Hanukka

Keskustelua sanasta
Samuli

Hanukka

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tämä Esterin kirja on taas puhutteleva ja ajankohtainen. Ester vietiin Kuninkaan luokse 10 kuussa, ja 10 luukausi saattaa alkaa 30.11-->
Samoiten Hanukkaa vietetään mahdollisesti 25.11 8pv -->. Samaan aikaan voidaan ajatella, että 2 vartiovuoro päättyy ja kolmas alkaa noin vuodenajallisesti katsottuna eli yön pimein hetki. Toisaalta Hanukkaa vietetään voiton, valon ja ihmeiden juhlana, jossa pienikin valo voi loistaa suuresti.

Est.
2:15 Kun Esterille, Mordokain sedän Abihailin tyttärelle, jonka Mordokai oli ottanut tyttärekseen, tuli vuoro mennä kuninkaan tykö, ei hän halunnut mukaansa muuta, kuin mitä Heegai, kuninkaan hoviherra, vaimojen vartija, neuvoi. Ja Ester sai armon kaikkien niiden edessä, jotka näkivät hänet.
2:16 Ester vietiin kuningas Ahasveroksen tykö hänen kuninkaalliseen palatsiinsa kymmenennessä kuussa, se on teebet-kuussa, hänen seitsemäntenä hallitusvuotenansa.
2:17 Ja Ester tuli kuninkaalle kaikkia muita naisia rakkaammaksi ja sai hänen edessään armon ja suosion ennen kaikkia muita neitsyitä, niin että tämä pani kuninkaallisen kruunun hänen päähänsä ja teki hänet kuningattareksi Vastin sijaan.
2:18 Ja kuningas laittoi suuret pidot kaikille ruhtinailleen ja palvelijoilleen, pidot Esterin kunniaksi, ja myönsi maakunnille veronhuojennusta ja jakelutti lahjoja, kuninkaalliseen tapaan.
2:19 Kun neitsyitä koottiin toinen kerta ja Mordokai istuskeli kuninkaan portissa.

ps. Taas huomataan, että neitsyitä kootaan 2 kertaa. jae 19.

joh.12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen
Sak.
4:2 Ja hän sanoi minulle: "Mitä sinä näet?" Minä vastasin: "Minä näen, katso: lampunjalka, kokonansa kultaa, ja sen yläpuolella sen öljyastia, ja lampunjalassa sen seitsemän lamppua, ja seitsemän öljyputkea lamppuihin, jotka ovat siinä ylimpänä.
4:3 Ja kaksi öljypuuta sen ääressä, toinen öljyastian oikealla, toinen vasemmalla puolella
4:6 Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.

Tässä Hanukkajuhlasta lisää.
http://www.reinosav.net/Hanukka.html
Sinettisormus

Re: Hanukka

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Voi Samuli, et tiedä, mutta tuo Esteri on minulle niin Rakas ja vahva Sanoma. Ehkä olet lukenutkin, kun olen kirjoittanut siitä, kuinka minulle on 2x profetoitu, että minua valmistellaan kuin Esteriä kuninkaalle, tuo oli kaunis profetia ja se toisettiin minulle uudestaan, ehkä n. vuosi ensimmäisestä profetiasta... ja nyt sinä tuot, juuri tänäpäivänä tämän Esterin eteeni, .... :shock:
Samuli

Re: Hanukka

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Näin Hän keskellämme toimii. Vahvistus toisensa perään, koska Hän meitä Rakastaa.
Vastaa Viestiin