Ateismi valhe ja uskonto

Keskustele ei kristillisistä uskonnoista
näkymätön ninni

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kiitos Jarmo, kun toit tuon "tukanleikkuu" kertomuksen tänne luettavaksi.

Monet meistä "tuskailee" näiden lähipiirissä olevien ateistien kanssa, siis tuntee hätää heidän puolestaan! :(

Tuli valtava ilo sydämeen tuon Peten puolesta! :D
Sinettisormus

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ja vielä tämä kappale, jonka sanoman toivon tapahtuneen Petelle; Ihme: https://www.youtube.com/watch?v=DP6NfhZsMas
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tuolta poimittua mielenkiintoista asiaa:
Tohtori N.J.Stovell oli aikaisemmin ateisti. Tiedemiehenä hänen nimensä oli varsin tunnettu Yhdysvalloissa. Hän oli kiinnostunut atomeista ja suoritti tutkimuksia tämän merkillisen voimakentän piirissä. Häntä kiinnostivat luonnon valtavat salaisuudet ja tiedemiehenä hän pyrki niin syvälle olevaisen syvyyksiin kuin mahdollista. Hän etsi tieteelle uusia teitä ja teki kokeita, jotka olivat laadussaan uusia ja outoja. Eräissä kokeissaan N.J.Stovell päätyi niin merkillisiin tuloksiin, että niiden vaikutuksesta hänen elämännäkemyksensä muuttui täydellisesti.
Näin kertoi N.J.Stovell:
- Olin vakaumuksellinen ateisti. Luulin, että Jumala oli olemassa vain uskovaisten mielikuvituksissa ja että kaikki Jumala-usko oli pelkkää taikauskoa. Kaikkitietävään ja rakastavaan Jumalaan uskominen oli minulle täydellistä järjettömyyttä.
Meitä oli muutamia tiedemiehiä, jotka teimme laboratoriokokeita ihmisen aivojen toiminnasta. Työ oli jännittävää ja mieltä kiihottavaa. Totesimme sen, että ihmisen aivot toimivat radiolähettimen tavoin. Teimme työtä löytääksemme sen aaltopituuden, jolla aivot toimivat. Me löysimme sen – niin me löysimme paljon enemmän – ihmisaivojen käyttämän aaltopituusasteikon kokonaisuudessaan. Asteikossa oli oma paikkansa jokaisella aaltopituudella ja ne olivat selvästi erotettu toisistaan.
Uusi löytömme nosti esiin monenlaisia ajatuksia ja kysymyksiä. Ajattelimme sitäkin, että kun me ihmiset voimme kojeillamme mitata ihmisen aivojen toimintaa, niin eikö Jumala, jos Hän on olemassa, voi yhtä helposti lukea ajatuksiamme niin kuin selvää kirjaa?
Eräs asia kiinnosti meitä aivan erityisesti. Halusimme tietää mitä tapahtuu ihmisen aivoissa hänen kuollessaan.
Me valitsimme kokeilukohteeksemme erään naisen, jonka tiesimme pian kuolevan. Hän oli uskovainen ihminen ja kaikki seikat viittasivat siihen, että hänellä oli vain muutamia elinpäiviä jäljellä. Potilaalla ei ollut vähäistäkään aavistusta suunnitelmistamme. Järjestimme tekniset kojeemme hänen vuoteensa lähelle eikä sairaalla ollut aavistustakaan, mitä me puuhasimme. Hän ei voinut kuvitellakaan, että tarkkailisimme hänen elämänsä viimeisiä hetkiä.
Meitä oli kaikkiaan viisi tiedemiestä, jotka päätimme olla paikalla, kun kokeeseen joutunut potilaamme kuolee.
Kiinnostuneina odotimme, mitä tapahtuisi naisen kuollessa.
Kukaan meistä viidestä tiedemiehestä ei ollut uskovainen ja minä lienen ollut heistä kaikista etäämmällä Jumalasta.
Tieteellisten laitteittemme joukossa oli muuan koje, joka mittasi kuolevan naisen ajatuksen voimaa. Mittarissa oli nolla keskipisteenä ja sen oikealla puolella positiivinen asteikko, joka jakaantui 500 asteeseen. Vasemmalla puolella oli negatiivinen asteikko, joka sekin jakaantui 500 asteeseen. Aikaisemmin olimme tällä kojeella mitanneet Yhdysvaltain voimakkaimman radiolähetyksen, jonka piti kuulua kaikkialla maapallolla.
