Liitonarkin löytyminen

Keskustelua sanasta
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4823
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Liitonarkin löytyminen

Viesti Kirjoittaja Eero »

Onko teistä kukaan kuullut Ron Wyattista ja Liitonarkin löytymisestä ja mitä siitä pitäisi ajatella? Törmäsin tänään "lukukierroksellani" tähän ja muistan kuulleeni Nooan arkin löytymisestä, mutta en kyllä tästä.

Jotenkin tämä sävähdytti, vaikka kuulostaakin humpuukilta ensialkuun. Tämä henkilö siis väittää löytäneensä arkin ilmeisesti 80-luvulla suoraan Jeesuksen ristiinnaulimispaikan alapuolelta. Idea olisi se, että Jeesuksen uhri annettiin kirjaimellisesti juutalaisen tavan mukaan Liitonarkin päällä.

Mitään todisteita ei tietenkään ole ja israelilaiset viranomaiset olisivat väittämän mukaan kieltäneet julkaisemasta löytöä. Mutta mies vaikuttaa tuossa alapuolisessa haastattelussa (englanniksi) uskovalta mieheltå ja perustelee kyllä väitteensä.

Hieman tämä arveluttaa, enkä ole siis tutkinut sen enempää, mutta juuri Vanhan testamentin alkua lukevana vaikuttaisi järkeenkäyvältä. Mitä olette mieltä?

http://www.adguk-blog.com/2013/07/ark-o ... o.html?m=1

Joka tapauksessa, Herran siunausta teille kaikille, odotus on kova, tule Herra pian!

P.S. Olen hieman pakollisessa "internet-paastossa" kun läppäri on hajalla, joten vastaaminen on hiukan vaikeaa. Mutta hyvä paasto tämäkin välillä :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
olli

Re: Liitonarkin löytyminen

Viesti Kirjoittaja olli »

No, valitettavasti kun tuodaan esiin nimi "Ron Wyatt", on lähtökohtaisestikin jo pakko laittaa jonkinlainen suodatin päälle. Tuon miehen kohdalla kun noita hämmästyttäviä löytöjä on tasan yhtä monta kuin vakavasti huijaukselta vaikuttavia löytöjäkin.

No, tässäkin tapauksessa, Ronin tapauksessa on kuten Von Dänickenin tapauksessa, eli "asia jota kukaan ei ole koskaan nähnyt, koska ainoa henkilö jonka sen on nähnyt ei ole itse asiassa itse paikalla koskaan ollutkaan".
Sinettisormus

Re: Liitonarkin löytyminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... no tätyypä sanoa että en ole kuullut miehestä, enkä arkin löytymisestä, mutta sen tiedän, että noita huijareita liikkuu tuolla alueella, niinkuin Ollikin sanoi.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4823
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Liitonarkin löytyminen

Viesti Kirjoittaja Eero »

Jotain tällaista epäilinkin, eikä se että mies vaikuttaa uskovalta, estä valehtelua tai tarinan sepittämistä. Tuli vain eilen lukiessani mieleen, että Jumalle ei mikään ole mahdotonta.

No, kerron jos löydän tästä lisää puolesta tai vastaan. Siinattua päivää kaikille, tule Herra tänään, tule pian!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Liitonarkin löytyminen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sama täällä... Jos mies löytää kaikki kadonneet raamatulliset kohteet, niin jossain mättää, eli mikään ei ole enää totta.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Liitonarkin löytyminen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ehkä kaikkein paljastavin Ron Wyattin tekemä tutkimus on Jeesuksen veri, "jonka hän myös on löysi" ristin juurelta syvältä kalliosta, josta sai 2000 vuoden takaisen Jeesuksen DNA:n. Hän esitteli tuota DNA:ta sanoen että siinä oli vain yksi X eli mieskomosmi ja.. mitä 52 Y naiskromosomia. Se veti homman kyllä aika läskiksi.

Mutta tässä on se hyvä puoli näiden huijareiden kohdalla, että nämä pistävät monet ajattelemaan ja itse etsimään totuutta. Minä itse asiassa törmäsin juuri tuohon Jeesuksen veri artikkeliin, kun silloin 2006 kesällä sain tämän morsian/häävieraat sanoman, jota kutsun pelastussanomaksi... joka pikemminkin on sadonkorjuusanoma. Mutta anyway... ei Ron Wyatt ole varmaan ihan turha mies kuitenkaan ollut. Oli oman aikansa kristillis arkeologian Ellen G. White :D
Vastaa Viestiin