SAARNAAJA

Keskustelua sanasta
Sinettisormus

SAARNAAJA

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Äsken otin Raamatun käteeni ja pyysin Herralta että Hän avaisi Sanan tähän päivään ja antaisi Hengensä selittää ja tämä avautui, eikä siinä liioin ollut selittämistä, näin maailmassa elämme, kaikki on niin turhaa ...

SAARNAAJA 2
1. Minä sanoin sydämessäni: Tule, minä tahdon koetella sinua ilolla,
nauti hyvää. Mutta katso, sekin oli turhuutta.
2. Naurusta minä sanoin: "Mieletöntä!" ja ilosta: "Mitä se toimittaa?"
3. Minä mietin mielessäni virkistää ruumistani viinillä - kuitenkin niin, että sydämeni harrastaisi viisautta - ja noudattaa tyhmyyttä, kunnes saisin nähdä, mikä olisi ihmislapsille hyvä, heidän tehdäksensä sitä taivaan alla lyhyinä elämänsä päivinä.
4. Minä tein suuria töitä: rakensin itselleni taloja, istutin itselleni viinitarhoja.
5. Minä laitoin itselleni puutarhoja ja puistoja ja istutin niihin kaikkinaisia hedelmäpuita.
6. Minä tein itselleni vesilammikoita kastellakseni niistä metsiköitä, joissa puita kasvoi.
7. Minä ostin orjia ja orjattaria, ja kotona syntyneitäkin minulla oli; myös oli minulla karjaa, raavaita ja lampaita, paljon enemmän kuin kenelläkään niistä, jotka olivat olleet ennen minua Jerusalemissa.
8. Minä kokosin itselleni myöskin hopeata ja kultaa ja kuninkaitten ja maakuntien aarteita ja hankin itselleni laulajia ja laulajattaria ja ihmislasten iloja, vaimon, jopa vaimoja.
9. Minä tulin suureksi ja yhä suuremmaksi, yli kaikkien, jotka olivat olleet ennen minua Jerusalemissa. Sen ohessa pysyi minussa viisauteni.
10. Enkä minä pidättänyt silmiäni mistään, mitä ne pyysivät, enkä kieltänyt sydämeltäni mitään iloa, sillä minun sydämeni iloitsi kaikesta vaivannäöstäni, ja se oli minun osani kaikesta vaivannäöstäni.
11. Mutta kun minä käänsin huomioni kaikkiin töihin, joita minun käteni olivat tehneet, ja vaivannäköön, jolla olin vaivannut itseäni niitä tehdessäni, niin katso: se oli kaikki turhuutta ja tuulen tavoittelua; eikä ole hyötyä mistään auringon alla.
12. Kun minä käännyin katsomaan viisautta ja mielettömyyttä ja tyhmyyttä - sillä mitä taitaa ihminen, joka tulee kuninkaan jälkeen, muuta kuin tehdä, mitä jo ennen on tehty? -
13. niin minä näin, että viisaus on hyödyllisempi tyhmyyttä, niinkuin valo on pimeyttä hyödyllisempi.
14. Viisaalla on silmät päässänsä, tyhmä taas vaeltaa pimeässä; mutta minä tulin tietämään myös sen, että toisen käy niinkuin toisenkin.
15. Ja minä sanoin sydämessäni: Se, mikä kohtaa tyhmää, kohtaa minuakin; miksi olen sitten niin tuiki viisaaksi tullut? Ja minä sanoin sydämessäni: Tämäkin on turhuutta.
16. Sillä ei jää viisaasta, niinkuin ei tyhmästäkään, ikuista muistoa, kun kerran tulevina päivinä kaikki unhotetaan; ja eikö kuole viisas niinkuin tyhmäkin?
17. Niin minä kyllästyin elämään, sillä minusta oli pahaa se, mikä tapahtuu auringon alla, koskapa kaikki on turhuutta ja tuulen tavoittelua.
18. Ja minä kyllästyin kaikkeen vaivannäkööni, jolla olin vaivannut itseäni auringon alla, koska minun täytyy se jättää ihmiselle, joka tulee minun jälkeeni.
19. Ja kuka tietää, onko hän viisas vai tyhmä? Mutta hallitsemaan hän tulee kaikkia minun vaivannäköni hedelmiä, joiden tähden minä olen vaivannut itseäni ja ollut viisas auringon alla. Tämäkin on turhuutta.
20. Niin minä annoin sydämeni vaipua epätoivoon kaikesta vaivannäöstäni, jolla olin vaivannut itseäni auringon alla.
21. Sillä niin on: ihmisen, joka on vaivaa nähnyt toimien viisaudella, tiedolla ja kunnolla, täytyy antaa kaikki ihmiselle, joka ei ole siitä vaivaa nähnyt, hänen osaksensa. Sekin on turhuutta ja on suuri onnettomuus.
22. Sillä mitä saa ihminen kaikesta vaivannäöstänsä ja sydämensä pyrkimyksestä, jolla hän vaivaa itseänsä auringon alla?
23. Ovathan kaikki hänen päivänsä pelkkää tuskaa ja hänen työnsä surua, eikä yölläkään hänen sydämensä saa lepoa. Tämäkin on turhuutta.
24. Ei ole ihmisellä muuta onnea kuin syödä ja juoda ja antaa sielunsa nauttia hyvää vaivannäkönsä ohessa; mutta minä tulin näkemään, että sekin tulee Jumalan kädestä.
25. - "Sillä kuka voi syödä ja kuka nauttia ilman minua?" -
26. Sillä hän antaa ihmiselle, joka on hänelle otollinen, viisautta, tietoa ja iloa; mutta syntiselle hän antaa työksi koota ja kartuttaa annettavaksi sille, joka on otollinen Jumalalle. Sekin on turhuutta ja tuulen tavoittelua.
Sinettisormus

