Pelastussanoma- etusivun ensimmäinen hevonen=Jeesus?

Keskustelua sanasta
Jesurun Tiikeri

Pelastussanoma- etusivun ensimmäinen hevonen=Jeesus?

Viesti Kirjoittaja Jesurun Tiikeri »

Hei, etusivulla sanotaan että Jeesus on tuo ensimmäinen hevonen.

Itse käsitän asian niin, että nämä 4 hevosta liittyvät vasta lopunaikaan ennen kuin Jeesus tulee toisen kerran.

Mistä tulee tuo käsitys että Jeesus olisi tuo ratsastaja?

http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/ ... juhlat.jpg
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Pelastussanoma- etusivun ensimmäinen hevonen=Jeesus?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Siinä on monta asiaa:

Ensimmäinen sinetti Ilm. 6:1-2 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.

Tätä edelsi suuri suru, koska ei tiedetty kuka voisi olla kelvollinen avaamaan sinetit. No kirjanhan täytyy olla luomakunnan jonkinlainen perintökirja, koska avaajan täytyy olla perillinen, joka osoittautuukin Jeesukseksi.

Tämä on metaforaa, elikkä ilmestyksen hahmojen ei tarvitse noudattaa olemisen lainalaisuuksia. Se kannattaa muistaa, joten vaikka karitsa avaa, niin Jeesus ratsastaa samaan aikaan. Ei sillä ole mitään merkitystä, koska eihän Jeesus voisi olla karitsakaan kuin vertauskuvassa.

1. TÄRKEÄ HUOMIO on että kuka muu on juuri tuolloin voittanut? (...lähti voittajana...) Saatana ei ole ainakaan voittanut mitään.
2. TÄRKEÄ HUOMIO on se että kuka muu tulee voittamaan? (...lähti voittamaan...) Saatana ei tule voittamaan mitään, vaan häviämään.

Ja katsos tätä: Israelin ensimmäisen kuninkaan pojalla oli näiden voitokkaissa taisteluissa aseenaan jousi ja tällä oli aina myös ratsu. Kaiken lisäksi tämän kunikaan pojan paras ystävä, rakkauttaan ja veriveljeyttä vannoen toisilleen.... Joonatan ja Daavid. Israelin seuraava kunigas, jonka poikana kutsutaan nimenomaan Jeesusta. Ennakoi vallanvaihtoa kuin Daavid ja Saul, kuningas on väistynyt ja kuningas tulee tilalle. KAikki viittaa vain yhteen henkilöön, ensimmäsen sinetin ratsastaja on itse Jeesus.
Jesurun Tiikeri

Re: Pelastussanoma- etusivun ensimmäinen hevonen=Jeesus?

Viesti Kirjoittaja Jesurun Tiikeri »

Mut jos Jeesus avaa sinetin ja samaan aikaan ratsastaa hevosella, niin ei se kuulosta johdonmukaiselta.

Myöskin tuo, että Jeesus johtaisi kuolemaa, tauteja ja nälänhätää ei kuulosta järkevältä.

Jeesushan sanoi että hän tulee maailmaan toisen kerran pilvien päällä. Ei Jeesus siis voinut lähteä maailmaan kuolemansa hetkellä, vaan Jeesus nousi taivaaseen.

Myöhemmin ilmestyskirjassa Jeesus avaa yhä uusia sinettejä joten ei Hän voi olla yksi noista hevosista.

Lisäksi nuo hevoset vapautetaan vastan juuri ennen Herran päivää eli ennenkuin kaikki tulee loppumaan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Pelastussanoma- etusivun ensimmäinen hevonen=Jeesus?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Jesurun Tiikeri kirjoitti:Mut jos Jeesus avaa sinetin ja samaan aikaan ratsastaa hevosella, niin ei se kuulosta johdonmukaiselta.
Yritin tuossa jo sanoa että ilmestyskirja on metafora, eikä sillä ole merkitystä avaako karitsa sinetit samaan aikaan. Tuo valkealla hevosella oleva ratsastaja on ARMO... samoin kuin sinetin avaaja PERILLINEN. Nämä molemmat ovat käsitteitä näyssä, eikä lihaa ja verta.
Jesurun Tiikeri kirjoitti:Myöskin tuo, että Jeesus johtaisi kuolemaa, tauteja ja nälänhätää ei kuulosta järkevältä.
Eikö kuulosta järkevältä että kaikkivaltias on kaikkivaltias ja ihmisiä kuolee joka päivä? Kyse on sallimuksesta "hyvä ihminen sentään". Jumala/Jeesus ovat sama yhtä. Kaikkivaltias voima ja kirjoitettu on, kun menit maistamaan tuosta puusta, sinun on kuolemalla kuoleman. Kaikkia ihmisiä kohtaa lopulta kuolema ja Jeesus voitti kuoleman ja tuonelan. Olemme kaikki velkaa lihan kuoleman mutta sielumme on eri asia. Jeesus johtaa siis kuolemaa ja tuonelaakin, vaikka kuinka yrittäisit väistellä ajatusta.

