RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Keskustelua sanasta
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4764
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tähänkin, Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Pienimies
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Loka 2022, 15:16

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Pienimies »

Amen!
Avatar
Tuija
Viestit: 2792
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Jeesuksen sanat kuultuaan jotkut väkijoukosta sanoivat: ”Tämän täytyy olla se profeetta.” Toiset sanoivat: ”Hän on Messias.” Mutta toiset epäilivät: ”Ei kai Messias Galileasta tule!”

Joh. 7:40–41
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2792
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Sinä, Herra, hallitset ikuisesti, sinun nimesi kaikuu polvesta polveen.

Ps. 102:13
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2792
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Abram uskoi Herran lupaukseen, ja Herra katsoi hänet vanhurskaaksi.

1. Moos. 15:6
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Ella »

Ja on tapahtuva sinä päivänä, sanoo Herra, Herra että minä annan auringon laskea sydänpäivällä ja teen
maan pimeäksi keskellä kirkasta päivää.

Aamos 8:9
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4764
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tänään oli pohjoisessa osittainen auringonpimennys.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2792
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tekin olitte ennen Jumalasta vieraantuneita ja häntä kohtaan vihamielisiä, kun elitte pahojen tekojenne vallassa. Mutta nyt hän on tehnyt teidän kanssanne sovinnon.

Kol. 1:21–22
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4764
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tämä pätee tässäkin ajassa aivan täysin, mäkin muistan että olin joskus vihamielinen Jumalaa kohtaan, mutta nyt kun tarkemmin miettii, niin se viha olikin itseäni, muita ihmisiä ja maailmaa kohtaan, mutta sen kanavoi kapinaksi Herraa vastaan, niin kuin Hän olisi syypää elåmän vääryyksiin. Mutta ei Hän ole, vaan ihminen ja paholainen ovat.

Ootteko muuten huomanneet, että oikeastaan ketään muuta jumaluutta kuin Kristinuskon Jumalaa ei aktiivisesti vihata? Ei edes allahia. Minusta se jo kertoo kuka on tosi Jumala.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2792
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen Eero ja kiitos tuosta todistuksesta.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2792
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Minä en tiedä miksi, mutta koskaan en ole voinut syyttää mistään Jumalaa.
Veljeni on monesti kertonut tuota samaa kuinka on pahaa oloaan ja olosuhteita elämässään syyttänyt Jumalaa.
Minulla on ollut jostain syystä aina ymmärrys et ikävät asiat on todellakin aina vihollisen ja omaa syytäni.
Kun Herralle joskus jotain itken, ilmoitan aina ettei syy ole Hänen vaan minun omaa syytäni. Olenhan elänyt omassa tahdossa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2792
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Nostanpa tuon tämän päivän sanan paikan koko luvun, sillä se on tähän aamuun ja hetkeen hyvää luettavaa:

Kirje kolossalaisille 1
1. Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus
2. Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme!
3. Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne,
4. sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan;
5. me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,
6. joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
7. niinkuin te sen opitte Epafraalta, meidän rakkaalta kanssapalvelijaltamme, joka on uskollinen Kristuksen palvelija teidän hyväksenne
8. ja joka myös on kertonut meille teidän rakkaudestanne Hengessä.
9. Sentähden emme mekään, siitä päivästä alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä,
10. vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
11. ja hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä, ilolla
12. kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
13. häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
14. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
17. ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
18. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
19. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
20. ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
21. Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
22. Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
23. jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.
24. Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta,
25. jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan,
26. sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä,
27. joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.
28. Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.
29. Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 26 Loka 2022, 09:48 Ootteko muuten huomanneet, että oikeastaan ketään muuta jumaluutta kuin Kristinuskon Jumalaa ei aktiivisesti vihata? Ei edes allahia. Minusta se jo kertoo kuka on tosi Jumala.
Tuo on totta.Tosin kyllähän tuollaista vastakkainasettelua, jopa vihaa, on muidenkin uskontojen kesken, esim. Intiassa äärihindut ja muslimit ovat ajoittain tappaneet toisiaan.

En tiedä onko tuollaista taistelua esim.Aasiassa näiden idän uskontojen kesken.
:roll:
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4764
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Eero »

Niinpä, tää on hyvä kysymys ja jos mä käsitän oikein, niin muissa uskonnoissa kiistat ovat enemmän ihmisten välisiä, mutta Herraa vihataan aivan suoraan ja Jeesuksena erityisesti kun "kehtasi" tulla maan päälle ja laittaa itsensä alttiiksi meidän edestämme.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2792
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Herran käsi on meidän yllämme. Herran käsi on voimallinen!

Ps. 118:16
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.
Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.


🙏🙏🙏

Ilmestyskirja 3:2,8
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2792
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Teidän on vain pysyttävä lujina uskon perustalla, horjahtamatta pois siitä toivosta, jonka teidän kuulemanne evankeliumi antaa.

Kol. 1:23
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2792
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Jumala on katsova vanhurskaiksi meidätkin, kun uskomme häneen, joka on herättänyt kuolleista Herramme Jeesuksen.

Room. 4:24

https://www.koivuniemi.com/raamattu?til ... ehto=roo+4
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2792
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Jeesus sanoi: ”Taivasten valtakuntaa voi verrata kuninkaaseen, joka valmisti häät pojalleen. Hän lähetti palvelijoitaan kutsumaan häävieraita, mutta kutsun saaneet eivät tahtoneet tulla.”

Matt. 22:1–3
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2792
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: RAAMATUN PAIKKA JOKA PÄIVÄÄN

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Siunatkoon Jumala meitä, ja palvelkoot häntä kaikki maan ääret.

Ps. 67:8
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Vastaa Viestiin