Re: SAARNAAJA

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä oli niin täydellinen Sananpaikka, kaikkeen siihen mitä viime päivinä olen Herran kanssa keskustellut ja muistellut elämäni erivaiheita.
Niin monesti niissä Herra oli näyttänyt että siinä kaikessa oli Hänen kätensä jälki.
Ja kuka tietää, onko hän viisas vai tyhmä? Mutta hallitsemaan hän tulee kaikkia minun vaivannäköni hedelmiä, joiden tähden minä olen vaivannut itseäni ja ollut viisas auringon alla.
... kuinka monasti olenkaan sanonut pojan pojilleni tuon, kun eivät ole tehneet niin kuin toimia sopii, muistuttaen, että kun jotain tyhmää on tekemässä, kysyisivät itseltään, tyhmä vai viisas?
Se monta kertaa auttoi poikia ymmärtämään, mitä tuli tehtyä. Tuo sananpaikka muistutti siitä.
Joskus olen tuskaillut Herralle, miten tästä jatkaa? Olenko oikealla tiellä ja silloin hän on esim. muistuttanut unistani, jotka siihen on ollut avuksi ja olen ymmärtänyt, että siinäkin Herra oli mukana. Ei ole mitään, missä ei olisi Hänen kättensä jälkeä, niin turhalta kuin se välillä on tuntunutkin.
Sinettisormus

Re: SAARNAAJA

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: SAARNAAJA

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tästä nousee mieleen vanhat uneni, jotka muodostuivat osaltaan TODISTUKSIKSI:

