan vanhuksen.
"Sinun silmistäsi nään sen, olet ainutlaatuinen,"
noissa sanoissa hän tunsi pohjattoman rakkauden.
Käsin hellin vanhus silloin kuivas lapsen kyyneleet.
"Sinä pärjäät, poika, muista: OLet ainutlaatuinen."

Nyt on aikaa olla hetki tässä, muistot jäävät taa.
Poika vaariksi jo varttunut nyt katsoo rakkaitaan.
Huomaa, että kantaneet on sadon satakertaisen
sanat arvokkaammat kultaa, tutut sanat siunauksen.
"Sinun silmistäsi nään sen olet ainutlaatuinen,"
vahus rohkaisi ja tässä, nyt on aika kiitoksen.
Tänään ystäviis kun katsot, toivon, että huomaat sen
elämässäsi on siunaus ollut ainutlaatuinen. Sinä pärjäsit ja pärjäät - oothan ainutlaatuinen.
Vastaa Viestiin