Kehottakaa toisianne joka päivä, niin kauan

Keskustelua sanasta
alabasteripullo

Kehottakaa toisianne joka päivä, niin kauan

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Hei, tänään oli raamis zoomilla. Oli mielenkiintoinen ja antoisa keskustelu siitä yhdestä Raamatun paikasta. Se on Hepr. 3:13. Mutta mä lisään jakeen 14 ja muutaman Raamatun kohdan vielä...



Hebr. 3:13 vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;

14 sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.

Hes. 3:20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee - kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta - mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut.”



Jos näkee toisen uskovan tekevän syntiä ja jättää kehottamatta lähimmäisenrakkaudellisesti niin sen toisen uskovan joka tekee syntiä, sydän voi paatua ja seuraukseksi paatunut sydän voi päättyä luopumukseen Herrasta koska sydän on jo paatunut ja kova. Sen uskovan hengellinen kuolema ei ole Herralle mieleen ja Hän tahtoo että häntä ohjataan kehottamalla lähimmäisenrakkaudellisesti takaisin oikealle tielle niin pelastuu.

Kehottakaa joka päivä niin kauan, sanoo Hepr. 3:13. Siitä asiasta me tänään keskustelimme miettien miten oikealla tavalla kehottaa ettei toinen alkaisi kyllästy jokapäiväiseen kehotukseen. Siihen tarvitaan hienovarainen ja lähimmäisenrakkaudellinen kehotus mutta ei aina sormella osoittaen vaan voi puhua omista kokemuksista hienovaraisesti miten siinä voi luisua pois huomaamatta luopumukseen niin se toinen uskova kuuntelee ja ymmärtää ja välttää syntiä.

Kyllä se vaatii Pyhän Hengen apua ja taitoa miten oikealla tavalla kehottaa. Se ei ole todella helppoa. :)

Mitä sä aatelet että se Raamatun paikka Hepr. 3:13 sanoo; "kehottakaa toisianne joka päivä niin kauan…..”? :)