Mittauksissa pysähtyi asteikkomme asteen 9 kohdalle.
Tuli sitten kokeeseemme joutuneen naisen kuoleman hetki.
Tällä lähdön hetkellä hän alkoi äänekkäästi kiittää Jumalaa
Hän rukoili Jumalan armoa, tunnusti olleensa syntinen ihminen
ja anoi anteeksi Jeesuksen veressä. Välillä kuoleva kiitti Herraa siitä, että Herra oli pian siirtävä hänet tästä kyynelten laaksosta Taivaan kotiin, iankaikkiseen elämään Herran Jeesuksen luona.
Meitä kaikkia tiedemiehiä liikutti naisen kuolinhetki ja hänen uskonsa. Näinkö kuolee ihminen, jolla on luja luottamus Jumalaan? Melkein unohdimme tieteellisen kojeemme.
Katsoimme toisiimme kyyneleisin silmin. Tunnustan, että sillä hetkellä itkin.
Äkkiä heräsimme kuin unesta. Tutkimuskojeemme mittarista kuului äkkiä hyvin voimakas naksahdus. Katsoimme mittariin
- ja tuskin voimme uskoa silmiämme – mittari näytti 500
astetta positiivisella puolella! Näytti siltä, että osoitin yritti väkisin kiivetä vieläkin korkeammalle.
Katsoimme toisiimme hämmästyneinä. Sydämemme oli järkyttynyt. Ensimmäisen kerran koko ihmiskunnan historiassa olimme mitanneet rukoilevan ihmisen rukouksen voiman. Se oli vähintään (mittari ei riittänyt)
55 kertaa suurempi kuin Yhdysvaltain voimakkaimman radioaseman, joka lähetti sanoman, joka kuului kaikkialle maapallolla.
Suoritettu koe vaikutti sisäiseen elämääni maanjäristyksen tavoin. Ateistinen elämänkatsomukseni särkyi tuhansiksi sirpaleiksi. Olimme nähneet ja kokeneet hämmästyttäviä asioita.
Jonkin ajan kuluttua päätimme tehdä uuden kokeen.
Kokeilujemme kohteeksi otimme vapaa-ajattelijan, joka
kärsi kovia tuskia ankaran taudin uhrina. Kun tarvittavat
laitteet oli asennettu potilaan vuoteen äärelle, järjestimme niin, että eräs opettajatar alkoi keskustella potilaan kanssa.
Haastattelija kysyi sairaalta hänen suhdettaan Jumalaan.
Tämä vastasi, että hän oli pettynyt sekä Jumalaan että ihmisiin.
Tarkastimme mittarimme. Ihmeeksemme mittarin osoitin rupesi heilahtelemaan koneen vasemmassa asteikossa. Siis päinvastaisella puolella kuin silloin, kun tutkimme uskovaista. Kun potilas rupesi kiroilemaan, niin koneesta kuului voimakas rasahdus. Osoitin heilahti ääriasentoon ja osoitti 500 astetta negatiivisella puolella.
Nyt olimme tieteellisesti mitanneet pahojen ajatusten voiman. Vakavat ajatukset täyttivät sisimpäni. Kun me tiedemiehet voimme kojeillamme mitata ihmisten ajatuksen voiman, niin eikö Jumala voi sitten lukea ajatuksiamme ja saada tietoa aikeistamme, joita aivomme lähettävät suuremmalla teholla kuin radioaseman teho?
Tunsin, että minut oli asetettu seinää vasten. Olin kasvokkain Kaikkitietävän Jumalan kanssa Ateistiset konseptini menivät täydellisesti sekaisin. Totuutta etsivänä tiedemiehenä en voinut kieltää totuutta, jonka olin löytänyt.
Tänään en enää ole ateisti. Olen onnellinen kristitty.
Minä uskon Jeesukseen Kristukseen Vapahtajani.

On monia asioita, jotka tänään käsitän aivan kuin uusina.
Tiedemiehenä minä uskon, että sädekehä, joka tavallisesti maalataan Jeesuksen pään ympärille, ei ole pelkästään taiteilijan mielikuvituksen tuotetta, vaan sen takana on määrätty sanoma. Uskon, että Jeesuksen pään ympärillä oli voiman sädekehä ja se kuuluu myöskin uskovaisille.
Jeesus sanoi opetuslapsilleen: ”Kun Pyhä Henki tulee teihin, te saatte voiman”. (Apt. 1:8) Hänen lapsinaan me kaikki tarvitsemme sitä voimaa, jotta selviäisimme taistelussa pimeyden voimia vastaan.
Kiitän Jumalaa siitä, että minä, entinen kieltäjä, olen nyt Jumalan lapsi ja olen saanut kokea Pyhän Hengen siunauksen.