12.1.2012. aamuyöllä näin unen jossa olin kyläilemässä mieheni siskon luona. Siellä oli juhlat. Eräällä vieraista oli puettuna morsiuspuku, huntu vinossa päässä. Kaikki olivat päihtyneitä. (tuo hääpukuinen sittemin erosi miehestään...) Kyselin viettivätkö he häitä? Vastaus oli kielteinen. Ilmeisesti juhlivat vuoden vaihtumista. Minullakin oli valkoinen, polvipituinen mekko päällä. ( olin silloin uskossa, mutta vielä niin maailmassa; puvun pituus)
En välittänyt heidän juhlinnastaan vaan läksin ulos talosta. ( Erosin maallisen elämän humusta) Talon lähellä oli jonkinlainen vesistö ja yli kulki silta. Kuljin siltaa pitkin toiselle puolelle, ilman mitään vaikeuksia. Mutta keskellä siltaa huomasin pukuni muuttuvan täysipitkäksi hääpuvuksi. (kävin uskonkasteella)
Sitten käännyin ja ajattelin palata, mutta en enää päässytkään ylittämään siltaa. Sillalle oli noussut valtava hylly joka täytti sen reunasta reunaan. En päässyt sivuiltakaan ohi. Hyllyt oli ylös ja alas liikkuvia (viesti ketjut täällä keskusteluissa). Ne olivat täynnä eläviä, pieniä ja isoja lohikaloja ja muitakin lajeja. matkaa olisi ollut enää vähän perille, mutta sitä ei näytetty ja uni loppui.
Ensin ajattelin ettei unessa ollut mitään erityistä, uni toisten joukossa. Jossain vaiheessa havahduin ymmärtämään että sillä saattoi ollakin hengellistä sanomaa.
Pukuni oli valkoinen hääpuku, eli vanhurskauden puku. Minulla ei ollut enää paluuta tällä uskon tiellä entiseen elämään. Elävät kalat, erikokoiset olivat minun hengellistä saalista ihmisten keskellä, todistukseni kautta. He olivat kaiken ikäisiä ihmisiä. Mietin miksi he olivat hyllyillä ja siihen sain ajatuksen näistä muistiinpanoistani koneelle, ehkäpä ne olivat eräänä päivänä ihmisten luettavina heidän hyllyillään. (koneellaan). Kuka tietää?
- "seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia." Matt.4:19.

Ja vuoden päästä ymmärsin enemmän.
Kiitos ja Kunnia Herralle!

Näin Herra näytti johdatuksensa elämässäni, tuossa esimerkki unessa myös tämän näytti.
Pi_O

Re: SAARNAAJA

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Aamen!

Viime yönä näin outoa unta ja tämän päivän kirjoituksesi varmisti unen merkityksen eli paluuta entiseen ei enää ole.

Näin unta, että oli yö. Olin satamassa monen muun ihmisen kanssa. Vastakkaisella rannalla näkyi sinisiä valonvälähdyksiä ja kuului pamauksia. Ihmettelimme, että mitä ne ovat. Ne tulivat aivan lähelle ja näimme, että miten meitä lähinnä olevasta vastapäisessä satamassa välähti sininen valo ja kuului pamaus ja näimme loistoristeilijän nousevan ylös ja läsähtävän takaisin mereen. Näimme, miten risteilijässä oli vielä ihmisiä, jotka huojuivat sinne tänne ja vedessä ui moni risteilijän matkustaja.

Vesi oli niin mustaa, että me tässä kyseisessä satamassa olleet emme voineet mennä auttamaan vaan katsoimme hiljaa.

Luukas 16
25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'


Samalla saimme ymmärryksen, että jokaisella on ollut sama mahdollisuus pelastukseen, mutta he eivät tahtoneet ottaa pelastusta vastaan.

Matt. 23:37 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.

Joten meidän pelastuneiden on nyt hyväksyttävä se, että he eivät halunneet tulla. Harvoin näen mitään murheellisia unia, mutta nyt tunsin saaneeni muistutuksen siitä, että tuleva "lampaiden ja vuohien" erottelu ei aivan kaikissa tilanteissa tunnu meistäkään kivalta, sillä joskus se "vuohi" voi olla ihan "hyvä tyyppi."

Jumala tietää ja Häneen luotan! Totisesti!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: SAARNAAJA

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sinettisormus, Herrassa meillä on kaiken tarkoitus!

