Kreikkalaiset jumalat

Keskustelua sanasta
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1212
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Kreikkalaiset jumalat

Viesti Kirjoittaja Sanna »

1.Mooseksen kirja:
6:4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita
.


Apostolien teot 17:22-23
Niin Paavali seisoi keskellä oikeuspaikkaa, ja sanoi: Atenan miehet! minä näen teidät kaikissa kappaleissa epäjumalisiksi;
Sillä minä kävelin tässä ympäri ja katselin teidän jumalanpalvelustanne, ja löysin alttarin, jossa oli kirjoitettu: tuntemattomalle Jumalalle. Jota te siis tietämättä palvelette, sen minä teille ilmoitan.


Ja jae 28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet:
'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'
.



Jos jakeen 28 loppu on lainaus Fainomenan säkeestä 1-5:[2]
»Aloittakaamme Jumalasta (Zeuksesta), josta ihmiset eivät koskaan lakkaa puhumasta;
Jumalaa täynnä ovat kadut, ja kaikki ihmisten markkinapaikat,
Ja täynnä häntä ovat meri ja satamat;
Ja me kaikki olemme kiitollisuudenvelassa hänelle.
Me olemme myös hänen sukuaan.

Niin onko kyseessä samat ukkosen jumalat sun muut tuossa sekä Mooseksen kohdassa että Apostolien tekojen viittauksessa? Siis kreikan mytologian palvotut hahmot 🤔
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Kreikkalaiset jumalat

Viesti Kirjoittaja jsj »

Sanna kirjoitti: 16 Huhti 2023, 16:52
Niin onko kyseessä samat ukkosen jumalat sun muut tuossa sekä Mooseksen kohdassa että Apostolien tekojen viittauksessa? Siis kreikan mytologian palvotut hahmot 🤔
Voin hyvin ainakin kuvitella, että entisaikojen ihmiset ovat pitäneet näitä jättiläisiä jonkinlaisina jumalina. Riivaajat lienevät kuitenkin lopulta taustalla näissäkin, koska Paavali kirjoittaa:

1. Kor. 10: 20
"Ei, vaan että, mitä pakanat uhraavat, sen he uhraavat riivaajille eivätkä Jumalalle;"
Vastaa Viestiin