Riemuitse sinä hedelmätön...

Keskustelua sanasta
sisar

Riemuitse sinä hedelmätön...

Viesti Kirjoittaja sisar »

Shalom!

Olen törmännyt eilen ja tänään useamman kerran Jesajan kirjan luvun 54 ensimmäiseen jakeeseen, joka kuuluu näin: "Riemuitse, sinä hedelmätön, joka et ole synnyttänyt, huuda ilosta ja riemahda, sinä, joka et ole synnytyskivuissa ollut. Sillä hyljätyllä on lapsia enemmän kuin aviovaimolla, sanoo Herra."

Ja tänään, päivittäistä taivaallista mannaa nauttiessani, luin Galatalaiskirjettä, neljännen luvun jae 27 kuuluu näin: "Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
Ja tästä jakeesta on viittaus tuohon laittamani Jesajan kirjan jakeeseen.


Monet odottavat syyskuun 23 päivää, kun taivalla näkyy ilmestyskirjan 12 luvussa mainittu "merkki" (Ilm 12:1-2 Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla, ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista tähteä.2 Hän oli raskaana ja huusi synnytyskivuissaan, ja hänen oli vaikea synnyttää.)

Monet odottavat tuota merkkiä ja siitä on ollut paljon spekulaatioita, itse en ole itse kokenut tarpeelliseksi tehdä sen kummempaa tutkimusta aiheeseen. Olen vain rukoillut Herraa, että hän jotenkin vahvistaisi, ollaanko nyt ihan oikeasti niissä viimeisissä hetkissä. Puhuisi Sanansa kautta.

Jarmo on nyt pariin otteeseen laittanut kommentteja, jotka ovat päivää tai paria ennen tuota merkkiä... (taisi olla ainakin tuolla sanomien puolella) Siihen liittyen itse jäin miettimään tuota Galatalaiskirjeen kohtaa... "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

Voi Herra, saammeko me iloita ja riemuita jo ihan pian?
Sinettisormus

Re: Riemuitse sinä hedelmätön...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

AAAMEN SISAR !!! AAAAMEN !!! RIEMUITKAAMME!!!
Sinettisormus

Re: Riemuitse sinä hedelmätön...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minäkin tässä olen ommellut pari viikkoa "Se on täytetty" ristejä. Ne kaikki on erilaisia kuin me ihmisetkin.
Tänään, aloin tekemään sitten valkoisesta kankaasta ja mietin mitä niihin laittaisin etteivät ole niin yksitoikkoisia?
Muistin että minullahan on pitsiä ja aloin laittaa sitä niihin, jatkaen ompelua.
Kohta huomasin, että ristithän ovat kuin morsiammeksi puettuja. Melko samanlaisiakin, mutta olemmehan Kristuksessa yhtä!
Eikä niitä tule kuin pieni erä, mutta niin on myös morsiamen suhteen, kun meitä tullaan hakemaan, olemme vain pieni joukko/ erä!
Nämö ristit siis ovat alkaneet puhua minulle ... jonkinlainen merkki myös?
sisar

Re: Riemuitse sinä hedelmätön...

Viesti Kirjoittaja sisar »

Sinettisormus kirjoitti:Minäkin tässä olen ommellut pari viikkoa "Se on täytetty" ristejä. Ne kaikki on erilaisia kuin me ihmisetkin.
Tänään, aloin tekemään sitten valkoisesta kankaasta ja mietin mitä niihin laittaisin etteivät ole niin yksitoikkoisia?
Muistin että minullahan on pitsiä ja aloin laittaa sitä niihin, jatkaen ompelua.
Kohta huomasin, että ristithän ovat kuin morsiammeksi puettuja. Melko samanlaisiakin, mutta olemmehan Kristuksessa yhtä!
Eikä niitä tule kuin pieni erä, mutta niin on myös morsiamen suhteen, kun meitä tullaan hakemaan, olemme vain pieni joukko/ erä!
Nämö ristit siis ovat alkaneet puhua minulle ... jonkinlainen merkki myös?
Sinettisormus, tämän aamun näyssäsi oli useita ristejä ja niiden vieressä ihminen. Aikaisemmin toit tänne sen näyn, jossa Rakas Vapahtajamme oli ristillä ja risti nostettiin ylös (pystyyn). Jospa nämä pitsillä koristetut ristit (morsiamen joukko) nostettaisiin pian ylös Herramme luo! Onko Morsian viimeistä silausta (pitsikoristetta) vaille valmis?

MARANATA!
Sinettisormus

Re: Riemuitse sinä hedelmätön...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Valitettavasti täytteet on loppu ... täytyy hankkia lisää, mutta muuten alkavat olla valmiit.
Sinettisormus

Re: Riemuitse sinä hedelmätön...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... no. emmehän me kaikki kerkiä valmistua ....vaikka meitä on jo pitkään kehoitettu:- " Olkaatten valmiit!"
katso7
Viestit: 1433
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58

Re: Riemuitse sinä hedelmätön...

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Jes 54:3 Sillä sinä olet leviävä oikealle ja vasemallesinun jälkeläisesi ottavat omikseen kansat
sillä hän joka sinut otti omikseen on sinun avioimiehesi Herra Sebaot(uskovat miehet ovat kadottaneet morsiusidentiteettinsä Kristuksessa) rukoillaan asian puolesta sanoi leanne Payne
Vähäkis silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut(kymmeniä vuosia olin harhassa) kaikki entinen on mennyt olen uusi istutettu puu vesiojain varrella
Minua koskettaa usein itken kun luen tätä lukua ja erityisesti tätä paikkaa
Jes 54:11 sinä kurja myrskyn raastamasinä LOHDUTON!
SITTEN LUPAUS: katso minä muuuraan sinun kivesi kiiltokivellä panen sinun perustuksesi safiireista minä teen sinun harjasi rubiineista ja porttisi kristalleista
Minä asun niiden tykönä joilla on särjetty ja nöyrä henki!
Siunausta kaikille sisarille ja veljille!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 5024
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Riemuitse sinä hedelmätön...

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Iloitsen sinun puolestasi Katso7 vilpittömästi ja rukoilen meidän kaikkien puolesta. Tule Herra pian, minä pyydän, melkein jokainen päivä tuntuu taistelulta ja mitä enemmän maailman kanssa joutuu olemaan tekemisissä, sitä enemmän näkee miten vihulainen toimii ympärillä. Välillä toivon että saisi kokonaan vetäytyä kammioonsa odottamaan Herraa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin