MILLOIN TAPAHTUI TAI TAPAHTUU NUKAHTAMINEN

Keskustelua sanasta
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

MILLOIN TAPAHTUI TAI TAPAHTUU NUKAHTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Milloin neitsyeiden nukahtaminen on tapahtunut tai tapahtuu?
Voisiko olettaa, että olemme juuri paraikaa unessa syystä, että Herran paluu on niin lähellä?
Jos ja kun nuo neitsyet ovat kristittyjä ja nimi-kristittyjä niin tapahtuiko tuo nukahtaminen jo 30-40 jKr.

Alla olevat Matt.25 ja 24 valottavat asiaa - Nukahtaminen vs. valvominen?

Matteuksen evankeliumi:
25:1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
25:2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
25:3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
25:4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
25:5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
25:6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
25:7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
25:8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat.'
25:9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
25:10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.

Matteuksen evankeliumi:
24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
24:37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
24:38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
24:39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
24:40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
24:41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
24:42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
24:43 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
24:44 Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.

24:45 Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
24:46 Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
24:47 Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.
24:48 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',
24:49 ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: MILLOIN TAPAHTUI TAI TAPAHTUU NUKAHTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Marie »

Alkuvuodesta Hera Jeesus sanoi minulle laita kotisi valmiiksi, järjestykseen. Ymmärsin tämän niin että valmistaudu lähtöön tempauksessa.
Kiitos rakas Jeesus, älä jätä meistä yhtäkään jotka sinuun turvaavat.
Avatar
Marie
Viestit: 344
Liittynyt: 02 Tammi 2020, 10:40

Re: MILLOIN TAPAHTUI TAI TAPAHTUU NUKAHTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Marie »

1.
Pääsiäisen kirkas aamu koittaa,
väistyy yön ja pimeyden valta.
Taivaan enkeli on viestin tuonut:
Kristus on ylösnoussut!

2.
Rientäkää siis Herran haudan suulle,
kiiruhtakaa kaikki riemuissanne.
Ihmetelkää tyhjää lepopaikkaa:
Kristus on ylösnoussut!

3.
Kristus kärsi meidän tuomiomme,
kuoleman hän kuolemallaan voitti.
Ihmetelkää Herran rakkautta:
Kristus on ylösnoussut!

4.
Synnin, syyllisyyden orjuudesta,
epäilysten, pettymysten alta
luottavasti käymme uuteen toivoon:
Kristus on ylösnoussut!

5.
Jeesuksemme haudan suulta viedään
viesti kauas, maiden ääriin saakka:
Herra elää, hän on keskellämme,
Kristus on ylösnoussut!
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2066
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: MILLOIN TAPAHTUI TAI TAPAHTUU NUKAHTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Marie kirjoitti: 15 Maalis 2021, 08:11 Alkuvuodesta Hera Jeesus sanoi minulle laita kotisi valmiiksi, järjestykseen. Ymmärsin tämän niin että valmistaudu lähtöön tempauksessa.
Kiitos rakas Jeesus, älä jätä meistä yhtäkään jotka sinuun turvaavat.
Myös seulonta on meneillään ja siksi tilivälit tulee olla kunnossa

1Joh. 2:18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

Kol. 2:8 Katsokaat, ettei joku teitä viettele philosophian ja turhain jaaritusten kautta, ihmisten opin ja maailmallisten säätyin jälkeen, ja ei Kristuksen jälkeen.

33/38 Philosophia on järkeisoppi - Tässä ajassa lääketiede on järkeisoppi joka eksyttää ihmiset luulemaan, että kaikki sairaudet voidaan estää lääkkeiden tai rokotteiden kautta. Myös hankkeilla on pyrkimys transhumanismiin siten, että ihmisen ymmärrys tai jopa sielu yhdistettynä teknologian avulla laitteeseen takaisin näennäisesti "ikuisen" elämän.

Tässä ajassa tulee katsoa ainoastaan Kristukseen ja hänen verihaavoihinsa - vaikka olemme maailmassa, emme ole maailmasta ja siksi me emme voi luottaa maailmaan.
Sinettisormus

Re: MILLOIN TAPAHTUI TAI TAPAHTUU NUKAHTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Tässä tulee esiin se näkyni "EPÄOLENNAISESTA"

Kol. 2:8 Katsokaat, ettei joku teitä viettele philosophian ja turhain jaaritusten kautta, ihmisten opin ja maailmallisten säätyin jälkeen, ja ei Kristuksen jälkeen.
Tuula1

Re: MILLOIN TAPAHTUI TAI TAPAHTUU NUKAHTAMINEN

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Aamen. Minä sanoin kerran Jeesukselle, että haluan, että kotini on siivottu ja järjestyksessä, ennekuin haet minut täältä. olen kotona hyvin jämpti. en voi sietää jos paikat ovat hujanhajan. mutta tämähän on vain maallista tämä minun toive.
Vastaa Viestiin