"Uskovien" tuomio ?

Keskustelua sanasta
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

"Uskovien" tuomio ?

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

:geek:

Raamattu kertoo tuomioiden alkavan Herran Huoneesta. 1.Piet.4:17

Hes.8:5-18

Tämä aihe nousi mieleeni kun luin Ylen sivuilta uutisen Vaasan ruotsinkielisen seurakunnan päätöksestä sallia homoparien vihkimiset kirkossa,ja ettei piispa aio antaa varoituksia vihkiville papeille. :geek:

Seurakuntaneuvosto äänesti asiasta, ja hyväksyi vihkimiset äänin 12-3.

https://yle.fi/uutiset/3-12420689

" Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset ? "

Mitä ajattelette asiasta, kuinka tuo "tuomioiden" toteutuminen KÄYTÄNNÖSSÄ toteutuu, ja milloin se toteutuu ? :geek:

*
*
:?:
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: "Uskovien" tuomio ?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tulee mieleen, että olisiko kirkon tila ja tuon uutisen mukainen toiminta jo tuomiota itseään? Kirkko on turmeltu sisältä käsin ja hedelmä alkaa pursuta esiin. Sitten tietenkin esimerkiksi vaino tai valtionkirkon lakkauttaminenkin, jos oikein kehnoksi tämän maan asiat menevät.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Uusiluomus

Re: "Uskovien" tuomio ?

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Olen paljon tätä asiaa miettinyt jo pidemmän aikaa

Eiköhän tuo tule jokin puhdistuksen "aika" jolloin Jumalan pyhyys tulee esille ja tuo kaikki valkeuteen niinkuin alkuseurakunnan aikana mm Ananias ja safira, aikoja ei pysty kukaan sanomaan mutta uskoisin että lähivuosina (tällä vuosikymmenellä)

Lähettääkö Jumala ihmisiä jotka tuovat esille mitä on tehty ja minkä takia tulee sanktiot ja ihmiset tulevat näkemään silmiensä edessä kun tulee tapahtumaan "kaatumiskokouksia" joita ei ole vielä nähty suurissa määrin , eli tulevat kaatumaan kuolleena maahan tai jotain vastaavaa, en osaa sanoa mutta uskon että Jumalan pelko tulee valtaamaan ihmiset ja näemme asioita joita emme haluaisi nähdä

Jumala on armollinen ja pitkämielinen mutta hänen pyhyytensä vaatii sen että loputtomasti ei ihminen saa pilkata

Uskon että tämä tapahtuu ennen herätyksen aikaa ja on varmaankin välttämätöntä jotta herätys voi tulla , ensin puhdistus ja sitten uudistus ?

No nämä ovat vain ajatuksia mitä olen itse miettinyt ja voi olla että minulla on liian synkkä näkemys asioista mutta aika näyttää kuinka tulee käymään
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: "Uskovien" tuomio ?

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Eero kirjoitti: 28 Huhti 2022, 15:39 Tulee mieleen, että olisiko kirkon tila ja tuon uutisen mukainen toiminta jo tuomiota itseään? Kirkko on turmeltu sisältä käsin ja hedelmä alkaa pursuta esiin. Sitten tietenkin esimerkiksi vaino tai valtionkirkon lakkauttaminenkin, jos oikein kehnoksi tämän maan asiat menevät.
Viittaan tuonne VT:n puolelle, jossa nuo tuomiot rapisivat kyllä ihan yksilöihmisten niskaan. Temppelihän tietenkin tuhottiin,mutta kova kohtalo osui ihan ihmisiin itseensä myös.

ps. Taas yritin kommentoida tuohon Ylen juttuun, kahdesti, mutta eipä taas kirjoitusta julkaistu. Se siitä sanan- ja mielipiteenvapaudesta Ylen osalta.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Tuija
Viestit: 2787
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: "Uskovien" tuomio ?

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tää sopii tohon mun viimeiseen uneen.. kaikki oli tosi iljettävää ja huusin kovaan: " EN TUNNE TEITÄ ENÄÄ!!! " Tuomion ajat on lähellä... Joudumme myös uskovina tarkistamaan oman henkilökohtaisen aseman Jumalan edessä.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
alabasteripullo

Re: "Uskovien" tuomio ?

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Kysymys; tuleeko se hyväksyntä toteutumaan myös uskonnollisten ja rekisteröityneiden yhteisöjen joukossa?

Huomasin viime lauantaina että seurakunnan nimi on vaihdettu ja nyt se on kirkko vaikka se on herätysliikkeinen seurakunta.
Avatar
Tuija
Viestit: 2787
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: "Uskovien" tuomio ?

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Niinpä .. olen jo jonkin aikaa ollut sitä mieltä, että kun seurakunta rekisteröityy valtioon, sen auktoriteetti vähenee Jumalan edessä, koska on luovuttanut näin auktoriteettinsa valtiolle/ maailmalle. Jumalan valta ei ole enää sen keskiössä. Raha määrittelee tuon jälkeen seurakunnan joka monasti saa silloin myös tuon kirkko nimen. Pitää miettiä miten tämä näkyy henkimaailmassa? Kenelle tuossa jaetaan valtaa? No senhän tiedämme ilman sen nimeä mainostamatta. Sillä ei ole arvoa edessämme. :roll:
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2787
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: "Uskovien" tuomio ?

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Sain tuon ajatuksen jo muutama vuosi sitten sydämelle ja pian sen jälkeen kuin vahvistaen sain kuulla Esa Heiskan kertovan tuota samaa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2787
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: "Uskovien" tuomio ?

Viesti Kirjoittaja Tuija »

SUOMEN KIRKOT ON TEKEMÄSSÄ SISÄISTÄ ITSEMURHAA
https://youtu.be/Fd_4_6iBSJ4

Kaikki eivät Esasta pidä, mutta minä pidän sillä koen hänet rehelliseksi ja herkäksi Jumalan mieheksi.
Viimeksi muokannut Tuija, 28 Huhti 2022, 17:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: "Uskovien" tuomio ?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Vaikea sanoa miten asiat toteutuvat käytännössä ja mitä se tuomio tosiaan tarkoittaa ja missä määrin se nöyttäytyy meille luonnollisena tai yliluonnollisena.

Jos viimeiset ajat ovat kaiken kohdilleennasettamista ja väärintekijöiden rankaisemista varten, niin varmaan tapahtumien täytyy myös olla suuriluonteisia. Jos Vanhan liiton aika on esikuvallista Uudelle liitolle ja siellä yksittäiset ihmiset saivat tuomionsa Herralta ja lopulta Jerusalemin Temppeli tuhottiin, eikä enää noussut, niin tulevatko nyt kokonaiset kansat, kirkkokunnat kärsimään tuomion ja mikä on Temppeli tässä ajassa. Mä siis pyrin ajattelemaan siten, että tulevat tapahtumat ovat sellaisia, joita ei ole aikaisemmin nähty, mutta niille on esikuvansa Raamatussa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: "Uskovien" tuomio ?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Yksi mikä tuli vielä mieleen, niin kyllähän Raamatusta voi saada suoriakin viitteitä miten uskovien tuomiot tapahtuvat. Ilmestyskirjan luvut 1-3 käsittelevät nimenomaan seurakuntia ja niiden kohtaloita ja ainakin osa näistä sanoista on profeetallisia ja pitemmälle ulottuvia, vaikka ne on osoitettu alkuseurakunnille, niin niissä puhutaan tapahtumista, jotka eivät näytä vielä toteutuneen. Esimerkiksi Tyatiran seurakunnalle, jonka synti on suvaita Iisebeliä, Herra sanoo näin:
Ilm. 2:22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;

Ilm. 2:23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.
Tää on ehkä selkein esimerkki, eikä kerro mitä yksittäisille henkilöille käy ja voi olla, että tämä ennustus on saanut täyttymyksensä jo jossain kirkkohistorian aikana.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Uusiluomus

Re: "Uskovien" tuomio ?

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Eero kirjoitti: 28 Huhti 2022, 20:23 Yksi mikä tuli vielä mieleen, niin kyllähän Raamatusta voi saada suoriakin viitteitä miten uskovien tuomiot tapahtuvat. Ilmestyskirjan luvut 1-3 käsittelevät nimenomaan seurakuntia ja niiden kohtaloita ja ainakin osa näistä sanoista on profeetallisia ja pitemmälle ulottuvia, vaikka ne on osoitettu alkuseurakunnille, niin niissä puhutaan tapahtumista, jotka eivät näytä vielä toteutuneen. Esimerkiksi Tyatiran seurakunnalle, jonka synti on suvaita Iisebeliä, Herra sanoo näin:
Ilm. 2:22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;

Ilm. 2:23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.
Tää on ehkä selkein esimerkki, eikä kerro mitä yksittäisille henkilöille käy ja voi olla, että tämä ennustus on saanut täyttymyksensä jo jossain kirkkohistorian aikana.
kyllä juurikin näin että vaikka nämä ovat toteutuneet moneen kertaan niin siltikin sana on elävä ja voimallinen myöskin tänäkin päivänä ja vaikka nämä ovat kirjoitetut seurakunnille niin ne puhuvat kuitenkin vahvasti myös yksilöille näin minä ainakin asian olen käsittänyt
Avatar
Tuija
Viestit: 2787
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: "Uskovien" tuomio ?

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen. Aivan hätkähdytti.. tuli kylmät väreet.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: "Uskovien" tuomio ?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo ja itse asiassa, jos tuo ”suuri ahdistus” on sama kuin se minkä keskeltä lukematon kansanjoukko ilmestyy Taivaaseen (Ilm. 7:14) niin silloin Tyatiralle annettu ennustus ei ole saanut vielä täyttymystään kuin ehkä osittain. Eli jos Tyatiran seurakunta kärsii haureuden henkeä, niin sen kohtalona on tautivuode, suuri ahdistus ja lasten menettäminen.

Se mikä mua kiinnostaa, että kuinka pitkään nämå tapahtumat vaikuttavat luonnollisilta, tauti iskee, lapset menehtyvät. Vaan missä vaiheessa Herra rikkoo todellisuuden verhon ja astuu alas, niin että kaikki näkevät, eivätkä siltikään luovu synneistään. Silloin ei voi enää syyttää valinnastaan ketään muuta kuin itseään, sellaista paatumusta on vaikea käsittää.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
alabasteripullo

Re: "Uskovien" tuomio ?

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei...

Kysymys; muistatteko toistuvaa profetiaa joka kehottaa uudestisyntyneitä uskovia lähtemään pois luopuneesta kirkosta ettei he olisi osallisia Herran tuomiosta joka on tulossa tuomitsemaan luopumisen ja hengellisen haureuden?

Ja muistatteko toistuvaa profetiaa joka kehotti meitä rukoilemaan heidän uudestisyntyneiden uskovien puolesta ettei he nukkuisi ja jäisi sinne vaan tajuaisi lähteä pois ennen tuomiota?

Koska Jumala ei halua että he olisivat osallisia siitä tuomiosta joka on tulossa pian.
Vastaa Viestiin