( Mainittakoon vielä, että yllä oleva todistusaineisto on aiheuttanut jälkikäteen kiinnostusta lukuisissa tiedemiespiireissä, eikä yksikään tiedemies ole pystynyt kyseenalaistamaan tutkimustuloksia.
Asiasta on pysytty julkisuudessa vaiti, mutta me elämme
aivan sen ajan kynnyksellä, jolloin jokainen ihminen tulee
katuvaisena ja nöyränä tunnustamaan Jumalan
olemassaolon, eikä se jää yhdeltäkään epäselväksi.
Useimmille tunnustus on kuitenkin liian myöhäistä, kun he EIVÄT OLE AJOISSA uskoneet edes Jumalan olemassaoloon, eivätkä ole ottaneet Jeesusta Kristusta Jumalan Poikaa vastaan omaan elämäänsä vaan tietoisesti hyljänneet Hänet.
VAIN OTTAMALLA JEESUS VASTAAN HENKILÖKOHTAISESTI SINÄ YSTÄVÄNI SAAT PELASTUKSEN !!! )
http://valkeus.suntuubi.com/?cat=40
Sinettisormus

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen! Olen lukenut tämän joskus ennenkin jostain ja tämä on aivan ihmeellinen tarina, johon voin uskoa, että tuo asia on juuri näin...
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mutta ajatelkaas kun mä joskus 2009 kun opiskelin poliisikoululla Tampereella ja kävin aina keskiviikkoisin pikkuserkkuni tykönä sanunomassa ja hän on tieteen harrastaja/tutkija/lääkäri ja työskentelee kirurgina TAYS:ssa. Hän on tosiuskova Adventisti ja erittäin kiinnostunut juurikin kreationismin todistamisesta.
Hänen kanssaan käytiin tuolloin paljon keskustelua siitä tieteellisesta tutkimuksesta, josta nyt tuli vasta ensimmäisiä tunnustettuja tutkimustuloksia, joissa osoitettiin jälleen kerran Raamatun olleen oikeassa:
1. Moos. 6:3 Silloin Herra sanoi: "Minun henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa sata kaksikymmentä vuotta."
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/tiede/i ... 20-vuotta/

On silti olemassa vielä eräs tieteen verifioimista ja siihen reagoimista hidastava tekijä, joka kuulu termillä "cience half life" elikkä jotain tutkimuksen tuloksen puoliintumisaika. Se tekee näiden tulosten toteutumisen julkistamisesta äärettömän hidasta. Huomasin sen silloin kun ensimmäisiä kertoja juttelin pikkuserkkuni Pasin kanssa. Hän selitti paljon muutakin ongelmaa, etenkin eräiden epärehellisten ateististien poliittista jarruttamista. Osa tieteen tuloksista suorastaan dumpataan koska ne johtavat "ei toivottuun" tulokseen. Totuuteen!
näkymätön ninni

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kiitos Jarmo hieno poiminta ja vaikuttava todistus!
Olematon

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Olematon »

Kristinuskon Jumala on rakkaus. Totuudet sen ympärillä ovat ainoastaan tärkeitä. Edes ateistien jumalan kieltäminen ei ole tärkeää, kunhan eivät kiellä rakkautta. Pyhän hengen pilkka on rakkauden kieltämistä. Ihminen joka vihaa elämää, voi tuhota sitä. Ihminen, joka rakastaa elävää elämää, ei ihan helposti tuhoa sitä, vaikka sielunvihollinen tietysti kuiskutteleekin kaiken aikaa ja sallii antirakkauden.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tällanen:
Elovuutio.jpg
Maaret

Re: Ateismi valhe ja uskonto

Viesti Kirjoittaja Maaret »

äläs nyt kun sillä ensimmäiselle alkusolulla jo oli päämäärää : "haluan ihmiseksi!"

kun vähän vaan lepattaa räpylää niin siihen kasvaa sulat ja niin edelleen....
Vastaa Viestiin