Matteus 10:34-39 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
Jesurun Tiikeri kirjoitti:Jeesushan sanoi että hän tulee maailmaan toisen kerran pilvien päällä. Ei Jeesus siis voinut lähteä maailmaan kuolemansa hetkellä, vaan Jeesus nousi taivaaseen. Myöhemmin ilmestyskirjassa Jeesus avaa yhä uusia sinettejä joten ei Hän voi olla yksi noista hevosista.
Taaskaan en ymmärrä, miksi ei voi olla. Kysymyksessä on metafora, Johanneksen näky jolla ei ole olemisen lainalaisuuden kanssa mitään tekemistä. Täytyy koittaa etsiä Raamatusta vastaava. Tuon sen tänne hetken mietittyäni.
Jesurun Tiikeri kirjoitti:Lisäksi nuo hevoset vapautetaan vastan juuri ennen Herran päivää eli ennenkuin kaikki tulee loppumaan.
Tuo on pelkkä aika yleinen olettamus, jolla ei ole raamatullista pohjaa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Pelastussanoma- etusivun ensimmäinen hevonen=Jeesus?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

No tässä on samassa ilmestyksessä samanlainen, karitsa kahdessa paikassa samaan aikaan:

Joh.ilm. 7 luvussa karitsa situu valtaistuimella samaan aikaan kun nuo sinne tulleet ovat pesseet vaatteensa karitsan veressä. Karitsa on siis taas kahdessa paikassa samaan aikaan. Saattaa kuulostaa siltä ettei olisi, mutta tarkemmin kun ajattelet, niin tämä raamatunpaikka ei ole yhtään se kummempi kuin on ensimmäsen sinetinkään kohdalla. Tämä on vertauskuvaa kaikki.

9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
16 Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
17 sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

Elikkä ihan yhtälailla valkoinen hevonen merkitsee 1:1 ihan samaa mitä tässä tarkoitetaan. Valkoinen hevonen lähti voittajana voittamaan näyssä, samaan aikaan kun tämä istuu näyssä valtaistuimellaan. Ei mitään ihmeellistä.

Nuo apokalyptiset hevoset, kolme viimeistä vain assosioivat kaikkea ihmismielelle epämiellyttävää. Niissä on ensin miekka, sitten jonkinlainen vaakamies jolla punnittiin ja maksaa sitä ja toinen tätä, epämäärinen tuomarin tapainen ratsastaja. Sitten lopuksi kuolema ja sitä seuraa tuonela. No eihän siinä paljon jää... huono maku suuhun ja onpas vaan kamalia ratsastajia. Niinhän tämä jokapaikassa kuvataan, kuin suoraan helvetistä repästy.

Mutta peruutetaanpa nuo hevoset väärin päin ja aloitetaankin tuonelasta:

Mihin joudut kuoltuasi jos sinulla ei ole elämänkirjassa nimeä? Tuonelaan
No mihin pääset kuoltuasi jos nimesi on elämänkirjassa? (elät vaikka olisit kuollut) Eli ei uskovalle mikään ongelma.

No sitten vaakamies... mitä tämä mittaa, koska vaakahan on tuomarin merkki, punnitsee ja musta väri on lain väri. Elikkä vaakamieshän on tekojesi punnitsija koko elämäsi kaaren ajalta.
No jumalattoman teot saattavat olla jopa paremmat tuon vaakamiehen mittapuun mukaan mutta mikä ratkaisee kaiken? Veri...
Tämä vaaka tulee ennen kuolemaa, valinta on tehty jo ennen sitä. Armo vai teot, kummalla sinä punnitset?

Sitten otetaan punainen hevonen jossa on elävän elämän KAIKKI VAIKEUDET, sodat, taudit ja kaikki sellainen josta Jeesus puhui ettei hän ole tuomassa rauhaa, vaan miekan. Punaisen hevosen ratsastajalle annettiin miekka. Huomaa että ratsastajalle annettiin... elikkä kuka antoi? Ratsastaja ei siis ole mikään henkilö, eikä lihaa ja verta, vaan metafora maailman kaikista ongelmista, jossa veri punnitaan.

Nyt päästään vasta kysymykseen joka jakaa tämä kaiken.
Kukaan ei selviä kuolemalta, eikä kukaan selviä synnittömänä kun punnitaan teot... jokaisen synnit johtavat kuolemantuomioon. Me emme ole muuta ansainneet, joten molemmat ovat TÄYTTÄ TOTUUDENMUKAISTA ELÄMÄÄ, joka on ollut koko ajan punaisen ratsastajan sallimusta. Koettelua ja koettelelua ja taas koettelua. Kumman valitset.. armo vai oma tiukka ylpeytesi?

Näissä neljässä sinetissä on siis koko pelastussanoma sisällään. Huomasin tämän joitain vuosia sitten että näissä on koko evankeliumin syvin sisältö ruuvattuna aikamoiseen pakettiin.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Pelastussanoma- etusivun ensimmäinen hevonen=Jeesus?

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tartun vielä kerran tuohon Jesurun Tiikerin lauseeseen: "Myöskin tuo, että Jeesus johtaisi kuolemaa, tauteja ja nälänhätää ei kuulosta järkevältä.

1. Jeesus ja Jumala ovat yhtä
2. Jumala lähettää viimeiset vitsaukset maan asukkaiden päälle, nälänhätää, tauteja, maanjäristyksiä, tulvia ja kuolemaa

PyhäHenki kutsuu kaikki sinetit sanoin "TULE" eli nelikasvoinen olento, (PyhäHenki = 7 Jumalan henkeä) joka on kuvattu aiemmin Hesekiel luku 1 ja luku 10 ja sama olento on ilmestyskirjan lopussa YHTÄ morsiamen kanssa, lausuen: Ilm. 22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
Vastaa Viestiin