Ja kiitos Pi_O kun jaoit unesi, jostakin syystä mua on puhutellut viime aikoina Titanic II -alus, jonka olisi määrä valmistua ensi vuonna, jos siis ihan konkreettista tulkintaa unellesi hakisi. On siinä tietenkin Hengellinen puolensakin, Titanic, uppoamaton laiva (ihmisten ylpeys) ajoi jäävuoreen neitsytmatkallaan juuri ennen ensimmäistä maailmansotaa. Ja silloinkin oli pandemia rokotteineen ja maskeineen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: SAARNAAJA

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Pi_O ja Eero .. ja meissä uskovissakin tapahtuu kahtia jakautuminen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: SAARNAAJA

Viesti Kirjoittaja Eero »

Meinaatko, että näin tapahtuu?
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: SAARNAAJA

Viesti Kirjoittaja Eero »

Onko siis mahdollista, että ollaan siirrytty jo kirkon tuomioista osittain erottelun vaiheeseen?
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Pi_O

Re: SAARNAAJA

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Eero, näin minusta tuntuu.
Kysymys oli tietysti osoitettu Sineettisormukselle, mutta vastasin silti.
Sinettisormus

Re: SAARNAAJA

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olemme hyvin lähellä sitä tai se on jo alkanutkin.
Laittomuus lisääntyy voimalla ja on paljon asioita mitä esim. kirkkokin hyväksyy ja on seurakuntia joilla on alkanut sama suuntaus. Sanaa suvaitsevaisuus käytetään väärin .. Niin hyvälle kuin tuo sana kuulostaakin, mutta sen varjossa tehdään paljon pahaa.
Sinettisormus

Re: SAARNAAJA

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kävin näitä vanhoja unia läpi tuossa lepo hetkessäni ja Herra niitä minulle avaisi ja olin ihmeissäni siitä kaikesta.
Jotkut unet tulivat tähän nykyhetkeen ja Herra avasi minulle ymmärrystä niihin, näyttäen että on kulkenut kokoajan edessäni.
Tämä on siis hyvin tärkeää. Älkää pälyilkö sivuille olosuhteisiin, vaan ainut tärkeä on seurata Häntä, joka kulkee edellämme.
Tiedän kuinka vaikeaa on olla välittämättä siitä mitä sivuilla on, mutta muistakaa esim. Pietaria kuinka hänen kävi merellä kun alkoi kiinnittämään huomionsa sivulla tapahtuvaan.
Hän oli hukkua.. mutta katsomalla VAIN JEESUKSEEN, ei ollut mitään hätää.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: SAARNAAJA

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, kyllä se oli myös sinulle osoitettu yhtälailla Pi_O eli asiat etenevät henkimaailmassa, mutta alkavat näkymään enenevissä määrin myös täällä maan päällä, kuten nuorten lisääntynyt väkivaltaisuus. He varmaankin saavat vaikutteensa netistä, mediasta ja viihdemaailmasta, mutta se ei tee siitä yhtään vähemmän hengellisempää.

Mun mielestä on huomattavissa se merkittävin uskovia erottava tekijä, joka alkaa nostaa nyt päätään eli miten tähän kaikkeen ympärillä olevaan suhtaudutaan, onko siinä nähtävissä Hengellinen luonne. Me palvelemme elävää Jumalaa, se joka lukee, ymmärtäköön! Mutta juuri niin kuin Sinettisormus sanoit, eivät ne tapahtumat sinällään ole merkityksellisiä, vaan se mistä ne kertovat, Herramme lähestyvästä Tulemuksesta.

Samaa puhuu Jarmokin Päivittäisessä:

"Meidän tulee nyt rukoilla Presidentti Trumpin puolesta ja antaa tapahtua, se mikä pitää tapahtua, Herramme Jeesuksen nimessä ja veressä. Meidän tulee rukoilla, että Jumalan tahto toteutuisi ja Hänen viimeiset päivät saisi nyt viimein alkaa. Nimittäin ilman lopunaikoja, me emme koskaan pääse täältä pois, eikä pahuus katoa mihinkään. Siksi meidän on syytä rukoilla, että ilmestyskirjan profetiat alkaisivat käydä toteen."
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin